Samsung E480

هر چند وقت یکبار خبری جدید در مورد تولیدات جدید این تولید کننده کره ای یعنی سامسونگ می شنویم، که توضیح در مورد محصولات آن را می توان ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E480

 

 

محتویات بسته خریداری شده:

-          گوشی موبایل

-     باتری 800mAh از نوع Li-Ion

-          راهنمای کاربر

-          CD نصب برنامه

-          کابل دیتای USA

 

هر چند وقت یکبار خبری جدید در مورد تولیدات جدید این تولید کننده کره ای یعنی سامسونگ می شنویم، که توضیح در مورد محصولات آن را می توان با این جمله شروع کرد:

 

 این یک مدل جدید در سری گوشی های سامسونگ است، که با ویژگی ها و خصوصیّات جدید و سطح بالا به جمع محصولات با کیفیِّت این شرکت اضافه می شود.

 

E480 یک گوشی تاشو است که از لحاظ طبقه بندی جزو گوشیهای خوب سامسونگ قرار می گیرد. این گوشی، پس از Z540 گرانقیمت یکی از بهترین مدلهای سامسونگ است، و با قیمت نسبتا خوبی در کره تولید می شود.

 

 

image

 

 

image

 

ساختار گوشی و کنترلها

اگر بخواهیم در مورد ساختار گوشی صحبت کنیم بد نیست آن را با جدّش یعنی Z540 سامسونگ مقایسه کنیم. تفاوتهای ظاهری این دو مدل در طراحی خطوط روی قاب خارجی گوشی و نیز ضخامت این دو می باشد.

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

E480 با ابعاد 94×48×15/9 میلی متر و وزن 85 گرم جزو گوشی های کوچک و سبک قرار می گیرد و حمل آن درون جیب یا کیف بسیار راحت است .

 این ابعاد طوری طراحی شده که به راحتی در دست جا می گیرد. مشکی تنها رنگی است که برای این گوشی می توان یافت.

 

image

 

جنس خارجی E480 از پلاستیک نرم است، البته نه پلاستیکی که معمولا در گوشی های دیگر استفاده می شود، بهترین مثال برای توضیح جنس آن Motorola PEBL U6 است، که اولین گوشی ای بود که از این نوع پلاستیک ساخته شد.

 

این نوع پلاستیک نرم باعث می شود تا نه تنها در هنگام لمس کردن گوشی حس خوبی دست دهد، بلکه در مقابل خراشیدگی هم مقاوم بوده، اثر انگشت را جذب نمی کند و از دست نیز سر نمی خورد.

 

در صورت بسته بودن گوشی صفحه جلویی شامل یک صفحه نمایش کوچک و لنز دوربین 1/3 مگاپیکسلی است، که با یک نوار نقره ای باریک محصور شده اند. در کناره سمت چپ گوشی کلید تنظیم ولوم صدا و اسلات کارت حافظه MicroSD قرار دارد.

 

درب این اسلات از جنس پلاستیکی نرم است که به کناره بدنه گوشی متصل شده است. ساختار دکمه تنظیم ولوم تقریبا خمیده است، تا کار با آن بخصوص برای تنظیم ولوم در حین مکالمه راحت تر باشد.

 

علاوه بر این در کناره ی سمت راست گوشی، دکمه مخصوص دوربین برای گرفتن عکس، به همراه اسلات باریک اتصال شارژر، کابل USB و هدست که البته با درپوشی پوشیده شده اند وجود دارند.

 

در قسمت پشت گوشی بجز اسلاتی برای آنتن داخلی گوشی و البته درب باتری گوشی چیزی وجود ندارد. با برداشتن درب، باتری 800 mAh از نوع Li-Ion و نیز نگهدانده سیم کارت دیده می شوند. البته محل قرار گرفتن سیم کارت در قسمت وسط و زیر باتری است و برای عوض کردن سیم کارت حتما باید باتری برداشته شود.

 

 

image

 

مثل بقیّه گوشی های سامسونگ، باتری این گوشی نیز طول عمر قابل قبولی دارد، با حدود 20-30 دقیقه مکالمه و ارسال 15-20 پیام SMS شارژ گوشی حدود 4-5 روز دوام می آورد. اگر اهل گوش دادن به موسیقی یا رادیو باشید با حدود 2 ساعت استفاده، میزان دوام شارژ به 3-2 روز کاهش می یابد.

 

با باز کردن گوشی، صفحه کلیدی که تقریبا بخش زیادی از فضای پایینی گوشی را فرا گرفته و از جنس پلاستیکی است دیده می شود. در زیر صفحه کلید دو برآمدگی وجود دارد که از تماس صفحه نمایش با صفحه کلید جلوگیری می کند.

 

 

 

image

 

 

بخش کلید های جهتی که در بالای صفحه کلید وجود دارد شامل یک سری کلید 5 جهتی، 2 کلید چند منظوره، کلید های دریافت یا رد مکالمه و دکمه «C» می باشد. این قسمت یک سوم بخش پایین گوشی را فرا گرفته است. کار کردن با این کلیدها بسیار راحت است و فقط ممکن است در هنگام حرکت بین منوها انگشت شما روی کلید ها سر بخورد و کلیدی اشتباهی زده شود.

 

صفحه کلید شامل 4 ردیف 3 تایی است که در بین کلیدها خطوط خاکستری برای وضوح بیشتر و جداسازی آن ها وجود دارد. سایز کلید ها نسبتاً بزرگ است اما چون ساختار و بر آمدگی مناسبی ندارند، احتمال اشتباه در فشردن دکمه ها زیاد است. نور پس زمینه صفحه کلید نیز سفید ملایم است که مناسب کار در هر شرایطی می باشد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش خارجی قابلیت پخش 65 هزار رنگ را با رزولوشن 96×96 پیکسل یعنی (19×19 میلی متر) دارد. این صفحه نمایش از نوع STN بوده و کمی کم نور و تار است بطوری که در هوای آفتابی کاملا تار شده و قابل خواندن نیست.

 

صفحه نمایش داخلی و اصلی از نوع TFT است که با رزولوشن 128×160 پیکسل یعنی (32×40 میلی متر) قابلیت نمایش 65K رنگ را دارد. دید صفحه از زوایای عمودی اصلا خوب نیست و با کمی چرخش صفحه، تصویر آن خراب می شود . اطلاعات متنی این صفحه نمایش در زیر نور خورشید خوانا است.

 

image

 

منو ( Menu )

در منوی اصلی 9 آیکون وجود دارد که به حالت شبکه ای 3×3 یا به صورت لیستی قابل نمایش است. اگر منو در حالت لیستی قرار داشته باشد با قرار گرفتن روی آیتم مورد نظر در سمت راست صفحه کلمه «submenu» یا زیر منو دیده می شود. وارد شدن به این زیر منو با دکمه های جهتی نیست، بلکه باید دکمه OK را برای آن فشرد.

 

image

 

یک نکته جالب در مورد ساختار منوی این گوشی حافظه دار بودن آن است، بطوری که گوشی آخرین برنامه یا کاری را که در منو باز شده باشد را به خاطر می سپارد و بار بعدی که منو باز می شود، این گزینه مشخص است.

 

علاوه بر این می توان از دکمه های صفحه کلید (بجز بخش حرکتی) برای دسترسی سریع به منوها استفاده کرد، بطوری که هر کدام از منوها شماره خاص خود را دارد. همچنین از کلیدهای جهتی نیز می توان روی آیکون ها حرکت کرد، البته دکمه up (بالا) به My menu اختصاص داده شده است.

 

image

 

دفترچه تلفن (Phone book)

دفترچه تلفن E480 قابلیت ذخیره تا 1000 شماره را دارد، که برای هر کدام فیلدهای اطلاعاتی متعددی وجود دارد. از جمله نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، شماره محل کار، شماره منزل، Fax و ایمیل. برای هر کدام از Contactها می توان عکس یا زنگ خاصی در نظر گرفت، یا حتی آنها را گروه بندی کرد و به گروه، زنگ بخصوصی اختصاص داد.

 

image
         
image

 

در دفترچه تلفن E480 هم شماره های سیم کارت و هم شماره های گوشی را می توان دید. یک ویژگی دیگر این گوشی این است که می توان یک کارت شامل 6 شماره مجزا، ایمیل و متن بخصوصی را تنظیم کرد و آن را از طریق SMS، MMS یا بلوتوث ارسال کرد.حالت شماره گیری سریع نیز برای حداکثر 8 شماره تلفن امکان پذیر است.

 
گزارش تماسها (Call log)

در هر کدام از لیستها 30 شماره تلفن ذخیره می شود. همچنین یک لیست ترکیبی شامل انواع مختلف تماسها نیز وجود دارد. در کنار هر شماره (یا نام)، آیکون تماس انجام شده در چپ و تعداد دفعات برقراری تماس در راست قرار دارد. برای حرکت بین لیستهای مختلف  Missed(ازدست رفته)، incoming(ورودی)، Outgoing (خروجی) از کلیدهای جهتی می توان استفاده کرد. اطلاعات دقیق تر شامل نام تماس گیرنده، تاریخ و زمان تماس و مدت زمان مکالمه نیز در اینجا قابل بررسی است.

 

image

 

 

پیامها (Messages)

ساختار پیامها در E480 مثل بقیه گوشی های سامسونگ و بطور استاندارد است. در هنگام ایجاد یک پیام جدید سه گزینه وجود دارد: SMS، MMS و email که هر کدام نیز تنظیمات خاص خود را دارند. پیام های متنی می توانند شامل عکس، تصاویر اینمیشن، صدا، شماره های موجود در دفترچه تلفن یا اطلاعاتی از بخش Organizer مثل reminder (یاد آوری کننده) یا task (کارها) باشند.

 

image
         
image

 

image

 

 

اینترفیس استفاده از MMS هم خیلی ساده طراحی شده و امکان ارسال عکس، فایل ویدئویی، صدا یا متن، البته اگر کلاً سایز آن بیشتر از 295 کیلو بایت نباشد وجود دارد، البته Templateهای مختلفی نیز برای پیامها، از قبل روی گوشی نصب شده است.

 

برای تنظیمات و ارسال ایمیل نیز مشکلی وجود ندارد، کافیست آدرس گیرنده، سرور مورد نظر (POP3 یا IMAP)، و نوع پیام را مشخص کنید. تنها محدودیت این است که فقط 100 کیلو بایت دیتا را می توان هر بار از سرور روی گوشی دانلود کرد.

 

امکان ذخیره حداکثر 200 پیام SMS،MMS یا ایمیل وجود دارد که البته تقریبا در این صورت تمام فضای خالی موجود را پر می کند.

علاوه بر این امکان ارسال پیام SOS یا کمک فوری نیز در این گوشی وجود دارد، به این صورت که اگر دکمه ولوم را چهار بار متوالی بفشارید پیامی بصورت «من در وضعیت اورژانس هستم، لطفا کمک کنید» برای شماره ای که قبلا برای آن تنظیم شده باشد، ارسال می شود.

 

سازمان دهنده (Organizer)

حافظه گوشی برای ذخیره تا 100 رویداد از انواع: قرار ملاقات (appointment)، سالگرد (anniversary)، کارها (tasks) و غیره فضای خالی دارد. برای هر ورودی باید تاریخ و زمان و یا مکان آن اتفاق را ذخیره کرد. می توان برای هر کدام نیز یک زنگ یاد آوری یا reminder برای زمان مورد نظر تنظیم کرد. تقویم نیز مثل بقیه گوشیها بصورت هفتگی یا ماهیانه قابل نمایش است.

 

image
        
image

 

بخش Memo نیز بسیار ساده بوده و بصورت متن ذخیره می شود. برای ساعت گوشی می توان 3 زنگ Morning ،  Alarm1 و Alarm2 را بطور مجزا تنظیم کرد. ماشین حساب E480 را می توان از جمله پیشرفته ترین و پرکاربردترین ماشین حسابهای گوشی های موبایل دانست که علاوه بر عملیات ساده، امکان محاسبه لگاریتم، جذر، سینوس و کسینوس و خیلی عملیات دیگر را نیز دارد.

 

با استفاده از برنامه ضبط صدا یا Sound Recorder می توان صدا را با فرمت .amr و تا 1 ساعت ذخیره کرد قابلیت ضبط صدا در حین مکالمه وجود ندارد.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 

ساعت جهانی (World time)

زمان همه مناطق به همراه دو شهر اصلی آن منطقه را می توان در این برنامه دید. در حالت استاندارد می توان زمان، تاریخ و فرمت زمانی آن را دید.

 

image
         
image

 

 

Mp3-player این گوشی قابلیت پخش فایلهای .mp3 و .aac را داشته و می توان آنها را در پس زمینه اجرا کرد. می توان موزیک ها را دسته بندی کرده و playlist های مجزا ایجاد کرد. امکان equalizer در این گوشی وجود ندارد، امّا می توان موزیکها را برای زنگ گوشی تنظیم کرد.

 

image
         
image

 

 

ویرایشگر عکس (Image Editor)

برنامه ای ساده برای ویرایش تصاویر است که از افکتهای مختلفی مثل افزودن قاب یا برخی آیکونهای کوچک به عکس می توان استفاده کرد.

 

image
         
image

 

 

image
        
image

 

 

E480 شامل چند بازی از پیش نصب شده مثل Cannonball، Freekick، Warrier Forgotten و Arch Angel بوده و مثل گوشی های دیگر سامسونگ امکان آپلود بازیهای جاوا از طریق بلوتوث یا کابل دیتا در حالت عادی امکان پذیر نیست و برای این کار باید تنظیمات خاصی انجام داد. برای برنامه های جاوا 4 مگا بایت حافظه خالی اختصاص داده شده است.

 

image
         
image

 

مدیریت فایلها (File Manager)

در این برنامه کلیه فایلها شامل موزیک، ویدئو، عکس، صدا و غیره بر اساس زمان، طبقه بندی می شوند. E480 دارای 10 مگا بایت حافظه داخلی بوده و امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد.

 

image
         
image

 

 

جستجو گر اینترنت (Browser)

جستجو گر E480 هیچ نکته خاصی ندارد. امکان جستجوی WAP و صفحات معمولی HTML را دارد. البته حجم صفحات نباید بیشتر از 500 کیلو بایت باشد و صفحات بزرگ به خوبی قابل نمایش روی صفحه گوشی نیستند.

 

 

دوربین (Camera)

دوربین E480 در حد دوربین گوشی های دیگری که با همین میزان قیمت ارائه می شوند، است. رزولوشن دوربین 1.3 مگا پیکسل بوده و قابلیت عکس برداری با بزرگی 1024×1280 را دارد. البته نمی توان گفت کیفیت عکسهای این دوربین عالی است، امّا اگر نور مناسب باشد عکس قابل قبول است.

 

تنظیماتی نظیر نوع عکسبرداری، تنظیم رزولوشن و کیفیت، تنظیم روشنایی و ... نیز در دوربین وجود دارد. فایلهایی ویدئویی نیز با فرمت 3gp. و با رزولوشن 120×160 پیکسل قابل ضبط هستند.

 

image

 

 

image

 

 

تنظیمات (settings)

تنظیمات گوشی تقریبا استاندارد است. برای تنظیمات صفحه نمایش می توان عکس پس زمینه، مدل منوی اصلی (لیستی یا آیکونی)، حالت یا Skin (سفید یا سیاه) و روشنایی را تغییر داد.

 

در مورد تنظیمات صدا نکته خاصی وجود نداشته و محدود به تغییرات زنگ گوشی، ولوم صدا، صدای پیامهای خاص. صدای زنگ SMS و صدای کلیدهای صفحه کلید محدود می شود. برای زنگ گوشی هر نوع موسیقی را می توان تنظیم کرد امّا برای SMS محدود به استفاده از زنگهای گوشی هستیم.

 

image
         
image

 

 

image
         
image

 

 

image

 

 

تنظیمات بلوتوث نیز مثل بقیه گوشیها است. پروفایلهایی که برای بلوتوث وجود دارد:

Headset Handsfree Stereo headset(A2DP) File Transfer Object push Basic printing Dial-up network Serial port
رادیو FM

امکان ذخیره 30 ایستگاه رادیویی در حافظه گوشی وجود دارد. می توان به هر ایستگاه یک نام اختصاص داد. رادیو فقط با هدست قابل استفاده است چون هدست به عنوان آنتن عمل می کند. امکان پخش رادیو در پس زمینه نیز وجود دارد.

 

image

 

 

در نهایت

کیفیت دریافت صدای گوشی مناسب است و می توان گفت در حد متوسط قرار دارد، بطوری که در جاهای پر سر و صدا و شلوغ امکان نشنیدن طرف مقابل وجود دارد. ولوم اسپیکر زمان مکالمه زیاد بالا نیست و این به خاطر وجود فقط یک بلندگو در بالای قاب داخلی گوشی است.

 

از لحاظ ساختاری می توان گوشی را جزو گوشی های خوب و بدون صداهای اضافه در صفحه کلید دانست. از لحاظ قیمت، E380 را می توان رقیبی برای این گوشی دانست.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)