Samsung M3200

M3200 Beat S سامسونگ یکی از محصولات مخصوص پخش موزیک است که دارای امکانات لازم مثل اسپیکرهای قوی...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
مروری بر گوشی M3200 Beat

 

M3200 Beat S سامسونگ یکی از محصولات مخصوص پخش موزیک است که دارای امکانات لازم مثل اسپیکرهای قوی، دکمه­ها و کلیدهای مخصوص پخش موزیک، کنترل حرکتی پخش و ... می­باشد.

 

 

image

 

ویژگی­های کلیدی

-        پشتیبانی از چهار باند GSM

-        صفحه نمایش 2 اینچی TFT با قابلیت پخش 256هزار رنگ و رزولوشن QVGA

-        دوربین 2 مگاپیکسلی

-        دکمه­های مخصوص پخش و کنترل موزیک

-        مرتب کردن موزیک­ها بر اساس Mood، Auto EQ، Motion Play

-        برنامه تشخیص موزیک

-        آمپلی فایر Bang & Olufsen ICE Power

-        DNSe(موتور صدای طبیعی دیجیتال)

-        بلندگوهای استریو

-        جک صوتی 3.5 میلی­متری

-        رادیو FM با RDS

-        حافظه داخلی 72 مگابایت و اسلات Micro SD و امکان ارتقا تا 8 گیگابایت

-        سه برنامه حساس به حرکت

-        قابلیت Turn to mute

 

معایب اصلی

-        عدم وجود 3G

-        صفحه نمایش کوچک

-        دوربین 2 مگاپیکسلی ضعیف بدون فلاش و فوکوس اتوماتیک

-        ضبط فیلم با کیفیت QCIF و سرعت 15 فریم در ثانیه

-        امکان ذخیره فقط 500 شماره در دفترچه تلفن

-        درب پشت نامناسب گوشی

-        وجود اسلات حافظه در زیر باطری

image
 
image

درمورد تلاش سامسونگ جهت ارائه گوشی­هایی خاص موزیک یا دوربین یا ... شکی نیست اما گوشی­های مخصوص موزیک سامسونگ محدود به گوشی سیمبین i450 و نیز Serenata بودند که اکنون محصول جدید با نام Beat S نیز به این مجموعه افزوده شده است که هم قابلیت­های پخش موزیک خوبی دارد و هم قیمت مناسبی دارد.

این گوشی دارای ابعاد 16.9×46.9×96.5 میلی­متر بوده و وزن آن 101 گرم است. ساختار این گوشی کشویی بسیار ساده و شیک است و دارای صفحه­کلید خوب و دکمه­های کنترلی موزیک بسیار عالی می­باشد.

 

طراحی و ساختار

 

صفحه نمایش این گوشی 2 اینچی است که در بازار موبایل امروزی که رقابت بر سر بزرگ بودن صفحه نمایش است در سطح متوسطی قرار دارد. سه دکمه جهت پخش موزیک وجود دارد که بدون درنظر گرفتن اینکه در چه منویی هستید یا چه برنامه­ای در حال اجراست، با فشرده شدن، موزیک پخش می­کند. علاوه بر این دکمه­ها، کلید چهارجهته و دو کلید چند منظوره نیز در زیر صفحه نمایش و پانل جلویی گوشی قرار گرفته­اند.

image
 

image
 
image

با باز کردن کشوی گوشی، دکمه­های Call، End و Clear و در زیر آنها نیز صفحه کلید شماره­گیری قرار گرفته­اند که ساختار خوبی داشته و کار با آن بسیار راحت است.

image
 
image

در کناره سمت چپ گوشی دکمه تنظیم ولوم و یک دکمه میانبر جهت ورود به برنامه Music Player وجود دارد. با نگه داشتن طولانی­تر همین دکمه میانبر، برنامه مرورگر وب باز می­شود. دراین سمت یک بلندگو و نیز جک 3.5 میلی­متری صوتی قرار گرفته­اند.

image
 
image

در کناره سمت راست گوشی، یک بلندگو، پورت USB جهت شارژ، اتصال کابل دیتا و هدست و در کنار آنها دکمه مخصوص دوربین دیده می­شود.

image
 
image

در پشت گوشی در میان طرحهای دایره شکل، لنز دوربین 2 مگاپیکسلی، لوگوی سامسونگ و لوگوی Bang & Olufsen که نشاندهنده کیفیت پخش صوت این گوشی است دیده می­شود. با بازکردن درب پشت گوشی، باتری لیتیومی با ظرفیت 800 mAh قرار دارد که قابلیت ماندگاری 400 ساعت در حالت آماده به کار و 7 ساعت مکالمه مداوم را دارد. در زیر باتری نیز سیم­کارت و کارت Micro SD در جایگاههای مخصوص قرار گرفته­اند.

 

image
 
image

قابلیت­های تلفنی

 

این گوشی اخیر سامسونگ در زمینه پخش صدا در هنگام مکالمه و نیز دریافت سیگنال مخابراتی هیچ­گونه مشکل خاصی ندارد و با پشتیبانی از 4 باند GSM در زمینه وضوح صدا و ... بسیار خوب است. همچنین بلندی صدای زنگ گوشی نیز بسیار خوب بوده و به ندرت پیش می­آید تماسی از دست برود. این گوشی یکی از گوشی­هایی است که بلندترین و واضح­ترین صداها را دارد.

 

image
 
image

اینترفیس

 

این گوشی از آخرین مدل اینترفیس کاربری غیرهوشمند که در گوشی­هایی مثل S7330 و B2700 هم دیدیم بهره می­گیرد که هر سه گوشی از انواع گوشی­های متوسط بازار هستند.

منوی اصلی به­صورت شبکه­ای 4×3 بوده که از کلیدهای صفحه­کلید به­عنوان میانبر می­توان برای ورود به آیکن­ها استفاده نمود. صفحه‏نمایش اولیه یا همان Home Page گوشی معمولی و شامل میانبرها و آیکن­های اطلاعاتی مثل وضعیت باتری، سیگنال، نام سرویس­دهنده، وضعیت بلوتوث، پیام­ها یا تماس­های از دست رفته و ... می­باشد.

برای تنظیمات شخصی سازی می­توان از میان 3 تم نصب شده روی گوشی انتخاب کرده که بر اساس آن انیمیشن­ها و امکانات گرافیکی تغییر می­کنند.

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن این گوشی فقط قادر به نگهداری 500 ورودی یا مخاطب می­باشد که برای هرکدام می­توان تا 5 شماره­تلفن مختلف را ذخیره کرد. امکان نمایش شماره­های روی سیم­کارت، حافظه گوشی یا هر دو به­طور همزمان وجود دارد. برای هر کدام از مخاطبین می­توان فیلدهای اطلاعاتی مختلفی مثل آدرس ایمیل، تاریخ تولد و عکس، زنگ و ... را ذخیره کرد. همچنین امکان گروه­بندی آنها و تخصیص زنگ یا عکس به گروهها نیز وجود دارد. برای دسترسی به log تماس­ها هم می­توان از دکمه Call و هم از آیکن Call log در منوی اصلی استفاده کرد که در همین­جا می­توان یک لیست برای Reject کردن شماره­های دلخواه تنظیم کرد.

 

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پیام­ها

 

انواع پیام­های SMS، MMS و ایمیل توسط گوشی پشتیبانی می­شود که برای SMS و MMSها از یک Editor یکسان استفاده می­شود و برای تبدیل SMS به MMS می­توان از فایل­های صوتی یا تصویری استفاده کرد. پروتکل ایمیل هم از POP3 و IMAP و SSL پشتیبانی می­کند.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

مدیریت فایل­ها

 

کار با مرورگر فایل­های این گوشی با توجه به این که این گوشی مخصوص موزیک است، زیاد راحت نیست. کارت حافظه به صورت یک فولدر جداگانه دیده می­شود در حالی­که در بیشتر گوشی­ها کارت حافظه به­صورت یک تب است. علاوه بر این گالری تصاویر درزیر مجموعه این بخش قرار دارد و برای آن آیکن خاصی در نظر گرفته نشده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

برای انواع فایل­ها مثل موزیک، فیلم، عکس ، صداها و ... فولدرهای خاصی وجود دارد. می­توان برای جلوگیری از حذف احتمالی فایل­ها آنها را قفل کرد. کارت حافظه گوشی قابلیت پردازش کارت­های 8 و 4 گیگابایتی را دارد. نحوه نمایش تصاویر در فولدر گالری تصاویر به‏صورت لیستی از نام فایل­هاست که در کنار آنها یک عکس کوچک قرار گرفته است. از دکمه­های کلید چهارجهته برای مرور تصاویر می­توان استفاده کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

ویرایش تصاویر

 

امکان ویرایش تصایر از طریق Image Editor که امکانات ویرایشی بسیار خوبی دارد وجود دارد. امکان درج آیتم­های گرافیکی مختلف روی عکس، crop کردن و بریدن عکس، تغییر جهت و ... در اینجا وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image
 

پخش موزیک

 

M3200 Beat B یکی از گوشی­های مبتنی بر پخش موزیک برند سامسونگ است که دارای امکانات جالبی در این بخش است. از مهمترین ویژگی­های این گوشی بهره­گیری از اسپیکرهای استریو و تراشه صوتی Bang & Olufsen برای پردازش و پخش صوت است و علاوه بر این وجود جک 3.5 میلی­متری و بلوتوث استریو، رادیو FM با RDS و امکان ضبط صدای FM از دیگر امکانات این بخش است. وجود آمپلی فایر Ice Power علاوه بر بهبود پخش صوت از مصرف زیاد باتری نیز جلوگیری می­کند.

وجود تکنولوژی DNSe امکان پخش صدای صاف و طبیعی و سه بعدی را هم از طریق گوشی و هم از طریق هدست فراهم می­کند. امکان کنترل صوتی توسط حرکت یا تکان یا ضربه به گوشی وجود دارد که این تکنولوژی Motion Play نام گرفته است. البته این تکنولوژی قبلاض هم در گوشی­های واکمن سونی­اریکسون به دفعات استفاده شده است. به این ترتیب برای تغییر موزیک درحال پخش کافیست به گوشی تکانی داده شود. با زدن یک ضربه به گوشی pause و سپس play می­شود و با قرار دادن روی گوشی به سمت پایین صدای آن silent می­شود.

تماس­های دریافتی را نیز می­توان به همین ترتیب silent کرد. قابلیت  کرد. قابلیت Auto EQ بطور اتوماتیک اکولایزر مناسب برای ژانر موزیک در حال پخش را انتخاب می­کند. همچنین امکان Track ID با نام Shazam برای پیدا کردن مشخصات موزک درحال پخش وجود دارد.

میزان حافظه داخلی خالی گوشی 72 مگابایت که می­توان آن را توسط کارت حافظه افزایش داد. می­توان Music Player را در پس‏زمینه پخش کرد.

سری جدید سامسونگ با امکانات گسترده پخش موزیک Beat نام گرفته است. پخش­کننده فیلم این گوشی بسیار محدود است و حتی امکان نمایش افقی یا تما صفحه و یا جلو و عقب زدن فیلم را ندارد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین

 

این گوشی دارای یک دوربین 2 مگاپیکسلی با ماکزیمم رزولوشن تصویری 1200× 1600 پیکسل است که نه تنها فلاش ندارد بلکه امکان فوکوس اتوماتیک را نیز ندارد.

اینترفیس این بخش نیز شبیه به دیگر گوشی­های غیر هوشمند است و ابزارهای لازم در یک نورا ابزار در پایین صفحه دیده می­شود. از لحاظ تنظیمات لازم  و تقریباً کامل است وکلیه امکانات لازم را دارد. با توجه به اینکه این گوشی مختص پخش موزیک است، نباید انتظار دیگری در زمینه­های دیگر داشت. کیفیت عکسها در حد متوسط اما قابل قبول است.

فیلمبرداری با این گوشی در حالت Camcorder صورت ­می­گیرد و کیفیت فیلم­ها QCIF با سرعت 15 فریم در ثانیه است.

 

 
   
  
  
  
امکانات ارتباطی

 

با داشتن این گوشی می­توان روی امکانات ارتباطی­اش مثل بهره­گیری از 4 باند EDGE/GPRS/GSM ، بلوتوث نسخه 2.0، امکان USB و جک صوتی 3.5 میلی­متری حساب کرد.

مرورگر وب این گوشی Net Front 3.4 است که امکانات خوبی مثل نقشه کوچک، امکان Search، نمایش تمام صفحه و ... را داراست.

 

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

Organizer

 

تقویم این گوشی سه نوع نمایش روزانه، هفتگی و ماهیانه درد و 5 نوع رویدار مختلف را می­توان برای روزها تعیین کرد. تنظیم 5 ساعت بیداری مختلف با امکان تکرار، ضبط صوت، ماشین حساب، تبدیل­کننده واحد، شمارنده معکوس از دیگر امکانات این بخش هستند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

Game

 

از امکان کنترل حرکتی این گوشی می­توان در سه Application این گوشی استفاده کرد: Motion Beat box، Dice و Lottery. همچنین 11 بازی مختلف و جالب روی این گوشی وجود دارد.

  

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

 

M3200 Beat B یکی دیگر از گوشی­های مخصوص پخش موزیک محصول سامسونگ است که در بازار موبایل امروزی رقبای سرسختی مثل گوشی­های واکمن و Express Music را دارد. این گوشی جزو گوشی­های متوسط بازار است که امکانات مناسبی دارد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)