Samsung E850

سامسونگ به توسعه ی خط تولید سری های E8×0 ادامه داد و این گوشی هم در همین راستا ، E850 نام گرفت ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E850
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- راهنمای مصرف کننده

- هدست

- شارژر

- باطری

 

سامسونگ به توسعه ی خط تولید سری های E8×0 ادامه داد و این گوشی هم در همین راستا ، E850 نام گرفت . طراحی گوشی همانند گوشی های قبلی ، حالت لغزنده داشته و مهمترین تفاوت گوشی در دوربین چرخنده ی آن است .

 

image
 

 

طراحی گوشی تفاوت خاصی نسبت به E800 و E820 پیدا نکرده است . بدنه ی گوشی ، آبی با قسمت های نقره ای می باشد که البته رنگ های دیگر گوشی نیز اعم از خاکستری ، قرمز ، بنفش نیز در بازار یافت می شود .

ابعاد گوشی کمی افزوده شده و برابر 90x44x23.5 میلی متر می باشد که در گوشی های قبلی 82x41x23 میلی متر بوده ولی وزن گوشی همان 85 گرم است . گوشی به خوبی در دست جا می گیرد و دارای لبه های نرم و راحتی نیز می باشد .

 

image

 

به هر حال ساخت گوشی های لغزنده در تخصص این شرکت است و مشکلی در گوشی دیده نمی شود و ریل هایی که گوشی روی آن ها می لغزد فلزی است که ضریب اطمینان را بالا می برد و یک پوشش لاستیکی مابین آن ها در حین بازشدن ، مشاهده می شود که از تخریب گوشی در حین بسته شدن محافظت می کند . همچنین گوشی دارای مکانیسم خودکار باز و بسته شدن می باشد و قسمت پلاستیکی زیر صفحه نمایش ، کار شما را برای باز و بسته کردن گوشی ، راحت خواهد کرد .

 

image
 

 

دکمه کنترل صوتی گوشی به همراه فرستنده ی اینفرارد در سمت چپ گوشی قرار گرفته و محل اتصال به سیستم و شارژر نیز در پایین گوشی مثل مدل های قبلی قرار گرفته است و میکروفون گوشی هم در همان قسمت موجود می باشد .

 

image

 

دکمه ی دوربین در سمت راست گوشی قرار دارد و همچنین محل اتصال هدست نیز در نزدیکی همین دکمه ی لاستیکی است . دوربین گوشی نیز برروی یک استوانه ی چرخنده ، در قسمت بالا موجود می باشد که دارای مکانیسم بسیار جدیدی است ، دوربین در واقع در داخل بدنه ی گوشی قرار گرفته که با یک فشار بیرون می آید و می توانید از آن استفاده نمایید ، ساختار دوربین ، محکم و قابل اطمینان می باشد و تمامی تمهیدات برای چرخش راحت آن و عدم خراشیدگی در حین حرکت در نظر گرفته شده است و حتی می توانید با یک دست از دوربین گوشی استفاده نمایید .

 

image

 

خود صفحه نمایش  گوشی تفاوت خاصی با مدل های قبلی ندارد که قابلیت پشتیبانی 65000 رنگ را دارد و دارای رزولوشن 128x160 پیکسل است (34x27 میلی متر) و از نوع TFT می باشد ، 5 خط نوشته و 3 خط هم برای سرویس و توضیحات در گوشی جای می گیرد ، اندازه فونت گوشی استاندارد بوده و شبیه به دیگر گوشی های سامسونگ و بسیار خوانا می باشد .

 

image

 

دکمه ی کنترل و جهت دار گوشی چندان راحت نیست ، دکمه ها نزدیک به هم قرار گرفته و احتمال فشاردادن یک دکمه به جای دکمه دیگر را وجود دارد . این دکمه ها به صورت جهت دار (5 جهت) با یک دکمه ی OK در میان آن مشهود می باشد . دکمه های شماره دار گوشی در سه ردیف قرار گرفته اند که کم کم به استفاده از آن ها عادت خواهید نمود . نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی ، آبی رنگ بوده و نوشته های روی دکمه ها به راحتی دیده می شود .

 

image
 

 

شما حتی در حالت بسته بودن گوشی می توانید با آن کار نمایید و کافی است با فشردن طولانی مدت دکمه ی چند منظوره ی سمت چپ ، قفل صفحه کلید را باز نموده و سپس در حالت بسته از گوشی استفاده نمایید .

باتری گوشی از نوع Li-Ion می باشد که گنجایش mAh 800 را داشته و نقش قاب پشت گوشی را نیز ایفا می کند . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی سه روز با 30 دقیقه مکالمه کار نموده است و جمعاً می توانید 2 تا3 روز روی گوشی حساب باز کنید . شارژ کامل دستگاه 1.5 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

گوشی یک کپی کامل از دیگر گوشی های سامسونگ می باشد ؛ تنها تفاوت ، طراحی جدید و جذاب شکل و شمایل منوها بوده و این شکل و شمایل بسیار جذاب آمیخته با رنگ های زیبا می باشد ، تمامی منوها و زیرمنوها ، کدبندی شده تا بتوانید دسترسی سریعی به آن ها داشته باشید . سه نوع مختلف نشان دادن منوها در گوشی موجود است ؛ حالت اول ، حالت اسلایدی ، که به صورت تک تک  و بزرگ می باشد ، حالت دوم ، به صورت لیست و حالت سوم نیز حالت ماتریس 3x3 می باشد .

 

image
    
image
     
image

 
 دفترچه تلفن (Phone book) :

با فشردن دکمه ی چند منظوره سمت راست شما می توانید به دفترچه تلفن گوشی وارد گردید و شما می توانید شماره های موجود در گوشی و شماره های موجود در سیم کارت را مشترکاً مشاهده نمایید . شما به هر فرد 3 شماره تلفن و نام و آدرس اینترنتی را می توانید اضافه نمایید و می توانید برای هر فرد یک تصویری را هم قرار دهید و افراد را به گروه های مختلف نسبت دهید . شما قابلیت ایجاد و ویرایش10 گروه را در گوشی خواهید داشت و برای آن تنظیمات مختلفی را می توانید قرار دهید .

 

image

 

پیام ها (Messages) :

گوشی پیام های EMS را پشتیبانی کرده و همچنین پیام های پیوسته نیز تا 918 کاراکتر ، در گوشی قابل مشاهده می باشد ، همچنین 22 تصویر کوچک و 24 انیمیشن در گوشی موجود می باشد که می توانید به پیام ها بیافزایید و حتی یک سری ملودی ها را به پیام ها اضافه نمایید ، شما قابلیت ذخیره 200 پیام را در گوشی علاوه بر گنجایش سیم کارت خواهید داشت .

 

image
    
image
    
image

 

شما وقتی یک پیام را تایپ می نمایید قابلیت تغییر زبان پیام را خواهید داشت و یک پیام می تواند به چندین زبان تایپ گردد .      

 

MMS :

گوشی این گونه پیام را با حداکثر 100 کیلوبایت در هر پیام پشتیبانی می کند و Kb 1400 به این قسمت اختصاص داده شده و قابلیت ذخیره 100 پیام را در گوشی دارد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد و در هر لیست گنجایش 20 شماره را خواهید داشت .

 

تنظیمات صوتی (Sounds) :

گوشی دارای 64 تن پلی فونیک می باشد که قابل تنظیم است و چندین  ملودی در گوشی موجود می باشد و چند حالت زنگ خوردن گوشی ، قابل تنظیم است که اعم از ویبره ، زنگ و زنگ و ویبره می باشد و تنظیمات دیگر استاندارد است زنگ SMS و MMS نیز در این بخش قابل تنظیم بوده و حتی برای باز و بسته شدن گوشی نیز می توانید صدا و یا زنگی را تنظیم نمایید .

 

image

 
 تنظیمات (Settings) :

شما می توانید صفحه نمایش گوشی را تنظیم نمایید و یکی از 10 انیمیشن موجود برروی گوشی را به عنوان تصویر پس زمینه قرار دهید ، همچنین می توانید اندازه ی فونت نوشته ها را تغییر داده و نوع نمایش منو و پیام خوشامدگویی را نیز می توانید در این بخش تنظیم نمایید . نور پس زمینه ی گوشی قابل تنظیم بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه است ، همچنین اینفرارد گوشی نیز قابل فعال سازی در این بخش می باشد .

 

image
         
image

 
تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید یک نوشته ، تا حداکثر 40 کاراکتر در این بخش ایجاد نموده و دیگر لزومی به قراردادن آنها در پوشه های مختلف نمی باشد . شما رویدادهای یک روز را می توانید در آن روز ذخیره نموده و قابلیت جستجو و دسترسی سریع به یک تاریخ خاص و مشخص را خواهید داشت یا تقویم گوشی ، تاریخ را به صورت ماهیانه نشان می دهد .

 

image

 

لیست انجام وظایف to-do list نیز قابل تنظیم در گوشی می باشد ، زنگ بیداری نیز قابل تنظیم برای روزهای مشخصی از هفته است و حتی در حالت خاموشی گوشی نیز کار خواهد نمود و دارای سه زمان قابل تنظیم می باشد .

 

image
         
image

 

گوشی شما قابلیت ذخیره ی صوتی با حداکثر زمان 30 ثانیه را خواهد داشت و هر فایل Kb 20 حجم را اشغال خواهد نمود و  Kb 100 نیز به این بخش اختصاص داده شده است . از کارآیی های ساعت جهانی (World Time) ، ماشین حساب (Calculator) و برنامه تبدیل واحد نیز بهره می جویید .

 

image

 

جعبه سرگرمی (Fun Box) :

در این قسمت از WAP Browser ویرایش 2 بهره می جویید و گوشی (1 + 4 GPRS ) را پشتیبانی می نماید و تصاویر و عکس ها و فایل های صوتی دانلود شده در پوشه های مخصوص به خود ، ذخیره می گردند . Kb 716 حافظه به این بخش اختصاص داده شده که 512 کیلو بایت آن مخصوص بازی ها می باشد . 4 بازی Bubble Smile ، Fun 2link ، Ultimate Golf و Mobile Chess در گوشی موجود است  

دوربین (Camera) :

یک دوربین VGA در گوشی موجود که دارای کارآیی هایی چون تنظیم کنتراست و بزرگ نمایی تصویر تا 8 درجه همچنین قابلیت تغییر رزولوشن را دارید ، این قسمت مجهز به Timer و قاب و افکت های مختلف می باشد و از برنامه ی عکس برداری متوالی با دو سرعت در سه نوع 6 ، 9 و 15 تصویر بهره می جویید .

 

image
    
image
    
image

 

دوربین ، رزولوشن های 640x480VGA و 320x240 QVGA و 160x170 QQVGA و 120x128 Mobile را پشتیبانی می کند و 4 نوع کیفیت برای عکس ها موجود است که شامل اقتصادی ، نرمال ، عالی و بسیار عالی می باشد . Kb 4096 به عکس ها اختصاص داده شده است و یک تصویر با کیفیت مناسب و متوسط حجم Kb 40 – 30 را اشغال می نماید .

همچنین قابلیت فیلم برداری با فرمت MJPEG را تا 30 ثانیه برای هر یک خواهید داشت ، هر کلیپ 30 ثانیه ای Kb 250 حافظه را پر می نماید .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال گوشی و آنتن دهی گوشی بدون مشکل و مانند دیگر گوشی های سامسونگ است ، صدای زنگ 64 تن پلی فونیک گوشی بلند بوده و حتی در خیابان نیز شنیده می شود ، قدرت ویبراتور گوشی نیز قوی می باشد .

به هر حال سری E8×0 دارای گوناگونی بسیار زیادی می باشد و مکانیسم دوربین گوشی در E850 جدید است و تنها نکته ناامید کننده در رابطه با گوشی حافظه ی کم آن می باشد ولی در حالت کلی گوشی از سیستم مناسب و کارآیی های بالایی برخوردار بوده که برای یک گوشی در رده ی مدگرایانه کافی نیست و دوربین منحصر به فرد گوشی نیز از راحتی فراوانی برخوردار است .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)