خانهاخبار
پوزش اپل بابت کاهش سرعت آیفون قدیمی؛ تعویض باتری تنها با ۲۹ دلار

پوزش اپل بابت کاهش سرعت آیفون قدیمی؛ تعویض باتری تنها با ۲۹ دلار

اپل بیانیه‌ای منتشر کرده که طبق آندر مورد افت عملکرد آیفون با باتری قدیمی توضحیاتی داده می‌شود. همچنین قیمت تعویض باتری آیفون 6 یا نسخه قدیمی‌تر به ۲۹ دلار کاهش یافته است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اپل اصولا در انتشار آمار و ارقام رسمی و حتی اخبار تا حد ممکن محتاطانه عمل می‌کند. با این حال گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که کنترل از دست اپل خارج می‌شود؛ برای مثال می‌توان به اتفاقات پیش‌آمده برای آیفون با باتری قدیمی و افت عملکرد آن اشاره کرد. اپل هفته پیش بیانیه‌ای در مورد افت عملکرد آیفون منتشر کرد.

در توضیحات اپل آمده است که این شرکت تغییراتی در آیفون‌هایی با باتری قدیمی انجام می‌دهد تا آسیب کمتری به قطعات داخلی دستگاه وارد شود. شاید انجام این کار به نظر منطقی برسد و درواقع ایمنی آیفون را تضمین کند، اما اپل تایید کرد که افت عملکرد دستگاه ممکن است برای بعضی کاربران خوشایند نباشد. پس از دریافت بازخوردهای کاربران، اپل بیانیه جدیدی منتشر کرد:

ما بازخوردهای کاربرانمان در مورد افت عملکرد آیفون با باتری قدیمی را دریافت کردیم. شمار زیادی از کاربران از این موضوع ناراحت بودند و ما نیز از آنها پوزش می‌خواهیم. سوءتفاهم‌های زیادی در مورد افت عملکرد آیفون با باتری قدیمی وجود دارد، به همین علت تغییراتی ایجاد کرده‌ایم تا سطح رضایت کاربرانمان را همچنان بالا نگه داریم.

در ابتدا بهتر است بدانید که ما هیچ‌گاه کاری انجام نخواهیم داد که عمر محصولی از اپل کاهش یابد یا کاربران را به ارتقای محصولشان وادار کنیم. هدف همیشگی ما این بوده که محصولی مورد پسند کاربرانمان بسازیم و بالاتر بردن عمر آیفون نیز یکی از مهم‌ترین اهداف ما بوده است.

در ادامه بیانیه اپل به دو موضوع مهم اشاره می‌شود. در درجه اول دارندگان آیفون 6 یا نسخه‌های قدیمی‌تر تلفن هوشمند اپل می‌توانند به‌جای پرداخت ۷۹ دلار تنها با پرداخت ۲۹ دلار باتری قدیمی آیفونشان را تعویض کنند. نکته مهم بعدی نیز عرضه نسخه جدیدی از iOS است که قابلیتی برای نمایش میزان سلامتی باتری را به همراه دارد.

image

باید گفت که اپل بسیار هوشمندانه نسبت به مشکلات پیش‌آمده برخورد کرد. این شرکت نه‌تنها فرضیه‌های اشتباه مبنی بر وادار ساختن کاربران به ارتقای گوشی هوشمندشان را رد کرد، بلکه با کاهش هزینه تعویض باتری، اعتماد کاربرانش را دوباره جلب کرد. علاوه بر آن، عرضه قابلیتی که میزان سلامتی باتری را نشان دهد، طبیعتا از بروز شایعات و فرضیه‌های اشتباه بیشتر جلوگیری می‌کند.

شرکت اپل مقاله‌ای نیز منتشر کرد که توضیح کاملی در مورد باتری و عملکرد آیفون در اختیار کاربران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این مقاله به نحوه عملکرد باتری لیتیوم یونی اشاره می‌کند.

سیستم مدیریت انرژی در آیفون به نحوی است که روی میزان حرارت دستگاه، میزان شارژ و امپدانس باتری نظارت دارد. در صورتی که ارقام به دست آمده مطلوب باشند، سیستم‌عامل از حداکثر توان دستگاه استفاده می‌کند. در غیر این صورت، روی پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی یا دیگر قطعات حساس تلفن هوشمند فشار زیادی وارد نمی‌شود تا دستگاه آسیبی نبیند.

استفاده از چنین سیستمی، ممکن است سرعت تلفن هوشمند را کاهش دهد، اما به افزایش ایمنی آن کمک می‌کند. در اکثر اوقات کاربران وجود افت سرعت را حس نمی‌کنند. در صورتی که سیستم مدیریت انرژی به رقم مطلوبی نرسد شاهد موارد زیر خواهید بود:

  • نیاز به زمان بیشتر برای اجرای اپلیکیشن‌ها
  • فریم ریت پایین در اسکرول کردن
  • کاهش میزان نور پس‌زمینه
  • کاهش حجم صدای خروجی از بلندگو
  • کاهش فریم ریت در بعضی اپلیکیشن‌ها
  • در بعضی مواقع، فلش دوربین غیرفعال می‌شود

البته بعضی از قابلیت‌های گوشی هوشمند تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند:

  • عملکرد گوشی هوشمند در مکالمات و برقراری ارتباط با شبکه‌های سلولی کاهش نمی‌یابد
  • عملکرد دوربین در عکاسی و فیلم‌برداری کاهش نمی‌یابد
  • عملکرد جی‌پی‌اس با مشکلی روبه‌رو نمی‌شود
  • عملکرد سنسورهایی مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج و فشار سنج به مشکلی بر نمی‌خورند
  • عملکرد اپل پی مشکلی پیدا نمی‌کند

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Mahdi

۱۳۹۶/۱۰/۱۹
همون تور که ندید بدی بازی در میارن و دنبال سود بیشتر هستن که حتی آداپتور فست شارژ رو داخل باکس گوشی نمیزاره . لین قسمت هم دنبال سود بیشتر هستن که مردم برین دنبال گوشی های جدیدشون . و حتی از سمت تعویض باتری هم دنبال سود هستن .۳۰ دلار . یعنی حدود ۱۲۵ هزار تومن . برای یک تعویض باتری. . با عقل جور در نمیاد چون یکم زیادیه

ذوالفقاری همدان??

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
پایانِ هژمونی

hadi

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
"این شرکت نه‌تنها فرضیه‌های اشتباه مبنی بر وادار ساختن کاربران به ارتقای گوشی هوشمندشان را رد کرد"
واقعا؟؟به این موضوع تو دادگاه قراره رسیدگی بشه

seyed mohsen javadi

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
سلام
یه مدتی iPhone 7 زود باتری خالی میکنه
کسی میتونه کمکم کنه؟

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اپل موذی