خانهاخبار
بلندگوی هوشمند HomePod عرضه شد؛ رقیب گوگل Home Max

بلندگوی هوشمند HomePod عرضه شد؛ رقیب گوگل Home Max

شرکت اپل، به‌تازگی اعلام کرده است که بلندگوی هوشمند خود را در تاریخ 6 بهمن پیش‌فروش خواهد کرد و HomePod در دهه سوم بهمن ماه، وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۴

نزدیک به یک سال پیش در رویداد WWDC 2017 اپل، اولین جزئیات از HomePod به‌دست آمد که در واقع، یک بلندگوی هوشمند مانند بلندگوهای سری «اکو» آمازون و «Home» گوگل است. پس از مدتی سکوت، مشخص شد که شرکت اپل هنوز بلندگوی هوشمند جدیدش را برای عرضه آماده نمی‌داند و همین موضوع باعث شد تا عرضه HomePod برای مدتی به تعویق بیافتد.

با این‌حال، انتظار برای عرضه این محصول به پایان رسیده است؛ شرکت اپل به صورت رسمی از تاریخ 26 ژانویه، دریافت سفارش برای HomePod را آغاز خواهد کرد و بلندگوی هوشمند خود را در تاریخ 9 فوریه ارائه می‌دهد.

آشنایی بیشتر با HomePod

image

بلندگوی هوشمند اپل، نزدیک به 7 اینچ طول دارد و بدنه آن از جنس پارچه است. در بالای این بلندگو، یک نمایشگر کوچک وجود دارد که جزئیاتی را پیرامون وضعیت سیری ارائه می‌دهد یا کنترلر‌های لمسی نمایش داده می‌شود که امکان تعامل با HomePod را بدون صحبت، فراهم می‌کند. یک ووفر و هفت توئیتر، صدای بسیار مناسبی را در هر شرایط تولید می‌کند.

از آنجایی‌که بلندگوی اپل، هوشمند است؛ از تراشه A8 این شرکت استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر، HomePod با همان پردازنده‌ای همراه شده است که قدرت پردازشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را تأمین می‌کند.

HomePod قادر به انجام چه کارهایی است؟

image

هوم‌پاد را اساساً می‌توان یک سیستم سرگرمی خانگی توصیف نمود؛ این بلندگو می‌تواند به Apple Music متصل شود و آن‌ها مورد علاقه‌تان را پخش کند؛ تنها کافی است عبارت "Hey,Siri" را به «HomePod» بگویید. ضمن اینکه بلندگوی هوشمند اپل، به سادگی به گوشی آیفون شما متصل می‌شود؛ تنها کافی است آیفون خود را نزدیک به HomePod نگه‌دارید. پروسه جفت شدن بلندگوی هوشمند HomePod اپل، مانند هدفون‌های بی‌سیم AirPod است.

زمانی‌که هوم‌پاد به گوشی‌هوشمند یا تبلت شما متصل شود و به حساب آی‌کلودتان دسترسی داشته باشد، می‌توانید از آن برای ارسال پیام، تنظیم یادآور و گوش دادن به آخرین خبرها استفاده کنید. ضمن اینکه می‌توانید به پادکست‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید یا با استفاده از آیفون خود، تماس برقرار کنید. اگر وسایل هوشمندی در خانه دارید که از HomeKit پشتیبانی می‌کند، HomePod قادر است آن‌را کنترل نماید؛ به عنوان مثال، می‌توانید چراغ‌ها، تهویه هوا و ... را کنترل کنید. بلندگوی اپل، هوشمند است و می‌تواند با توجه به موقعیت شما، چندین‌ کار را به صورت هم‌زمان انجام دهد؛ به عنوان مثال زمانی‌که در خانه هستید، با گفتن عبارت "Hey Siri,I'm Home" چراغ‌ها روشن می‌شود و دمای خانه افزایش خواهد یافت.

خبر خوب دیگر این است که HomePod شما را به برنامه iMessage محدود نخواهد کرد؛ اگر دوست شما علاقه‌ای به محصولات اپل ندارد، می‌توانید از برنامه‌های دیگر برای ارتباط با وی استفاده کنید. از آنجایی‌که ابزار لازم برای کیت «سیری» در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است، سیری می‌تواند از برنامه‌ها شخص‌ثالث نیز برای انجام فرامین شما استفاده کند؛ به عنوان مثال، می‌توانید به بلندگوی هوم‌پاد اپل دستور بدهید تا برای دوست‌تان از طریق برنامه Whatsapp پیام ارسال نماید.

چرا در HomePod از هشت بلندگو استفاده شده است؟

image

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، HomePod از یک ووفر و هفت توئیتر متصل بهره می‌گیرد که HomePod را احاطه کرده‌اند. بدین شکل، هوم‌پاد می‌تواند صدای فراگیری تولید کند؛ ضمن این بلندگوی هوشمند اپل، قادر به تشخیص صدای محیط اطراف است و می‌تواند صدای خروجی را بسته به شرایط، تغییر دهد. اپل مدعی است که بلندگوی هوشمند جدیدش می‌تواند صدای شما را از محیط‌های بسیار دور یا حتی در هنگام پخش موسیقی تشخیص دهد زیرا HomePod به شش میکروفون مجهز شده است.

بلندگوی هوشمند اپل، قادر است تا یک موسیقی را برای چندین اتاق پخش نماید؛ ضمن اینکه می‌توانید برای اتاق‌های مختلف، موسیقی‌های متفاوتی را درنظر بگیرید. همچنین این امکان فراهم شده است تا دو بلندگو HomePod را در کنار یک‌دیگر قرار دهید تا موسیقی به صورت استریو پخش شود.

قیمت و زمان عرضه

image

بلندگوی هوشمند HomePod از تاریخ 9 فوریه عرضه خواهد شد؛ از 26 ژانویه نیز می‌توانید آن‌را سفارش دهید. این محصول به رنگ‌های خاکستری و سفید در دسترس قرار خواهد داشت و 349 دلار قیمت‌گذاری شده است؛ 50 دلار کم‌تر از قیمت بلندگوی Home Max گوگل که رقیب اصلی هوم‌پاد است!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)