خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: فایل منیجر قدرتمند Solid Explorer

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: فایل منیجر قدرتمند Solid Explorer

برنامه‌های مدیریت فایل یا فایل منیجر یکی از ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که باید روی گوشی هر کسی نصب باشد. در میان انواع و اقسام برنامه‌ها Solid Explorer جزو بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل اندروید است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های خیلی خوبی دارد.
۱۳۹۴/۵/۱۴

برنامه‌های مدیریت فایل یا File Manager یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های موردنیاز برای گوشی‌های هوشمند هستند. از آنجا که ممکن است انواع و اقسام فایل‌ها با فرمت‌های مختلف در حافظه گوشی ذخیره شوند، در اختیار داشتن فایل منیجر قدرتمند، که از فرمت‌های گوناگون پشتیبانی کند و قابلیت‌های مدیریتی و نظم‌دهی بالایی به کاربر دهد، بسیار لازم است.

برای گوشی‌های اندرویدی فایل منیجرهای مختلفی وجود دارد که هر یک قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد، اما در این بین تنها چند مورد خوب پیدا می‌شود که یکی از آنها اپلیکیشن Solid Explorer File Manager است.

 

image

 

Solid Explorer فایل منیجری سبک، سریع و کاراست که بر اساس سبک متریال دیزاین طراحی شده. این برنامه، علاوه بر امکانات معمولی، ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر اپلیکیشن‌های مشابه جدا می‌کند؛ ویژگی‌هایی همچون اتصال به فضای کلاد، دسترسی به پوشه روت، رابط کاربری ساده، قابلیت نصب پلاگین و... که در ادامه این بررسی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

image

 

درSolid Explorer، مثل هر فایل منیجر دیگر، نخست وارد فهرست پوشه‌های موجود در حافظه گوشی‌تان می‌شوید که آنجا فایل‌ها را با ظاهری ساده و دور از شلوغی نشانتان می‌دهد. شما می‌توانید با لمس هر یک از پوشه‌ها وارد آن شوید و فایل‌های درونش را ببینید. همچنین این امکان را دارید تا چینش و ترتیب نحوه نمایش فایل‌ها و پوشه‌ها را براساس سلیقه‌تان مرتب کنید.

 

image

 

طبیعی است که Solid Explorer به شما اجازه دهد هر فایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید، از جایی به جای دیگر کپی یا منتقل کنید. زیپ کردن و باز کردن فایل‌های زیپ‌شده، پنهان کردن فایل‌ها و اشتراک‌گذاری آنها از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است که در اختیار شما قرار دارد.

 

image

 

در گوشه سمت راست پایین، آیکونی زردرنگ با علامت + مشاهده می‌کنید که از طریق آن قادرید پوشه یا فایلی جدید در حافظه گوشی‌تان ایجاد کنید. اما گزینه سوم (New Cloud Connection) به اتصال Solid Explorer به فضای ذخیره‌سازی ابری یا کلاد مربوط می‌شود که یکی از بهترین قابلیت‌های این برنامه است.

اگر از کاربران سرویس‌های ذخیره ابری مثل دراپ‌باکس، گوگل درایو، وان درایو، مدیافایر و... هستید، در این قسمت لیست گسترده‌ای از این سرویس‌ها مشاهده می‌کنید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبورتان می‌توانید به آنها وصل شوید و فایل‌های ذخیره‌شده روی فضای ابری را در گوشی خود باز کنید یا فایل جدیدی به آنها بیفزایید.

به‌جز سرویس‌های کلاد، امکان اتصال به سرور‌های شخصی یا FTP سرورها نیز وجود دارد، که سبب می‌شود دسترسی و مدیریت فایل‌ها برای کاربران حرفه‌ای و مدیران وب‌سایت‌ها ساده شود.

 

image


Solid Explorer امکان تغییر ظاهر و تم برنامه را هم به شما می‌دهد. در قسمت تنظیمات اپلیکیشن گزینه‌هایی برای تغییر ظاهر برنامه، تغییر رنگ‌بندی، تغییر آیکون‌ها و رنگ نوشته‌ها وجود دارد که می‌توانید بنا به سلیقه و متناسب با رنگ گوشی‌تان آنها را تغییر دهید.

 

image

 

دسته‌بندی فایل‌ها بر اساس فرمت آنها مزیت خوب دیگری است که در این برنامه قرار داده شده. این ویژگی، در کنار قابلیت جستجو، موجب می‌شود راحت‌تر فایل‌های موردنظرتان را بیابید و آنها را مدیریت کنید. همچنین اگر با یک یا چند پوشه خاص (مثل بلوتوث یا دانلود) خیلی سروکار دارید، می‌توانید آن را در نوار جانبی برنامه بوکمارک کنید تا همیشه دم دستتان باشد.

 

image

 

یکی از طاقت‌فرساترین کارها در برنامه‌های مدیریت فایل کپی و جابه‌جا کردن فایل‌ها از پوشه‌ای به پوشه دیگر است. معمولا روند این کار به این شکل است که ابتدا باید فایل موردنظر را انتخاب، کپی یا کات کنید و سپس از پوشه مبدا خارج شوید و به پوشه مقصد بروید و فایل را آنجا Paste کنید. اما Solid Explorer راه بهتری پیش رویتان می‌گذارد. اگر گوشی‌تان را در حالت Landscape یا افقی بگذارید، صفحه برنامه به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود. در این وضعیت خیلی راحت می‌توانید یک فایل را از جایی به جای دیگر کپی کنید.

 

image

 

Solid Explorer یک مدیاپلیر درونی دارد که این امکان را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید عکس‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها و فایل‌های متنی را بدون خارج شدن از برنامه مشاهده کنید؛ ویژگی‌ای که در استفاده راحت‌تر از برنامه‌ کمک شایانی به کاربران می‌کند.

شما می‌توانید از Solid Explorer File Manager به مدت 14 روز به‌رایگان استفاده کنید. آخرین نسخه این برنامه هم‌اکنون در گوگل پلی برای دانلود قرار داده شده، اما نسخه موجود در مارکت بازار در زمان نوشتن این مطلب هنوز به جدیدترین ورژن آپدیت نشده است.

دانلود Solid Explorer File Manager از گوگل پلی
دانلود Solid Explorer File Manager از بازار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sina

۱۳۹۴/۵/۱۶
به نظر منEs file explorer از این خیلی بهتره.

الیاس

۱۳۹۴/۵/۱۵
با سلام
آیا با نرم افزار Solid Explorer File Manager بدون اینکه گوشی روت شده باشد، نرم افزارهای پیش فرض گوشی رو حذف کرد؟
با تشکر