خانهاخبار
مقایسه دوربین LG V30 و LG V30S ThinQ؛ هوش مصنوعی چه تأثیری دارد؟

مقایسه دوربین LG V30 و LG V30S ThinQ؛ هوش مصنوعی چه تأثیری دارد؟

در ادامه به دوربین LG V30 و LG V30 ThinQ نگاهی خواهیم داشت و عملکرد این دو گوشی را با یک‌دیگر مقایسه خواهیم کرد. جی‌اس‌ام‌ را دنبال کنید.
۱۳۹۶/۱۲/۱۴

نمایشگاه MWC 2018 به پایان رسیده است و بسیاری از شرکت‌های مختلف، اکنون برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود به بازار آماده می‌شوند. شرکت ال‌جی در نمایشگاه MWC 2018 حاضر شد اما مطابق با روند پیشین، پرچم‌دار جدید LG G7 را رونمایی نکرد؛ این سازنده به جای ارائه نسل جدید پرچم‌داران سری G از گوشی LG V30S ThinQ رونمایی کرد که نسخه ارتقا یافته LG V30 محسوب می‌شود.

برای یادآوری اینکه LG V30S ThinQ چه مزیت‌هایی نسبت به برادر مسن‌تر خود یعنی LG V30 دارد، باید گفت که این گوشی در دو رنگ جدید آبی مراکشی و خاکستری پلاتینیومی عرضه می‌شود؛ ال‌جی برای نسخه‌های جدید، انتخاب شما را به این دو رنگ محدود نگه داشته است. ضمن اینکه V30S از دو گیگابایت حافظه رم بیشتر برخوردار است؛ در حالی‌که V30 با چهار گیگابایت رم ارائه می‌شود. نسخه جدید فبلت LG V30 در دو مدل با 128 و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود؛ نسخه پایه این فبلت با 64 گیگابایت حافظه (LG V30) و 128 گیگابایت حافظه (LG V30 Plus) معرفی شده بود.

image

هوش مصنوعی، عملکرد دوربین LG V30S ThinQ را بهبود می‌دهد؛ از نظر فنی، این گوشی به همان دوربین LG V30 مجهز شده است و تنها در قابلیت‌های نرم‌افزاری با یک‌دیگر تفاوت دارند. LG V30 از حالت عکاسی خودکار بهره می‌گیرد و نسخه جدید آن با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، به قابلیت AI Cam مجهز شده است؛ تفاوت حالت خودکار و عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی این است که در حالت Auto Mode، پارامترهای عکس برای دریافت نوردهی مناسب تنظیم می‌شود و در حالت AI Cam، گوشی صحنه عکاسی را تشخیص داده و به عنوان مثال با تشخیص صحنه عکاسی از غذا، تنظیمات بیشتری از جمله اشباع رنگ تصاویر و ... اعمال می‌شود.

پیش از پرداختن به عملکرد دوربین این دو گوشی، بهتر است نگاهی به مشخصات دوربین آن‌ها داشته باشیم؛ LG V30S ThinQ (و LG V30) به سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1 میکرومتری و دهانه لنزی F1.6 مجهز شده است و از یک سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی دیگر با فوکوس خودکار، دهانه لنزی F1.9 و زاویه دید 120 درجه بهره می‌گیرد. دوربین سلفی نیز به سنسور 5 مگاپیکسلی وابسته است که دهانه لنزی F2.2 دارد و می‌تواند در دو حالت عکاسی نماید؛ بسته به اینکه بخواهید عکس‌های سلفی گروهی بگیرید یا خیر، زاویه دید معمول 82 درجه یا 90 درجه را ارائه می‌دهد.

image

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، در بارسلون، اسپانیا به ثبت رسیده و برای عکاسی با V30S از حالت AI Cam و برای عکاسی با V30 از حالت Auto Mode استفاده شده است:

حالت 1: عکاسی در شرایط ابری با نور مناسب

LG V30
LG V30S ThinQ

حالت 2: عکاسی برای ارزیابی نوردهی و تعادل سفیدی رنگ تصاویر

LG V30
LG V30S ThinQ

حالت 3: مقایسه دوربین LG V30 و LG V30S ThinQ

LG V30
LG V30S ThinQ

حالت 4: مقایسه دوربین LG V30 و LG V30S ThinQ

LG V30
LG V30S ThinQ

حالت 5: عکاسی پرتره در شرایط نوری نامناسب

LG V30 روی پس‌زمینه تصویر به اشتباه فوکوس کرده است؛ در حالی‌که V30S ThinQ، عکاسی از غذا را تشخیص داده و روی آن فوکوس می‌کند:

LG V30

LG V30S ThinQ

 

حالت 6: عکاسی سلفی (واید)

LG V30
LG V30S ThinQ

جمع‌بندی

image

متأسفانه تشخیص اینکه کدام گوشی بهتر است، چندان ساده نیست؛ عملکرد گوشی LG V30S ThinQ با بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه‌های عکاسی و بهبود عملکرد دوربین با LG V30 که از حالت خودکار برای عکاسی استفاده می‌کند، تقریباً مشابه است. البته در برخی از شرایط، هوش مصنوعی به کمک دوربین LG V30S ThinQ می‌آید؛ به عنوان مثال، هنگامی‌که با دوربین در یک رستوران تاریک عکاسی کنید یا از غذا و گل عکس بگیرید. با این‌حال، LG V30 با اتکا به حالت Auto Mode برای عکاسی، عملکرد خوبی دارد و تقریباً عکس‌های مشابهی را ثبت می‌کند.

صرف‌نظر از تفاوت‌ آن‌ها، هر دو گوشی LG V30 و LG V30S ThinQ دوربین بسیار خوبی دارند و می‌توان آن‌ها را جزو بهترین گوشی‌های برای عکاسی محسوب کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا این جدیده دوربینش بدتر شده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بدتر شده که واقعا ال جی کارش تمومه مثل هنگ تی سی

وحید

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
هیچ تاثیری!!

ممد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
اینکه قدیمیه بهتره?????????????

مهراد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
خداییش اونقدرا هم فرقی نمیکرد. فقط بعضی عکسا روشنتر بودن.که به نظرم نسخه معمولی طبیعی تر بودن