Nokia 5140i

همیشه رسم بر این بوده كه وقتی پسوند " i "را جلوی یك مدل می بینیم نشان دهنده این است كه تفاوت زیادی میان آن مدل و مدل در دست شما موجود نمی باشد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  NOKIA 5140i

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

      - گوشی موبایل

- دست بند موبایل (تعجب نكنید !)

- شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- قلاب یا گیره (به منظور آویزان کردن گوشی به کیف و یا لباس)

- هدست

 

همیشه رسم بر این بوده كه وقتی پسوند " i "را جلوی یك مدل می بینیم نشان دهنده این است كه تفاوت زیادی میان آن مدل و مدل در دست شما موجود نمی باشد و نوكیا 5140i هم از این قانون مستثنی نیست ، این گوشی در واقع SPORT  بوده و كلاً برای حالت های خارج از محدوده های پر جمعیت و كلاسیك  ساخته شده است ، در واقع كل مدل های سری 5000 از این نوع بوده ، و  5100 ، 5210  و 5140 از همین رده می باشند . این گوشی در ساختار تفاوت چندانی با 5140 نداشته و از لحاظ شكل ظاهری نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند .

شاید تنها تفاوت آن صفحه نمایش 65000 رنگ آن باشد كه مدل قبلی دارای صفحه STN با قابلیت نمایش 4096 رنگ بوده و البته بسته ای كه در اختیار شماست به قول گفتنی پر و پیمان تر است . كلاً به علت به روز و نو شدن سری های 40 شما نیز در این گوشی از منوها و آیكن های جدیدی برخوردار خواهید بود . ولی در نهایت ، مدل موجود تغییری نكرده است .

البته گوشی از برخی امكانات مثل پخش MP3 و داشتن بلوتوث محروم است . در سال های گذشته این سری نوكیا به نسبت گوشی M65 زیمنس كه از یك كلاس برخوردار بودند دارای برتری هایی بود ، اما به گفته صاحب نظران خارجی ، با آمدن M75 زیمنس به نسبت 5140i نوكیا ، نوكیا نمی تواند از این میدان سربلند بیرون آید . حتی تجهیزات جانبی بیشتری كه نوكیا دارد  نمی تواند تفاوت های تكنیكی موجود بین این دو گوشی را بپوشاند . چه 5140i و چه 5140 به گفته سایت های معتبر فروش كمتری داشته است .

البته صفحه جدید 128 × 128پیكسل و شیشه مقاوم و ضد ضربه آن نكته مثبتی در این گوشی می باشد ولی تصاویر نشان داده است كه حتی با وجود صفحه 65000 رنگ در این گوشی نمی توان انتظار خیلی زیادی از آن داشت . اندازه صفحه نمایش گوشی كوچک و رزولوشن تصویر پائین می باشد .

یك سری از مصرف كنندگان بر این عقیده اند كه صفحه نمایش در مقابل نور خورشید واكنش مناسبی از خود نشان نمی دهد و نوشته ها به خوبی خوانده نمی شود .

اندازه گوشی مانند مدل قبلی آن 106.5x46.8x23.8 میلی متر بوده و دارای وزنی برابر 101 گرم می باشد ، این گوشی در دو رنگ به بازار عرضه شده است .

 

image

 
5140i ایمن در برابر حوادث

بیشتر فشار طراحی در این گوشی روی مقاومت آن متمركز شده است . به عنوان مثال محفظه های پلاستیكی كه روی سطح كناره های گوشی كشیده شده است ، برآمدگی های بالا و كناره صفحه ، حفاظ های باتری و تمامی اینها در كنار هم ، جهت حفاظت گوشی شما در مقابل هر حادثه ناگوار ، دلگرمی بزرگی است !

به هر حال گمان نمی كنم هر روز بخواهید گوشی خود را از پنجره به بیرون پرتاب كنید یا اینكه آن را به دیوار بزنید ، راستی گوشی شما ضد آب نیز هست ، اما انداختن آن در یك ظرف پر از آب به معنای خداحافظی با آن می باشد ، خلاصه اینكه شاید با این اوصاف این گوشی به درد كشاورزان نخورد !

البته گوشی هایی هم مثل 6250 موجود می باشد كه دارای مقاومت بالاتری هستند ، ولی به هر حال یك گوشی مناسب جهت ورزش اسكی و ... خواهید داشت .

 

image
 

 

مشخصات ظاهری

در قسمت جلوی قاب یك فضای خالی سفید رنگ مشاهده می كنید که نقش یک تراز بنایی را ایفا می کند وجود این قسمت به علت وجود قطب نمای الكترونیكی در دستگاه می باشد كه در ادامه به آن می پردازیم .

این گوشی هم مانند خیلی از گذشتگان خود دارای یك لامپ در بالای صفحه می باشد كه با فشار دادن كلید # می توانید آن را فعال نمائید ، هنگامی كه صفحه كلید قفل است چراغ كار نمی كند و علت آن را هم تنها خدا می داند . دكمه خاموش و روشن
هم  طبق معمول در بالای گوشی قرار دارد و دكمه ، كاملاً در بدنه گوشی فرو رفته است و فشار دادن آن كمی دشوار است .

 

image

 

همانطور كه گفته شد بدنه گوشی دقیقا شبیه 5140 بوده و فقط فوم پلاستیكی روی كناره های آن متفاوت می باشد ، این قسمت پلاستیكی باعث می شود دست شما عرق نكند و رطوبت به گوشی نرسد و همچنین مقاومت گوشی در برابر فشار را افزایش می دهد .

فشاردادن دكمه های كنترل حجم صدا و PTT که در سمت راست قرار دارند نیز به دلیل فرو رفتن در بنه ی گوشی کمی سخت می باشد ، صفحه كلید هم دارای نور پس زمینه ایجاد شده توسط یك سری LED می باشد و نوشته های روی دكمه ها هم در هر شرایطی به خوبی دیده می شود.

 

image

 

برای درآوردن قاب گوشی به دو برآمدگی اطراف گوشی فشار آورید ، آن را بیرون بكشید ، بدنه اصلی جهت مقابله در برابر آب ساخته شده است ، ولی محل اتصال ها خیلی ایده آل به نظر نمی رسند ، به جای استفاده از فنر ، مثل نوكیا 5100 در این گوشی از پلاستیك استفاده شده است كه ارزان تر بوده ولی از مقاومت كمتری برخوردار می باشد .

 

image
 

 

 صفحه كلید شما نیز به صورت یك قطعه ی مجزا ی قابل جابجایی و بیرون آوردن می باشد . دو ردیف اول كلید ها راحت تر از ردیف پائینی می باشد ، از یك طرف در دست مناسب و راحت بوده و از طرف دیگر انگشتان از فشار دادن بر روی پلاستیك خسته می شوند كه در حالت كلی مناسب است و نكته منفی زیادی در صفحه كلید دیده نمی شود ، به جز اینكه طبق آمارهای گرفته شده از استفاده كنندگان 5140 دكمه جهت دار خیلی راحت نمی باشد .

 

خیلی نگران تمام شدن شارژ گوشی خود نباشید !

باتری شما با یك محافظ پلاستیكی بسته می شود و شما باید ضامن آن را فشار دهید تا بتوانید باتری را درآورید . این گوشی از باتری BL-5B بهره مند می باشد كه Li-Ion با گنجایش mAh 760 بوده و تولید كننده بر این عقیده است كه گوشی بین150 تا 300 ساعت می تواند كار كند . شما می توانید 2.5 تا 5 ساعت با آن صحبت كنید ، البته طی آزمایشات صورت گرفته با چند دقیقه صحبت و نیم ساعت كار دستگاه توانسته حدود 4 روز كار كند . یعنی حدود 3 تا 5 روز می توانید روی این گوشی حساب باز كنید كه خیلی عالی است .

 

دوربین (Camera) :

یك دوربین VGA هم پشت گوشی موجود است كه مثل بقیه گوشی های نوكیا می باشد ، با بسته شدن دستبند (STRAP) دوربین از كارایی خواهد افتاد ، این دستبند از سیلیكون ساخته شده است و یك بند هم دارد كه البته روی دست زیاد زیبا نمی شود و گیره آن هم برای دستان بزرگ ، كوچك است . شما می توانید آن را  به دور بازو و یا مچ دستتان ، هركدام كه صلاح می دانید ببندید ، البته اگر دست شما خیلی بزرگ نمی باشد !

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

در بسته شما یك قلاب نیز وجود دارد كه جنس آن از پلاستیك بوده و آهن ربا نیز دارد و به كیف و ... قابل اتصال می باشد . یك نوآوری مثبت كه در این گوشی هست ، هندزفری استریو می باشد كه با آن می توانید به رادیو گوش دهید كه از قسمت   POP Port به گوشی متصل می شود .

محافظ روی قسمت پائین گوشی به راحتی باز شده و شما می توانید هندزفری را نصب نمائید . البته نصب هندزفری از محافظت در برابر آب را خواهد كاست . هندزفری شما بسیار راحت بوده و دارای میكروفن و دكمه قطع و وصل می باشد .

 

image

 

منوها (Menu) :

در این گوشی شما از همان نرم افزار موجود در 6230 استفاده می كنید ، البته می توانید در حالت استند بای رنگ نوشتار آن را انتخاب نمائید . فایلهای جدا از هم در گالری برای تمامی فایل های دریافتی موجود می باشد . منوهای اصلی كارتونی و متحرك بوده و مانند گوشی 6230i و 8800 می باشد .

 

image
         
image

 

البته آیكن ها به خاطر ضعف صفحه نمایش چندان زیبا و روشن نمی باشند ولی در كل قابل قبول و مناسب هستند . 

با فشار دادن دكمه جهت دار منو ها ظاهر می شوند به صورت آیكن می باشند ، برای جابجایی آنها می توانید از SCROLL استفاده نمائید . حالت دوم منو ها هم همان حالت كلاسیك در همه گوشی ها می باشد . در زمان استند بای ، یك ساعت دیجیتالی روی صفحه ظاهر شده و به همراه یك آیكن كوچك برای تماس های بی پاسخ ، كه از فواید این گوشی می باشد .

كلید های حركت ، با سرعت و حركت های مناسب بین آیكن ها حركت می كنند و كار با گوشی را راحت تر می سازند ، تمامی OPTION ها با كلید سمت راست زیر آن انتخاب می شوند . همچنین برای 9 آیتم دیگر منو نیز می توانید دستور صوتی قرار دهید كه قدرت تشخیص گوشی در این زمینه نیز بسیار بالا بوده و نكته دیگر  این كه شما دارای 4 مگا بایت حافظه در گوشی خود می باشید .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

شما می توانید تا 1000 مورد شماره تلفن  را در گوشی خود نگهداری نمائید و این در صورتی است كه حافظه گوشی را با برنامه ها و چیز های دیگر پر نفرمائید . با ثبت شماره های گوناگون برای هر شخص قادر خواهید بود ، 500 شماره تلفن را در گوشی ذخیره نمائید .

می توانید برای هر فرد 5 شماره تلفن ذخیره كنید . و همیشه اولین شماره به صورت پیش فرض انتخاب خواهد شد كه البته بعداً قابل تغییر می باشد ، تمامی تغییرات و همچنین افزودن مابقی 5 شماره از طریق منوی EDIT صورت می گیرد . شما می توانید برای هر شماره یك E-mail ، Site و آدرس نیز بیافزائید .

یك مورد جدید در گوشی USER ID می باشد كه همانند مسنجرهای یاهو و یا ICQ می تواند  Online بودن شخص مورد نظر را اعلام کند . همچنین این گوشی قابلیت نگهداری 100 عكس نیز در دفترچه تلفن خود دارد . هنگام زنگ خوردن گوشی عكس تعریف شده كمی بزرگتر از اندازه ی نمایش داده شده در لیست ظاهر شده ولی با این حال باز هم كمی كوچك به نظر می رسد . و احتمالاً برای تشخیص فرد مورد نظر باید كمی از قوه تخیل خود كمك بگیرید .

عكس ها در بخش كوچكی از صفحه نمایش شما جای می گیرند و شاید این مطلب برای شما كمی ناراحت كننده باشد كه در اكثر این سری  گوشی ها وجود دارد كه به امید خدا در سری های آینده این مطلب حل خواهد شد . نكته دیگر این كه شما    می توانید برای تماس ها 25 گروه نیز در نظر بگیرید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی شما تمامی حالات پیغام را در بر می گیرد و مانند دیگر گوشی های نوكیا قابلیت ارسال و دریافت كردن زنگ ها را خواهد داشت . می توانید تصاویر سیاه و سفید نیز بفرستید كه گوشی های سامسونگ ، ال جی  و موتورلا نیز در این مطلب با شما شریك می باشند . به خاطر داشته باشید كه 10 تصویر نیز در حافظه ذخیره شده دارید .

 

image
        
image
 

 

البته شركت نوكیا بر این اعتقاد است كه MMS به سرعت جایگزین EMS خواهد شد . البته این مطلب درست است ، ولی باید استفاده از این سیستم نزد مردم متداول گردد . با كمك این سیستم شما می توانید پیغامهای بسیار زیبا و جذاب همراه با عكس و تصویر داشته باشید كه هر پیغام می تواند تا 300 KB حجم داشته باشد . به هر حال سیستم MMS موجود در دستگاه مناسب بوده و جای سخنی دیگر را باقی نمی گذارد .

سیستم شما مجهز به E-mail با پروتكل های POP3 ، SMTP و IMAP4 بوده و  البته قابلیت انتقال و دسترسی تا حدی ضعیف می باشد ، فایل های پیوست شده (Attachment) در E-mail شناخته نمی شوند و تنها بعضی زبانها را به طور كامل شامل می گردد .

گروه بندی افراد به شما كمك می كند تا یك پیغام را برای تعداد زیادی از دوستانتان بفرستید . پیام های صوتی هم یك نوع MMS می باشد ولی در این حالت شما فقط می توانید حدود 2 دقیقه ضبط را داشته باشید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . هر لیست هم می تواند 20 ورودی داشته باشد كه تاریخ و زمان تماس را نشان می دهد .

 

image

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل توسط منو و یا با فشار دادن سریع روی كلید ON/OFF قابل دسترسی می باشد . هر پروفایل می تواند برای مدتی فعال شود ولی بعد از مدت طولانی دوباره به حالت قبل بر می گردد و شما می توانید صدای زنگ و تن ها را برای وقایع مختلف تنظیم نمائید واقعاً پروفایل نوكیا یكی از بهترین ها در بازار می باشد .

 

image
        
image
 

 

شما می توانید رنگ كلی زمینه و نوشتارهای صفحه خود را تغییر دهید ، همچنین می توانید اسكرین سیور و پس زمینه ای را انتخاب نمائید كه می خواهید و برای آنها یكی از عكس های موجود در گوشی را انتخاب كنید . كه بهتر است از یك عكس تمام رنگی استفاده نمائید و همچنین می توانید ساعت دیجیتالی را در استند بای انتخاب نمائید كه در این حالت روی صفحه شما ساعت حركت خواهد كرد . همچنین می توانید از این منو مادون قرمز (Infrared) را نیز فعال سازید ، كنترل صدای اتومات نیز كه بر حسب موقعیت اطراف صدا را تنظیم می كند در این بخش می باشد . این حالت در خارج از خانه و در محیط های باز بسیار مفید است .

 

image
         
image

 

شما می توانید از یك شماره رمز استفاده نمائید تا هیچ كس از گوشی شما استفاده ننماید . شما حالت MOOD هم دارید كه فعال شدن هر پروفایل را در حالت های خاص مدیریت می كند .

 
گالری (Gallery) :

این بخش فایل های مختلفی دارد كه در آن موجود می باشد ، همه آنها هم با نام مشخص می باشند ، همچنین می توانید آن ها را به صورت آیكن روی صفحه داشته باشید .

 

image

 

مدیا (Media) :

تمام امكاناتی كه یك گوشی می تواند در زمینه مدیا و پخش فیلم داشته باشد در این گوشی می یابید ، بگذارید با دوربین شروع كنیم : دوربین به شما این اجازه را می دهد تا تصاویر با رزولوشن VGA و یا با رزولوشن 80×96 PIXEL بگیرید . كیفیت تصاویر شما در حد مطلوب می باشد كه البته وقتی آنها را به كامپیوتر منتقل می كنید از كیفیت بهتری برخوردار می باشند . تنظیمات دوربین شما نیز مناسب می باشد . شما حتی می توانید با استفاده از NIGHT MODE گوشی در شب عكسبرداری كنید . سه نوع كیفیت در نوع عكسبرداری و فشرده سازی موجود می باشند و فایل ها با پسوند  JPEGذخیره می شوند . قسمت فیلمبرداری به مدت 15 ثانیه ، كلیپ های 3GP با رزولوشن  96×128 با فرمت صدای AMR را ضبط می كند و البته مدت فیلمبرداری را نمی توانید بیشتر نمائید و این به علت كمی حافظه موجود در گوشی شما می باشد .

 

image

 

كیفیت فیلم زیاد بالا نمی باشد و صدا هم تا حدی است كه حرف ها را بشنوید و تصویر مات می باشد ، لطفاً دلتان را صابون نزنید  كلیپ تان دیگر در PC بهتر نخواهد شد !

می توانید ضبط تلفنی به مدت 3 دقیقه داشته باشید ؛ كه مجموع زمان آنها حداكثر می تواند یك ساعت باشد . تعداد فایل های ذخیره شده ، تنها بسته به حافظه دستگاه بوده و محدودیت خاصی ندارد .

 

رادیو (Radio) :

با این قسمت تا 20 موج FM را می توانید ذخیره نمائید كه برای هر یك هم می توانید نام بگذارید ، این بخش شبیه دستگاه های دیگر است كه دارای رادیو می باشند و برای تعویض ایستگاه رادیویی كافی است دكمه هندزفری را فشار دهید . برای كار كردن رادیو كافی است هندزفری به آن متصل باشد ، در این حالت حتی می توانید رادیو را از بلند گوی گوشی هم بشنوید و حتی آن را جای زنگ ساعت قرار دهید . (البته باز هم باید هدست به دستگاه متصل باشد !)

 

image
 

 
برنامه ریز (ORGANIZER) :

شما 100 تا 250 ورودی بسته به طول آن می توانید داشته باشید . ورودی های تاریخ گذشته خود به خود حذف خواهند شد . تقویم شما نیز قابلیت نشان دادن هفتگی و ماهانه می باشد كه قابلیت تقسیم بندی ساعتی نیز دارد . دسترسی سریع نیز تا پنج رویداد را پشتیبانی می كند (ملاقات ، تماس ، تولد ، یادمان ، نوشته كوتاه) البته به یاد آورنده شما (REMINDER) می تواند هر مطلبی را كه برایش ثبت كنید ، به یاد شما بیاورد .

 

image
         
image

 

To do list  شما می تواند ، وقایع و فعالیت ها را با سه درجه ی اهمیت ذخیره نماید . (پر اهمیت ، نرمال و كم ) و برای هر رویداد یك تاریخ مهم قرار دهید .

 

نوشته (NOTE) :

در هر نوشته تا 3000 كاراكتر جای می گیرد كه این مقدار برای بیشترین و پرمصرف ترین ها نیز زیاد می باشد . همچنین 2 اندازه فونت نیز برای پیغام ها موجود می باشد .

یك كیف پول الكترونیكی كه یك رمز عبور نیز دارد هم در گوشی وجود دارد كه در آن می توانید اطلاعات مربوط به كارت اعتباری و ... ذخیره نمائید كه البته خدای نكرده با گم شدن موبایل می توان با كمی تلاش به این اطلاعات دست یافت . یعنی این كه یه جورایی بهتره بی خیال این قسمت شوید .

همچنین زنگ بیداری را نیز می توانید با روزهای مشخص در ساعات مشخص تنظیم نمائید .

 

ورزش :

در این قسمت تمامی برنامه ها و كاربری های لازم JAVA نصب گردیده است . همانند ماشین حساب ، تایمر ، زمان سنج و همچنین دو بازی موجود در گوشی شما كه اولی یك مسابقه دوچرخه سواری زیبا و دومی بولینگ می باشد نیز وجود دارد كه امیدواریم از بازی ها لذت ببرید .

 

         

 

 قطب نما :

اولین بار است كه یك گوشی مجهز به قطب نما می باشد . كافی است برای تراز ساختن گوشی ، آنرا روی زمین صاف ، افقی قرار داده و بچرخانید . اگر آرام و یا خیلی تند این كار را انجام دهید گوشی تراز نمی شود و چون این كار در گردش و حین مسافرت سخت است بهتر است این كار را روی یا سطح هموار در خانه انجام دهید . می توان گفت كه این یكی از لوازم جانبی ویژه  فزوده شده به این گوشی می باشد .

 

دما سنج (Thermometer) :

با این بخش شما می توانید دمای هوای اطراف خود را اندازه بگیرید ، وقتی آنرا روشن كنید 20 دقیقه فرصت می خواهد تا دمای دقیق را برای شما بیان نماید و نگران نباشید ، دمای اعلام شده معمولاً صحیح است تا اشتباه . دستگاه می تواند در حالت استند بای دما را روی صفحه نشان دهد .

  

صوت سنج (Sound Meter) :

گوشی می تواند شدت صدای شما را به دسیبل اندازه گیری نماید ، البته حتی خود تولید كننده هم پافشاری می كند كه این گوشی برای كاربردهای حرفه ای نمی باشد و كاربری آن برای تنظیم صدا در میان صداهای دیگر می باشد و حقیقتاً هم این گونه است چرا  كه حتماً خواهید دید ، صدای بلندگوها در جاهای شلوغ زیاد می شود .

 

image
 

 
مربی ورزش :

مربی ورزش به شما كمك می كند تا فعالیت های ورزشی خود را ساماندهی كنید ، شما باید یك رمز عبور برای آن در نظر بگیرید ، چون این بخش واقعاً شخصی می باشد ، البته وقتی آن را اجرا می كنید اولین پیغام این است كه ما اصلاً دستور العمل های این دستگاه را گارانتی نمی كنیم .

 

PUSH TO TALK یا بی سیم خودمان :

خیالتان راحت باشد ، در ایران اپراتور واكی تاكی ، فعلاً فعال نیست . ولی اگر روزی روزگاری فعال شد آن وقت با فشار دادن دكمه PTT در سمت راست گوشی این حالت را فعال سازید .

  

SERVICES:

نوعی اتصال به شبكه می باشد كه كلاس 10 تکنولوژی Batch را پشتیبانی می كند (4+2,PLUSE EDGE CLASS 10) ، همچنین کاوشگر (WAP Browser) این دستگاه نسخه ی 1.2.1 می باشد .

 

یك وسیله جانبی جدید مخصوص 5140i یعنی GPS-RECEIVER :

بر خلاف S100 شركت دیگر پانل قابل تعویض را برای این گوشی رد نمود . ولی یك كارایی یگانه و خاص را در نظر گرفت كه   دریافت كننده GPS و قدرت آن از باتری گوشی گرفته می شود كه میزان مصرف 30 تا 85 mAh را دارا می باشد و این یك مزیت مناسب می باشد كه احتیاج به هیچ نیروی خارجی نیز نمی باشد ، البته حواستان باشد ، با استفاده از GPS تنها یك روز باتری خواهید داشت ! (البته در جاهایی كه نمی توانید از شارژر استفاده كنید می توانید برای GPS از باتری های خاص قلمی هم استفاده كنید) كه این باتری ها كه میزان مشخصی را ذخیره می كند ، قیمت نسبتاً بالایی هم دارد .

فرمت دریافت كننده شما WGS84 بوده و دارای 25 متر دقت می باشد . شما می توانید حدود سی مسیر را در حافظه ذخیره نمائید و حداكثر مسیر خوانده شده تا 100 می باشد كه به طور كلی در حد یك دستگاه ساده و سطح پائین GPS می باشد . ولی برای یك گوشی بسیار عادی می باشد . مسیر ها قابل انتقال با SMS می باشند .

شما می توانید در حین مسافرت ، كارت های كمكی و راهنما دریافت نمائید . اما برای این كار باید در شركت راهنمای GPS-SHELL ثبت نام كرده باشید.

این كارت ها برای كشورهای اروپایی بوده و حاوی اطلاعاتی مربوط به رستوران ها ، موزه ها ، آدرس ها و .... می باشد .

امروزه هیچ یك از تولید كنندگان چنین پدیده ای را ایجاد نكرده اند و با افزودن این وسیله شما كپی كاملی از دستگاه BENEFONE ESC دارید ، این سیستم به درد توریست ها و كوهنوردی در تعطیلات آخر هفته می خورد ، البته پانل های GPS دارای قیمت های خاص خود در هر كشور می باشند .

این كارایی به شما امكان مكان یابی در هر نقطه ای از كره زمین را به صورت ماهواره ای می دهد .

 

image

 

ساعت POLAR و قابلیت اتصال با 5140i

كارخانه پولار ، یكی از تولید كنندگان معروف لوازم ورزشی خاص می باشد كه حالات مختلف بدن ورزشكار مانند فشار خون ، سرعت ، میزان گام ها و غیره را اندازه گیری می كند . شما می توانید با گوشی خود از طریق INFRARED با این ساعت ها ارتباط برقرار كرده و حتی آن را پس از پردازش به كامپیوتر شخصی خود منتقل كنید . صفحه گوشی ، دیاگرام های مربوط به فشار خون و غیره را برای شما نشان خواهد داد . شما با داشتن این گوشی می توانید پردازشی مناسب را برای تمرینات خود داشته باشید .

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

و در نهایت :

به هر حال 5140i عضو خط تولید 40 بوده و هیچ مشكلی ندارد . قدرت این گوشی (از لحاظ باتری)متوسط رو به پائین تعیین شده است . صدای زنگ گوشی ، خیلی بلند نمی شود ، اما پلی فونیك است .

می توان گفت كه : كم كم این گوشی هم عمر خود را طی خواهد نمود و اگر M75 زیمنس به بازار نیامده بود ، كاربری 5140i بیشتر احساس می شد و با وجود چنین رقیب قدرتمندی كاربری این گوشی مشكل خواهد بود .

از نظر قیمت این گوشی در ابتدا تفاوت بسیار كمی با 6230 داشت كه البته مربوط به كلاس و ظاهر متفاوت آن بود . این نكته را نیز نباید فراموش كرد كه مقاومت گوشی غیر قابل رقابت است . نكته دیگر این كه صفحه نمایش آن شما را آزار خواهد داد .

در پایان به نقل از كارشناسان باید گفت : این مدل دیگر عمر خود را طی نموده است .  

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)