خانهاخبار
استفاده از قابلیت انیموجی نیاز چندانی به دوربین پیشرفته iPhone X ندارد!

استفاده از قابلیت انیموجی نیاز چندانی به دوربین پیشرفته iPhone X ندارد!

ویدیوی جدیدی، که به‌ تازگی در یوتیوب منتشر شده است، نشان می‌دهد قابلیت «انیموجی» آیفون 10 نیاز چندانی به سیستم تشخیص سه‌بعدی دوربین جلوی پرچمدار جدید اپل ندارد و این شرکت می‌توانست آن‌ را برای کاربران آیفون 8 و آیفون‌های قدیمی‌تر نیز ارائه دهد.
۱۳۹۶/۸/۲۷

قابلیت «انیموجی» به شما اجازه می‌دهد تا ایموجی‌های سیستم‌عامل iOS را زنده کرده و آن‌ها را مطابق با حرکات چهره خود شخصی‌سازی کنید.  با این‌حال، به‌نظر می‌رسد برای استفاده از قابلیت «انیموجی» که تنها آیفون 10 آن‌ را ارائه می‌کند؛ نیازی به استفاده از پرچمدار 1000 دلاری اپل ندارید و سخت‌افزار مورد استفاده در آن باعث نمی‌شود تا ارائه‌ «انیموجی» روی گوشی‌های آیفون دیگر اپل غیرممکن باشد.

آن‌طور که پیداست قابلیت «انیموجی» بیش از آنکه از سنسور پیشرفته TrueDepth برای تشخیص حرکات صورت استفاده کند؛ به دوربین سلفی وابسته است. آیفون 10 اپل برای تشخیص هویت کاربران، از چهره‌ آن‌ها استفاده می‎کند و این موضوع به کمک استفاده از حسگرهای سه‎بعدی ممکن شده است؛ این سیستم با تاباندن اشعه‌ی مادون قرمز، نقشه‌ای از چهره کاربران به‎دست می‌آورد و بدین جهت، سیستم Face ID امنیت بالایی را ارائه می‎‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت «انیموجی» آیفون 10 و ویژگی‌های دیگر این محصول، بررسی تخصصی جی‌اس‌ام را در لینک زیر بخوانید:

  •  
image

در ابتدا گمان می‌رفت اپل از همین سنسور پیشرفته برای شبیه‌سازی حرکت صورت کاربران روی آیفون 10 استفاده می‌کند؛ به همین جهت، از ارائه آن برای آیفون‌های جدید خود از جمله آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خودداری کرده است. با این‏‌حال، ویدیوی جدیدی در یوتیوب منتشر شده است که نشان می‌دهد حتی در صورت پوشاندن سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون 10، این گوشی همچنان می‌تواند حرکات اعضای صورت شما را برای جان‌بخشیدن به «انیموجی‌ها» تشخیص دهد.

وب‌سایت Gizmodo مدعی شده است که قابلیت انیموجی نیازی به تاباندن پرتوهای مادون قرمز به صورت کاربران ندارد و برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید، حتی می‎توانید ماژول‎های TrueDepth را با دست بپوشانید. iMore نیز مدعی شده است قابلیت «انیموجی» در بازه ‌زمانی معین از دوربین IR گوشی استفاده می‌کند؛ این موضوع لزوما بدین معنی نیست که برخی از قابلیت‌ها روی گوشی‌های آیفون فاقد ماژول TrueDepth کار نکند. اپل نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که بدون دوربین پیشرفته‌ی آیفون 10، انیموجی‌ها دقت لازم را نداشتند و برای دقت بیشتر، نیاز است تا حتما اشعه‌های مادون قرمز در فواصل معین به چهره‌ی کاربر تابانده شود.

بنابراین، اگر قابلیت «انیموجی» استفاده چندانی از دوربین TrueDepth ندارد؛ چرا اپل از ارائه‌ی آن برای دیگر گوشی‌های جدید خود صرف نظر کرده است و آیفون 10 تنها از آن استفاده می‌کند؟ این در حالی است که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، تقریباً در برخی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشابه‌اند و در صورتی‌که «انیموجی» بیشتر به دوربین سلفی و برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری آی‌او‌اس وابسته است، انتظار می‌رفت به شکل ساده‌تری برای گوشی‌های جدید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز ارائه شود.

آن‌طور که پیداست، اپل تمایل داشته تا به گوشی‌ پرچمدار خود ویژگی‌های نرم‎افزاری متفاوتی ببخشد که آن‌را از سایر مدل‎ها متمایز می‌کند. هرچند، مطمئن نیستیم خریداران تنها به خاطر قابلیت «انیموجی» آیفون 1000 دلاری اپل را خریداری کنند؛ محصولی که اختلاف قیمت چشمگیری با گوشی‌های پیشین این شرکت دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۸/۲۷
توجه کنید اگر قبل از باز کردن انیموجی جلو دوربین TrueDepth بگیرید انیموجی به درستی کار نمیکنه و وجود دوربین TrueDepth برای به دست اوردن اندازه و برخی ژست ها الزامی هست