خانهاخبار
شما چقدر به استفاده روزانه از تلفن همراه خود اعتیاد دارید؟

شما چقدر به استفاده روزانه از تلفن همراه خود اعتیاد دارید؟

نویسنده مهمان: لحظه ای را که با نگرانی در جیب یا کیف خود به دنبال وسایل ضروری می گردید به خاطر بیاورید، کلیدها؟ کیف پول؟ و تلفن همراه. این روزها همه ما به گوشی هایمان وابسته شدیم و آنها به همراهان همیشگی ما در هر زمان و هر مکانی تبدیل شده اند که به نوعی باعث امنیت خاطر ما می شوند.
۱۳۹۴/۲/۲
نویسنده مهمان: لحظه ای را که با نگرانی در جیب یا کیف خود به دنبال وسایل ضروری می گردید به خاطر بیاورید، کلیدها؟ کیف پول؟ و تلفن همراه. این روزها همه ما به گوشی هایمان وابسته شدیم و آنها به همراهان همیشگی ما در هر زمان و هر مکانی تبدیل شده اند که به نوعی باعث امنیت خاطر ما می شوند.
 
تعداد افرادی که در اطراف ما از تلفن همراه استفاده می کنند بدون هیچ جای تعجبی دلهره آور است. طبق آمار، در ژانویه سال 2014، 90 درصد از بزرگسالان یک گوشی موبایل داشتند که 98 درصد از آنها بین 18 تا 29 ساله محسوب می شدند، می توان گفت این گروه احتمالا اصلی ترین گروه کاربران گوشی های هوشمند هستند.  این آمارها حتی جالب تر هم می شوند، وقتی بررسی هایی در ارتباط با چگونگی استفاده از تلفن های همراه و پیشرفت این راه های استفاده در اجتماع صورت می گیرد.
 
اینفوگرافیکی که در زیر عکس های آن را مشاهده می کنید اطلاعات جالبی را در این زمینه به ما می دهد:
تصویر زیر عجیب ترین مکان هایی که ما از تلفن همراه خود استفاده می کنیم را نشان می دهد.
 آمارها از یک نظرسنجی در سال 2014 در امریکا نشان می دهد 61 درصد مردم حتی تلفن های همراه خود را به سرویس بهداشتی نیز می برند. ازبین این افراد، 49 درصد پیام های کوتاه خود را می خوانند. 30 درصد تماس صوتی برقرار می کنند. 92 درصد  شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را چک می کنند. 9 درصد از این افراد حتی اعتراف می کنند که حداقل یک بار گوشی خود را به درون سرویس بهداشتی انداخته اند.  
یک نظرسنجی دیگر در جولای 2014 مواردی را نشان می دهد که در حین انجام کاری مشخص از گوشی همراه خود نیز استفاده کرده و احساس گناه می کنیم، 4700 نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند:
35 درصد آنها از اینکه در حال بازی با کودک خود از تلفن همراه استفاده می کردند حس خوبی نداشتند، 37 درصد وقتی در یک مهمانی از تلفن همراه خود استفاده می کنند، 36 درصد وقتی در یک رستوران مشغول غذا خوردن هستند و 36 درصد از افرادی که از تلفن خود هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند.
 
image
 
حالا میانگین زمانی را که ما صرف استفاده از تلفن های همراه خود می کنیم را در نظر بگیرید:
2 ساعت و 57 دقیقه در روز که حدود 20.7 ساعت در هفته می شود. در این زمان ما می توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم.
مثلا در تقریبا 3 ساعت می توان با هواپیما از نیویورک به نیواورلانز سفر کرد یا بیشتر از 17 مایل با هر ده دقیقه استراحت کوتاه، دوید. با 20 ساعت در هفته می توان 40 قسمت از یک سریال را دید یا یک کتاب حدودا 800 صفحه ای را خواند.
اگر این جمع این زمان ها را در طول سال در نظر بگیریم حدود 20.7 روز می شود که با معادل با کوهنوردی از پایین ترین نقطه تا قله کوه اورست است.
 
image
 
حالا اگر بخواهیم از روی مطالعات صورت گرفته تحلیلی روی استفاده مردم از تلفن های همراه داشته باشیم می توانیم موارد زیر را عنوان کنیم:
81 درصد مردم از گوشی های خود برای ارسال و دریافت پیام های کوتاه استفاده می کنند. تحقیقی در مارس 2015 نشان می دهد که به طور متوسط در طی 48 ساعت، هر شخص حدود 47 پیغام کوتاه رد و بدل می کند. آمار سال گذشته در این زمینه عدد 42 را برای تعداد پیام ها در هر 48 ساعت نشان می داد. 
ارسال و دریافت پیام در بین جوانان بسیار شایع است به طوری که گزارش ها نشان می دهد 97 درصد افراد بین 18 تا 29 ساله از تلفن همراه خود برای دریافت و ارسال 88.7 پیغام در روز استفاده می کنند.
همچنین در رابطه با ارسال ایمیل توسط موبایل، یک تحقیق در سال 2013 نشان داد 87 درصد کاربران گوشی های هوشمند ایمیل های خود را روی موبایل چک می کنند و ارسال ایمیل یکی از محبوب ترین فعالیت ها روی گوشی های همراه است.
این کاربران حدود 9 دقیقه در روز را صرف خواندن و یا ارسال ایمیل  روی موبایل می کنند. 54 درصد افراد هنگام شب و قبل از خواب روی گوشی ایمیل های خود را چک می کنند و 49 درصد آنها هنگام صبح و وقتی که تازه از خواب بیدار شده اند این کار را انجام می دهند.
طبق این مطالعات به غیر از ارسال پیام های کوتاه و ایمیل، کاربران استفاده های دیگری نیز از تلفن های همراه خود می کنند. 
مثلا  60 درصد کاربران تلفن همراه خود را برای استفاده از اینترنت به کار می گیرند. 50 درصد از تلفن همراه خود برای دانلود اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنند. 21 درصد برای ویدیو چت و 48 درصد برای گوش دادن به موسیقی و 49 درصد برای پیدا کردن موقعیت مکانی و جهت ها و مسیرها از تلفن همراه خود استفاده می کنند. درنهایت 8 درصد کاربران گوشی های همراه خود را برای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی با افراد دیگر و یا Check-in کردن به کار می گیرند.
 
image
 
این آمارها ممکن است کمی تغییر کرده باشند و با رشد روزافزون استفاده از تلفن های همراه برخی از این موارد نیز افزایش یافته باشند اما در حالت کلی این اعداد نشان می دهند امروزه گوشی های هوشمند به عضو جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند و در میان جوانان محبوبیت بسیار بالایی دارند.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

رز

۱۳۹۹/۳/۱۶
مطلب مفیدی بود سپاس

مهمان

۱۳۹۴/۲/۴
خيلی خيلی خيلی زياد متاسفانه هروقت هم که با گوشيم کار نميکنم،انگار يه چيزی گم کردم

مهمان

۱۳۹۴/۲/۳
الان فک کنم بازی کلش اف کلنز بالاترین امارو داشته باشه

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲
خداییش خیلی هاش حداقل درمورد من به شخصه صدق می کنه،مثلا همین الان هم این مطلب رو می خونم هم شام میخورم و هم منتظر دریافت پیام از یکی از شبکه های اجتماعی هستم...

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲
2 ساعت و 57 دقیقه؟؟؟خخخخ من از صبح ساعت 9 تا اخرشب حدود ساعت 2 گوشی دستمه..البته نه به طور داءم ولی بیشتز وقتا ازش استفاده می کنم که اگر بخوای ساعتای استفاده رو با هم جمع بزنی خیلی بیشتر از 2 ساعت و 57 دقیقه میشه. و البته صد در صد تو این قضیه تنها نیستم و خیلیا مثل من هستن