خانهاخبار
CES 2018: اچ‌پی از دو کروم‎‌بوک جدید رونمایی کرد

CES 2018: اچ‌پی از دو کروم‎‌بوک جدید رونمایی کرد

شرکت HP، به‌تازگی دو کروم‌بوک 11 اینچی و 14 اینچی معرفی کرده است که با قیمت مناسب و حداکثر هشت گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهند شد. روی هر دو مدل، برنامه‌های اندرویدی اجرا می‎شود.
۱۳۹۶/۱۰/۱۵

شرکت HP، به‎تازگی دو کروم‎بوک جدید 11 اینچی و 14 اینچی معرفی کرده است که به ترتیب با نام Chromebook 11 G6 و Chromebook 14 G5 عرضه می‎شود. گفته شده است که دو لپ‎تاپ جدید HP در طی چند روز آینده در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته خواهند شد. انتظار می‌رود شرکت سازنده، لپ‎تاپ‌‏های جدیدش را با سیستم‌عامل کروم در ماه فوریه عرضه نماید؛ زمان عرضه به صورت دقیق مشخص نشده است و همچنین نمی‌دانیم که کروم‎بوک‌های جدید 11 اینچی و 14 اینچی HP با چه قیمتی وارد بازار خواهند شد. با این وجود، گفته شده است که مدل‎های مذکور برای استفاده در سازمان‎ها و مراکز آموزشی کاربرد دارد؛ به همین جهت، احتمال دارد که هر دو مدل با قیمت مقرون به صرفه عرضه شوند زیرا مشتریان، چندین مدل را برای سازمان و ادارات خریداری می‏‌کنند.

image

هر دو کروم‌بوک جدید HP از پورت USB Type-C برخوردار خواهند بود و پورت استاندارد USB A نیز برای آن‌ها درنظر گرفته شده است؛ در مجموع، دو پورت USB Type-C و دو پورت USB A وجود دارد که هر یک از آن‌ها در طرفی از Chromebook 11 G6 و Chromebook 14 G5 قرار گرفته‌اند. چینش پورت‌ها نسبت به مدل‌های قبلی تغییر پیدا نموده و شرکت HP پورت‌ها را به سمت لولا نزدیک‌تر کرده است.

image

جزئیات چندانی پیرامون کانفیگ‌های مختلف از دو کروم‌بوک Chromebook 11 G6 و Chromebook 14 G5 ارائه نشده است اما حداکثر حافظه رم و فضای ذخیره‎سازی در هر دو مدل به ترتیب هشت گیگابایت و 64 گیگابایت است. پردازنده‌های نسل هفتمی Celeron N اینتل، به لپ‌تاپ‌های جدید HP با سیستم‎عامل کروم قدرت می‎دهد؛ پردازنده گرافیکی مجتمع Intel HD Graphics 500 نیز برای هر مدل درنظر گرفته شده است.

image

بد نیست اشاره کنیم که کروم‌بوک‌های تازه‌ نفس HP، محصولاتی مقاوم هستند زیرا استاندارد نظامی MIL-STD 810G را دریافت کرده‎اند؛ به همین جهت، برای استفاده در سازمان‎ها و مراکز آموزشی می‎توان روی آن‌ها حساب باز کرد. در صورت افزایش هزینه، می‌توانید مدلی را از هر کدام خریداری نمایید که لولای 180 درجه دارد؛ به عبارت بهتر، می‌توان صفحه‌نمایش را با حداکثر زاویه 180 درجه نسبت به صفحه‌کلید باز نمود. این حالت برای مواقعی مناسب است که تمایل دارید یک محتوا را به دو دانش‌آموز یا دو نفر از همکاران خود نشان دهید. رزولوشن نمایشگر در هر دو لپ‎تاپ به 1366 در 768 پیکسل محدود شده است؛ در نمونه‎ گران‌قیمت، یک نمایشگر لمسی از نوع IPS LCD گنجانده شده است. لازم به‏‌ذکر است که 11 G5 در واقع از یک نمایشگر 11.6 اینچی استفاده می‏‌کند؛ این در حالی است که 14 G5 با صفحه‎نمایش 14 اینچی ارائه می‎شود.

image

براساس اطلاعات رسمی، کروم‌بوک Chromebook 11 G6 در رنگ‎ خاکستری تیره عرضه خواهد شد و یک مدل دیگر نیز، نوارهای نارنجی دارد. کروم‌بوک 14 اینچی HP، تنها در رنگ خاکستری تیره وارد بازار می‎شود. جک 3.5 میلی‌متری صدا در کروم‌بوک‎های جدید HP وجود دارد و حتی می‌توانید در صورت نیاز به فضای ذخیره‎سازی بیشتر، از کارت حافظه‌ میکرو SD استفاده کنید. با وجود محدودیت‎های نرم‌افزاری در سیستم‌عامل کروم، HP اعلام کرده است که لپ‌تاپ‌های جدیدش با برنامه‌های اندرویدی سازگاری کامل دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)