Samsung i450

شاید بتوان گفت این گوشی هوشمند کشویی در هر دو حالت کشویی باز و بسته خود ویژگی های خوبی از یک گوشی سری 60 سیمبین را ارایه داده است و انتظار می رود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 

مروری بر گوشی I450 سامسونگ:

image
 

image
 
image

مشخصات اصلی:

نسخه 9.2 سیستم عامل سیمبین، اینترفیس سری3.160 ورژن 

طراحی کشوئی و دکمه چرخشی لمسی

نمایشگر  2.4LCD اینچ از نوع TFT و امکان نمایش 256 هزار رنگ و وضوح QVGA

متعلق به نسل سوم و مجهز به HSDPA

درگاه صوتی استریوی 3.5 میلی متر

درگاه کارت حافظه MicroSD

رادیو FM مجهز به RDS

بلوتوث نسخه 2.0 با قابلیت A2DP

نقاط ضعف

فاقد فن آوری WLAN

کیفیت متوسط نمایشگر

دوربین کیفیت متوسطی دارد و لنز آن فاقد پوشش محافظ است

از سوکت 3/5 میلیمتری نمی توان برای اتصال هندزفری استفاده کرد

شاید بتوان گفت این گوشی هوشمند کشویی در هر دو حالت کشویی باز و بسته خود ویژگی های خوبی از یک گوشی سری 60 سیمبین را ارایه داده است و انتظار می رود که بازار فروش خوبی داشته باشد. در میان رقیب ها N81 مدلی است که به نظر می رسد شامل کیفیت صدای خوب، طراحی مشابه و همان سیستم عامل می باشد.

طراحی و کیفیت ساخت

ابعاد این گوشی حدود 17.9×50×102  میلی متر و وزن آن 114 گرم است .

image
 
image

همچنین مواد به کار رفته در ساختار آن از جنس بسیار مرغوب می باشند. پلاستیک بکار رفته در آن خیلی براق نبوده و این امر جز در قسمت نمایشگر منجر به عدم اثر انگشت و یا حداقل موجب کمتر دیده شدن آن می شود حالت کشویی آن اندکی با سختی صورت می گیرد.

این گوشی مجهز به ثانویه و بلندگو است که در بالای نمایشگر واقع شده اند.

image

در زیر صفحه نمایش 4 جهته  و 6 دکمه دیگر عبارتند از 2دکمه دسترسی سریع، دکمه منو، دکمه حذف، دکمه تماس و پایان

image
 
image

با پایین آوردن سطح رویی، دکمه مخصوص موسیقی نمایان می شود که همان دکمه لمسی چرخشی است که ویژگی جالب و بی نظیری است و امکان جستجوی موسیقی را فراهم آورده است. این کلید به خوبی نسبت به لمس واکنش نشان می دهد. اما در برابر فشار خیلی عالی عمل نمی کند.

image
 

image
 
image

سوکت صوتی 3.5 میلیمتری بالای گوشی قرار دارد که به وسیله در پوشی پلاستیکی محفوظ می ماند که متاسفانه نمی توان از آن برای اتصال هندزفری استفاده کرد و باید از پورت USB  استفاده کنید و درست در کنار آن بلندگو و دکمه ی Power قرار دارند از دکمه ی Power  برای تغییر پروفایل گوشی، قفل کردن گوشی و درآوردن کارت حافظه استفاده می شود.

image
 
image

در سمت چپ گوشی دکمه تنظیم صدا و درگاه کارتmicroSD قرار دارد که به وسیله ی در پوش پلاستیکی محافظت می شود .

image

در پایین گوشی دکمه ای قرار داده نشده و در سمت راست دریچه  Fast port  و دکمه ی  دوربین قرار دارد . همچنین Fast port نیز با در پوش پلاستیکی محافظت شده است .

image
 

image
 
image

در پشت گوشی تنها لنز دوربین و فلشLed قرار دارد .

image
 
image

باتری این گوشی از نوع LI-Ion و مدت 500 ساعت استندبای و 5 ساعت مکالمه را پشتیبانی می کند .

image
 
image

کنترل گوشی و دردست داشتن آن آسان است و به راحتی می توان با یک دست با آن کارکرد.

صفحه کلید

دکمه های  I450 به قدر کافی بزرگ هستند ولی فاصله ی میان دکمه ها کم است و هنگام تایپ بدون نگاه کردن به آن امکان خطا زیاد است .

image
 
image

نور زمینه صفحه کلید نیز به قدر کافی بوده و به رنگ سفید است.

image
 
image

نمایشگر

صفحه نمایشگر این گوشی با اندازه 2.4 اینچ و نمایش 256 هزار رنگ و وضوح QVGA تصاویر با کیفیت و خوبی را نشان می دهد . صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی خوانده نمی شود .

image

کیفیت صدا

کیفیت آنتن دهی همچون سایر گوشی های سامسونگ قوی است. کیفیت صدا حین تماس تلفنی شفاف و بدون پارازیت است. بلندی زنگ نسبتاً قوی تراز سایر گوشی هاست و حداکثر درجه صدای بلندگوی آن از خیلی گوشی های دیگر بهتر است. در زیر به مقایسه I450 با تعدادی از گوشی های دیگر پرداخته ایم .

image

     نتیجه

صدای زنگ

صدای پخش موزیک

صدا مخاطب

     

خوب

75.5

          72.7

70.7

i 450SAMSUNG

خوب

81.9

          05.7

66.3

 MOTOROLARAZR2V8

خوب

75.7

          67.8 

68.8

 NOKIA N81 

عالی

82.7

    70.7

77.5

W910 SONY ERICSSON

خیلی خوب

76.7

          73.5 

72.3

W960 SONY ERICSSON

سیستم عامل 9.2 سیمبین ورژن 3.1 ، Uiq سری 60 همچنین Feature pack1 اصلاح شده  در این گوشی وجود دارد و گرافیک صفحه نمایش بسیار جذاب و به رنگ سیاه است .

image

در حالت استندبای نوار میان بر آیکن ها برای دسترسی سریع در بالای نمایشگر واقع شده است ویژگی جدید آن وجود نوار جستجوی گوگل است.

image

5 پروفایل به اضافه حالت Offline در تنظیمات گوشی است که در این حالت تمامی ویژگی های فرستنده و دریافت کننده گوشی غیر فعال می شود  و اگر بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید این پروفایل به عنوان پروفایل اصلی قرار می گیرد . امکان ویرایش پروفایل ها نیز وجود دارد .

image
 
image

با فشار طولانی بر دکمه منو،  taskmanager ظاهر می شود که امکان مدیریت برنامه ها و سوئیچ بین آن فراهم می شود و با فشار دادن دکمه ی C امکان بستن آنها فراهم می آید . آیکن های منو را می توان به صورت ماتریس یا لیست مرتب کرد .

قابلیت فرمان صوتی برای اجرای برنامه ها و یا تماس ها وجود دارد. نیازی به ضبط این فرمان ها نمی باشد.

image

 در I450 تعداد سه تم از پیش نصب شده و امکان افزودن آن نیز وجود دارد .

دفترچه تلفن

محدودیتی در تعداد شماره ها وجود ندارد و مخاطب ها بر اساس نام یا نام خانوادگی ذخیره می شود. جستجو در دفترچه تلفن با تایپ تدریجی نام مورد نظر صورت می گیرد.

لیست تماس ها شامل سه نوار تماس های ارسالی، دریافتی و ناموفق می باشد که تا بیست شماره در مجموع آن ها حفظ می شود. همچنین لیستی وجود دارد که در آن تمام تماس ها، پیام ها و اطلاعات ارسالی طی 30 روز کذشته ذخیره می گردد .

image
image

پیام

بر خلاف دکمه های تخت و عدم فاصله کافی بین آن ها نوشتن پیام با این گوشی کار لذت بخشی است محدودیت تایپ 160 کاراکتر می باشد. هنگام خروج از یک پیام پرسیده می شود، که آیا پیام ذخیره و یا حذف شود. که اگر آنرا ذخیره کنید به پوشه  Draft می رود.امکان گزارش ارسال موفقیت آمیز(delivery service) نیز فراهم آمده است . ارسالMMS نیز درست به همین روش می باشد تنها تفاوت آن وجود خط عنوان است .

image

امکان تنظیم پیام های صوتی و ارسال آن ها در این گوشی فراهم آمده است. همچنین ارسال ایمیل و دانلود کردن پیام ها به همراهheader و ضمایم آن وجود دارد .

image
 
image

کیفیت صوتی

پخش موسیقی در I450   کاملاً مشابه به سایر گوشی های نسل سوم سیمبین است و به دو صورت اجرا می شود: روش اول از طریق منو و روش دوم با پایین آوردن سطح رویی گوشی صورت می گیرد و به وسیله دکمه چرخش لمسی مخصوص خود کنترل می شود.

image
 

image
 
image

 فرمت های متداول صوتی نظیر Mp3 - AAC- EAAC+WMA در این گوشی پشتیبانی می شود . لیست M3u Play list نیز به خوبی اجرا می شود و فایل های صوتی به صورت خودکار به لیست موسیقی افزوده می شوند .بعد از انتقال فایل های صوتی به وسیله ی USB گوشی به طور خودکار فایل های جدید افزوده شده را جستجو و آنها را به لیست موسیقی می افزاید . فایل ها بر اساس نام خواننده ، نام آلبوم ، نوع و آهنگ ساز قابل ترتیب بندی هستند .

14 اکولایز از پیش تنظیم شده وجود دارد که تنها هنگام اتصال هدست قابل دسترسی بوده و قابل تنظیم دستی نمی باشد.

image

پروفایل A2DP بلوتوث امکان اجرای فایل های صوتی را در هدفون های استریو ی بلوتوث فراهم ساخته است . در این گوشی برنامه های Flash player , Real player نیز وجود دارد . فایل های ویدئویی قابل اجرا به صورت افقی یا عمودی می باشد در حالت Full screen دکمه های دسترسی از صفحه نمایش محو می شوند . کیفیت تصاویر و سایز مناسب برای کاربران ساعات خوشی را فراهم می آورد

جستجوی تصاویر

قابلیت چرخش سه بعدی تصاویر وجود ندارد. عکس ها ویدیوها تنها به صورت لیست نمایش داده می شوند. تصاویر به صورت افقی و عمودی و قابل زوم می باشند. با اجرای زوم جزییات کاملی از عکس مشاهده می شود.

image

قابلیت مدیریت فایل ها بسیار خوب و امکان ارسال فایل های چند منظوره، انتقال، کپی و ... به خوبی فراهم است. در قسمت مدیریت برنامه امکان کنترل برنامه های نصب و یا حذف شده وجود دارد. این برنامه قابلیت حذف برنامه های غیر ضروری را آسان کرده است.متاسفانه قابلیتSearch در این گوشی فراهم نیامده است ولی می توان نرم افزار آن را دانلود کرد و در گوشی اجرا نمود .

دوربین

دوربین 2 مگا پیکسل I450 مجهز به فلش LED و دارای فوکوس ثابت است . البته دور از حقیقت نیست که بگوییم دوربین ، ضعیف ترین بخش این گوشی است .

image
 
image
 

image
 
image

قابلیت های تنظیم نور، جلوه های تصویری، تنظیمات فلش و تایمر برای دوربین در نظر گرفته شده است. تصاویر با کیفیت: ضعیف، نرمال و عالی مشاهده می شوند. همچنین برای لنز، محافظی طراحی نشده و تنها اندکی تورفتگی در قاب برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین کادر قرمز اطراف لنز اندکی نمای گوشی را برهم زده است و تنها وجود دکمه مخصوص دوربین، نقطه امید بخش آنست. کیفیت تصاویر متوسط و در زمینه های یکدست نظیر آسمان، ناصافی های تصویر زیاد است و به خاطر عدم وجود فوکوس اتوماتیک، کیفیت عکس برداری از اشیاء نزدیک بسیار بد و مبهم خواهد بود. همچنین وضوح Cif برای کلیپ های ویدیویی قابل استفاده و مدت فیلم برداری بستگی به حجم خالی حافظه دارد. کیفیت فیلم برداری چندان مناسب نیست.

 امکانات ارتباطی

اتصال USB تنها نقطه چشمگیر I450 و در حالت MASS Storage امکان اتصال کامپیوتر  به کارت حافظه گوشی فراهم است . فناوری Wlan یل اینفرارد وجود ندارد . امکانات شبکه ای GPRS و EDGE و HSDPA موجو می باشد .

جستجوگر وب

image
 

image
 
image

این قابلیت در گوشی450 i به نحو احسن فراهم است و هر قدر هم که صفحات وب پیشرفته باشند، به خوبی در صفحه جا شده آن هم با کیفیتی که گویی در کامپیوتر مشاهده می شوند. همچنین می توان با فعال کردن مکان نمای مجازی ماوس نیز به این ویژگی کمک می کند کنترل مرورگر با آن بسیار ساده است.زمان مرور در صفحات بزرگ می توان یک نقشه کوچک را فعال کرد تا به جستجو در صفحه کمک کند.

سازمان دهنده

تقویم دارای سه نوع نمایش ماهانه، هفتگی و روزانه است و 4 نوع از رویدادها قابل دسترسی می باشند: قرار ملاقات، یادداشت، سالگرد و لیست انجام وظایف.

image
 
image

فایل های OFFICE شامل Word , Excel می باشند . متاًسفانه امکان ویرایش آنها وجود ندارد و تنها قابلیت باز خوانی آنها و PDF وجود دارد .

image
 

image
 
image

برنامه تبدیل واحد به مقیاس، ماشین حساب، ضبط صدا و یادداشت از دیگر ویژگی های آن است.

 در پایان

در کل می شود گفت که گوشی جذاب با کارایی های خوب است و تنها در قسمت صوتی اندکی ضعف به چشم می آید . همچنین فقدان و دوربین متوسط اندکی چشمگیر می باشد و به نظر می رسد  رقیب سرسختی برای باشد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)