Nokia 6021

نوكیا دو مدل 6020 و 6021 را هم زمان به بازار معرفی نمود . 6021 بیشتر به سفارش مصرف كنندگان برای به روز آوری مدل قدیمی ، تولید گردید .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 6021

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-          گوشی موبایل

-          شارژر

-          راهنمای مصرف كننده

-     باتری

 

نوكیا دو مدل 6020 و 6021 را هم زمان به بازار معرفی نمود . 6021 بیشتر به سفارش مصرف كنندگان برای به روز آوری مدل قدیمی ، تولید گردید .

این مدل برای آنهایی كه حاضر به پرداخت پول برای دوربین نیستند ، انتخابی مناسب خواهد بود . این گوشی ، اگر دوربین ندارد ، در عوض دارای امكاناتی نظیر بلوتوث می باشد . در واقع این دو محصول دارای یك شكل و طراحی می باشد . و تنها در موارد مذكور با یكدیگر تفاوت دارند . پلاستیك پشت گوشی 6021 دارای سطح چرمی شکل بوده كه به خیلی از گوشی های موتورولا شباهت دارد

 

image

 

وزن گوشی 88 گرم و ابعاد آن106x44x20 میلیمتر می باشد . شما می توانید آن را در جیب پیراهن یا شلوار خود قرار دهید ، چراكه از ابعاد استانداردی برخوردار است . در این گوشی ، از قاب های قابل تعویض استفاده شده است . نوكیا تنها یک قاب را با رنگ خود گوشی به بازار ارائه داده است ؛ ولی تولیدات شركت های متفرقه نیز در بازار موجود می باشد .

 

image

 

یك جفت كلید كنترل صدادر قسمت چپ گوشی قرار گرفته كه محكم بوده و استفاده از آن نیز راحت می باشد و در مقابل آن كلید PTT  قرار گرفته است . دكمه روشن و خاموش نیز در بالای گوشی جای گرفته است . محل اتصال شارژر و پورت POP  نیز در زیر گوشی تعبیه شده است و هم چنین فرستنده مادون قرمز (Infrared) نیز در سطح كناری آن واقع شده است .

 

image

 

دستگاه شما ، همانند 6230 دارای صفحه نمایشی با قدرت نشان دادن 65000 رنگ و از نوع TFT می باشد . رزولوشن صفحه 128x128 پیكسل با ابعاد 27.5x27.5 میلیمتر می باشد .

صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید محو می شود ، ولی اكثرا به علت اندازه خاص آن ، خوانا خواهد بود . صفحه نمایش این دستگاه ، به نسبت گوشی های هم ردیف خود ، ضعیف می باشد . به عنوان مثال در مقایسه با T630 سونی اریكسون ، از تعداد خط كمتری برخوردار است .

صفحه كلید دستگاه از جنس پلاستیك بوده و كلید های آن نیز به هم نزدیك و تا حدی بزرگ هستند كه باعث راحتی فراوان آنها گشته است . نور پس زمینه آبی رنگ باعث می شود كه نوشته های روی صفحه كلید به راحتی خوانده شوند . دستگاه از یك Joystick بزرگ و راحت ، برای حركت دادن برخوردار می باشد .

پوشش پشت دستگاه ، دارای هیچگونه لقی نمی باشد . گوشی دارای باتری (BL-5B) Li-Ion با گنجایش mAh 900 است و  بنابر گفته سازنده ، با سه ساعت صحبت و 260 ساعت حالت استندبای به كار خود ادامه داده و روشن می ماند . در یكی از آزمایشات نیز ، 4 روز با جمعا 30 دقیقه صحبت و 10 دقیقه كار با دیگر كارایی های گوشی روشن مانده است و با استفاده ی بیشتر از گوشی و استفاده از بلوتوث ، كارایی آن تا 3 روز كاهش می یابد .

شارژ كامل دستگاه یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

در این گوشی ، تغییرات داده شده در سری 40 و نوآوری های ایجاد شده در آن قابل مشاهده است . لیست تمامی منوهایی كه بیشتر مورد استفاده ی شما می باشد ، می تواند در قسمت Go to  قرار گیرد ، با استفاده از کلید چند منظوره چپ (Softkey) می توانید به آنها دسترسی داشته باشید . دكمه چند منظوره راست نیز ، تنها جهت دسترسی به دفترچه تلفن می باشد .

 

image
              
image

 

منوی كلی نیز با فشار دادن دکمه وسط (Joystick) بر روی صفحه ظاهر می گردد . در بیشترین حالت شما می توانید 9 آیكن رابه صورت ماتریسی صفحه نمایش مشاهده نمائید و با استفاده از دكمه های جهتی بین آنها حركت نمائید .

نوعی دیگر هم برای نشان دادن منو ها به طور كلاسیك موجود است . زیرمنوها هم به طور ساده و عمودی نشان داده می شوند  همچنین می توانید مابین منوها با استفاده از Joystick حركت نمائید .

 

image

 

حجم حافظه دستگاه 2.3 مگا بایت و حجم هر كارایی نیز 128 كیلو بایت می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

شما می توانید تا 1000 نام را در حافظه داخلی گوشی ذخیره نمائید و این بیشترین میزان برای ذخیره می باشد كه از حداقل اطلاعات در هر نام استفاده شده باشد . در صورتی كه شما 6 تا 7 مورد اطلاعات برای هر فرد داشته باشید تا حدود 500 نام را می توانید ذخیره نمائید . شما می توانید پنج شماره تلفن اعم از اصلی ، موبایل ، خانه ، دفتر كار و فاكس برای هر فرد ذخیره كنید . همچنین آدرس سایت و پست الكترونیكی و یك كد شناسایی برای هر نفر ذخیره می شود . شما می توانید تصویر هر فرد را نیز به نام او اضافه نمائید و برای مشاهده آن باید یا به جزئیات داخلی فرد وارد شوید و یا اینكه در لیست كلی آن را مشاهده نمائید .

شما قابلیت افزودن 10 فرمان صوتی را به دستگاه دارید . كه كارایی مناسبی حتی در جاهای شلوغ می باشد .

یادتان باشد كه تا 100 تصویر را می توانید به نام افراد موجود در لیست دفترچه تلفن بیافزائید . ولی عكس ها بسیار كوچك و تشخیص افراد از روی عكسشان كار دشواری خواهد بود . پنج گروه تماس نیز در گوشی قرار داده شده است كه می توانید تنظیمات زنگ را بر روی آنها انجام دهید . با وجود قابلیت های دفترچه تلفن ، باید گفت : گوشی از یك دفترچه تلفن متوسط برخوردار است.

 

image

 

پیام ها (Messages) :

این دستگاه پیام هایی را كه قابلیت ارسال و دریافت ملودی و عكس های سیاه و سفید را دارند ، پشتیبانی می كند . 10 تصویر آماده نیز در حافظه دستگاه موجود است . همچنین از پیام های Flash كه تنها روی صفحه نقش می بندند  و ذخیره نمی شوند نیز بهره می جویید .

 

image

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . كه در هر لیست تاریخ و زمان تماس  ثبت می شود .

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل ها از این منو و هم با فشار دادن دكمه روشن و خاموش قابل دسترسی می باشد و قابلیت فعال شدن و  زمان بندی شدن را نیز دارند . در تنظیمات صفحه نمایش نیز شما می توانید عكس پس زمینه و رنگ حاشیه ها را تغییر دهید كه بهتر است از عكس های موجود بر روی دستگاه برای عكس پس زمینه استفاده نمایید .

 

image

 

همچنین می توانید از یك ساعت دیجیتال ، در حالت استند بای استفاده كنید . شما یك بلندگوی اتوماتیك دارید و می توانید از طریق آن بر حسب شرایط محیط ، صدای مناسبی داشته باشید . قفل خودكار صفحه كلید نیز ، قابل رمز گذاری می باشد . در هنگام فعالیت های خاص مثل شارژ شدن ، می توانید پروفایل خاصی را فعال سازید .

 

گالری (Gallery) :

تمامی پوشه های مختلف صوتی و تصویری در این قسمت قرار گرفته و هریك نام مخصوص خود را دارد . شما در اینجا نیز می توانید پوشه های جدیدی ایجاد نمائید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید از 100 تا 250 ورودی ، در دستگاه ذخیره نمائید كه به حجم آنها بستگی دارد . همچنین قابلیت پاك كردن  پیام های تاریخ گذشته را نیز خواهید داشت . پنج رویداد می تواند در این قسمت ذخیره شود . اعم از ملاقات ها ، تولد ، تماس ، به یادآورنده و یادبود . می توانید برای هر رویداد یك نوشته نیز قرار دهید . در قسمت To do list  نیز وظایف و رویدادهایی را به سه نوع مهم ، عادی و كم اهمیت مشخص می نمائید و می توانید برای هر یك نیز یك زمان مشخص اختصاص می دهید .

 

image

 

یاد داشت (Note) :

در این بخش ، می توانید نوشته هایی با گنجایش هر یك به میزان 3000 كاراكتر یادداشت نمائید . در قسمت زنگ بیداری هم دستگاه قابل تنظیم برای یك یا چند بار زنگ زدن می باشد .

 

بی سیم (Push to talk) :

یك سیستم بی سیم كه البته برای استفاده از آن شبكه مخابراتی كشور باید این سیستم را پشتیبانی نماید .

 

كارایی ها (Application) :

تمام كارایی های تحت برنامه Java در این قسمت قرار گرفته است . اعم از ماشین حساب ، تایمر ، كرونومتر و كیف پول الكترونیكی كه استفاده از آن را خیلی توصیه نمی كنیم . همچنین 4 بازی  Backgammon ، Puzzle ،  Bowling و  Beach rally در گوشی نصب شده است . در كنار تمام اینها یك برنامه تبدیل واحد نیز موجود می باشد .

 

image
   
image
   
image

 

سرویس ها (Services) :

گوشی شما دارای سرویس Wap ویرایش 2 می باشد و از لینک های پیش فرض  (Hyperlink)  نیز می توانید جهت دریافت بازی ، عكس و زنگ استفاده نمائید .

 

اتصالات (Connectivity) :

استفاده از كابل استاندارد ، مادون قرمز (Infrared) ، بلوتوث و Edge امكانات اتصال این دستگاه می باشد .

 

image

 

كیفیت تولید :

با استفاده از برنامه هایی مانند Jbenchmark 2 دستگاه ، نمره 35 را كسب نموده است كه با 3220 قابل مقایسه می باشد . ولی متاسفانه نمره خوبی برای این دستگاه نیست .

در آزمون MIDP.1.0 دستگاه نمره ای بیش از T630 كسب نموده است .

 

و در نهایت :
كیفیت تماس ها ، مانند دیگر گوشی های نوكیا ، مناسب بوده و دستگاه دارای زنگ 16 تن پلی فونیك می باشد . گوشی حجم صدای بالایی می باشد .

فایل های ضبط شده نیز دارای پسوند AMR هستند . قدرت ویبراتور دستگاه متوسط بوده و تكنولوژی آن شباهت زیادی با 3220 دارد و  تنها ، طراحی تفاوت كرده و بلوتوث نیز به آن افزوده شده است .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)