خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ سونی اکسپریا تی 3 (Xperia T3)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ سونی اکسپریا تی 3 (Xperia T3)

جی اس ام: سونی توانست با بکار بردن شیشه و آلومینیوم درگوشی‌های پرچم‌دارش مانند z2 توجه کاربران را جلب کند . این برند امکانات کاملی درگوشی‌های پرچم‌دار خود قرار داده است اما قیمت آن‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از خریداران از خرید آن صرف‌نظر کنند . اما نگران نباشید سونی برای این بخش از بازار T3 را با ظاهری جذاب معرفی کرده است .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۵/۲۹

جی اس ام: سونی توانست با بکار بردن شیشه و آلومینیوم درگوشی‌های پرچم‌دار خود مانند Z2 توجه کاربران را به خود جلب کند . این برند امکانات کاملی درگوشی‌های پرچم‌دار خود قرار داده است اما قیمت آن‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران از خرید آن صرف‌نظر کنند ، اما نگران نباشید سونی برای این بخش از بازار، T3 را با ظاهری جذاب معرفی کرده است .

 

image

 

طراحی Xperia T3

 

T3 تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد پوشش باریکی از استیل در کناره‌ها علاوه بر زیبایی ، استحکام خوبی به T3 داده است .  جنس مات پلاستیک استفاده‌ شده در پشت‌ گوشی باعث می‌شود تا با دیدن T3 ، آن را با گوشی‌های پرچم‌دار اشتباه نگیرید این پوشش تمام پلاستیکی با لوگوی نقره‌ای‌ رنگ سونی تزیین‌ شده است مات بودن پلاستیک پشتی از سرخوردن گوشی در دست جلوگیری می‌کند اما اثر انگشت را به‌خوبی جذب خود می‌کند . در پشت‌گوشی به‌غیراز لنز دوربین و فلاش و اسپیکر منو آیتم دیگری مشاهده نمی‌شود . طرف دیگر T3 صفحه‌نمایش 5.3 اینچی دیده می‌شود . این صفحه‌نمایش عریض‌تر از صفحه‌نمایش گوشی‌هایی مثل S5 سامسونگ است . در بالای صفحه‌نمایش اسپیکر صدای مخاطب به همراه یک LED کوچک که وضعیت اعلان‌ها را نمایش می‌دهد و البته دوربین 1.1 مگا پیکسلی برای مکالمه تصویری و حس‌گر مجاورت و نور قرار دارند . در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا ، کلید استیل روشن و خاموش ، کلید شاتر عکاسی و دریچه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه وجود دارند که با درپوشی با کاره فلزی گوشی یکدست شده‌اند . در سمت چپ نیز تنها پورت Micro USB قرارگرفته است که هیچ درپوشی ندارد .

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

صفحه‌نمایش Xperia T3

 

صفحه‌نمایش 5.3 اینچیIPS LCD  رزولوشنی برابر با 720×1280 پیکسل یا HD دارد که شبیه به آنچه در Z1 Compact  دیده بودیم . سونی برای T3 نیز از فنّاوری Triluminos  برای نمایش طبیعی رنگ‌ها استفاده کردهاست. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش حدود 277 پیکسل بر اینچ اعلام‌شده  که از تراکم پیکسلی 342 پیکسل بر اینچ Z1Compact کمتر است .  بااین‌وجود کیفیت تصاویر در این صفحه‌نمایش در حالت عادی پایین به نظر نمی‌رسد و صفحه‌نمایش از زاویه دید خوبی برخوردار است .

 

image

 

image

 

پردازنده و سیستم‌عامل Xperia T3

 

T3 مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی  Snapdragon 400 Qualcomm است . چیپست این پردازنده در دو مدل ارائه‌شده این گوشی تفاوت دارد . در مدل D5103 چیپست MSM8928-2 و در مدل D5102 چیپستMSM8228  استفاده‌شده است . در هر دو نسخه پردازنده عملکرد خوبی دارد . در هنگام باز کردن منوها یا کشیدن نوار نوتیفیکیشن کمی تأخیر مشاهده می‌شود . در مورد بازی‌های سبک هم نگران نباشید اما اجرای بازی‌هایی چون Asphalt 8 کمی تأخیر به همراه دارد . درمجموع نیابد توقع داشته باشید این گوشی مانند گوشی‌های پرچم‌دار بتواند انواع کارهای سنگین را اجرا کند .  T3 مجهز به یک گیگابایت حافظه RAM است که حدود 540 مگابایت آن بدون نصب هیچ‌گونه برنامه اضافه اشغال است . T3 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد . از 8 گیگابایت حافظه داخلی تنها حدود 4.9 گیگابایت در اختیار کاربر است و اگر حافظه بیشتری نیاز دارید بهتر است به فکر یک کارت حافظه باشید .

 

از اندروید کیت کت نسخه 4.4.2 برای T3 استفاده‌شده است این در حالی است که نسخه جدیدتر این سیستم‌عامل یعنی 4.4.4 نیز ارائه‌شده است و سونی می‌توانست گوشی را با اندروید به‌روزتری روانه بازار کند. رابط کاربری سونی نیز کماکان خسته‌کننده و ساده است .

 

image

 

image

 

image

 

دوربین Xperia T3

 

دوربین 8 مگاپیکسلی T3 در نور طبیعی عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد اما اگر کمی آسمان ابری شود با بزرگنمایی عکس، نویز زیادی دیده می‌شود . شما می‌توانید قابلیت HDR را نیز برای گرفتن عکس‌هایی باکیفیت‌تر انتخاب کنید . قابلیت‌هایی چون تشخیص چهره ، تشخیص لبخند ، ژئوتگینگ و حالت‌های مختلف عکاسی مانند Superior auto ، Manual ، AR effect ، Creative effect ، Timeshift burst ، Social live ، Sweep Panorama ، Portrait retouch در منوی دوربین موجود است . دوربین همچنین می‌تواند باکیفیت Full HD و فریم ریت 30 فیلم‌برداری کند . یک دوربین 1.1 مگاپیکسلی نیز برای گرفت عکس‌های سلفی در بالای صفحه‌نمایش موجود است سونی یک حالت Portrait retouch را برای این دوربین در نظر گرفته است که می‌توانید افکت‌هایی را به سلفی‌هایتان بیفزایید .

 

 

image

 

سایر امکانات Xperia T3

 

Xperia T3 دارای قابلیت‌های ارتباطی کاملی ازجمله پشتیبانی از 4 باند GSM و دوباند 3G در نسخه D5103 و 4 باند 3G در نسخه D5102 است . این گوشی دارای بلوتوث نسخه 4 با پشتیبانی از A2DP و NFC است . همچنین Wifi دو بانده با پشتیبانی از پروتکل‌های a/b/g/n و قابلیت WiFi Direct موجود است . پورت USB این گوشی نیز قابلیت USB Host را دارد که با این قابلیت می‌توانید حافظه‌های فلش را به گوشی متصل کنید . تنها مورد ازقلم‌ افتاده سونی اینفرارد است که البته به‌غیراز قابلیت ریموت کنترل کاربرد دیگری ندارد .

 

image

 

image

 

باتری Xperia T3

 

باتری 2500 میلی‌آمپری T3 غیرقابل تعویض توسط کاربر است که طبق اعلام سازنده تا 14 ساعت و 46 دقیقه مکالمه مداوم در شبکه 2G دوام می‌آورد . درتست ها باتری با مشاهده 3 ساعت فیلم از شارژ کامل به 27 درصد شارژ رسید . این میزان نشان می‌دهد نباید روی باتری حساب ویژه‌ای بازکنید . اگر اهل بازی کردن و دیدن فیلم و جستجوی زیاد در اینترنت هستید باید هرروز گوشی را شارژ کنید .

 

 

نظر جی اس ام

 

T3 یک اسمارت فون 5.3 اینچی سطح متوسط به‌حساب می‌آید پس نباید در این گوشی به دنبال ویژگی‌های خاص و امکانات گوشی‌های پرچم‌دار باشید . صفحه‌نمایش رزولوشن بالایی ندارد و کارایی پردازنده تقریبا با پردازنده گوشی‌های Grand2 و یا G2 mini و One mini برابراست . اگر صفحه‌نمایش بزرگ برای شما مهم است و البته دوست دارید گوشی شما برند سونی داشته باشد می‌توانید Zultra را هم در نظر داشته باشید  اما اگر می‌خواهید از برندهای دیگر، گوشی با امکانات مشابه داشته باشید پیشنهاد ما Grand2 از سامسونگ یا Desire 816 از اچ تی سی و یا حتی Honor 3X از هوآوی است .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (94 نظر)

S@b

۱۳۹۹/۵/۲۲
داداش انتظار نداشته باش که پیدا بشه چون سونی دیگه تو ایران نمایندگی نداره

hossein

۱۳۹۶/۷/۲۳
برای من هم دقیقا اتفاق وحید افتاد.به منم همین حرف هارو زدن.واقعا آشغال بود. الان سامسونگ j7prime گرفتم واقعا تکه از همه گوشی های هم رده خوش سرتر هستش

Masi

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
من روت کردم تاحالا ک مشکلی نداشته

حسین

۱۳۹۵/۹/۳
به نظر من xperia m4عالیه من دارم ازشم راضیم

حسین

۱۳۹۵/۹/۳
نه