Nokia 6700 Slide

یک بدنه زیبا و محکم ، اندازه کوچک و قابلیت های هوشمند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۲/۲۶
 بررسی تخصصی Nokia 6700 slide
مقدمه

یک بدنه زیبا و محکم ، اندازه کوچک و قابلیت های هوشمند ! به نظر می رسد که Nokia 6700 slide از توان لازم  برای ورود به دنیای گوشی های مدرن برخوردار است. گوشی های لمسی ، آندروید و غیره تغییرات بسیاری را در بازار دنیای گوشی های تلفن همراه به وجود آورده اند و با این وجود ، سیمبین می ترسد که سهم خود را در بازار از دست بدهد. گرچه این سیستم عامل هم مأمن های خاص خود را دارد و به نظر نمی رسد که گوشی های سری N و E هیچگاه از چشم کاربران بیافتند. اما آیا گوشی متوسط و میان قیمتی چون  6700 Slide جایی در این بازار خواهد داشت؟

image
 
image

قیمت مناسب ، شاید نکته کلیدی وتعیین کننده این بحث باشد. ما با یک گوشی کاربرپسند و زیبا طرف هستیم که به دنبال جذب کاربران بیشتر است . گرچه این گوشی مسئولیت دشواری بر عهده دارد و باید جای Nokia 6700 Classic را پر کند که سال پیش یکی از پرفروش ترین های نوکیا بود. افزوده شدن قابلیت های هوشمند به این گوشی حرکت هوشمندانه ای از سوی نوکیا در این راستا به نظر می رسد. اما اجازه دهید ببینیم آیا Nokia 6700 slide امکانات مناسبی را برای دسترسی به این هدف انتخاب کرده است یا خیر؟

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE

پشتیبانی سه بانده از 3G با HSDPA با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه

بدنه فلزی محکم

صفحه نمایش 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA و خوانایی عالی در برابر تابش نور آفتاب

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لنز کارل زایس ، فلاش دوگانه LED

ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه

سیستم عامل سیمبین و رابط کاربری S60 v3.2

سنسور شتاب سنج

رادیو اف ام استریو ، به همراه رادیوی اینترنتی

بلوتوث با پشتیبانی از پروفایل A2DP

پورت استاندارد microUSB (و قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت)

اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا گنجایش 16 گیگابایت ، عرضه یک کارت حافظه 2 گیگابایتی به همراه گوشی)

بسته نرم افزاری غنی

شماره گیری هوشمند

سوکت صوتی 2.5 میلی متری

کیفیت صدای عالی

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از WLAN

عدم تجهیز گوشی به گیرنده GPS

صفحه نمایش کوچک

نصب نبودن هیچ نوع نرم افزاری بعنوان مرورگر اسناد آفیس بر روی گوشی

سوکت صوتی 2.5 میلی متری باعث می شود که گزینه های زیادی برای انتخاب هدست در اختیار کاربران نباشد

قرارگیری اسلات کارت حافظه در زیر کاور پشتی گوشی

نوکیا با 6700 slide به روز رسانی های خوبی را بر روی نسخه کلاسیک این گوشی صورت داده است – قابلیت های هوشمند ، سوکت صوتی و دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی از جمله موضوعاتی بود که در 6700 Classic وجود نداشتند. گرچه اشکالات موجود در لیست مشخصات گوشی هم بسیار برجسته هستند. نبود GPS شاید توسط کاربران هدف چندان حس نشود اما نداشتن Wi-Fi حتما به مذاق خیلی ها خوش نخواهد آمد.

image
 
image

image
 
image

متاسفانه ، در ترجمه طراحی 6700 Classic به 6700 slide  در جایی از طراحی اشتباهی رخ داده است.  اگر طراحی گوشی بیشتر به 6600i شبیه بود، حتما این طرز طراحی بیشتر مورد توجه قرار می گرفت. اما طراحی گوشی همیشه موردی سلیقه ای است و برای همین در این مورد بیش از این خرده نمی گیریم.

به جای این کار ، بعد از وقفه ای کوتاه به سراغ بررسی ارگونومیNokia 6700 slide  می رویم.با ما همراه باشید!

محتویات جعبه

Nokia 6700 slide از طراحی ظاهری خوب بهره می برد اما در قرار دادن محتویات جعبه این گوشی به محدودیت های قیمتی هم توجه شده است. البته تمام لوازم ضروری به همراه این گوشی عرضه شده اند ، اما هیچ چیز شگفت انگیزی هم در این جعبه دیده نمی شود.

image
 
image

در داخل این جعبه ، یک کارت حافظه 2 گیگابایتی و یک کابل microUSB کوچک نوکیا را خواهید یافت که بیش از پنج سانتی متر باز نمی شود. البته یک شارژر و یک هدست که در انتهای آن سوکت 2.5 میلی متری خودنمایی می کند و به نظر ارزان قیمت هم می رسد در داخل این جعبه به چشم می خورند.

نمای 360 درجه Nokia 6700 slide

Nokia 6700 slide کمی بزرگتر از نسخه کلاسیک گوشی است و ابعادی معادل 15.9*46.1*95.2 میلی متر و حجمی معادل با 52 سی سی دارد. اما علیرغم افزوده شدن چند میلی متر به میانه گوشی (که باید کشویی بودن آن را هم در نظر داشته باشیم) ، باز هم گوشی به آسانی در جیب جای می گیرد.

وزن نسبتا سنگین 110 گرمی باعث می شود که 6700 slide همان حس استحکامی را داشته باشد که برادر بزرگترش هم از خود نشان می داد. این تنها یکی از چیزهای مشترک این دو گوشی است که باعث می شود کار کردن با آن ها لذت بخش شود.

طراحی

هنگامی که نوکیا برای نخستین بار از 6700 slide  رو نمایی کرد ، ما چندان تحت تاثیر قرار نگرفتیم . البته باید از این واقعیت که آن ها سعی دارند گزینه محبوبی را در اختیار کاربران جوان تر قرار دهند، قدردانی کرد . به هر حال ما بر روی  نمونه نقره ای رنگ این گوشی کار می کنیم و از جلوه نهایی آن و نه از طراحی کل گوشی راضی هستیم.

به راستی نمی توان تنها با دیدن عکس های Nokia 6700 slide ، چه رسمی و چه غیررسمی ، به خوبی در مورد این گوشی قضاوت کرد. شاید این گوشی ظاهر جذاب و صفحه نمایش های رنگارنگ گوشی های تمام لمسی را نداشته باشد اما بسیار محکم و مطمئن است و مطمئنا کاربران آن را دوست خواهند داشت.

در هنگامی که گوشی بسته است ، صفحه نمایش حدود دو سوم نمای جلویی گوشی را اشغال می کند . گرچه این صفحه نمایش اندازه کوچکی دارد: رزولوشن QVGA و اندازه 2.2 اینچی هیچ یک  اصلا جالب توجه نیستند اما کیفیت تصاویر این صفحه نمایش در حد خوبیست. با وجود اینکه درخشندگی تصاویر چندان بالا نیست اما سطح روشنایی تصاویر این صفحه نمایش TFT بسیار بالاست .

با وجود صفحه نمایش هایی چون صفحه نمایش Super AMOLED شرکت سامسونگ ، بسیار سخت است که با دیدن صفحه نمایش متوسط (البته در بهترین حالت) Nokia 6700 slide هیجان زده شوید. به هر حال اگر قسمتی وجود داشته باشد که صفحه نمایش 2.2 اینچی 6700 slide بتواند در آن خودنمایی کند ، مسلما این بخش خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب خواهد بود. نوکیا همیشه در این بخش عملکردی عالی دارد و بسیار خوشحالیم که می بینیم Nokia 6700 slide هم از این موضوع مستثنی نیست.

image
 
image

کلیدچند جهته خوب این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و توسط شش کلید دیگر احاطه شده است.

image
 
image

image

صفحه ای که این بخش بر روی آن تعبیه شده است از فلز ساخته شده اما خود کلید ها و این کلید چند جهته پلاستیکی هستند.همه این کلید ها اندازه مناسبی دارند و هنگامی که آن ها را می فشارید بازخورد خوبی از خود نشان می دهند.

در بالای صفحه نمایش Nokia 6700 slide دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی و سنسور محدود کننده نور آن که در طرفین گوشی خروجی صدای مخاطب جای داده شده اند ، به چشم می خورند.

image

کناره سمت راست گوشی میزبان کلید اختصاصی شاتر است . این کلید ، کلیدی دو مرحله ای است اما باریک است و از پلاستیک ساخته شده است. این کلید عملکرد خوبی در انجام فوکوس و ثبت عکس ها از خود به جا می گذارد.

image
 
image

image

کناره پایینی گوشی تنها میکروفن آن را در خود جای داده است.

image
 
image

کناره سمت چپ Nokia 6700 slide کاملا خالیست. هیچ کلید برای تنظیمی سطح بلندی صدا در این بخش تعبیه نشده است و برای این منظور باید از کلیدچند جهته استفاده نمایید.

image
 
image

در کناره بالایی گوشی که بسیار شلوغ است ، چهار کنترل مختلف به چشم می خورد. نخستین آن ها روزنه مخصوص بند گوشی است که  در سمت چپ واقع شده است و در کنار آن سوکت صوتی 2.5 میلی متر گوشی قرار داده شده است. مسلما اگر در این گوشی هم از سوکت استاندارد صوتی 3.5 میلی متری استفاده می شد ، بسیار بهتر بود اما به هر حال سوکت تعبیه شده از سوکت غیراستانداردی که در 6700 Classic به کار رفته بود بسیار بهتر است.

کنترل بعدی پورت microUSB است که در یر یک پوشش پلاستیکی مخفی شده است. Nokia 6700 slide قابلیت شارژ بوسیله این پورت را هم داراست.

در کنار پورت استاندارد microUSB ، اهرم کاور باتری دیده می شود. برای باز کردن کاور باتری در هر بار باید از این اهرم استفاده کنید که چندان جالب نیست.

آخرین آیتمی که در این کناره پرتراکم دیده می شود ،  پورت شارژر قدیمی نوکیا است.

image
 
image

image
 
image

با باز کردن گوشی ، صفحه کلید دوازده تایی آن نمایان می شود. این صفحه کلید از نوع مسطح است و اصلا ارزان قیمت به نظر نمی آید. گذشته از فضای در نظر گرفته شده برای ردیف بالایی کلیدها که کافی نبوده است ، بقیه کلیدها اندازه مناسبی دارند  و فضای خوبی هم در بین آن ها قرار داده شده است. این کلیدها بازخورد خوبی دارند که باعث می شود در کل نظر مثبت ما را به خود جلب کنند.

image
 
image

در انتها به کناره پشتی Nokia 6700 slide می رسیم که لنز دوربین 5 مگاپیکسلی آن را در کنار فلاش دوگانه LED در خود جای داده است.

image
 
image

image

در زیر کاور باتری اسلات کارت حافظه microSD دیده می شود که به آسانی می تواند کارت های 16 گیگابایتی را اداره نماید. برای رسیدن به اسلات کارت حافظه باید کاور پشتی را از جای خود خارج کنید اما با اینحال هنوز هم امکان تعویض سریع کارت های حافظه وجود دارد.

image
 
image

Nokia 6700 slide به یک باتری 860 میلی آمپری از نوع Li-Ion BL-4CT مجهز است که می تواند تا 300 ساعت در حالت آماده به کار و تا 4 ساعت در حالت مکالمه گوشی را تغذیه کند. این اعداد چندان خیره کننده نیست اما عملکرد این گوشی در زندگی روزمره آنقدرها هم بد نیست.

با چند دقیقه استفاده از قابلیت های تلفنی و حدود یک ساعت سر و کله زدن با دیگر بخش ها و امکانات آن در هر روز ، Nokia 6700 slide می تواند تا چهار روز به طور کامل دوام آورد که بسیار عالیست.

حس کلی ما در مورد مواد به کار رفته در  Nokia 6700 slide و مکانیزم کشویی آن بسیار خوب است. حس کردن بدنه تمام فلزی گوشی در دست بسیار لذت بخش است و این شکل بدنه  بر قابلیت های کاربردی گوشی می افزاید.  گرچه این گوشی در میان زیباترین گوشی های کشویی طراحی شده جایی ندارد اما Nokia 6700 slide گوشی فوق العاده ای است که هم استفاده از آن و هم حمل آن بسیار آسان است.

image
 
image

رابط کاربری سیمبین

Nokia 6700 slide بر خلاف نسخه کلاسیک این گوشی از سیستم عامل Symbian 9.3 به همراه ویرایش سوم رابط کاربری S60 که به FP2 مجهز است استفاده می کند.

در صفحه اصلی با نوار مخاطبین روبرو می شویم که برای نخستین بار آن را در Nokia 5630 مشاهده کردیم. این نوار مخاطبینی را در خود جای داده و سبب می شود تا بتوانید به صورت مستقیم از صفحه اصلی  بتوانید به برقراری ارتباط با آن ها بپردازید.

مخاطبین مورد علاقه در قسمت بالا جای می گیرند و هر کدام با عکس و نام کوچکشان به نمایش در می آیند. در آن واحد تنها امکان مشاهده چهار مخاطب وجود دارد و برای دیدن سایر آن ها باید به سمت چپ پیمایش کنید.

image
 
image
image

در زیر لیست مخاطبین ،دیگر گزینه های استاندارد Active Standby دیده می شود. می توان تا سه پنل را در این بخش فعال نمود اما سومین پنل همیشه توسط گزینه Share Your photos اشغال شده است و بنابراین دو پنل برای استفاده شما باقی خواهد ماند.

سه گزینه در دسترس شماست: تقویم ، ایمیل و Ovi Contacts . پنلی هم خاص پخش کننده موسیقی در نظر گرفته شده است که در هنگامی که آهنگی در حال پخش است نمایش داده می شود (در حال پخش موسیقی ، Ovi Contact مخفی شده و به جای آن این پنل نمایش داده می شود).

پنل تقویم آخرین قرار ملاقات های موجود در آن را نمایش می دهد. پنل ایمیل تعداد ایمیل های نخوانده و فرستنده آن ها را به همراه یک فیلد RE را نمایش می دهد. و پنل Ovi Contacts وضعیت شما و دوستان آنلاین تان را به نمایش می گذارد.

در زیر این پنل ها شش میانبر به نرم افزار ها در نظر گرفته شده است و می توانید میانبرهایی به کلیدهای جهت نمای سمت راست و چپ هم تخصیص دهید.

نوار Standby قدیمی همچنان وجود دارد . می توانید میانبرهایی را به هر جهت از کلید چند جهته اختصاص دهید. نوار  Standby افقی هم همچنان وجود دارد و مورد آخر نوار عمودی است که دارای چهار بخش میانبرها ، تقویم ،پخش کننده موسیقی و شخصی سازی است. این نوار بخش زیادی از صفحه اصلی را اشغال نمی کند.

image
 
image

image
 
image

همانند سایر گوشی های مبتنی بر سیمبین ، سیستم تشخیص صدا در این گوشی هم وجود دارد . این بخش کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند و می تواند اغلب دستوراتی را که به آن انتقال می دهید شناسایی نماید.

می توانید در هر منوی بازشونده به Task Manager دسترسی داشته باشید. این امکان در تمامی لیست ها تعبیه شده است و گاهی می تواند آزار دهنده باشد. هنوز هم امکان اجرای Task Manager از روش قدیمی آن یعنی فشردن و نگهداشتن کلید منو وجود دارد.

image
 
image

Nokia 6700 slide به یک پردازنده 600 مگاهرتزی مجهز است که در دنیای پردازنده های Snapdragon بسیار کند به نظر می رسد اما در برابر استانداردهای سیمبین بسیار عالیست. رابط بسیار سریع است و هیچ مشکلی در چند وظیفه گی به چشم نمی خورد.

قابلیت های تلفنی

دریافت سیگنال ها در Nokia 6700 slide به شکلی عالی صورت می پذیرد. کیفیت صدای گوشی هم در حین مکالمات بسیار خوب است و سطح بلندی صدا هم در حد مناسبی است. ویبره گوشی هم قویست و می توانید از اینکه تماس یا پیامی را از دست نخواهید داد مطمئن باشید.

یکی از امکانات خوب گوشی پشتیبانی آن از شماره گیری هوشمند است که معمولا در سری E شاهد عرضه آن بودیم .

image
 
image

 Nokia 6700 slide در این آزمون بلندی صدا عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت.

دفترچه تلفن

گوشی های سیمبین یک دفترچه تلفن عالی دارند که قابلیت های زیادی در اختیارتان می گذارد. به طور پیش فرض تعداد شماره ها و تماس هایی که می توانید در این دفترچه ثبت کنید تنها به حجم حافظه تان محدود می شود و شما می توانید از تمام حافظه تان برای این منظور استفاده کنید.تماس ها به راحتی می توانند براساس اسم کوچک یا اسم فامیلی مرتب شوند و طبیعتا امکان جستجو در میان آنها نیز برای شما فراهم شده است.

image
 
image

image
 
image

در ویرایش تماس ها به شما طیف وسیعی از فیلد ها ارائه می شود که شما می توانید هرکدام از آنها را که مایل باشید ، هر چند بار که بخواهید تکرار نمایید.

می توانید زنگ ها و ویدیو کلیپ های خاصی را به هر مخاطب تخصیص دهید . اگر مایل باشید می توانید تعدادی از مخاطبانتان را در یک گروه قرار دهید و سپس زنگ خاصی را به تماس های این گروه مرتبط سازید.

image
 
image

همگام سازی  به خوبی و به راحتی انجام می گیرد گرچه شما به Nokia PC Suite یا Ovi suite برای این کار نیاز دارید. همین طور می توانید که هر کدام از مخاطبان را از طریق پیام کوتاه یا بلوتوث ارسال کنید.

نرم افزار گزارش گیری از تماس ها یکی دیگر از نقاط قوت Nokia 6700 slide به شمار می رود. این نرم افزار 20 تماس اخیر دریافتی ، گرفته شده و یا از دست رفته را به شما نمایش می دهد. این نرم افزار از طریق فشردن کلید مخصوص آغاز تماس از صفحه اصلی قابل دسترسی است.

image
 
image

image
 
image

اگر از طریق منوی اصلی گوشی این نرم افزار را اجرا کنید ، لیستی از جزئیات اتصال به اینترنت را برای 30 روز گذشته ملاحظه می کنید. که شامل پیام ها ، تماس ها و داده های انتقالی می شود که حتی شامل ارتباطات بی سیم و از جمله Wi-Fiنیز هست.

پیام رسانی

Nokia 6700 slide به قابلیت های پیام رسانی خوبی مجهز شده است. با یک صفحه کلید خوب و پشتیبانی نرم افزاری عالی حتما می توانید ارتباط خوبی را با این گوشی برقرار کنید.

image
 
image

Nokia 6700 slide از تمامی فرمت های رایج پیام رسانی SMS ، MMS و Email پشتیبانی می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

image
 
image
image

بخش ایمیل در این گوشی بسیار شبیه به این بخش در گوشی های پیشین سیمبین است .اگر شما از هرکدام از سرویس های ایمیل عمومی استفاده می کنید (که شمار سرویس های پشتیبانی شده به هزار عدد می رسد) ، تنها کاری که باید برای ارسال و دریافت ایمیل بکنید این است که نام کاربری و کلمه عبور خودتان را وارد نمایید.

گرچه ما در استفاده از این امکان به مشکل خوردیم و مجبور شدیم که تنظیمات مربوط به حساب کاربری Gmail را به صورت دستی وارد کنیم.

این بخش از فایل های ضمیمه ، امضاها و هر آنچه که بتوانید فکرش را بکنید پشتیبانی می کند و به همین دلیل Nokia 6700 slide می تواند انتظارات اغلب کاربران را در بخش ایمیل ها برآورده سازد. متاسفانه نرم افزاری به صورت پیش فرض برای مرور اسناد آفیس بر روی این گوشی تعبیه نشده است و برای این منظور باید نرم افزاری را از Ovi Store دانلود کنید.

image
 
image

image
 
image

Ovi Contacts و Gmail

نرم افزار Ovi Contacts هم به صورت پیش فرض بر روی 6700 slide نصب است اما می توانید آنرا بر روی سایر گوشی های هوشمند نوکیا هم نصب نمایید . این نرم افزار به خوبی به لیست مخاطبین تان پیوند خورده و می توانید بین این نرم افزار و لیست مخاطبین عادی سوییچ نمایید.

مخاطبین بوسیله Ovi Cloud (در کنار آیتم های تقویم و یادداشت ها) همگام سازی شده و می توانید از میان کاربران G-Talk هم به لیست مخاطبین تان بیافزایید.

به لطف وجود این سرویس می توانید به صورت آنلاین با دوستان تان در ovi یا Google چت کرده ، پیام های نشان دهنده وضعیت تان را تغییر دهید و از تمامی ابزارهایی که در سرویس های شبکه اجتماعی به چشم می خورد ، استفاده نمایید.

image
 
image

image
 
image

می توانید از Ovi Contacts برای به اشتراک گذاردن عنوان و نام خواننده آهنگی که در حال گوشی دادن به آن هستید هم استفاده نمایید. بوسیله آن می توانید موقعیت تان را هم به اشتراک بگذارید که البته در این مورد نیاز به یک دستگاه GPS خارجی خواهید داشت.

image
 
image
image

در صورتیکه تعداد زیادی از مخاطبین تان از Ovi برای چت استفاده نمی کنند ، این شانس را دارید که با مخاطبینی که از Gmail استفاده می کنند هم به چت بپردازید. آن ها می توانند برای این منظور از iGoogle یا نرم افزار Googe Talk استفاده نمایند.

پخش کننده موسیقی خوب

پخش کننده های موسیقی موجود در سیستم عامل سیمبین تنوع بسیار کمی دارند ، نرم افزاری که برای این منظور در Nokia 6700 slide به کار رفته است ، دقیقا همان نرم افزار به کار رفته در سری XpressMusic است و می تواند بسیاری از فرمت های رایج صوتی چون MP3 ، AAC ، eAAC+ و WMA را پخش کند .

به سختی می توان Nokia 6700 slide را یک گوشی موسیقیایی نامید. سوکت صوتی از نوع 2.5 میلی متری است که دیگر چندان رایج نیست . علاوه بر این هیچ کلید اختصاصی ای برای موسیقی بر روی بدنه گوشی در نظر گرفته نشده است.

image
 
image

همانند همیشه ، می توان پخش کننده موسیقی را برای اجرا به پس زمینه Minimize کرد.در این حالت در صفحه اصلی بخش مخصوص ایمیل ها با اطلاعات آهنگ در حال پخش جایگزین خواهد شد.می توانید از این پنل برای به جلو و عقب بردن آهنگ ها هم استفاده کرد.

بنابراین می توان از این پنل برای کنترل پخش کننده موسیقی استفاده کرد و فقدان کلیدهای اختصاصی موسیقی تا حدی جبران می شود. اما نداشتن کلیدهای تنظیم صدا بسیار آزاردهنده است . هر بار که می خواهید سطح بلندی صدا را تنظیم نمایید باید به نرم افزار اصلی پخش کننده موسیقی بازگردید.

می توان آهنگ ها را بر اساس نام خواننده ، عنوان آلبوم ، سبک و آهنگساز مرتب کرد. امکان جستجوی آهنگ ها با وارد کردن تدریجی نام انها به طور دستی نیز وجود دارد.

image
 
image
image

Nokia 6700 slide با یک بار شارژ می تواند تا 29 ساعت به صورت مداوم به پخش موسیقی ادامه دهد .این عدد با توجه به گنجایش 860 میلی آمپری باتری بسیار جالب توجه است.

در این پخش کننده ، 5 حالت از پیش تنظیم شده اکولایزر وجود دارد. اگر گمان می کنید که آنها برای شما کافی نیستند می توانید اکولایزرهای جدیدی هم ایجاد کنید.

image
 
image
image

کیفیت صدای عالی

Nokia 6700 slide خروجی صدای بسیار با کیفیتی داردو اصلا نقطه ضعفی در این خروجی صدا دیده نمی شود. شاید سطح بلندی صدای این گوشی جزو برترین های بازار نباشد اما حداقل می توانید مطمئن باشید که به آهنگ ها همانطور که ضبط شده اند و بدون هیچ تغییری گوش می دهید.

مشخصه های کیفیت صدای این گوشی به خوبی بهترین گوشی موبایلی است که تا به حال دیده ایم. منظور ما این نیست که گوشی های اخیر نوکیا عملکرد بدی در این بخش داشته اند اما 6700 slide  قطعا یکی از بهترین گوشی هایی است که در این قسمت دیده ایم. با توجه به قیمت پایین گوشی و علیرغم نداشتن سوکت استاندارد صوتی 3.5 میلی متری گوشی عملکردی فوق العاده در این بخش  دارد.

پخش کننده ویدیویی

Nokia 6700 slide از Real player برای پخش کلیپ های ویدیویی استفاده می کند و قادر به پخش این کلیپ ها در هر دو حالت معمولی و تمام صفحه است.

image
 
image

image
 
image

با توجه به اندازه صفحه نمایش ، نمی توان پخش ویدیو را به عنوان نقطه قوتی برای 6700 slide در نظر گرفت. و برای تایید این مطلب ، باید بگوییم که اگر می خواهید فیلم هایی با فرمت های DivX/XviD ببینید باید نرم افزار مخصوصی را برای این منظور به طور جداگانه نصب کنید.

رادیو اف ام استریو با RDS و رادیوی اینترنتی

رادیو اف ام به کار رفته در Nokia 6700 slide رابط ساده ای دارد و می تواند به طور خودکار ایستگاه های رادیویی را اسکن و برای شما ذخیره نماید. این رادیو از RDS و Visual radio  هم پشتیبانی می نماید. اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید ، نرم افزار Visual Radio می تواند نام تمامی ایستگاه های محلی را دانلود کرده و در گوشی ذخیره نماید.

image
 
image

image
 
image

گالری عکس سری N

گالری عکس بسیار جالب و خوشایند است و همانی است که در گوشی های سری N نوکیا به کار رفته است. اگر یکی از جهت های کلید چهار جهته را نگهدارید عکس ها با سرعت بیشتری به حرکت در می آیند .اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که عادت ندارید فایل هایتان را مرتب کنید ، این کار به شما اجازه می دهد که براحتی از چندین عکس بگذرید تا به فایل مورد نظر خود برسید.

image
 
image

image
 
image

بر خلاف Nokia N85 ،با توجه به پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی ،  بزرگنمایی در اینجا با سرعت بسیار بالایی انجام می گیرد. .وقتی بزرگنمایی در حالت 100% قرار دارد کمی کند به نظر می آید اما با افزایش بزرگنمایی تا 400 %  ، سرعت هم بالاتر می رود. بزرگنمایی در ابعاد کوچک(حدود 10%) انجام می شود و عمل Panning هم با سرعت خوبی انجام میگیرد.

image

دوربین

Nokia 6700 slide به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با لنز کارل زایس و قابلیت فوکوس خودکار مجهز است و می تواند عکس هایی با حداکثر وضوح 1944*2592 پیکسل ثبت نماید. این دوربین به فلاش دوگانه LED مجهز است اما هیچ محافظی برای لنز آن در نظر گرفته نشده است. این به آن معناست که شیشه ای که بر روی لنز قرار گرفته است به خوبی قابلیت جذب اثرات انگشت و گهگاه خراش های سطحی را دارد.

گرچه این دوربین چندین صحنه پیش فرض در اختیار کاربران می گذارد اما تنها  تنظیمات محدودی را می توان در آن صورت داد. کنترل محدودی بر روی حساسیت نوری (کم ، متوسط ، زیاد و حالت خودکار) و همین طور وضوح و کنتراست وجود دارد.

در سمت راست صفحه یک نوار با میانبرهایی برای تنظیمات قرار گرفته است . امکان افزودن یا حذف میانبرها در این نوار ، برای دسترسی راحت تر کاربران به تنظیمات مورد نیازشان تعبیه شده است.

image
 
image

image
 
image

تنظیمات دیگری چون حالت فلاش ، سلف تایمر (2 ،10 و 20 ثانیه)، حالت عکاسی در شب ، پانورامای خودکار و ثبت مداوم عکس ها هم در این دوربین در نظر گرفته شده اند.

گزینه ای هم در این بخش در نظر گرفته شده است که امکان ثبت مداوم عکس ها با وقفه های از پیش تعریف شده را (از 10 ثانیه تا 30 دقیقه) را به شما می دهد. می توانید از جلوه های رنگی متفاوت در کنار عکس ها هم استفاده نمایید.

مشخصا هیچکدام از قابلیت های پیشرفته ای چون تشخیص چهره و لبخند یا بهینه سازی دامنه پویا در این بخش دیده نمی شوند اما عکس های ثبت شده توسط Nokia 6700 slide  کیفیت فوق العاده ای دارند. و می توان به آسانی آنرا جز پنج دوربین 5 مگاپیکسلی برتر جای داد. عکسها رنگ های زنده و جالب و کنتراست خوبی دارند و سطح نویزها هم بسیار پایین است. سطح جزئیات عکس ها هم جزو بهترین هایی است که تا به حال در دوربین های 5 مگاپیکسلی گوشی های تلفن همراه شاهد آن بوده ایم.

ضبط ویدیویی

Nokia 6700 slide قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن VGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه در فرمت MPEG-4 است. گرچه این فرمت بسیار عالیست اما کیفیت ویدیوها بسیار پایین است. نرخ فریم متوسط باعث می شود که رزولوشن VGA هم جذابیت خود را از دست بدهد و تماشای ویدیوهای ضبط شده بر روی صفحه نمایش های بزرگتر ممکن نباشد.

image

اما از طرف دیگر رنگ های ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین Nokia 6700 slide بسیار زنده هستند .

امکانات ارتباطی خوب

گزینه های زیادی برای انتقال داده در Nokia 6700 slideدر اختیار شماست . تمامی روش های انتقال داده رایج شبکه ای در این گوشی پشتیبانی می شوند . گزینه های دیگری که می توان به آن اشاره داشت USB 2.0 و بلوتوث v2.0 با پشتیبانی از پروفایل A2DP است.

6700 Slide از HSDPA و HSUPA هم پشتیبانی می کند اما متاسفانه از Wi-Fi در این گوشی پشتیبانی نمی شود. هیچ گیرنده GPS ای هم در این گوشی تعبیه نشده است.

اسلات کارت حافظه microSD در این گوشی وجود دارد ، گرچه برای دستیابی به آن باید کاور پشتی باتری را از جای خود خارج نمایید. ما گوشی را با یک کارت حافظه 16 گیگابایتی آزمودیم و  6700 slide به خوبی توانست از پس این آزمون برآید.

طرفداران موسیقی از شنیدن این واقعیت خوشحال نخواهند شد اما Nokia 6700 slide فاقد سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری است و به جای آن از سوکت 2.5 میلی متر استفاده می کند که محبوبیت کمتری دارد.

مرورگر وب و نیاز به صفحه نمایشی بزرگتر

مرور وب توسط Nokia 6700 slide همانند تمامی گوشی های هوشمند نوکیا ، تجربه ای لذت بخش است. حتی پیچیده ترین صفحات هم به خوبی رندر شده و می توانید به آسانی از آن ها استفاده نمایید.

اشاره گر مجازی براحتی قابل کنترل است و بخوبی کار می کند. می توانید در وب سایت های بزرگ که پیمایش آنها کسل کننده است از قابلیت mini map استفاده نمایید که لیستی از لینک ها را نمایش می دهد.میزان بزرگنمایی به راحتی و با چند بار فشردن کلید ها قابل تنظیم  است .  این مرورگر از حالت تمام صفحه نیز پشتیبانی می کند.

اندازه بزرگ حافظه RAM (دراین مورد 128 مگابایت) به دلیل استفاده زیاد این نرم افزار از حافظه RAM ، مطمئنا یکی از بهترین امکانات سخت افزاری برای یک مرورگر وب است .حتی اگر صفحات بسیار سنگین را هم باز کرده و چندین نرم افزار در حال اجرا هم داشته باشید  ، به نظر نمی رسد که با مشکلی در کمبود حافظه RAM روبرو شوید.

image

این مرورگر امکان پشتیبانی کامل از فایل های فلش و جاوا را هم دارد و نباید در مشاهده محتویات سایت های اینترنتی با مشکلی مواجه گردید. ویدیوهای YouTube که در صفحات تعبیه شده اند را می توانید در حالت تمام صفحه هم مشاهده نمایید که گزینه بسیار خوبی است .چرا که در غیر این صورت مشاهده ویدیوها با این صفحه نمایش کوچک اصلا جالب نبود.

image
 
image

مشکل اصلی Nokia 6700 slide در مرور وب ، صفحه نمایش کوچک آن است. تنها 2.2 اینچ بدین معناست که فونت های کوچک قابل خواندن نیستند و باید آن را بزرگتر کنید. همچنین اندازه صفحه نمایش عاملی محدود کننده در میزان محتویاتی است که در صفحه جای می گیرند و به همین دلیل تعداد پیمایش های افقی و عمودی شما هم بیش از پیش خواهد بود.

سازمان دهنده و نرم افزارها

Nokia 6700 slide سایر گوشی های هوشمند سیمبین ، طیف گسترده ای از امکانات را برای مدیریت زمان ارائه می دهد. فقط لازم است که بدانید به چه ابزاری نیاز دارید و حتما آن را در گوشی تان خواهید یافت.

ما بررسی نرم افزارها را با نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم . در این نرم افزار از چهار حالت مختلف نمایش روزانه، هفتگی ، ماهانه و سالانه می توان استفاده نمود. پنج نوع حالت برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (Meeting )، درخواست قرار ملاقات (Meeting Request) ، یادداشت(Memo)، سالگردها (Anniversary) و همین طور کارهای که باید انجام بدهم (To do).هر کدام از رویدادهای بالا ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و برخی از آنها اجازه می دهند که یک زنگ هشدار برای یاددآوری زمان آنها هم ، تنظیم شود.

image
 
image

image
 
image

جای شگفتی است که هیچگونه نرم افزاری برای مرور اسناد آفیس در Nokia 6700 slide تعبیه نشده است و به همین دلیل برای مشاهده فایل های Word، Excel ، PowerPoint و PDF  باید به فکر تهیه نرم افزاری از Ovi Store  باشید.

برخی دیگر از نرم افزار های همراه گوشی ، نرم افزار های مبدل واحد(unit converter) ، ماشین حساب(calculator) و همین طور voice recorder و نرم افزار Notes هستند.نرم افزار Active Notes هم در دسترس است و به شما اجازه می دهد که به یادداشت های تان محتوای چندرسانه ای هم بیافزایید.

image
 
image

image
 
image

نرم افزار alarm به شما اجازه می دهد تعداد زیادی زنگ  هشدار ، با نام های جداگانه ، روزهای مجزا و همین طور الگوی تکرار مجزا ، تنظیم نمایید.

image
 
image
image

اگر از مدیریت فایل ها در گالری ناراضی هستید(که حتی ، امکان ارسال چندین آیتم با هم را فراهم می کند) شما می توانید از نرم افزار file manager استفاده کنید که هر امکانی از قبیل کپی فایل ها ، انتقال فایل ها به پوشه های دیگر و ایجاد پوشه های جدید با نام دلخواهتان را ممکن می  سازد .

image
 
image
image

نرم افزار مفید Search هم در Nokia 6700 slide تعبیه شده است. با اسفاده از این قابلیت می توانید عبارت مورد نظر خود را در تمام گوشی از پیام ها گرفته تا تنظیمات بیابید. اطلاعات بیت به بیت چک شده و نتایج به شما نمایش داده می شوند.

نرم افزار Ovi Files هم به همراه 6700 slide  عرضه میشود . باید نرم افزاری را بر روی کامپیوتر تان نصب نمایید اما بعد از انجام این کار می توانید به تمامی فایل های روی کامپیوترتان از طریق این نرم افزار یا مرورگر کامپیوتری دیگر دست یابید.

image
 
image
image

 همچنین می توانید به قابلیت Anytime Files دست یابید که به شما اجازه می دهد تا ده گیگابایت از فایل های تان را به صورت آنلاین ذخیره نمایید که حتی در صورت خاموش بودن کامپیوتر تان هم بتوانید به آن ها دست پیدا نمایید.

image
 
image

حتی با وجود نداشتن گیرنده GPS ، Nokia 6700 slide به همراه نرم افزار Ovi Maps عرضه می شود. می توانید نقشه ها را مرور کرده ، به جستجوی آدرس ها پرداخته ، و مسیری را مشخص کنید اما به امکان مقصدیابی صوتی دسترسی نخواهید داشت. حتی این نرم افزار نمی تواند به شیوه Google Maps و با استفاده از Cell ID ها مختصات محلی که  در آن هستید را تشخیص دهد.

image
 
image

image
 
image

با استفاده از Map Loader می توانید نقشه های دانلود شده را از کامپیوترتان به گوشی انتقال داده و از هزینه های دانلود آن ها توسط گوشی بکاهید.

Nokia 6700 slide تنها بازی Bounce Tales را بعنوان بازی پیش فرض خود عرضه می دارد. خوشبختانه Ovi Store در دسترس شماست و با چند کلیک می توانید به بازی دلخواه تان دست یابید.

image
 
image

Ovi Store

می توانید با استفاده از کامپیوتر یا گوشی تان به آسانی به Ovi Store دست پیدا کنید. بازهم علاوه بر امکان دانلود فایل ها از طریق گوشی ، امکان دانلود نمودن آن ها از طریق کامپیوتر و انتقال آن ها به گوشی هم وجود دارد.

ساختار نرم افزار Ovi Store بسیار ساده است. نمای کلی ، لیستی از برنامه ها و بازی ها را با نام و دسته بندی مربوط به همراه قیمت و درجه آن ها در خود دارد.

image
 
image

image
 
image

با انتخاب یک نرم افزار جزئیات بیشتری از آن به شما نمایش داده خواهد شد. توضیحی در مورد نرم افزار ، میزان حافظه مورد نیاز و بررسی های کاربران از جمله این اطلاعات هستند.

سخن پایانی

Nokia 6700 slide انتخابی برای آنهایی است که برای بار نخست است که از گوشی هوشمند استفاده می کنند . ایمیل ، سرویس های شبکه های اجتماعی و کاربردهای چندرسانه ای گوشی به همراه قیمت آن ، 6700 slide را برای هر کسی مناسب می سازند . اما اگر می خواهید به زحمت نیفتاده و گوشی تان را به یکی از رنگ های آبی ، نقره ای یا صورتی درآورید ، بازهم 6700 slide  انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

یکی دیگر از امتیازاتی که 6700 slide  از آن بهره می برد آن است که گزینه های زیادی برای جایگزینی کاری که این گوشی انجام می دهد ، وجود ندارد. چند سال پیش ، Samsung U900 Soul می توانست رقیب سرسختی برای 6700 slide  باشد . اما در حال حاضر سامسونگ بیش از حد در دنیای گوشی های تمام لمسی غرق شده است و تنها گزینه ای که آن ها در برابر  6700 Slide دارند ، S5550 Shark است. این گوشی به یک صفحه نمایش AMOLED مجهز است (با همان اندازه و رزولوشن) ، گرچه بدنه این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده است.

Samsung S6700 صفحه نمایش بزرگتری دارد اما از قابلیت های گوشی های هوشمند بی بهره است . دوربین سه مگاپیکسلی این گوشی مسلما به برتری های 6700 slide  می افزاید.

Sony Ericsson C903 یادگار دیگری از روزهای باستانی است !این گوشی در برابر دوربین Carl-Zeiss گوشی Nokia 6700 slide به دوربین CyberShot مجهز است . رقیب جدیدتر دیگر Sony Ericsson Hazel است. این گوشی به WLAN ، مقصدیابی ماهواره  ای و یک صفحه نمایش بزرگتر مجهز است اما تصور می کنیم قیمت بالاتری نسبت به Nokia 6700 slide داشته باشد.

رقبای هم خانواده برای 6700 slide  بسیار خطرناکتر به شمار می آیند. Nokia 6700 Classic  بر روی کاغذ بسیار خوب به نظر می آید. به نظر ما اگر از قابلیت های هوشمند چشم بپوشیم ، 6700 Classic ارزش بیشتری نسبت به 6700 slide  دارد.

اگر می توانید از برخی از ویژگی های گوشی چشم بپوشید ، می توانید نگاهی هم به Nokia C5 بیاندازید . این گوشی از بدنه فلزی بی بهره است اما به گیرنده GPS و مجوز دائمی مقصدیابی صوتی مجهز است.  و علاوه بر این ، می توانید به گوشی ارزان قیمت تری با ظاهر بهتر و قابلیت های بیشتر دست پیدا کنید.

در کل ، Nokia 6700 slide گوشی هوشمند تازه واردی است که انتخابی منطقی و خوب برای ارتقا گوشی های هوادارن این برند خواهد بود. به نظر می رسد این گوشی جایگاهی مشخص در کارنامه نوکیا ندارد. 6700 Slide یک گوشی هوشمند سیمبین است اما نه جزو سری E به شمار می آید و نه جزو سری N . این گوشی را می توان به قسمتی نسبت داد که سری جدید C آنرا هدف قرار داده است.

6700 Slide از اشکالات موجود در لیست مشخصاتش و همین طور جایگاه خود در میان محصولات کمپانی به خوبی آگاه است . برای سرو سامان دادن به این وضعیت ، قیمت این گوشی بسیار جذاب انتخاب شده و از بدنه خوش ساختی هم برای آن بهره گرفته شده است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۵
واقعا گوشی خوبیه من خیلی ازش راضیم مخصوصا از دوربین و زوم فوق العادش

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۶
سلام من سه ساله این گوشی رو دارم حتی 1000 تومن هم خرجش نکردم واقعا گوشی عالی هست بیش از 50 دفه افتاده رو زمین حتی تو آبم افتاده ولی کاریش نشده. حیف که دیگه تولید