خانهاخبار
گوشی جدید Vernee با بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک اسمارت‌فون!

گوشی جدید Vernee با بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک اسمارت‌فون!

کمپانی گمنام ورنی گوشی جدیدی به نام Thor Plus‌ معرفی کرده که به یک باتری غول پیکر 6200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. در ادامه جزئیات و ویژگی‌های آن را بیشتر بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۶/۶/۱۰

خط تولید‌های چینی به قدری تولید اسمارت‌فون را ارزان‌تر و ساده‌تر از گذشته کرده‌اند که بعضی از شرکت‌ها صرفا برای تولید یک یا دو گوشی وارد بازار گجت‌ها می‌شوند. یکی از گمنام‌ترین برندهای چینی که اخیرا فعالیت قابل توجهی داشته Vernee نام دارد. این کمپانی 3 ماه پیش اسمارت‌فونی با نام Thor E معرفی کرد که مهم‌ترین ویژگی آن باتری عظیم الجثه 5200 میلی‌آمپر ساعتی است. در ادامه مشخصات گوشی جدید این کمپانی را بررسی می‌کنیم که بزرگ‌ترین باتری بکار رفته در یک گوشی هوشمند را در دل خود جای داده است. تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

گجت جدید ورنی Thor Plus‌ نام دارد و از یک باتری 6200 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این حجم از باتری حتی می‌تواند قوی‌ترین گوشی بازار را به راحتی تا 3 روز سرپا نگه دارد؛ نکته جالب این است که ثور پلاس از مشخصات سخت‌افزاری چندان قدرتمندی هم بهره نمی‌برد که همین موضوع می‌تواند عمر باتری را به طرز عجیبی افزایش دهد. همان‌طور که می‌دانید پرمصرف‌ترین بخش هر گوشی، نمایشگر آن است که با رزولوشن‌های معمول Full HD و QHD نباید انتظار مصرف بهینه از آن داشت. گجت ورنی به نمایشگری 5.5 اینچی با کیفیت اچ‌دی و رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بسنده کرده است تا عمر باتری را به بیشتری حد ممکن برساند. ناگفته نماند که این سایز و رزولوشن در نهایت تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ را برای گوشی رقم می‌زند.

image

پردازنده دستگاه یکی از محصولات نچندان معروف مدیاتک به نام MT 6753 است؛ این پردازنده از هشت هسته مجزا با فراکانس 1.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. فضای اختصاص داده شده برای رم و حافظه داخلی دستگاه نیز به ترتیب 3 و 32 گیگابایت هستند که پاسخگوی نیازهای روزانه کاربران خواهند بود. شایان ذکر است که حافظه داخلی دستگاه را می‌توان با کارت حافظه میکرو اس‌دی افزایش داد. خوشبختانه ورنی در بخش دوربین کم‌کاری نکرده و از سنسوری 13 مگاپیکسلی در پشت و 8 مگاپیکسلی در جلو استفاده کرده است و همان‌طور که انتظار می‌رود ثور پلاس به صورت پیش‌فرض به اندروید 7.0 نوقا مجهز می‌شود.

image

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی جزئیات باتری دستگاه می‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ثور پلاس به یک باتری 6200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که به خودی خود می‌تواند تا ساعت‌ها گوشی را روشن و آماده به کار نگه دارد اما ورنی حتی به این اندازه هم بسنده نکرده است! مهندسان این کمپانی، گوشی جدید خود را به فناوری VOS مجهز کرده‌اند؛ این تکنولوژی در حقیقت وظیفه بهینه‌سازی مصرف باتری را در گوشی بر عهده دارد تا مطمئن شود که هیچکدام از قطعات اسمارت‌فون بیش از حد از منبع تغذیه استفاده نمی‌کنند. یکی از نگرانی‌های کاربران هنگام خرید این گوشی، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ یک منبع 6200 میلی‌آمپری است اما ورنی فکر اینجا را هم کرده است. این گوشی به آداپتوری با مشخصات 9 ولت و 2 آمپر مجهز شده که باتری را در مدت زمان بسیار کوتاه 90 دقیقه‌ای شارژ می‌کند!

image

کمپانی ورنی وعده حداقل 20 ساعت تماشای ویدئو یا 30 روز حالت آماده به کار را به کاربران می‌دهد که رقم قابل توجهی است. از جمله رقیبان آن باید به Lenovo P2، Xiaomi Mi Max 2 و Gionee Marathon M5 اشاره کرد که هرکدام به ترتیب به باتری‌های 5100، 5300 و 6020 میلی‌آمپری مجهز شده‌اند. ناگفته نماند که ضخامت گوشی 7.9 میلیمتر است و وزن آن در نهایت به 189 گرم می‌رسد یعنی حجم باتری دوبرابر گلکسی نوت 8 اما ضخامت و وزن کمتر از آن! نظر شما درباره این گوشی چیست؟ طول عمر باتری چقدر برای شما در اولویت است؟ گوشی شما با یک بار شارژ چند ساعت ویدئو پخش می‌کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ملو

۱۳۹۶/۶/۱۱
قیمت این گوشی چقدر در میاد،با این مشخصات فکر نکنم بالای 1 تومن باشه

mohammad.sh

۱۳۹۶/۶/۱۱
بمب متحرک

یاسر

۱۳۹۶/۶/۱۰
عجب چیزی زده!کاش روش ساخت باطریشو به بقیه شرکتهام یاد بده.

danail

۱۳۹۶/۶/۱۰
هر چي باشه بالاخره چينيه!!!!!!!!!!

الکترونیک

۱۳۹۶/۶/۱۰
عجب چیز توپیه این باتریش