خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه LG V30

بررسی اولیه LG V30

با معرفی V30 چشم‌های بسیاری از کاربران به سمت ال‌جی رفته است و بسیار منتظر عرضه این گوشی در بازار و آزمایش شدنش هستند. در مقاله امروز به طور مختصر در مورد این گوشی صحبت می‌کنیم و در بررسی‌ای جداگانه به طور کامل در موردش صحبت می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۶/۱۹

از همان ابتدای معرفی خانواده V، که اولین نسل V10 نام داشت، با خانواده‌ای دوست‌داشتنی و متفاوت روبرو بودیم. اکنون به نسل سوم آن‌ها رسیدیم و جدیدترین عضوش V30 نام گرفته است. V30 برخلاف دو نسل قبلی به صفحه‌نمایش دوم مجهز نیست اما به‌قدری حاشیه‌های صفحه‌نمایشش کم است که به سخت می‌توان آن را گوشی‌ای با حاشیه دانست. در این مقاله مختصرا به شرح ویژگی‌ها و صحبت در مورد برگ‌های برنده این گوشی می‌پردازیم و بررسی کامل و جامع آن را به زمانی موکول می‌کنیم که به دستمان برسد و بتوانیم تجربه شخصی خودمان را در مورد آن با شما در میان بگذاریم.

 

طراحی

اولین ویژگی این گوشی که تقریبا در تمام پرچم‌داران بازار دیده می‌شود ضد آب بودن است. ال‌جی با تجهیز وی 30 به IP68 خیال کاربر را از استفاده این محصول در محیط بارانی و جایی که آب قرار است روی محصول ریخته شود راحت کرده است. زبان طراحی جی 6 در این گوشی مشهود است اما با این حال شاهد ظاهری شیک‌تر و شسته رفته‌تر هستیم. حاشیه‌های صفحه‌نمایش نسبت به G6 بسیار کمتر شده‌اند و همین امر سبب شده گوشی با وجود صفحه‌نمایش بسیار بزرگ‌تر در شاسی‌ای نه‌چندان غول‌پیکرتر جای بگیرد. برخلاف دو گوشی نسل قبل خبری از صفحه‌نمایش دوم در این گوشی نیست و با وجود صفحه‌ای تقریبا بدون حاشیه نیازی هم به صفحه‌نمایش دوم نیست. جنس بدنه شبیه به G6 است. گوریلا گلس 5 علاوه بر اینکه برای صفحه‌نمایش خمیده قاب جلو به کار گرفته شده برای پوشاندن قاب پشتی دستگاه هم استفاده شده است. این قاب شیشه‌ای با فریمی از جنس فلز آلومینیوم پوشانده شده.

قاب پشتی میزبان دو دوربین است که یادآور طراحی G6 است. کمی پایین‌تر از دوربین‌ها سنسور اثرانگشت در نظر گرفته شده که نقش کلید پاور را هم بازی می‌کند. استفاده از این کلید در نقش سنسور اثرانگشت و پاور معقوله جدیدی نیست اما به نظر ما هنوز هم جذاب است.

V30 در چهار رنگ به بازار عرضه می‌شود. مشخص نیست تمام رنگ‌ها با هم عرضه می‌شوند یا خیر اما به هر حال 4 رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و بنفش برای این گوشی زیبا در نظر گرفته شده است.

در مجموع به نظر می‌رسد وی 30 گوشی خوش‌دست و خوش ساختی باشد. باتجربه‌ای که از جی 6 داشتیم به این گوشی امیدوار هستیم اما اینکه تا چه حد این امیدواری درست از آب در بیاید باید تا زمانی که گوشی به دستمان می‌رسد صبر کنیم.

image

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش را در کنار دوربین می‌توان مهم‌ترین بخش دانست. همان نسبت ابعادی که برای صفحه‌نمایش G6 استفاده شده بود برای این گوشی هم در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش 6 اینچی V30 حدود 82 درصد قاب جلوی گوشی را اشغال کرده است. این صفحه‌نمایش از جنس OLED است و کیفیتی برابر 1440×2880 ( QHD+) دارد. تراکم پیکسلی برای این صفحه برابر 537 پیکسل در اینچ است. این اولین گوشی ال‌جی نیست که از صفحه‌نمایش جنس P-OLED بهره برده. اگر به خاطر داشته باشید خانواده G Flex هم به این جنس از صفحه‌نمایش مجهز بودند اما چیزی که این صفحه را از آن نسل متمایز می‌کند پشتیبانی‌اش از HDR 10 است.

به نظر می‌رسد با صفحه‌نمایشی بسیار باکیفیت روبرو باشیم که می‌تواند رقیبی سرسخت برای صفحات سوپرآمولد باشد اما اینکه تا چه حد این رقابت سخت و نفس‌گیر است و چه نظری در مورد این دو صفحه‌نمایش داریم باید تا کار کردن با صفحه‌نمایش این گوشی و نوت 8 صبر می‌کنیم.

image

 

نرم‌افزار، سخت‌افزار و باتری

اندروید 7 پیش‌فرض اندروید نصب شده روی این گوشی است. این اندروید رابط کاربری LG UX6+ را روی خودش می‌بیند. در این یکی دوسال اخیر شاهد پیشرفت‌های خوبی در رابط کاربری ال‌جی بودیم. اگرچه این رابط کاربری هنوز ظاهر بچه‌گانه‌ای دارد امکانات خوبی به آن اضافه شده است. این رابط کاربری در این نسل به ویژگی‌های جدیدتری مجهز شده تا کاربر نبود صفحه‌نمایش دوم در خانواده V را حس نکند. این ویژگی جدید Floating Bar نام گرفته که بعد از عرضه گوشی در مورد آن بیشتر صحبت می‌کنیم و در حال حاضر به این توضیح مختصر بسنده می‌کنیم که این ویژگی جدید شامل یک نیم‌دایره است که کاربر می‌تواند آن را هر جایی از بخش خمیده صفحه‌نمایش قرار دهد و با لمس آن میانبرهایی از جمله مخاطبان، اسکرین شات و ... را مشاهده کند.

در کنار استفاده از سنسور اثرانگشت برای باز کردن قفل گوشی شاهد استفاده از دو پارامتر دیگر هم هستیم. استفاده از تشخیص چهره و استفاده از تشخیص صدا؛ این‌ها پارامترهای جدیدی هستند که ال‌جی برای امنیت وی 30 در نظر گرفته است. هنوز نمی‌دانیم که عملکرد این دو پارامتر در این گوشی تا چه حد خوب است اما طبق انتظاری که از ال‌جی داریم باید با سنسور اثرانگشتی سریع و دقیق سروکار داشته باشیم.

پردازنده ساخت کوآلکام است. این پردازنده اسنپدراگون 835 نام دارد و کنارش حافظه رم 4 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. دو انتخاب برای حافظه داخلی وجود دارد یکی 64 و دیگری 128 گیگابایتی. پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 2 ترابایت هم در نظر گرفته شده تا اگر این میزان حافظه داخلی برایتان کافی نیست از کارت حافظه خارجی با ظرفیت بالا بهره ببرید.

باتری دستگاه ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد. برای صفحه‌نمایشی با این اندازه و به خصوص با این کیفیت این میزان باتری به نظر کم است. اگرچه نمی‌توان هیچ نظری در مورد باتری تا انجام دادن تست‌ها داد اما به احتمال قوی با باتری‌ای با مدت زمان شارژ شدن بسیار کوتاه روبرو هستیم زیرا در G5 ال‌جی نشان داده بود می‌تواند سریع‌ترین باتری از نظر شارژ شدن را عرضه کند. 

image

 

دوربین

در کنار صفحه‌نمایش دوربین یکی دیگر از نمادهای تفاوت این گوشی با رقبا و نسل قبلی است. امروز فقط در مورد سخت‌افزار دوربین صحبت می‌کنیم و صحبت در مور کیفیتش را به زمانی موکول می‌کنیم که نمونه عکس‌های واقعی با دوربین گوشی گرفتیم. دو دوربین در قاب پشتی دستگاه جای گرفته‌اند. یکی از لنزها سنسور 16 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.6 و لنز دیگر سنسور 13 مگاپیکسلی با زاویه دید زیاد و اندازه دهانه دیافراگم f/1.9 دارد. زاویه دید دوربین دوم که سنسور 13 مگاپیکسلی دارد 120 درجه در نظر گرفته شده است که نسبت به نسل قبلی با زاویه دید 135 درجه کمتر است. این کمتر شدن زاویه دید کمک کرده عکس‌های گرفته شده با دوربین دوم کمتر حالت فیش آی پیدا کنند. ال‌جی ادعا کرده ورود نور به لنز دوربین این گوشی بیشتر از رقبایش است؛ این ادعا تنها بر اساس عدد پایین‌تر f انجام نشده و استفاده از لنزهای شیشه‌ای در دوربین گوشی سبب شده تا 4 درصد نور بیشتری وارد لنز شود.

برای حالت فیلم‌برداری گزینه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. با استفاده از 16 فیلتر سینمایی که برای فیلم‌برداری در نظر گرفته شده می‌توان فیلم‌هایی متفاوت تهیه کرد. ویژگی جدید Point Zoom به کاربر V30 امکان می‌دهد در عوض زوم کردن روی سوژه مورد نظر با استفاده از قابلیت پینچ زوم تنها با ضربه زدن روی سوژه دوربین را به زوم کردن روی آن سوژه راهنمایی کند و به دوربین فرمان زوم کردن بدهد. این نوع زوم کردن علاوه بر اینکه راحت‌تر است کمک می‌کند تا در هنگام فیلم‌برداری زوم کردن روان‌تر و با سرعت بهتری انجام شود.

image

 

نظر اولیه

V30 به‌طور حتم بهترین گوشی ساخت ال‌جی است. جنس بدنه شیک و متمایز، دوربین با امکانات سخت‌افزاری قدرتمند که به‌طور حتم به ثبت عکس‌های با کیفیت می‌انجامد و صفحه‌نمایش متفاوت از دیگر گوشی‌های بازار از جمله ویژگی‌های قابل ذکر این گوشی محسوب می‌شوند. بعد از عرضه این گوشی به بازار به‌طور حتم باید G6 را به دست فراموشی بسپاریم زیرا V30 نه‌تنها همان امکانات را دارد بلکه امکانات بسیار بهتری را در اختیار کاربرش قرار می‌دهد. جی 6 با وجود اینکه خیلی مورد استقبال قرار نگرفت اما گوشی‌ای دوست‌داشتنی بود. V20 هم گوشی خوب و دوست‌داشتنی‌ای بود و انتظار داریم وی 30 هم بتواند ما و کاربرانش را راضی کند اما برای اینکه نظر نهایی خودمان را به شما بگوییم باید تا زمان عرضه گوشی به بازار صبر کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

mobini

۱۳۹۶/۹/۲۷
بله عالیه اما اگر بعد از مدت کمتر از یک سال بردش نسوزه
من وی 10 داشتم سوخت
گوشی های الجی معروفن به سوختن برداشون

#matin#

۱۳۹۶/۹/۴
LG V30 واقعا عالیه و شاهکاره ولی فقط تا اسفند ماه صبر کنین تا LG G7 از راه برسه . اون موقع من دیگه هیچی نمیتونم بگم &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

amin_beiglo

۱۳۹۶/۷/۳۰
بین خرید گوشی های ال جی V30 ، نوکیا 9، آيفون 8+، اس8+ سامسونگ، وان پلاس 5T ، گوگل ایکس ال 2 نظر بدید

رضا

۱۳۹۶/۷/۹
بنجل دیگری از الجی????
بنجلLG?
فقط سامسونگ

Ashkan

۱۳۹۶/۷/۴
با اینکه طرفدار ال جی نیستم ولی v30
قطعا شاهکاره
کافیه اندازه ۶ اینچی و ضخامت ۷.۴ و وزن ۱۵۸ گرم رو با بقیه شرکت ها مقایسه کنید
واقعا هنر به خرج داده ال جی از همه لحاظ عالیه این گوشی
حتی چشم من که طرفدار ال جی نیستم رو گرفته قطعا ارزش خریدش بالاست و میخرمش