Samsung E760

سامسونگ قصد داشت چندین گوشی را با بیشترین نوآوری به بازار عرضه نماید که برخی از آن ها بسیار برای بازار حالت استاندارد و پرطرفداری را ایجاد نمود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E750 – E760
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- شارژر

- باطری

- راهنمای مصرف کننده

 

سامسونگ قصد داشت چندین گوشی را با بیشترین نوآوری به بازار عرضه نماید که برخی از آن ها بسیار برای بازار حالت استاندارد و پرطرفداری را ایجاد نمود . یکی از  مهم ترین آن ها تلفن های تاشو با صفحه نمایش بیرونی بود و البته برخی از این تغییرها ، تنها لبخندی را در کنار ویترین مغازه بر لبان ما می نشاند و این کارآیی های عجیب و جدید تنها برای این بود که شرکت سازنده با صدایی رسا بگوید : " ما اولین شرکت بودیم که چنین کارآیی را در گوشی موبایل قرار دادیم "  به هر حال وجود چنین کارآیی های بی مصرفی ، بی دلیل می باشد و برخی مسائل ، مثل سنسورهای حرکتی شاید امروز خیلی مهم نباشد ولی در آینده از اهمیت زیادی برخوردار می شود . در حال حاضر این سنسورها در بازی ها بیشتر استفاده می شود و مثلاً برای حرکت به چپ و راست و یا بالا و پایین ، می توانید گوشی را کج و راست نمایید و با چنین کارآیی بازی ها کاملاً متفاوت خواهند شد . بالاخره سامسونگ چنین دستگاه هایی مجهز به سنسورهای حرکتی را به بازار عرضه نمود که E750 و E760 نام داشتند و از سری گوشی های GSM بودند . طراحی گوشی ها تا حدی با هم تفاوت داشته ولی از لحاظ کارآیی کاملاً شبیه به یکدیگر بودند .

با استفاده از سنسورهای حرکتی شما می توانید به راحتی داخل چندین منو شوید و یا این که موسیقی مدیا پلیر را مجدداً پخش نمایید و یا این که در برخی بازی ها از آن استفاده کنید .

دو بازی موجود در Java World نیز قابل کنترل از این طریق می باشد . با استفاده از این کارآیی شما کارآیی های فراوان دیگر مثل شمارش گام ها و پله ها و کالری از دست رفته و فاصله ی حرکت را به دست آورده و کلاً به درد آن هایی می خورد که همواره دوست دارند بدن روی فرمی داشته باشند و البته برای ژیمناستیک کاران نیز مفید است .

میزان عدم استفاده از این کارآیی ، قابل مقایسه با حالت سنسورهای حساس به اثر انگشتان در گوشی GI100 پنتک می باشد .

طراحی 2 مدل E750 و E760 شباهت زیادی به یکدیگر دارند هر دو ، دارای سطح پلا ستیکی براق بوده که برروی آن ، از قسمتی فلزی هم استفاده شده است . یک صفحه نمایش از نوع OLED بیرونی در قسمت راست بالای گوشی قرار گرفته است که حالت گرد داشته و دارای یک حالت غیرعادی می باشد و حالت دایره ای دارد .

صفحه نمایش بیرونی گوشی دارای رزولوشن 96x96 پیکسل با قابلیت 65000 رنگ می باشد . رزولوشن کم آن به علت نمایش تمامی شماره ها به همراه اطلاعات مربوطه است و عکس ها نیز به راحتی در گوشی جا می گیرند ولی در برابر خورشید رفتار مناسبی را نشان نمی دهد . البته شماره ها و نشانگرها قابل رویت است ولی تصاویر دیده نمی شوند .

 

image
 

 

           
 
Samsung E750 :

اندازه این گوشی تا حدی بزرگ تر از E760 می باشد (87.8x45x23.7) که علت آن قرارگیری دوربین به طور عجیب در پشت گوشی است . دوربین توسط یک درب لغزنده که بالا و پایین می رود باز و بسته خواهد شد و در حالت استندبای باید بسته بماند . ساختار گوشی تا حدی غیرمعمول می باشد ولی در عین حال دوست داشتنی است این مدل دارای ضخامت بیشتری در حد mm 2 می باشد و وزن گوشی96.7 گرم است .

 

image

 

 

 

 

 

یک آیینه در سمت چپ گوشی و فلاش دوربین در سمت راست گوشی قرار گرفته است ، جای قرارگیری و اتصال بند گوشی نیز در سمت چپ پشت گوشی دیده می شود . سنسور حرکت گوشی در قسمت جلوی گوشی قرار دارد همچنین چراغ چشمک زن آنتن دهی گوشی در همین قسمت موجود می باشد که این ترکیب ، چهره ای جذاب را ایجاد نموده است .

محل اتصال هدست نیز در سمت چپ گوشی می باشد که با یک درب به بدنه ، فیکس شده است . دکمه ی عکس برداری هم در سمت راست قرار گرفته و دارای یک روکش متالیک فلزی است . دکمه های کنترل صدا هم در سمت چپ گوشی به طور مشخص دیده می شود .

 

image

 

 

 

 

 

شکل و حالت کلی گوشی ، محکم و مقاوم است اما جنس بدنه ، پلاستیکی می باشد و شباهت زیادی با مدل های پاناسونیک دارد . البته ایده ی این گوشی ها شبیه به هم بوده ولی ظاهر متفاوتی دارند . یک محل استاندارد اتصال به رایانه نیز در پایین گوشی قرار گرفته است و در نزدیکی آن ، دکمه ی قفل باتری موجود است . باتری گوشی در قسمت عقب گوشی ، کاملاً محکم و بدون لغزش قرار دارد .

صفحه کلید گوشی نیز از جنس پلاستیک بوده و دکمه های آن مناسب و در اندازه ی متوسط می باشد و شما هیچ مشکلی را در حین استفاده از گوشی نخواهید داشت . استفاده از صفحه کلید گوشی کاملاً راحت است . صفحه کلید گوشی دارای نور پس زمینه سفید می باشد که باعث می شود تمامی کاراکترها در هر شرایطی خوانا بوده و دیده می شوند . دکمه ی جهت دار گوشی نیز 4 طرفه بوده و در میان آن نیز یک دکمه تأیید OK قرار گرفته است .

 

 

Samsung E760 :
 

در این گوشی دوربین در روی قاب جلوی گوشی قرار دارد و در نتیجه از آیینه و فلاش برروی گوشی خبری نیست و محل اتصال بند به گوشی نیز در بالا و وسط ، روی لبه ی گوشی قرار داده شده است و تنها قاب روی دستگاه برخلاف E750 نقره ای رنگ می باشد و بقیه ی بدنه ی گوشی سیاه است که زیبا و خوشایند می باشد .

محل اتصال هدست نیز در سمت چپ گوشی ، نزدیک دکمه ی عکس برداری قرار گرفته است و دکمه ی دوتایی کنترل نیز ، نزدیک و زیر همین تجهیزات دیده می شود . دکمه ی عکس برداری گوشی هم در سمت راست آن قرار گرفته و شبیه به E750 ، جنس آن متالیک و زبر می باشد .

 

image

 

 

محل اتصال به کامپیوتر نیز در قسمت پایین آن قرار دارد و باتری گوشی همانند قاب پشت دستگاه استفاده می شود و همان جا محکم و بدون لغزش قرار گرفته است .

 

image

 

یکی از نکات خاص و مهم در E760 ، وجود بلندگوهای استریو می باشد که در پشت گوشی دیده می شود . همچنین فرق دیگر این دو گوشی در صفحه کلید آن ها می باشد که از مخلوط چندین دکمه ی بزرگ تشکیل شده است و تنها برای آقایان با دستان بزرگ مناسب است .نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی نیز سفید و خوانا می باشد ، دکمه های جهت دار گوشی نیز دارای لبه های کُرُمی می باشد .

 

image

 

ابعاد این گوشی 88x44x22.5 میلی متر بوده و دارای وزنی برابر 88.4 گرم می باشد .

 

نقاط مشترک دو گوشی :

برای این که توضیحات خود را مجدداً تکرار نکنیم در این قسمت چند نکته ی مشترک کلی را بیان می کنیم . صفحه ی داخلی گوشی ها همگام با آخرین تولیدات موجود بوده و دارای 262000 رنگ و رزولوشن  176x220پیکسل می باشد گوشی ها دارای صفحه ی TFT بوده که در مقابل نور خورشید رفتار مناسبی را از خود نشان می دهد .

 

image

 

باتری گوشی از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 800 می باشد که بنابر گفته ی سازنده ی گوشی قابلیت 8 ساعت صحبت و 240 ساعت کارکرد در حالت استندبای را دارد. در یکی از آزمایشات ، گوشی 3 روز با 30 دقیقه صحبت کار نموده است و در حالت کلی می توانید 2 تا 3 روز برروی گوشی حساب باز نمایید . شارژ کامل گوشی 1.5 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

داخل گوشی نمونه کاملی از گوشی دیگر سامسونگ به نام E720 می باشد . منوی اصلی ، تنها دارای یک شکل و حالت بوده و یک ردیف از آیکن ها در آن موجود می باشد . تمامی زیر منوها به صورت لیست عمودی می باشند و شما برای دسترسی به منوها کدهای دسترسی سریع را دارید و همچنین قابلیت انتخاب چند منو را برای دکمه های جهت دار داشته که در حالت استندبای از آن ها استفاده نمایید . طراحی منوی گوشی دارای حالتی عاقلانه بوده و حرکت ما بین منوها به راحتی امکان پذیر است .

 

image

 
دفترچه تلفن (Phone book) :

با فشردن کلید چند منظوره به سمت راست ، قابلیت دستیابی به منوی دفترچه تلفن را خواهید داشت که در آن تمامی فایل های موجود برروی سیم کارت و گوشی ، مشترکاً نشان داده می شود و برای تصویر هر فرد از هر فایل تصویری می توان استفاده نمود و 5 شماره تلفن قابل ذخیره برای هر فرد می باشد .

هر خط در این قسمت گنجایش 20 کاراکتر را داشته و اسامی که بیشتر از این تعداد ، حرف دارند جا نمی شوند که این در مورد هر زبانی که در گوشی استفاده می نمایید صادق است .

بگذارید به اطلاعاتی که برای هر فرد وارد می کنیم باز گردیم ما علاوه بر شماره تلفن برای هر فرد ، قابلیت ذخیره ی آدرس اینترنتی و ایمیل و یک نوشته را نیز داریم و می توانیم برای هر فرد یک زنگ به صورت فایل صوتی مثل Mp3 تعیین نماییم .

تا 1000 نام قابل ذخیره در دفترچه تلفن گوشی می باشد و شما بدون هیچ مشکلی می توانید برای افراد دفترچه تلفن خود ، مستقیماً با انتقال شماره ی آن ها ، SMS فرستاده و همچنین می توانید هر شماره تلفن و اطلاعات فردی را از طریق SMS ارسال نمایید همچنین از 8 شماره (2 تا 9)برای ذخیره ی تلفن های ضروری ، جهت شماره گیری سریع می توانید استفاده کنید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . همچنین دارای یک لیست ترکیبی از تمامی آخرین تماس ها می باشید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی با انواع مختلف پیام ها کار می کند و تا 200 پیام کوتاه ((SMS را در خود می تواند نگهداری نماید همچنین سیستم EMS را پشتیبانی می نماید که کاملاً قابل رقابت با پیام های کوتاه نوکیا (Nokia Smart Messages) بوده و آن ها را نیز گوشی دریافت می کند . همچنین گوشی مجهز به سیستم T9 می باشد .

 

MMS :

شکل و شمایل تنظیمات و اصل این پیام های مولتی مدیا بسیار زیبا می باشد و گوشی شما نیز آن ها را به خوبی پشتیبانی می نماید . فایل های GIF و JPEG را نیز قبول نموده و تا سقف KB 300 را در یک پیام می گنجاند .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

تا 400 رویداد با 4 نوع کار و ملاقات و مراسم سالیانه و دیگر موارد قابل ذخیره در آن می باشد که به جزییات بیشتر نمی پردازیم .

 

WAP :

همانند گوشی های جدید سونی اریکسون و نوکیا از WAP Browser ویرایش 2 در این گوشی بهره می جویید  که بستگی به امکانات اپراتور شما نیز دارد .

 

كارایی ها (Application) :

 

پخش کننده فایل های Mp3 (Mp3 Player) :

یک پخش کننده ی Mp3 با قابلیت پخش رندوم فایل ها و حالت های تکرار مجدد در این بخش موجود می باشد . فایل های Mp3 قابل دانلود شدن از طریق بلوتوث یا هر وسیله ارتباطی دیگر می باشند . این فایل ها می توانند دارای نام های مختلفی باشند و وقتی که گوشی شما تمامی فرمت ها را می پذیرد شاید سرعت انتقال دیگر خیلی مهم نباشد . یک کارآیی مهم دیگر ، پخش و انتقال صدای استریو ازطریق هدست های بلوتوث دستگاه می باشد .

 

image
         
image

 
ضبط صوت (DictaPhone) :

شما بدون محدودیت تعداد فایل ، بسته به حجم حافظه ی خالی خود می توانید ساعت ها صدا را ضبط نمایید و طول مدت ذخیره ، بسته به انتخاب شما از 30 ثانیه تا 1 ساعت متغیر است .

 

Java World :

تا 4 مگابایت جهت فایل های تحت کارآیی Java اختصاص داده شده است و دستگاه شما از MIDP2 برخوردار است که امکان استفاده از بازی های سه بعدی و تصاویر با کیفیت بالا را به شما می دهد .

 

image
         
image

 
ساعت جهانی (World Time) :

قابل نمایش برای دو شهر انتخابی می باشد و کارکردن با آن بسیار راحت و آسان است .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

دستگاه مجهز به سه زنگ بیداری می باشد و شما برای هر زنگ ، قابلیت انتخاب 5 زنگ متفاوت ، جدا از زنگ های گوشی را خواهید داشت و قابلیت استفاده از این کارآیی را در زمان خاموش بودن گوشی نیز دارید .

ماشین حساب Calculator ، تایمر Countdown ، کرونومتر Stop Watch و تبدیل واحد Converter 4 برنامه ساده و با نتایج قابل قبول موجود در گوشی می باشند که می توانید از آن ها نیز در گوشی استفاده نمایید .

 

جعبه ی سرگرمی (Fun Box) :

تمامی فایل ها از قبیل موسیقی و تصاویر و صداها در این بخش نگهداری می شوند همچنین تمامی فایل هایی که دانلود می گردند نیز در این بخش ذخیره می شود و گاهی اوقات فایل ها در لیست کلی نشان داده نمی شوند لذا باید مجدداً به لیست وارد گردید .

 

 تنظیمات (Settings) :

یک سری تنظیمات کلی و همیشگی در گوشی مثل انتخاب فونت نوشته ها و زنگ آن ها در حالت استندبای و تنظیمات صفحه نمایش و قراردادن کد رمز و... و همچنین تنظیم مدت روشن بودن نور پس زمینه ی صفحه نمایش و میزان روشنایی در این جا قابل اعمال می باشد . در این گوشی شما با امکانی به نام تم ها Themes سر و کار ندارید و همان کارآیی با نام پوسته Skins در 4 حالت مختلف در همین قسمت قابل مشاهده و تنظیم است . چندین اسکرین سیور متفاوت نیز در این بخش قابل مشاهده اند .

 
بلوتوث (Bluetooth) :

گوشی پروفایل های مختلفی مثل هدست ، هندزفری ، پورت سریال ، اتصال به شبکه ، انتقال دهنده ی اطلاعات و Object Push ، A/V Headset ، Basic Printing را پشتیبانی می نماید . شناسایی بلوتوث این دستگاه با مشکل همراه است و گاهی اوقات هدست را نمی شناسد .

 

دوربین (Camera) :

شما در گوشی از یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی بهره می جویید . گوشی قابلیت عکس برداری خوب از تصاویر را برای نشان دادن در صفحه نمایش گوشی دارا می باشد ولی این تصاویر کیفیت خود را در صفحه رایانه از دست می دهند .

شما دارای 6 رزولوشن مختلف در گوشی می باشید :

 

و کیفیت های تصاویر در سه نوع بسیار عالی (Super Fine) ، عالی (Fine) و عادی (Normal) می باشد .

شما دارای 5 صدای مختلف برای عکس برداری می باشید و همچنین می توانید این صدا را قطع نموده و بدون سروصدا عکس برداری نمایید . دوربین حساسیت های 400 ISO ، 200 ISO ، 100 ISO و Auto را پشتیبانی می نماید که البته حالت حساسیت خودکار بهترین حالت برای عکس برداری می باشد ، البته اگر در این کار مثل من آماتور باشید .

برای عکس برداری دارای تایمری با تنظیمات 3 و 5 و 15 ثانیه می باشید همچنین قابلیت عکس برداری تصاویر چند تکه 2x2 و 3x3 نیز می باشید که بهتر است آن را تجربه نمایید .

شما از قابلیت عکس برداری متوالی Multi Shooting نیز بهره می جویید که این حالت دارای سرعت های متفاوت با قابلیت   عکس برداری 6 تا 15 تصویر پیاپی می باشید در این حالت البته بیشتر تصاویر مات شده و از رزولوشن 320x240 پیکسل استفاده می شود .

وارد شدن به منوی عکس برداری هم با استفاده از دکمه و هم با استفاده از منوی اصلی امکان پذیر است . با استفاده از دکمه های جهت دار می توانید کانتراست و بزرگ نمایی تصاویر را در حین عکس برداری تنظیم نمایید و از افکت های مختلفی که برروی گوشی جهت اعمال بر عکس ها وجود دارد ؛ بهره جویید .

عکس ها در آلبوم گوشی نگهداری می شود و در آن جا می توانید اطلاعات دقیق مربوط به هر تصویر را مشاهده نمایید و تصاویر به صورت آیکن های کوچکی نشان داده می شوند همچنین برا ی مشاهده ی تصاویر می توانید از امکانات Slide Show استفاده نموده و تصاویر را به صورت تمام صفحه و پیاپی با فاصله زمانی برابر مشاهده نمایید .

گوشی فیلم ها را با فرمت 3GP ذخیره می نماید ؛ شما می توانید هم با صدا و هم بدون صدا فیلم ضبط کنید و تمام تنظیمات آن شباهت کاملی به تنظیمات در حین عکس برداری دارد مگر رزولوشن آن ها که در سه حالت زیر می باشد :

 

هیچ محدودیتی در ذخیره فایل ها در حافظه ی خالی گوشی نمی باشد و حداکثر حجم فایل های ویدئویی برای MMS ، KB 100  می باشد .

 

اتصال به کامپیوتر (Synchronization With PC):

با استفاده از بلوتوث و کابل ، استفاده از Easy Stadio2.0 که از سایت شرکت دانلود می شود قابل انجام می باشد .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال گوشی بسیار عالی بوده و صدای بلندگوها خالص و بدون هیچ خشی می باشد . حجم صدای زنگ 64 تن پلی فونیک گوشی در حدمتوسط بوده و Mp3 ها به اندازه کافی بلند می باشد که در خیابان نیز شنیده شود . قدرت ویبراتور گوشی نیز در حد متوسط است . تکنولوژی گوشی شباهت فراوانی به E720سامسونگ دارد و جزء سنسورهای حرکتی ، گوشی دچار تغییر مهمی نشده است . ولی شما حتی بدون در نظر گرفتن سنسورهای حرکتی تنها به خاطر طراحی زیبای آن ها نیز می توانید برای خریدشان اقدام نمایید .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)