خانهاخبار
فبلت Mi Max 3 شیائومی با قابلیت شارژ بی‌سیم و تشخیص عنبیه در راه است

فبلت Mi Max 3 شیائومی با قابلیت شارژ بی‌سیم و تشخیص عنبیه در راه است

شیائومی قصد دارد فبلت تازه خود را به نام Mi Max 3 تا چند ماه آینده رسما معرفی کند. فرم ور فاش شده این گوشی از پردازنده اسنپ‎دراگون 660 و باتری بزرگی با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۲/۵

همان‌طور که می‌دانید، فایل‌های فرم ور چند گوشی تازه از شیائومی مانند Mi MIX 2S و همچنین Mi 7 که هر دو پرچم‌دار هستند، در روزهای اخیر منتشر شد و بسیاری از مشخصات فنی این دو را فاش کرد. وب‌سایت XDA Developers حالا مشخصات کلیدی گوشی Mi Max 3 را از این سازنده منتشر کرده است. مشخصات فنی این فبلت میان رده هم مانند گوشی‌های قبلی ظاهرا از فایل‌های فرم ور آن استخراج شده‌اند.

نسل اول میان رده‌های سری Mi Max شیائومی با باتری 4850 میلی آمپر ساعتی معرفی شد و Mi Max 2 هم با باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 5300 میای آمپر ساعت روانه بازار شد. فایل‌های فرم ور گوشی Mi Max 3 تأیید می‌کنند که این فبلت تازه قرار است به باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت مجهز شود.

فبلت Mi Max 3 همچنین از پردازنده میان رده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد در حالی که نسل اول آن در دو نسخه با پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون 650 و 652 روانه بازار شد. به همین خاطر ممکن است Mi Max 3 هم در دو نسخه با اسنپ‌دراگون 660 و 630 معرفی شود، اما چنین اطلاعاتی در فرم ور آن دیده نمی‌شود و تنها به یک نسخه با اسنپ‌دراگون 660 اشاره شده است.

شایعه‌های قبلی درباره گوشی مذکور معتقدند که Mi Max 3 مانند اغلب گوشی‌های مدرن بدون حاشیه طراحی می‌شود و از نسبت نمایش 2 به 1 هم پشتیبانی می‌کند، اما چنین اطلاعاتی در فرم ور آن وجود ندارد و هنوز از صحت آن مطمئن نیستیم. همچنین اطلاعاتی درباره وضوح تصویر صفحه نمایش گوشی مذکور در دسترس نیست اما پیش بینی می‌شود که پنل آن از کیفیت فول اچ دی پلاس پشتیبانی کند. با توجه به احتمال کاهش ضخامت حاشیه‌های صفحه نمایش، حسگر اثرانگشت هم به پنل پشتی منتقل می‌شود.

در فرم ور منسوب به گوشی Mi Max 3 شیائومی همچنین اشاره شده است که این گوشی از ویژگی شارژ بی سیم پشتیانی می‌کند. در این باره باید بگوییم که عبارت “wireless charging has stopped” و همچنین “position offset” و “please reposition” مشخصا در فرم ور دیده شده است.

image

شیائومی سال گذشته به Wireless Power Construction پیوست و همین موضوع نشان می‌دهد برخی گوشی‌های 2018 این سازنده احتمالا با پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi معرفی می‌شوند. اولین گوشی شیائومی که به این ویژگی مفید مجهز می‌شود پرچم‌دار Mi MIX 2S یا Mi 7 است و پس از آن هم Mi Max 3 با ویژگی مذکور روانه بازار می‌شود. یک ویدیوی کوتاه در جهت آموزش چگونگی قرار دادن گوشی روی پایه شارژ بی سیم به شکل صحیح در فایل‌های فرم ور کشف شده است. یک تصویر دمو هم در این فایل‌ها وجود دارد که گوشی Mi Max 3 را روی پایه شارژ بی سیم نشان می‌دهد.

image

انتظار می‌رود که لنزهای دوربین دوگانه فبلت Mi Max 3 شیائومی از نوع Sony IMX363 یا Samsung S5K2017 + S5K5E8 در نظر گرفته شوند. حسگر تکی دوربین سلفی گوشی مذکورS6K4H7  Samsung و حسگر تشخیص عنبیه آن هم OmniVision OV2281 است. البته درباره احتمال مجهز شدن Mi Max 3 به حسگر تشخیص عنبیه هنوز 100% مطمئن نیستیم چراکه کمپانی شیائومی هم ظاهرا در این باره مردد است.

image

فایل‌های فرم ور گوشی Mi Max 3 شیائومی نشان می‌دهند که این گوشی به سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو مجهز شده اما ممکن است این نسخه نهایی نباشد. حدس می‌زنیم که شیائومی فبلت میان رده تازه‌اش را با سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا و پوسته اختصاصی MIUI 9 معرفی کند و امکان ارتقای آن را به  نسخه 8.0 اوریو در آینده فراهم آورد. این گوشی همچنین از دو سیم‌کارت، درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی microSD، اینفرارد، چراغ نوتیفیکیشن LED، کدهای صوتی aptX و aptX HD Bluetooth کوالکام و همچین پرداخت موبایلی NFC پشتیبانی می‌کند و ممکن است به دو بلندگوی اصلی هم مجهز شود.

هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ معرفی میان رده Mi Max 3 شیائومی در دسترس نیست اما با توجه به روال معمول این سازنده در معرفی نسل‌های قبلی به نظر می‌رسد که در ماه مه شاهد رونمایی از گوشی مذکور باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

زهرا

۱۳۹۷/۶/۲۴
سلام من آیفون 8پلاس. داشتم فروختم وشیائومی می مکس 2خریدم واقعاگوشی خوبیه حتی بهتر از آیفون

مانی

۱۳۹۶/۱۲/۶
تنها برگ برنده این بِرند قیمت مناسبش همراه سخت‌افزار بالا بوده که این ورقش هم تو ایران رو نمیکنه :|