Nokia 3100

تولیدات نوكیا ، در سری 40 بیش از یك سال است كه از یك گونه ساختار تكنیكی پیروی می كند ؛ و این تولیدات مثل دو لوبیا در یك غلاف هستند .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 3100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است:  

- گوشی موبایل

- شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- باتری

 

تولیدات نوكیا ، در سری 40 بیش از یك سال است كه از یك گونه ساختار تكنیكی پیروی می كند ؛ و این تولیدات مثل دو لوبیا در یك غلاف هستند . این تولیدات ، شاید تنها در طراحی و نبود بعضی كارایی ها ، در مدل های ارزانتر متفاوت باشند . این عدم تفاوت به این دلیل است كه وقتی می شود با یك تغییر ساده ، یك مدل جدید ایجاد نمود ؛ چرا كار اضافه و جدیدی انجام شود! ؟

شاید ، این سیاست برای اولین بار با 3100 آغاز گردید .

 

 

image

 

این گوشی ، با طراحی ساده ای كه دارد ، توجه همه را جلب می كند ؛ ولی متاسفانه وقتی چراغ و نور پس زمینه آن روشن می شوند ، برای بعضی افراد این گوشی دیگر چنین جذابیتی نخواهد داشت و باید اشاره کرد که در تاریكی این نور زمینه تا حدی كمی به سبزی می گراید .

 

image

 

این رنگ پس زمینه بسیار روشن و سفید رنگ می باشد . صفحه كلید از جنس پلاستیك بوده و در میان این نور غرق می گردد . كلیدها بسیار نرم و راحت بوده و با اینكه دكمه ها به طور گروهی كنار هم جمع شده اند ، كار با آنها خوشایند است . دكمه جهت دار گوشی هم 4 طرفه می باشد .

پلاستیك دستگاه از جنس خاصی می باشد كه وقتی آن را لمس می كنید ، اگرچه كمی خوشایند است ، اما شبیه به پلاستیكی است كه اسباب بازی ها را از آن می سازند ؛ این مدل قابلیت تعویض قاب را دارد و طبق آمار ، تنها 5% از مصرف كنندگان این گوشی از این كارایی استفاده نموده اند .

ابعاد این دستگاه 101.8x42.8x19.6 میلیمتر بوده و وزنی برابر 85 گرم دارد كه برای این نوع گوشی ، عادی می باشد . صفحه نمایش دستگاه ، قابلیت نشان دادن 4096 رنگ ، با رزولوشن 128×128 پیكسل را دارد كه 5 خط نوشته و یك خط هم توضیحات دیگر را نشان می دهد . شما می توانید تا 8 خط SMS تایپ كنید .

تركیب رنگ ها دز صفحه نمایشگر این گوشی ، از حالت مناسبی برخوردار می باشند و عملا با این صفحه نمایش ، مشكلی جهت خواندن متن ها حتی در زیر نور آفتاب نخواهید داشت .

 

image
                                              
image
 

 

     :(Pop port)

بخش ارتباطی دستگاه در پائین آن قرار گرفته است که محل اتصال شارژر نیز در كنار آن می باشد .

دستگاه از یك باتری Li-Ion با گنجایش 850 mAh بهره می جوید و بنابه گفته سازنده تا 6 ساعت صحبت را تحمل می كند ؛ گوشی در حالت استندبای تا 410 ساعت روشن خواهد ماند .

در یكی از آزمایشات انجام شده ، گوشی سه روز و نیم  تا 4 روز با 60 دقیقه صحبت و 25 دقیقه استفاده از دیگر کارآیی های گوشی كار كرده است . شارژ كامل دستگاه 2 ساعت به طول می انجامد و محل قرار گیری سیم كارت در گوشی با 6100 شباهت كامل دارد .

 

منوها (Menu) :

در این گوشی ، آیکن های منوی اصلی نسبت به دیگر گوشی ها تغییر یافته اند كه البته خیلی هم بهتر نشده است . شما می توانید منوهای متداول و پر استفاده ی خود را بر روی دكمه سمت راست زیر صفحه نمایش دستگاه ، تنظیم نمائید . دكمه های عددی هم برای دسترسی سریع به منوها كلید موجود می باشد .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

امكانات این بخش ، مانند گوشی های 6100 و 6610 می باشد . شما می توانید برای هر فرد ، 5 تلفن و 4 نوشته ذخیره نمائید . در این حالت حدود 300 شماره را می توان دخیره كرد . گروه بندی تماس ها نیز در گوشی موجود می باشد . تنها تفاوت این گوشی ، قابلیت اضافه نمودن عكس اشخاص ، به نام هایشان  می باشد كه البته بسیار ریز و كوچك خواهند بود . شما می توانید شماره تلفن های موجود در سیم كارت و هم در خود تلفن را همزمان و با هم در دفترچه تلفن مشاهده كنید .

نبود مادون قرمز (Infrared) در گوشی به خوبی محسوس است .

 
پیام ها (Messages) :

گوشی شما ، پیام های پیوسته به هم تا 459 كاراكتر را پشتیبانی می كند و از استاندارد Nokia smart messenges برای ارسال ملودی و عكس های سیاه و سفید نیز برخوردار است  .

شما قابلیت ارسال MMS را نیز دارا خواهید بود . همچنین 150 پیام كوتاه و 50 پیام گرافیكی را نیز می توانید در گوشی ذخیره نمائید ؛ ولی حواستان باشد كه این 35 کیلوبایت حافظه ، بین تمامی برنامه های گوشی مشترك می باشد .

 

image

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . در هر لیست 10 شماره به همراه تاریخ و تماس موجود است . اطلاعات زمان و قیمت تماس ها نیز در این قسمت قابل رویت می باشند .

 

پروفایل (Profile) :

نكته ی جدید خاصی در این قسمت گوشی مشاهده نمی كنیم و كاملاً مانند دیگر گوشی های نوكیا می باشد .

 

تنظیمات (Settings) :

شما می توانید ، تصویر پس زمینه ، رنگ حاشیه ها و منوها را در این بخش به دلخواه خود تنظیم نمائید .

 

image

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

این بخش در منوی اصلی یافت می شود و نكته خاصی در آن دیده نمی شود ؛ شما تنها می توانید در هر موقعیت یك بار زنگ را به صدا درآورید و زنگ نمی تواند با تكرار همراه گردد .

 

گالری (Gallery) :

تمامی فایل های صوتی و تصویری در این قسمت موجود می باشند . در این قسمت تمهیداتی ، جهت دانلود كردن اطلاعات ، موجود می باشد (با استفاده از WAP) .شما می توانید در این قسمت یك پوشه ی مخصوص خودتان ایجاد كنید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

این كارایی نیز مثل دیگر گوشی ها می باشد . مثل 6610  ، می توانید 100 تا 500 نكته را در گوشی ، بسته به طول آنها ذخیره كنید و پیام های قدیمی نیز ، برحسب زمان تعریف شده ی آن ها به طور اتوماتیك حذف می گردند . تقویم گوشی نیز در این بخش ، تاریخ را به طور ماهیانه به شما نشان خواهد داد .

 

بازی ها (Games) :

گوشی شما ، تعداد زیادی بازی دارد ؛ مثل Biker , Race , Snake , Bowling كه این بازی ها بیشتر ، جوانان را سرگرم خواهد نمود .

 

image

 

كارایی ها (Application) :

در این قسمت ، می توانید برنامه های تحت Java را مشاهده نمائید . بسته به كشوری كه در آن هستید ، می توانید از Instant messenger نیز استفاده كنید .

 

اضافه ها (Extra) :

در این قسمت نیز ، همه چیز استاندارد است : ماشین حساب ، تایمر و كرونومتر .

 

سرویس ها (Services) :

در این بخش از WAP Browser ویرایش 1.2.1 بهره خواهید جست .

 

و در نهایت :

این گوشی ، در كیفیت صدا و زنگ با دیگر تولیدات سری 40 تفاوتی ندارد . این دستگاه یكی از اصلی ترین تولیدات کلاس متوسط نوکیا می باشد ، و متأسفانه تولید كننده در ارائه آن مقداری تاخیر داشته است .

شاید بتوان زیمنس M55 را به عنوان رقیب این دستگاه معرفی نمود .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)