خانهاخبار
پردازنده گلکسی اس 8 قدرتمندترین تراشه در گوشی‌های اندرویدی

پردازنده گلکسی اس 8 قدرتمندترین تراشه در گوشی‌های اندرویدی

تراشه جدید کوالکام، اسنپدراگون 835، در بنچمارک Geekbench بالاترین امتیاز را در مقایسه با دیگر گوشی های اندرویدی به دست آورده است؛ تراشه‌ای که در دل Galaxy S8 سامسونگ جای گرفته است.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

نام تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با نام رمز MSM8998 را این روزها زیاد می‌شنوید؛ همان تراشه‌ای که قرار است در دل اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ و احتمالا دیگر پرچمداران 2017 اندروید جای بگیرد. این بار کوالکام تراشه‌ای 8 هسته‌ای تولید کرده که نه تنها به لطف فرآیند تولید 10 نانومتری مصرف باتری بهینه‌ای دارد بلکه از ویژگی‌های دیگری همچون پردازش واقعیت مجازی روی موبایل بهره می‌برد.

image

نمی‌توان انکار کرد که تراشه‌ها اکنون به اندازه کافی قدرتمند شده‌اند و حتی اگر نتایج بنچمارک تراشه‌ها ناامیدکننده باشد، چیزی که بیشتر به آن نیاز داریم گرم شدن کمتر آنها و مصرف بهینه‌تر باتری برای دوام بیشتر آن است. اکنون گوشی هوشمند جدیدی با تراشه اسنپدراگون 835 با 4 گیگابایت رم و اندروید 7 در بنچمارک Geekbench دیده شده است و در اولین آزمون امتیازی بالاتر از سایر گوشی های اندرویدی به دست آورده است.

تاکنون بیشترین امتیاز این بنچمارک(1785 در آزمون تک هسته) به اس 7 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 820 با کلاک 1.6 گیگاهرتز اختصاص داشت و اکنون گوشی جدید با تراشه اسنپدراگون 835 و کلاک 1.9 گیگاهرتز امتیاز 2004 در آزمون را به دست آورده است. به نظر می‌رسد تفاوت فرکانس کلاک کاملا تاثیرگذار است.

image

با این نتایج می‌توان اطمینان داشت که تراشه اس 8 عملکرد بهتری از تراشه اس 7 دارد و در عین حال مصرف باتری کمتر، گرافیک بهتر و ویژگی‌هایی دیگری همچون بهینه‌سازی پردازش VR نیز دارد.

فعلا باید منتظر باشیم تا این گوشی معرفی و عرضه شود تا بتوانیم به‌راحتی آن را با سایر گوشی‌های اندرویدی و به خصوص گلکسی اس 7 سامسونگ مقایسه کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

ارسی

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
خیدی بالاتر ازین حرفا.
این فقط برای اندرویده.الان6sبعد از ۷ قویترین پردازنده رو داره.بعد میرسه به اندرویدی ها.
قویترین نقطه سخت افزار اپل پردازنده شه.
امسال هم نهاسنپ۸۳۵ و نه اکسینوس۸۸۹۵ هم به a10یک سال عقب تر نخواهند رسید

ارسی

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
با احترام محمدخان.چندتا نکته.اولا من اشتباه این مقاله رو گفتم که مشخصا تو عکس معلومه و خودتون هم میتونین تو گیگبنچ ببینین که اکسینوس بهتره.دوما کاملا محترم و همیشه گرافیک آدرنو حتی تو۸۱۰ هم بهتر بوده اونم بخاطر عملکرد بسیار ضعیف پردازنده س که حتی۸۲۰بدون گرافیک آدرنو حتی میانرده هم نمیشد.
دوما گرافیک باید جایی خودشو تو پرفورمنس و کارایی نشون میداد.تو هیچ بنچمارکی جز مختص گرافیک،اسنپ حرفی برای گفتن نداره.
بهترین راه مقایسه ش تو کارایی روزانه س که بنده خوشبختانه با اس۷ اسنپ هم کار کردم.دقیقا یک گوشی و فقط تو موتور محرک جدا.تفاوت از زمین تا آسمونه.از اسکنر اثرانگشت که بسیار کند عمل میکنه تا داغ کردن و مصرف بسیار بیشتر و مشخصا.سرعت بسیار بسیار پایینتر.
اسنپ اصلا در حد اگزینوس و بیشتر در اندازه های aاپل نبوده و نخواهد بود

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
اره با انفجارش

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
اگرچه اگزینوس سرعت بالایی نسبت به اسنپ داره که فکر نکنم ولی اسنپ(آدرنو) در کارهایی گرافیکی خیلی بهتر از اگزینوس(مالی) کارکرده و این همیشه معلوم بوده

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
شما اگر زمانی رو برای گشتن در بازار های معتبر مثل علاء الدین و چارسو و..... صرف کنید موبایل هایی مثل s7 edge رو با پردازنده اسنپ هم میتونید گیر بیارید.
زیاد نباید نگران بود...................