خانهاخبار
سوپراسپرت پولستار 1 رسما معرفی شد

سوپراسپرت پولستار 1 رسما معرفی شد

پولستار، سوپر اسپرت هیبریدی خود به نام 1 رونمایی کرد که از بدنه فیبر کربنی بهره می‌برد و قدرتی معادل 600 اسب بخار به همراه آورده است.
۱۳۹۶/۷/۲۶

پولستار تیزرهای متعددی را برای محصول خود منتشر کرد و تنها کمی بعد از انتشار آخرین تیزر تبلیغاتی، به صورت اینترنتی از سوپر اسپرت خود رونمایی کرد. این کوپه دو در، پولستار 1 نام گرفته و زیبایی خاصی دارد. این خودرو کاملا یادآور کوپه کانسپت ولوو است که در سال 2013 معرفی شد. همچنین پولستار برای 1، از پلتفرم SPA ولوو بهره گرفته که پیش از این در محصولات ولوو سری 90 و آخرین نسل XC60 مورد استفاده قرار گرفته است. ذکر این نکته اهمیت دارد که نیمی از سخت افزار پولستار 1، مشترک با پلتفرم SPA ولوو است اما نیم دیگر آن، حاصل همکاری مشترک پولستار و ولوو است که به طور خاص برای این خودرو صورت پذیرفته.

image
image

نتیجه همه اینها، چیزی بیشتر از یک نسخه کوپه از سدان ولوو S90 بوده به ویژه اگر به این نکته توجه کنیم که پولستار برای قوای محرکه، حسابی آستین‌های خود را بالا زده است. قوای محرکع هیبریدی پولستار 1، قدرتی معادل 600 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1000 نیوتن متر دارد.

image
image

همچنین باتری به کار رفته در پولستار 1 (که جزئیات آن اعلام نشده) می‌تواند طی مسافت 150 کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی برای خودو ممکن سازد که به گفته شرکت سازنده، بالاترین برد حرکتی در میان تمامی خودروهای هیبریدی بازار است. بدنه خودرو کاملا از فیبر کربن ساخته شده تا وزن، تا جای ممکن کاهش یابد و همین استفاده گسترده از فیبر کربن، استحکام پیچشی را هم 45 درصد افزایش داده است. در عقب هم محور الکتریکی بهبود یافته حضور دارد که امکان توزیع بهینه گشتاور را فراهم می‌کند. این ویژگی‌، هندلینگ خودرو را به بهترین شکل تنظیم می‌کند و قدرت، به بهترین شکل بر روی جاده آورده می‌شود.

image
image

جزئیات مربوط به عملکرد پولستار 1 منتشر نشده اما قطعا می‌تواند عملکرد بهتری از ولوو S90 سری T8 ارائه دهد. عملکرد این سدان هیبریدی ولوو به این شکل است که می‌تواند در مدت زمان 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم 250 کیلومتر بر ساعت است. پولستار 1 کوپه، 200 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بیشتری در مقایسه با سدان ولوو دارد و بدون شک، سریعتر و پرشتاب‌تر است.

image
image

برای مشاهده توانایی‌ها و عملکرد پولستار 1، باید تا حضور آن در جاده صبر کنیم. کمپانی اعلام کرده که تولید محصول اسپرت خود را از اوسط سال 2019 آغاز خواهد کرد و برای این منظور هم از کارخانه جدید خود در کشور چین بهره خواهد گرفت. کار ساخت این کارخانه، تا 1 سال دیگر و میانه‌های سال 2018 به اتمام خواهد رسید. در همین سال، این کمپانی یک محصول کوچکتر به نام پولستار 2 معرفی خواهد کرد که نخستین خودروی تمام الکتریکی کمپانی ولوو خواهد بود. همچنین کمپانی سوئدی، بین سال‌های 2019 تا 2021، 5 خودروی الکتریکی معرفی خواهد کرد که برخی با برند پولستار و برخی دیگر با برند ولوو عرضه خواهند شد.

image

در نهایت باید بگوییم که ولوو و کمپانی همکارش، جیلی، برای نیل به این هدف، 752 میلیون یورو در پولستار سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)