خانهاخبار
آی‌مک پرو در آینده از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند

آی‌مک پرو در آینده از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند

ظاهرا اپل تصمیم دارد برای جلوگیری از سرقت، پشتیبانی از ارتباطات سلولی را به آی‌ مک پرو بیاورد.
۱۳۹۶/۹/۱

در گذشته اپل پتنت‌هایی را برای رایانه‌هایی مانند مک‌بوک به ثبت رساند، که در آن پشتیبانی از ارتباطات سلولی به چشم می‌خورد. ایده اصلی این است که رایانه به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کند؛ یعنی مانند آیفون یا آیپد، با استفاده از سیم‌کارت و بدون نیاز به وای‌فای به اینترنت متصل شود. این طرح تا به حال در حد یک ایده باقی مانده است.

image

اما احتمالا این ایده به زودی تحقق می‌یابد؛ به تازگی Pike اعلام کرد که آی‌مک پرو ممکن است به نوعی اتصال سلولی مجهز شود که به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت سرقت، رایانه خود را ردیابی کنند. همچنین اعلام شد که این ویژگی همیشه فعال خواهد بود، به این معنی که حتی اگر سارق دستگاه را خاموش کند، باز هم قابل ردیابی خواهد بود. این ویژگی برای دفاتر اداری مفید است و از اطلاعات آن‌ها حفاظت می‌کند. با توجه به این که آی‌مک قیمت نسبتا بالایی دارد، بنابراین شاید بتوان چنین سطحی از محافظت را یک ضرورت دانست.

چند روز قبل نیز اعلام شده بود که نسل بعد آی‌مک پرو به چیپ A10 Fusion مجهز خواهد شد تا کاربران بتوانند از دستور صوتی "Hey Siri" برای تعامل با دستیار صوتی استفاده کنند و پردازنده اصلی به انجام سایر امور متمرکز شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)