Samsung D730

اولین باری که سامسونگ گوشی D730 را ارائه داد در نمایشگاه سبیت 2005 که در هانوفر برگزار شد و این شرکت علاوه بر ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung D730

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ راهنمای مصرف کننده

_ باتری

_ شارژر

 

اولین باری که سامسونگ گوشی D730 را ارائه داد در نمایشگاه سبیت 2005 که در هانوفر برگزار شد و این شرکت علاوه بر D730 ، گوشی های بسیار زیاد دیگری را نیز به عموم معرفی نمود ، اما این مدل های جدید همگی به گوشی قدیمی تری به نام I300 برمی گشتند ، اگر بخواهیم حقیقت را بیان کنیم این گوشی حدود دو سال از رقبای خود عقب تر می باشد در ابتدا D710 در سال 2004 معرفی گردید که به دلایلی با شکست مواجه شد و بعد از آن D720 براساس D710 به بازار عرضه گردید و بعد از مدت کمی حالت تاشو این گوشی به نام D730 به بازار عرضه گردید ، در اصل D730 یک آزمون برای قدرت بازار و نشان دادن کارآیی های سامسونگ بود ، در واقع هدف گوشی پیروزی تجاری نبود و آزمون بر پایه سری 60 بوده است . نکات بارز و مثبت گوشی در اندازه کوچک ، وزن کم و دوربین خوب آن بوده است و بقیه مطالب در سطح متوسط و عادی کار شده است و این اولین گام سامسونگ برای تولید Smartphone بوده که در سال آینده پتانسیل ارائه آن را خواهد داشت و به علت خاص بودن گوشی به همه نکات مثبت و منفی آن می پردازیم .

 

image

 

سامسونگ همیشه در طراحی گوشی ها سخت گیر بوده است و طراحی سعی دارد در نگاه اول حالتی گرد و مشتری پسند را به گوشی داده و از رنگ های مناسبی در آن استفاده کند . در مقایسه با تاشوهای موجود ، گوشی از اندازه کمی بزرگتر ولی مناسب برخوردار می باشد ولی نسبت به Smartphone ها دارای اندازه کوچکی می باشد ، 95x47x21 میلی متر و وزن گوشی نیز 95 گرم می باشد ، در زمان تولید D730 تنها مدل های تاشو ، Smartphone ، نوکیا 6260 و پاناسونیک X700 و موتورلا MPX220 بودند و این گوشی به عنوان یک تولید موفق در این راستا ارائه گردید .

 

image

 

بدنه گوشی پلاستیکی می باشد و زمانی که آن را در دست می گیرید متوجه خواهید شد که از جنس پلاستیک است ، که نه ارزان و نه گران قیمت می باشد و یک حالت میانی را به گوشی می دهد . ساختار گوشی محکم می باشد فقط در فشارهای زیاد کمی صدا از داخل آن خواهید شنید !

صفحه نمایش مربعی شکل بیرونی گوشی از نوع TFT بوده و دارای قطر 1.18 اینچی می باشد و رزولوشن آن 96x96 پیکسل می باشد 21x21میلیمتر. صفحه نمایش به گفته سازنده قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارد که البته در نظر 4000  رنگ مناسبی به نظر می رسد . وقتی صفحه نمایش روشن می شود و حتی وقتی گوشی را باز می کنید ، این صفحه نمایش روشن باقی می ماند ولی وقتی گوشی را می بندید و در عرض 4 ثانیه این صفحه نمایش کم رنگ و خاموش می شود و یک ساعت بزرگ برروی گوشی مشاهده می شود و خط بالای صفحه نشان دهنده باتری و سیگنال آنتن می باشد و بعد از 4 ثانیه از بسته شدن دیگر اطلاعات قابل مشاهده برروی صفحه نبوده و حتی با فشار دادن کلیدهای کناری گوشی فعال نمی شود .

در حین زنگ خوردن گوشی نام و عکس تماس گیرنده قابل مشاهده برروی این صفحه نمایش کوچک می باشد که عکس به طور کوچک در میان صفحه نشان داده می شود و البته شما احتیاج به حدس نام فرد از روی عکس او دارید ، صفحه نمایش بیرونی گوشی نیز در حین عکس برداری نقش نشان دهنده تصاویر را برای شما ایفا می کند .

 

image
 

 

یک بلندگو با قدرت متوسط نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و یک دوربین با فلاش و چراغ نشانگر آنتن دهی در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است ، دوربین گوشی هم همان جا در میان این دو قرار گرفته است و وقتی گوشی را می بینید به هر حال جای انگشتان برروی صفحه نمایش خواهد افتاد .

 

image

 

بازشدن گوشی با یک دست امکان پذیر است و صفحه نمایش اصلی گوشی با یک قاب نقره ای فلزی محصور گردیده است ، صفحه نمایش داخلی گوشی دارای رزولوشن 176x208 پیکسل می باشد و بنابر گفته سازنده قابلیت پشتیبانی 262000 رنگ را دارا می باشد ولی آیکن ها در گوشی جدید نشده است و شبیه به همان حالت های گوشی های قبلی می باشد و بیشتر به یک گوشی 65000 رنگ خوب می آید در برخی حالت ها و در برابر نور خورشید ، صفحه نمایش گوشی کاملاً محو می گردد و حتی پیدا کردن زاویه مناسبی برای این مطلب سخت و دشوار خواهد بود .

 

image

 

 

 

 

کلیدهای شماره دار گوشی کاملاً نزدیک به یکدیگر می باشند ولی دارای اندازه بزرگی هستند و حرکت مناسب و متوسطی را دارند . نور پس زمینه صفحه کلید آبی می باشد و دکمه تأیید (OK) نیز در Joystick گوشی قرار گرفته است .

 

image

 

image

 

 

در سمت چپ گوشی تنها دو کلید کنترل صوتی گوشی قرار گرفته است و در سمت راست محل اتصال هدست با پوشش پلاستیکی و کمی پایین تر ، دکمه فعال سازی دوربین و عکس برداری که کاملاً داخل بدنه قرار گرفته است و پایین تر از آن محل قرارگیری کارت حافظه مشاهده می شود که کارت حافظه آن از نوع MMC micro می باشد و دارای پوشش پلاستیکی نیز است .

 

 

image

 

 

به هر حال این سازنده تصمیم به استفاده از این نوع کارت های حافظه گرفته که دارای ابعاد mm 14x12x1.1 است که تقریباً یک سوم MMC های معمولی می باشد و ولتاژ 1.8 تا 3.3 را تحمل می کند و بیشتر سرعت انتقال داده ی آن MB/S 26 می باشد ، شرکت سامسونگ تولید MMC micro ها را از مارس 2005 شروع نموده است کهگیگابایت 1 برای سال 2005 ،2 و 4 گیگابایت آن را در میانه 2006 تولید خواهد نمود .

محل اتصال شارژر گوشی در قسمت پایینی آن قرار گرفته است و بند مخصوص گردن گوشی بالای آن قرار داده شده که البته خانم ها شاید به علت وزن گوشی از آویزان نمودن آن دور گردنشان امتناع ورزند .

با برداشتن پوشش پشت گوشی می توانید باتری Li – Ion گوشی را مشاهده نمایید که یک روز ونیم با 15 دقیقه صحبت و 30 دقیقه بازی و 10 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی به کار خود ادامه می دهد . البته اگر استفاده کمی از گوشی داشته باشید تا 2 روز هم می توانید روی آن حساب باز کنید .

 

بلوتوث (Bluetooth) :

در این گوشی نیز همانند گوشی های جدید نوکیا فقط از بلوتوث استفاده شده و اثری از اینفرارد دیده نمی شود و بلوتوث گوشی پروفایل های زیر را پشتیبانی می کند :

_ GAP   دسترسی کلی

_ DUN  اتصال به شبکه

_ HPF  اتصال به هندزفری

_ HS   اتصال به هندزفری

_ GOEP   Generic Object Profile Exchange

_ OPP    Object Push Profile  

_ FTP     File Transfer Profile

بلوتوث دستگاه برای سری 60 می باشد و در D720 و D730 استفاده شده و از نوع بلوتوث نسخه 2 می باشد .

 

 دوربین (Camera) :

یک دوربین 1.3 مگاپیکسل در این گوشی موجود است و فراخوانی دوربین 4 ثانیه به طول می انجامد و نشان دادن تصویر در صفحه نمایش 1 ثانیه عقب تر از حالت واقعی می باشد و فشردن دکمه ی راست و چپ ، شما را به بخش فیلم و یا عکس خواهد برد بالا و پایین بردن  Joy Stick برای بزرگ نمایی ، تنظیم روشنایی و کنتراست گوشی کارآیی دارد ، همچنین از فلاش و تایمر جهت عکس برداری می توانید استفاده نمایید . کیفیت عکس ها در سه حالت بالا (High) ، عادی (Normal) و پایه (Basic) می باشد و دارای رزولوشن های 1024x1280 و 640x480 و 320x240 و 176x144 پیکسل می باشد و کیفیت تصاویر یکی از بهترین ها بین گوشی های موجود می باشد و شاید تنها ، بازی را به نوکیا 6680 و 6681 ببازد .

تنظیم های فیلم برداری نیز شباهت زیادی به عکس برداری داشته و دارای رزولوشن های 288x352 و 176x144 و 128x96 می باشید . آزمایشاتی بررو ی گوشی با استفاده از SP mark انجام شده و با مدل های مختلف نوکیا مقایسه گردیده که در جدول زیر آمده است .

 

image
 

 

تقریباً 20.4 مگابایت در حافظه برای استفاده شما موجود می باشد .

 

نرم افزار (Software) :

در این گوشی از نرم افزار سری 60 یعنی سیمبین 7 ، (Symbian 7) استفاده گردیده است و در این قسمت به آن می پردازیم همانند گوشی های 6680 و 6681 صفحه نمایش در شروع کار با گوشی دارای شکل و شمایلی شبیه به گوشی های تحت ویندوز می باشد ، 4 آیکن بالاتر نشان دهنده آخرین کارآیی های استفاده شده می باشد و در زیر آن نیز 3 خط نوشته نشان دهنده پیام های خوانده نشده ، توضیحاتی در رابطه با ملاقات ها و کارها و وظایف اتمام نشده می باشد .

 

image
 

 
Mp3 Player :

این برنامه خوب ومناسب بوده و دارای تنظیمات مخصوص اکولایزر نیز می باشد .

 

image
         
image

 
Picsel Viewer :

این برنامه قوی قابلیت نشان دادن فایل ها MS Office را دارد که قسمت خاصی در اسمارت فون های سامسونگ می باشد و این ویرایش 1.1.3 آن است که با برخی فونت ها البته دارای مشکلاتی می باشد که در D600 دیده نمی شود .

 

image

 
Any Voice :

کارآیی کنترل صوتی گوشی که قابلیت شناسایی نام ها و برنامه ها را به صورت صوتی داشته و در واقع مسئول قسمت برنامه های صوتی می باشد .

 

Mounut :

این قسمت به شما کمک می کند که برخی از کارآیی های گوشی که شما انتخاب می کنید در لیست منوهای اصلی بیاید . مثلاً خواندن پیام ها و یا نوشتن یادداشت که این کارآیی در اسمارت فون های قبلی مشاهده نشده است .

 

Print :

یک کارآیی تحت برنامه HP که قابلیت فرستادن دستور پرینت از طریق بلوتوث را به شما خواهد داد .

دو بازی Bubble Smile و Golf نیز در گوشی موجود می باشند که می تواند اوقات فراغت شما را پر کند .

شاید مهمترین بخش برنامه های گوشی همان قابلیت خواندن فایل های MS Office باشد تصور نکنید برنامه هایی جهت ویرایش بعد از عکس برداری و تصویربرداری در گوشی وجود دارد .

 

و در نهایت :

این وسیله بدون هیچ مشکلی در سیستم ارتباطی و با کیفیت در اتصال ، به کار خود ادامه می دهد و صدای زنگ ها نیز بلند بوده و شاید تنها در یک خیابان شلوغ شنیده نشود البته حجم صوتی گوشی از D720 و I300 کمتر است و ویبره ی گوشی در حد متوسط است . این گوشی اواخر 2005 به بازار وارد شد و فروش گوشی احتمالاً خیلی بالا نخواهد بود چون گوشی برای کسانی ساخته شده است که به دنبال اسمارت فون ها هستند ، زیرا که این گوشی شاید از لحاظ قیافه دارای شکل و شمایل خوبی باشد ولی از لحاظ اسمارت فون بودن یک سال از رقبای خود عقب تر می باشد .

 مشخصات گوشی را به طور خلاصه در زیر آورده ایم :

_ کلاس : SmartPhone

_ موقعیت در خط تولید : زیر D720

_ سیستم عامل : سری 60 نوکیا (Symbian 7)

_ CPU : MHZ 192 Texas Ins.

_ Rom : MB 20.4

_ اینترفیس : USB ، Blue Tooth و MMC micro

باند : 10 کلاس GPRS و 1900/1800/900 GSM

_ صفحه نمایش داخلی : 262000 رنگ و 176x208 رزولوشن و 1.83 اینچ و TFT

_ صفحه نمایش خارجی : 65000 رنگ و 96x96 رزولوشن و 1.83 اینچ و TFT

_ دوربین : 1.3 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری

_ باتری : قابل جابه جایی از نوع Li – Ion

_ ابعاد : 95x47x21 میلی متر

_ وزن : 95 گرم

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)