Nokia 6310

نوكیا 6310 جانشین 6210 می باشد كه یكی از گوشی های مهم تجاری است . 6310 ، بسیار خوش دست تر از 6210 می باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 6310

 

:  آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است

- گوشی موبایل

- شارژر

- باتری

 

نوكیا 6310 جانشین 6210 می باشد كه یكی از گوشی های مهم تجاری است . 6310 ، بسیار خوش دست تر از 6210 می باشد . این گوشی ابعادی برابر 129x47x17 میلی متر داشته و تنها با 6210 ، دو میلیمتر تفاوت دارد . در این گوشی از باتری Li-Ion استفاده شده است كه در بسته خریداری شده شما ، موجود است . وزن گوشی 111 گرم است و در مقایسه با 6210 ، كه 114 گرم است ، سبك تر می باشد . این تغییر حجم را می توان به افزایش لوازم جانبی ارتباط داد  مثل بلوتوث ، و شاید باید گفت : وزن دستگاه عملاً تغییری نداشته است . بسیاری از استفاده كنندگان هم فقط به اندازه گوشی توجه و دقت دارند !

برای تغییر شكل دستگاه ، طراحان لبه های نقره ای را به آن افزوده اند ؛ صفحه نمایش همانند 6210 است . ولی با افزایش رزولوشن تا 96x65 پیکسل طراحی شده است .

 

image

 

دكمه تنظیم حجم صدا كه از جنس پلاستیك است ، در سمت چپ گوشی قرار گرفته . اطراف و پشت گوشی نیز از جنس پلاستیك ساخته شده است . ظاهر دكمه های خاكستری پلاستیكی 6310 با 6210 متفاوت است و راحت تر طراحی شده . اما نوشته های روی دكمه ها سخت تر ، خوانده می شوند و اكثرا در زمان خاموشی چراغ پس زمینه ، دیده نمی شوند .

وقتی دستگاه ، روشن و فعال شود ، چراغ پس زمینه نیز ، روشن می شود . دكمه های جهت دار هم به دو قسمت تقسیم  شده اند و چون از هم فاصله دارند ، راحت و قابل استفاده می باشند.

این گوشی از باتری لیتیوم پلیمر با  mAh 1100 استفاده می كند و طبق گفته تولید كننده تا 18 روز در حالت استند بای روشن می ماند . در حالت صحبت نیز سه ساعت و نیم تا پنج ساعت كار خواهد كرد . در مقایسه با 6210 كه در حالت استند بای  10 روز ، كار می كند نتیجه گیری خوبی است ... !

اما طبق آزمایشات انجام شده ، گوشی 8 روز با 45 دقیقه صحبت كار خواهد نمود ، البته یك آزمون دیگر نتیجه بد تری داد 40 دقیقه صحبت در یك هفته ! پس بهتر است اگر از گوشی تان خیلی استفاده نمی كنید ، از 9 تا 10 روز بیشتر روی آن حساب باز نكنید . البته 6310 ، خیلی بهتر از رقیبانش كار كرده است . در این گوشی ، باتری 6210 هم قابل استفاده است ؛ یعنی باتری SLIM 900 Li-ion (BLS-2N) كه از 6210 به ارث رسیده است.

و یا باتری استانداردNiMH 900 mAh (BMS-2S) .

پس فراموش نكنید كه شارژر های قدیمی هم به كار شما می آید ، اما زمانش فرق می كند . به عنوان مثال با :

4 ساعت                      ACP7  

2 ساعت و 30 دقیقه         ACP-8

2ساعت و 5 دقیقه            ACP-9

 شارژ كامل دستگاه ، با شارژر خودش ، حدود 2 تا 2ساعت و 10 دقیقه طول می كشد .

گوشی شما (در حالت استند بای) 12 ساعت قبل از خاموش شدن ، زنگ اخطار می زند . با تغئیر رزولوشن دستگاه ، نشانگرهای باتری تغییر می كنند و البته كلا دارای 7 درجه می باشند ، كه زیاد هم قابل اطمینان نیستند ؛ چرا كه ممكن است ، بتوانید با 2 تا از آنها ، خیلی دوام بیاورید !

ساختار منو ها ، از استاندارد خاص قدیم پیروی می كنند و هر یك دارای قالب مخصوص خود می باشند .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

همان دفترچه تلفن است كه خیلی تغییر نكرده است . شما می توانید برای هر نفر ، تا 3 شماره تلفن را ذخیره نمائید و حدوداً برای 500 ورودی نیز ، جا خواهید داشت . این گوشی دارای حافظه دینامیك است كه در موارد  مختلف از آن استفاده می شود . همچنین شما دارای 5 گروه تماس هستید ؛ اعم از اقوام ، افراد مهم ، دوستان ، محل كار و دیگران ، كه می توانید برای هر یك زنگ بخصوصی را تنظیم نمائید . تا 10 فرمان صوتی نیز می توان برای شماره ها قرار داد .

8 كلید(2 تا 9) ، برای شماره گیری سریع ، و شماره یك برای اتصال و VOICE MAIL می باشند .

 

پیام ها (Messages) :

شما در این قسمت می توانید ، پیام ها را بخوانید . حدود 15 تصویر سیاه و سفید و 15 پیام مشخص نیز از قبل در گوشی ذخیره شده است .

این نكته را به یاد داشته باشید كه در حین نوشتن پیام ، نمی توانید زبان دستگاه را تغییر دهید ، شما می توانید حدود 150 ، SMS و 50 پیام گرافیكی را در گوشی ذخیره نمائید .

 

اطلاعات تماس ها (CALL REGISTER) 

در اینجا 10 تماس گرفته شده (Dialed calls) ، ده تماس وارد شده (Received calls) و 10 تماس از دست رفته (Missed calls) ثبت می گردد .

 
پروفایل (Profile) :

حدود 5 پروفایل جهت استفاده از دستگاه در اختیار شما خواهد بود ، كه برای هریك می توانید زنگ مشخص خودش را تنظیم نمائید . حدود 35 زنگ روی دستگاه موجود می باشد . شما می توانید ، تا 15 زنگ دیگر هم روی دستگاه وارد كنید . نحوه زنگ خوردن نیز كاملاً قابل تنظیم است . همچنین حجم صدای زنگ نیز قابل تنظیم است . همچنین می توانید صدای زنگ دستگاه را در هنگام تماس به حالت های مختلف تغییر دهید .

 
تنظیمات (Settings) :

در این منو شما می توانید ، زبان دستگاه ، تاریخ ، ساعت و زمان مربوط به اپراتور را تنظیم نمائید . همچنین تنظیم یك زنگ بیداری ساده كه حتی وقتی گوشی خاموش باشد هم كار می كند از كارایی های این قسمت است . بقیه موارد ، مربوط به اتصالات است كه به عنوان مثال GPRS در این قسمت قرار دارد .  

 

بازی ها (Games) :

چهار بازی از قبل روی دستگاه نصب شده است : SNAK 2 ، PARIS2 ، SPACE و BUMPER

 

ماشین حساب (Calculator) :

یك ماشین حساب استاندارد و عادی كه نیازی به توضیح بیشتر ندارد .

 

TO DO LIST :

این قسمت تا حدود 30 نكته ی 50 كاراكتری را ذخیره می نماید . شما می توانید دوره انجام وظایف را با توجه به اهمیت آن ها در سه حالت بالا ، معمولی و پائین رده بندی نمائید .

 
مادون قرمز (Infrared) :

شما می توانید این قسمت را فعال كرده و از آن برای برقرار كردن ارتباط و یا تبادل اطلاعات استفاده كنید .

 
بلوتوث :

وجود بلوتوث در گوشی های نوكیا یك مزیت محسوب می شود ؛ اما برای گوشی 6310 كه لوازم جانبی سازگار با بلوتوث آن ، زیاد در دسترس نیست ، چنین نمی باشد .

آزمایشات انجام شده با هندزفری اریكسون انجام شد ، دستگاه هندزفری را شناخت و پس از انجام تنظیمات ‌، تا پنج متر كارایی داشت . ولی بعد از یك بار ، خاموش و روشن شدن هندزفری ، دستگاه دیگر هندزفری را نشناخت و تنها با جایگزینی دوباره باتری مجدداً هندزفری شناخته شد . با وجود بلوتوث ، مصرف باتری گوشی بالا می رود به طوری كه با جمعا 30 دقیقه صحبت ، 4 روز كار خواهد نمود .

 

اضافات (EXTRA) :

شما در این قسمت ، یك حافظه صوتی با قابلیت 3 دقیقه ضبط دارید كه می توانید آن را گوش داده و یا پاك كنید . شما می توانید در حین صحبت هم ، صداها را ضبط نمائید .

 

image

 

5 فرمان صوتی كاربری نیز می توان به دستگاه داد . شمارشگر زمان ، كرونومتر و كیف پول الكترونیكی كه می توان اطلاعات مالی را در آن قرار داد از قسمت های دیگر 6310 است .

 

سرویس ها (SERVICES) :

ویرایش 1.2.1 WAP-browser را پشتیبانی می كند كه حالت استانداردی برای آینده می باشد.

 

و در نهایت :

در كل می توان گفت : كارایی و صوت این دستگاه از كیفیت بالایی برخوردار است . در مقایسه با 6210 ، صداها صاف و بدون خش می باشند . البته اگر صدای گوشی را تا آخرین درجه زیاد كنید  مقداری خش خش در آن خواهید شنید . 6310 نسبت به 6210 از صدا و زنگ بلندتری برخوردار است ، دارای ویبره بسیار قوی بوده و در صورتی كه در جیبتان هم باشد ، متوجه آن خواهید شد.

گوشی شما (1+3)GPRS را نیز پشتیبانی می كند كه سرعت بالایی تا 40.2 Kbyt/sec را خواهید داشت . شما با داشتن این گوشی ، می توانید  از سیستم های مختلفی برای انتقال اطلاعات ، استفاده كنید . همچنین HSCSD نیز در این گوشی پشتیبانی می شود .

بسته شما شامل CD نرم افزاری می باشد كه می توانید با استفاده از برنامه هایش ، دفترچه تلفن را انتقال دهید و زنگ های جدید روی دستگاه بریزید .

 

مزیت های گوشی 6310 نسبت به 6210

-          مدت زمان بیشتر كاركرد

-          GPRS

-          حافظه صوتی

-          قابلیت فعال سازی پروفایل ها در زمان های مشخص شده

-          پشتیبانی بلوتوث

-          صفحه كلید راحت تر

یك نكته منفی هم می توان در مورد این گوشی بیان نمود که آن عدم وضوح نوشته های صفحه کلید می باشد. و حتماً این نکته را در خاطر داشته باشید که باتری های LI-ION ، بسیار حساس هستند ؛ یكبار طی آزمایشی باتری به مدت یك شب در دمای 28- درجه سانتیگراد قرارداده شد و نتیجه هیچ چیز جز خرابی باتری نبود ؛ پس بهتر است از سرما بترسید !

در پایان ، اینكه 6310 بسیار زیبا و خوب می باشد و شاید گزینه خوبی برای جایگزینی با 6210 و 7110 باشد . اگر اندازه موبایل ، زیاد برایتان مهم نیست ، این گوشی را به شما توصیه می كنیم.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

fardinamiri999@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سلام خدمت شما ببخشید گوشی مدل نوکیا سری ۶۳۱۰ دارم اصلی که رمز ش یادم رفته الان هر جا بردم نتونستن بازش کنن خواهشن میشه بگید با چه برنامه ای قفلش باز میشه ممنون