خانهاخبار
۷۱٪ بازار تلفن همراه امریکا در سال ۲۰۱۵ در اختیار اپل و سامسونگ

۷۱٪ بازار تلفن همراه امریکا در سال ۲۰۱۵ در اختیار اپل و سامسونگ

طبق تحقیقات موسسه Parks Associates، دو کمپانی اپل و سامسونگ در سال ۲۰۱۵ توانستند به تنهایی ۷۱٪ از سهم بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار خود بگیرند.
۱۳۹۴/۱۱/۲۵

امروز، خوب یا بد، اوضاع به گونه‌ای شده که ما به بهترین موبایل‌ها که فکر می‌کنیم، خواه ناخواه نام اپل و سامسونگ در صدر اسامی قرار می‌گیرد. این موضوع چندان دور از حقیقت نیست و شما با تهیه محصولات این دو کمپانی معمولا چندان ناراضی نخواهید بود.

اما اجازه دهید کمی مستندتر به این موضوع بپردازیم؛ کاری که موسسه تحقیقاتی Parks Associates در امریکا انجام داده و در پی آن متوجه شده در کل امریکا سهم بازار این دو کمپانی در مجموع ۷۱٪ است که رقم نسبتا بالایی محسوب می‌شود.

 

image

 

طبق گفته این کمپانی، اپل در امریکای شمالی با سهم بازار ۴۰ درصدی رتبه اول را در اختیار دارد و سامسونگ ۳۱٪. نکته جالب این است که رتبه بعدی متعلق به ال‌جی است که تنها ۱۰٪ سهم بازار را در اختیار گرفته که فاصله نسبتا زیادی به حساب می‌آید.

شایان ذکر است ال‌جی با جی۵ در حال رقابت سخت با این دو رقیب نسبتا قوی است و از طرف دیگر ما در نیمه دوم سال آینده محصولات جدید از اپل و سامسونگ در پیش خواهیم داشت؛ دیوایس‌هایی که رقابت را از قبل هم بسیار سخت‌تر می‌کنند.

نکته جالبی که این موسسه اعلام کرده این است که بازار تلفن هوشمند محلی بسیار سخت برای رقابت است، چراکه ۸۰٪ مراکز ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت تلفن‌های هوشمند مخصوص خود را عرضه می‌کنند.

در انتها به ذکر نکات جالب دیگری از Parks Associates می‌پردازیم که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

  • بیش از ۷۰ درصد دارندگان تلفن هوشمند در امریکا ویدئوکلیپ‌های کوتاه را به صورت آنلاین نگاه می‌کنند و این رقم برای ویدئوهای طولانی ۴۰٪ است.

  • نزدیک ۴۰٪ کاربران از قابلیت تشخیص صدا استفاده می‌کنند؛ به طور مثال، Siri بین کاربران آیفون از محبوبیت بالایی برخوردار است.

  • ۳۶ درصد کاربران از Wi-Fi برای تماس گرفتن با دیگران استفاده می‌کنند.

  • ۳۵٪ افراد موسیقی آنلاین را از طریق تلفن هوشمند خود به اسپیکرها منتقل می‌کنند.

  • ۲۶٪ کاربران از اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

  • ۲۴٪ پخش ویدئوها از طریق موبایل در نمایشگرهای بزرگ‌تر (مثل تلویزیون، رایانه خانگی و غیره) انجام می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)