HTC HD7

مطلقا نمی توانید یک گوشی کوچک مبتنی بر WP7  بیابید. گرچه 4.3 اینچ هم از آنچه تصور می کردیم ، فراتر می رود. بهترین حالت این سناریو این است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۹/۲۷
بررسی تخصصی HTC HD7  
مقدمه

مطلقا نمی توانید یک گوشی کوچک مبتنی بر WP7  بیابید. گرچه 4.3 اینچ هم از آنچه تصور می کردیم ، فراتر می رود. بهترین حالت این سناریو این است که HD7 همان گوشی تلفن همراهی است که مدت ها انتظارش را می کشیدید.و بدترین حالت هم آن است که بزرگی آن موجب شکستش می شود.

نمی توان از HTC HD7 به آسانی گذشت، این همان نخستین گوشی مبتنی بر WP7 نبود که شایعه عرضه اش بر سر زبان ها افتاده بود؟ درست حدس زدید!هیچ گوشی ای برای Windows Phone 7 خیلی بزرگ یا خیلی قدرتمند نیست. و در واقع اگر از مایکروسافت بپرسید قطعا خواهید شنید که هر چه بزرگتر بهتر ؛ با این اوضاع HTC شرایط دشواری برای تصمیم گیری نداشته است .

 

image
 
image

image

 

HTC HD2 تا زمانی که مایکروسافت حداقل مشخصات سخت افزاری گوشی های مبتنی بر Windows Phone7 را اعلام نکرده بود ، پیشروی بازار ویندوز موبایل بود.HTC جانشین دیگری برای این پیشگام در نظر گرفته است و تنها منتظر تایید مایکروسافت برای عرضه آن است. به هر حال همانطور که گاهی دیده ایم این بار هم همه چیز بر مبنای ساخت یک گوشی با بزرگترین صفحه نمایش متمرکز شده است.
 

ویژگی های کلیدی
صفحه نمایش لمسی خازنی 4.3 اینچی از نوع LCD با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA  پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه سیستم عامل Windows Phone 7 پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon ، 576 مگابایت حافظه RAM و 512 مگابایت حافظه ROM دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش دوگانه  و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر ضبط ویدیویی 720p با نرخ 25 فریم بر ثانیه حافظه داخلی هشت گیگابایتی سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری پورت MicroUSB (به همراه قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت) Wi-Fi b/g/n و DLNA پشتیبانی از Dolby Mobile و SRS بلوتوث استریو v2.1 با پشتیبانی از A2DP سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه ویرایشگر اسناد آفیس یکپارچگی با فیس بوک و سرویس های آنلاین گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از AGPS رادیو اف ام استریو به همراه RDS ارائه به همراه نرم افزارهای اختصاصی HTC و همین طور HTC Hub قابلیت تبدیل صوت به متن پایه  رومیزی زرد رنگ با طراحی جالب کیفیت صدای فوق العاده
 
نقاط ضعف اصلی

زمان پاسخدهی بالای صفحه نمایش سبب محو شدن تصویر می شود

عدم امکان توسعه حافظه در دسترس

عدم تعبیه مکانیزمی برای محافظت از لنز دوربین

وزن سنگینِ 162 گرمی (که البته برای ما چندان مهم نیست)

مشکلی خاص در دریافت سیگنال ها
 

محدودیت های خاص WP7
نبود یک File Manager عمومی عدم امکان انتقال فایل بوسیله بلوتوث عدم تعبیه حالت Mass Storage در هنگام اتصال به رایانه تعداد محدود نرم افزارهای در دسترس عدم پشتیبانی از فایل های فلش یا Silverlight در مرورگر وب وابستگی بسیار زیاد به نرم افزار Zune برای مدیریت فایل ها توسط رایانه و همگام سازی عدم تعبیه قابلیت تماس تصویری صداهای زنگ جدید تنها از طریق Marketplace در دسترس هستند عدم تعبیه حالت های اکولایزر در پخش کننده موسیقی پشتیبانی نکردن از چند وظیفه گی عدم امکان Copy/paste عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD نبود هیچ نشانه ای از قابلیت های مسیر یابی Bing Maps نبود امکان گشت و گذار در اینترنت با اتصال گوشی به رایانه نبود امکان تشخیص دست خط

 آنچه که از آن مطمئنیم آن است که HTC در ساخت HD7 مجبور شده است تمامی ضوابط مایکروسافت را رعایت کند. از سوی دیگر ، این کار به مانند یک Copy/paste می ماند. همانطور که می دانید گوشی های مبتنی بر WP7 کار سختی برای اثبات خودشان در پیش دارند. HD7 کار دشوارتری در پیش دارد و باید خود را متمایز از HD2 هم نشان دهد.

سیستم عامل جدید نقطه خوبی برای آغاز است. از نظر سخت افزاری ، پایه تاشوی گوشی بسیار چشمگیر است. از دیگر آیتم های جذاب می توان به HTC Hub و نرم افزارهای اختصاصی ارائه شده در آن اشاره کرد.
 

image
 
image

image
 
image

 

اما از سویی ، خلاقیت آنچنانی در ساخت HTC HD7 دیده نمی شود. به نظر می رسد که این مورد به دیگر گوشی های مبتنی بر WP7 ساخت HTC وانهاده شده است. HTC HD7 برای تبدیل شدن به یک بازیگر قدرتمند به یک صفحه نمایش بهتر نیاز داشته است.

اگر هنوز هم با ما هستید ، به شما پیشنهاد می کنم در قسمت بعدی که به طراحی سخت افزاری گوشی خواهیم پرداخت هم همراه ما باشید.
 

محتویات جعبه HTC HD7

جعبه HTC HD7  تنها لوازم استانداردی چون یک شارژر USB و یک کابل استاندارد microUSB را به همراه آیتم هایی نظیر یک هدست یک تکه با کنترل های پخش موسیقی و کتابچه های راهنما هم در نسخه الکترونیک و هم در نسخه چاپی در خود جای داده است.

 به دلیل پشتیبانی HD7 از سوکت 3.5 میلی متری ، هدست های ارائه شده تنها گزینه پیش روی شما برای استفاده به همراه گوشی نیست.

 

image
 
image

 

نمای 360 درجه HTC HD7

تصور می کنیم باز هم باید این نکته را گوشزد کنیم ، با اینکه به نظر می رسد صفحه نمایشی با این اندازه قابلیت استفاده از گوشی را زیر سوال می برد اما گوشی به آسانی قابل اداره کردن است و استفاده صحیح HTC از فضا ستودنی است. حاشیه های اطراف صفحه نمایش به صورت قابل توجهی نازک و باریک هستند و صخامت نسبتا کم گوشی هم سبب می شود که طول و عرض آن را پذیرفتنی دانست.

HD7 ابعادی معادل 11.2*68*122 میلی متر و وزنی معادل 162 گرم دارد که پیش از این مشابه آن را در Desire HD دیده بودیم. این گوشی اصلا کوچک نیست اما با توجه به اندازه صفحه نمایش می توان آن را قابل قبول دانست. و در آخر اینکه مانند همیشه این گوشی هم از همان ساخت با کیفیتی که از HTC انتظار داریم ، بهره می برد.

 

image

 

طراحی

این گوشی بزرگ و سنگین است اما از استحکام و دوام بسیار خوبی برخوردار است. اگر صفحه نمایش از این بزرگتر می شد ، باید نام تبلت را بر این گوشی می نهادیم. بهترین نکته ای که دیده می شود و البته دیگر خبر جدیدی هم نیست ، این است که کار با گوشی آسان است ، پس بهتر است بیش از این وقتمان را در این بخش هدر ندهیم و به سراغ پایه خاص گوشی برویم که HD2 را از Desire HD متمایز می کند.

این پایه تنها قطعه فلزی به کار رفته در ساخت گوشی است و با وزن فگوشی به نظر نمی آید که نیازی به استفاده بیشتر از فلز در ساخت آن احساس می شده است. این پایه گواه دیگری برای استفاده خوب از فضا در HTC HD7  است و با خم شدن بر روی محل جایگیری لنز دوربین قرار می گیرد. این آیتم بر زیبایی های بصری بدنه گوشی هم می افزاید. رنگ نقره ای این پایه هم با قسمت نقره ای رنگ پایین گوشی هماهنگی زیبایی دارد.

اطراف لنز دوربین (و همین طور فلاش دوگانه و اسپیکر گوشی) به رنگ زرد در آمده است. ما پیش از این هم شاهد به کار گیری این رنگ در بدنه داخلی گوشی های HTC بوده ایم. با خم شدن و جای گرفتن پایه در جای خود ، میزان بسیار کمی از آن پیداست اما این میزان کم هم برای افزودن بر جذابیت گوشی کافیست. پلاستیک مات استفاده شده در کناره پشتی در برابر اثرات انگشت مقاوم است.

صفحه نمایش گوشی تقریبا تمامی کناره جلویی آن را اشغال کرده است ، گرچه کیفیت تصاویر صفحه نمایش به اندازه قطر آن قابل توجه نیست. این صفحه نمایش یک LCD معمولی است اما این چیزی نیست که ما از آن ناراضی هستیم.

 

image
 
image

image

 

برای اینکه از نقاط قوت صفحه نمایش آغاز کنیم ابتدا نگاهی به حساسیت آن می اندازیم. حساسیت صفحه نمایش خوب است و نمونه خازنی به کار رفته در HD7 پاسخدهی بسیار خوب و عملکرد مناسبی دارد. تماشای ویدیوها ،مرور وب و خواندن متن بر روی صفحه نمایشی با این اندازه و رزولوشن بسیار لذت بخش هستند . زوایای دید و خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب هم قابل قبولند.

کنتراست نسبتا پایین ، اشباع رنگی کم و  روشنایی بسیار ضعیف صفحه نمایش است که سبب می شود از آن ناراضی باشیم. صفحه نمایش به وضوح فاصله بسیاری از صفحه نمایش های Super AMOLED یا LCD به کار گرفته شده در آیفون دارد و هیچ تردیدی در این مورد وجود ندارد. اما مشخصا کیفیت تصویر این صفحه نمایش از گوشی هایی چون LG E900 Optimus 7 و یا حتی HTC Trophy  هم پایین تر است.

و برای اینکه شاید این نقایص برای تصمیم گیری شما کافی نباشند ، باید به مشکل دیگر صفحه نمایش HTC HD7  هم اشاره کنیم. زمان پاسخدهی این صفحه نمایش بسیار ضعیف است که در هنگام پیمایش منوهای فهرست وار برجسته تر هم میشود. می توانید این مسئله را در هنگام پیمایش منوها و با دقت به محو شدن آن ها درک کنید. این اتفاق در هر جای دیگری از رابط کاربری که باید با لیست ها کار کنید هم رخ می دهد. آنچه جای شگفتی دارد این است که این مشکل در مرورگر وب یا گالری عکس چندان هم جدی نیست . اما به هر حال نمی توان به سادگی این مشکل را در منوی اصلی و پخش کننده ویدیویی نادیده گرفت.

در بالا و پایین صفحه نمایش دو نوار دیده می شود که به سادگی می توان آن ها را با اسپیکرهای استریو اشتباه گرفت. اما متاسفانه باید بگوییم که آن ها اسپیکر نیستند. به کارگیری آن ها هیچ هدفی جز جمع کردن گرد و غبار را که پاکسازی آن ها هم محال است را دنبال نمی کرده است.

در بالای صفحه نمایش  خروجی صدای مخاطب ، LED نشانگر وضعیت و سنسورهای محدود کننده نور و مجاورت جای داده شده اند.

در زیر صفحه نمایش هم کنترل های همیشگی Windows Phone 7 یعنی Back ، Start و Search تعبیه شده اند. همه این کنترل ها خازنی هستند و از حساسیت بالایی برخوردارند. با فشردن و نگاه داشتن کلید میانی Start فرمان صوتی فعال خواهد شد.

 

image
 
image

 

کناره سمت راست گوشی میزبان کلیدهای تنظیم صدا و کلید اختصاصی دوربین است. کلیدهای تنظیم صدا باریک هستند و چندان هم برجسته نشده اند و به همین دلیل احساس بازخورد آن ها تا حدی دشوار است.

کلید اختصاصی دوربین هم کوچک و باریک است اما از بازخورد بسیار بهتری برخوردار است. گرچه این کلید مشکل متفاوتی دارد. به دلیل طراحی خاص کناره پشتی ، کلید شاتر از آنچه که باید به مرکز نزدیک تر شده است و به همین دلیل از مکان معمول انگشت اشاره فاصله گرفته است . در حالت افقی دسترسی به این کلید و فشردن آن تا حدی دشوار است.

هیچ چیز قابل توجهی در کناره سمت چپ گوشی به چشم نمی خورد.

 

image
 
image

image
 
image

 

تنها چیزی که در کناره بالایی گوشی توجه ما را به خود جلب می کند ، کلید روشن/خاموش/قفل گوشی است که باز هم باریک در نظر گرفته شده است اما این بار به اندازه کافی برجسته شده است.

 

image
 
image

 

کناره پایینی گوشی میزبان پورت microUSB ،  دهنی و سوکت 3.5 میلی متری استاندارد صوتی است.

 

image
 
image

 

لنز دوربین پنج مگاپیکسلی HTC HD7 هم طبق معمول در کناره پشتی تعبیه شده است و در اطراف آن هم اسپیکر و فلاش LED دوگانه گوشی دیده می شوند.

لنز دوربین در مرکز جای گرفته است که جای معمول قرارگیری انگشت اشاره در هنگام انجام مکالمات محسوب می شود. هیچ مکانیزمی به جز کمی فرورفتگی در بدنه گوشی ، برای محافظت از لنز در نظر گرفته نشده است و حتی قرار دادن گوشی در جیب تان هم ممکن است سبب خراشیده شدن لنز دوربین شود.

 

image
 
image

 

تنها دو نقطه برای پایه تاشو در نظر گرفته شده است و نمی توانید آن را در نقطه ای دلخواه میان این دو جای دهید. این پایه حالتی ارتجاعی دارد و در کل تکیه گاه محکمی برای گوشی تامین می کند. موضوع این است که نبود اسپیکر در کناره جلویی گوشی در هنگام استفاده از این پایه تاشو به شدت احساس می شود.

 

image
 
image

image

 

با خارج کردن کاور باتری از جای خود شیار جای گیری سیم کارت و باتری 1230 میلی آمپری گوشی نمایان می شوند. آنچنان که اعلام شده است این باتری در حالت آماده با کار تا 320 ساعت و در حالت مکالمه تا پنج ساعت و بیست دقیقه می تواند نیروی مورد نیاز HTC HD7 را در شبکه های 3G مهیا سازد.

 

image

 

HD7 در کل گوشی خوش ساخت و محکمی است. اغلب بدنه این گوشی از پلاستیک مات با کیفیتی ساخته شده است اما کمی هم از فلز در ساخت آن – روکش فلزی دوربین-  بهره گرفته شده است.استفاده بهینه از فضا هم سبب می شود که به کار گیری این گوشی غول پیکر از آنچه فکر می کنید ، آسان تر باشد.

اندازه صفحه نمایش مشخصا یک امتیاز برای گوشی به شمار می رود. ما تصور می کنیم HTC در ساخت یک گوشی 4.3 اینچی عملکرد خوبی داشته است اما در گام اول و انتخاب صفحه نمایش مایوس کننده ظاهر شده است. اگر مطمئن نیستید ، بهترین کار این است که قبل از اینکه به خرید گوشی دست بزنید ، به صورت آزمایشی با آن کار کنید. و مطمئن شوید که چیزی را که می بینید دوست دارید ، کیفیت تصویر به حدی بد بود که حتی ما تصور کردیم این مشکل تنها به نمونه ای که در اختیار ماست ، مربوط می شود!

 

image
 
image

 

صفحه اصلی منعطف به همراه Live Tiles

نیمه نرم افزاری Windows Phone 7 به مثابه کتابی است که پیش از این خوانده اید ، و دلیل این امر آن است که تمامی گوشی های مبتنی بر WP7 بر مبنای نرم افزاری یکسان اجرا می شوند و تنها چند نرم افزار اضافی است که سبب ایجاد تفاوت می شود. بنابراین نباید از اینکه ما از  بررسی های پیشین گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل هم در نوشتن کمک گرفته ایم ، تعجب کنید . می خواهیم به شما اطمینان دهیم حتی در هنگام استفاده از متون قبلی در بررسی های جدید ، همیشه واقعیات را با واحد بررسی چک کرده و آن ها را با گوشی تطبیق می دهیم.

هواداران HTC از اینکه ببینید شرکت تایوانی محبوب شان نتوانسته است همان کار همیشگی را که برای متحول کردن سایر رابط ها انجام می داده ، در این رابط هم صورت دهد، مایوس خواهند شد اما با این حال آن ها هنوز هم سعی کرده اند حال و هوای همیشگی را در محصول جدیدشان هم حفظ کنند. هاب HTC از ساعت و نرم افزارهای آشنایی استفاده می کند که چندان با رابط کاربری Sense غریبه به نظر نمی رسند.

 

image
 
image
 
image

 

HTC نرم افزارهایی شامل عناوین Stocks ، Photo Enhancer ، Converter ، Connection Setup و Sound Enhancer به گوشی افزوده است. همه آن ها پر از جلوه های متحرک چشم نواز و جذاب هستند. چند نرم افزار دیگر هم در هاب HTC در دسترس است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

صفحه اصلی Today از میان برداشته شده و جای خود را به صفحه اصلی جدیدی داده است که یکی از منعطف ترین نمونه هایی است که تا به حال دیده ایم. با ادامه دادن به مطالعه این بررسی خواهید دید چه چیزهایی را می توانید بر روی این صفحه اصلی جای دهید. دیگر نشانی از منوی Start و همین طور خانه های شش ضلعی دیده نمی شود.

رابط کاربری Metro در Windows Phone 7  دو بخش اصلی دارد که در کنار هم هستند : صفحه اصلی و منوی اصلی . می توانید با استفاده از کشیدن انگشت تان بر روی صفحه نمایش یا استفاده از کلید جهت نما بین این دو بخش جا به جا شوید.

 صفحه اصلی نمایی مشبک از اجزای پویا یا Live Tiles را به نمایش می گذارد. آنها در کل همان ویجت ها هستند اما بر خلاف ویجت های رایج ، متحدالشکل هستند و برچسبی بر روی آن ها قرار گرفته است که عملکرد آن ها را مشخص می کند. آن ها اطلاعات مختصری چون تعداد پیام ها و تاریخ را هم نمایش می دهند اما به عنوان میانبرهای صفحه اصلی Windows Phone 7  هم عمل می کنند.

تم رنگی رابط قابل سفارشی سازی است ، پس زمینه می تواند به رنگ تیره یا روشن باشد و رنگ عناصر دیگر هم می تواند یکی از رنگ های موجود ارائه شده باشد.

منوی اصلی در واقع یک لیست است. اینجا جایی است که تمامی هاب ها و نرم افزارهای نصب شده فهرست بندی شده اند. با فشردن و نگاه داشتن آن ها ، می توانید آن ها را به صفحه اصلی الصاق کرده ، آن ها را حذف کنید و یا به رتبه بندی و بررسی آن ها بپردازید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

هیچ پوشه ای در منوی اصلی دیده نمی شود و بنابراین با افزایش تعداد نرم افزارهای نصب شده ، این لیست هم طولانی تر می شود. بدین شکل ممکن است یافتن نرم افزارهایی که به ندرت از آن ها استفاده می شود ، بسیار دشوار شود.

رابط کاربری کاملا ساده است ، با کشیدن انگشت تان به طرفین بر روی صفحه ، به نوعی رابط لبه ای را مدیریت کرده و می توانید از کلیدهای مجازی هم بدین منظور کمک بگیرید. به این شکل ، رایج ترین قابلیت ها پوشش داده می شوند اما برای دستیابی به قابلیت های پیشرفته تر باید را بفشارید.

 

image
 
image

 

با این کار یک منوی مفهومی دیگر باز می شود و اگر آیکنی به اندازه کافی واضح نباشد ، برچسب هایی هم در زیر آن قرار می گیرد. با فشردن و نگه داشتن یک آیتم منویی نمایان می شود که اجازه دستکاری آن آیتم را فراهم می آورد.

امکانی که به نسبت نسخه ششم ویندوز موبایل در Windows Phone 7  نادیده گرفته شده است ، قابلیت چندوظیفه گی است که این بار در این سیستم عامل بسیار مشابه به iOS 4 کار می کند. کلید Start شما را از نرم افزار خارج کرده و به صفحه اصلی هدایت می کند. میتوانید با فشردن کلید Back از نرم افزار خارج شوید. این کلید شما را به نرم افزاری که آخرین بار از آن استفاده کرده اید، باز خواهد گرداند.

آخرین نرم افزار درست از همان جایی که آن را رها کرده اید ، اجرا خواهد شد . با ضربه زدن بر روی Live tile یا میانبر مربوطه از منوی اصلی و یا با استفاده از کلید Back که شما را به آخرین صفحه ای که دیده اید باز می گرداند ، می توانید به نرم افزارها باز گردید.

گرچه نبود قابلیت چند وظیفه گی به این معناست که برای مثال امکان اجرای نرم افزارهایی به غیر از نرم افزارهای اصلی گوشی ، چون یک پخش کننده موسیقی ، را در پس زمینه نخواهید داشت.نکته عجیبی که در این بخش دیده می شود این است که حتی بعد از قفل کردن گوشی این نرم افزارها (کلا و نه فقط پخش کننده موسیقی) به اجرای خود ادامه می دهند اما شما باید اجازه این کار را به آن بدهید. نخستین باری که نرم افزار را اجرا می کنید ، گوشی از شما می خواهد که این اجازه را به نرم افزار بدهید . امکان تغییر این حالت از منوی تنظیمات نرم افزار وجود دارد.

مایکروسافت این محدودیت را تنها برای نرم افزارهایی که ثابت کنند باتری را بیش از حد مصرف نخواهند کرد ، از میان برخواهد داشت. برای تایید شدن توسط مایکروسافت ، در صورتی که نرم افزار مورد نظریک پخش کننده موسیقی باشد ، گوشی باید با اجرای آن تا  شش ساعت و در صورتی که از انواع نرم افزارهای دیگر باشد تا 120 ساعت دوام بیاورد. گرچه آن ها مشخص نکرده اند که گوشی تلفن همراهی که برای تست مورد استفاده قرار خواهد گرفت چه خواهد بود و یا حتی از چه باتری استفاده خواهد کرد.

با اینحال ، با قفل کردن گوشی ،دیگر نرم افزار ها به صورت معلق در می آیند و باز کردن قفل گوشی سبب می شود که اجرای  بازی یا نرم افزار از سر گرفته شود که گاهی بسیار کند است و سبب می شود تا روند و جریان کار از دست تان خارج شود.این موضوع برای گیــــمر ها بسیار آزار دهنده است. هیچ نوع لیستی که آیتم هایی که اخیرا استفاده کرده اید را در خود جای داده باشد ،در این رابط دیده نمی شود و بنابراین باید از منوی اصلی یا Back برای بازگشت آسان تر استفاده کنید. اما نمی توان استفاده از گوشی را هم با گوشی هایی که از چندوظیفه گی واقعی برخوردارند ، مقایسه کرد.
 

یکپارچگی دفترچه تلفن با فیس بوک

هاب People مسئولیت دفترچه تلفن را بر عهده گرفته است  اما نام نهادن آن به عنوان یک دفترچه تلفن چندان صحیح نیست.به جای آن این دو بخش با عناوین «People » و «Profile» مشخص شده است. Profile اصطلاحی رایج در دنیای شبکه های اجتماعی است که نشانه خوبی از آنچه قرار است در اختیار کاربر قرار بگیرید ، محسوب می شود.

نخستین صفحه هاب people لیستی از مخاطبین شما (مخاطبین تلفنی ، دوستان تان در سرویس های شبکه های اجتماعی ، آدرسهای ایمیل و...) را با میانبرهای جستجو و افزودن مخاطب به نمایش می گذارد.

مخاطبین به ترتیب حروف الفبا مرتب می شوند و با با استفاده از مربع های آبی رنگ و یک حرف الفبا مشخص می گردند. می توانید بر روی هر کدام از این حروف الفبا کلیک کنید تا صفحه با برجسته ساختن تمامی حروف مورد استفاده به نمایش در آید. با زدن ضربه بر روی حرفی خاص به همان قسمت در لیست مخاطبین هدایت خواهید شد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

مخاطبین بوسیله نام کوچک یا نام خانوادگی قابل مرتب سازی هستند و می توانید آن ها را به صورت «نام ، نام خانوادگی» یا «نام خانوادگی ، نام» مشاهده نمایید.می توانید مخاطبین FaceBook را هم در این بخش در صورت تمایل مشاهده نمایید و چندین حساب کاربری هم برای همگام سازی داشته باشید.

با حرکت دادن انگشت تان به سمت راست یا چپ می توانید رویدادهای جدید از تمامی مخاطبین را مشاهده نمایید. با تکرار این حرکت ، مخاطبینی که اخیرا با آن ها تماس داشته اید را مشاهده خواهید نمود. به جای لیست مخاطبین مورد علاقه، می توانید  مخاطب مورد نظر تان را به صورت مستقیم در صفحه اصلی داشته باشید.

 

image
 
image

 

در هنگام مرور پروفایل یک مخاطب ، تصویر وی به شما نمایش داده می شود. در زیر این تصویر ، میانبرهایی به عملکردهایی چون تماس تلفنی ، فرستادن پیام کوتاه ، فرستادن پیام در سرویس جاری ، مشاهده وب سایت و مانند آن دیده می شود. در زیر هر کدام از میانبر ها ، در اندازه ای کوچکتر و رنگ خاکستری یا آبی ، اهداف این عملکردها (مانند شماره تلفن ، ایمیل ، آدرس سایت و ...) و جایی را که این اطلاعات از آن دریافت می شوند ؛ به نمایش در می آیند.

کلیدی در این قسمت به کاربر اجازه می دهد تا دو یا چند مخاطب را از سرویس های مختلف به هم پیوند دهد. با کشیدن انگشت تان به طرفین ، پنل What's New? که آخرین به روز رسانی ها و رویدادهای آن مخاطب را به نمایش در می آورد ، نمایان می شود.

 

image
 
image
 
image

 

در هنگام ویرایش یک مخاطب ، امکان افزودن چند شماره تلفن و آدرس ایمیل از انواع مختلف (چون منزل ، محل کار و ...) ، صدای زنگ سفارشی . یادداشتی با فیلدهای مختلف (چون تاریخ تولد ، وب سایت ، محل کار و ...) را دارید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

قابلیت های تلفنی و جای خالی شماره گیری هوشمند

صدای HTC HD7 در حین تماس ها واضح و بلند است. دریافت سیگنال ها هم خوب است اما در ناحیه هایی با پوشش ضعیف تماس ها بیشتر از آنچه باید قطع می شوند.

HTC HD7 هم مظنون به  از دست دادن توانایی در دریافت سیگنال هاست. در بدترین حالت نشانگر سیگنال ها حتی در صورتی که دستان مان را کاملا به دور گوشی می پیچیدیم ، به دو خط کاهش یافت. این اتفاق در حالتی که گوشی را به صورت معمولی هم در دست گرفتیم روی داد و بنابراین باید در نواحی با پوشش ضعیف مراقب باشید.

 

image
 
image

 

نرم افزار Phone تاریخچه تماس ها را به همراه میانبرهایی به تماس صوتی ، شماره گیر و دفترچه تلفن نمایش می دهد.میانبر این نرم افزار در صفحه اصلی و صفحه قفل تعداد تماس های از دست رفته را  به نمایش می گذارد.

خود شماره گیر تا اندازه ممکن ساده طراحی شده است و تنها صفحه کلید به همراه یک کلید تماس و یک کلید ذخیره در این بخش به چشم می خورد. یکی از سورپرایزهای ناخوشایند در این بخش ، نبود قابلیت شماره گیری هوشمند است. اما نرم افزار phone در یافتن مخاطبین عملکرد خوبی از خود به جای می گذارد.

به جای آن می توانید از شماره گیری صوتی بهره بگیرید، Optimus 7  توانست اغلب دستورات ما را به خوبی تشخیص دهد اما در تفکیک دو Dexter موجود در دفترچه تلفن ما دچار مشکل شد. با این حال موفق شد اسم غیرمعمول Mandark را شناسایی کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

یکی از گزینه های جالب ، دستیار کدهای پیشوند بین المللی است و در مواقعی که می خواهید با خارج از کشور تماس بگیرید ، حتما به کارتان خواهد آمد. قابلیتی که نبود آن حتما برخی از شما را آزرده خواهد ساخت ، امکان انتخاب آهنگی خاص از میان آهنگ های تان به عنوان صدای زنگ است.

در هنگام دریافت تماس ، تصویر مخاطب به صورت تمام صفحه به نمایش در می آید و می توانید آن را برای نمایان شدن کلید های پاسخ یا رد به بالا بکشید. به این روش احتمال پاسخ دادن یا رد کردن تصادفی تماس ها از میان خواهد رفت.

نشانگر های وضعیت (به غیر از ساعت) به صورت پیش فرض مخفی هستند اما می توانید با ضربه ای بر روی قسمت بالایی صفحه نمایش ، آن ها را ببینید.
 

قابلیت های پیام رسانی خوب

پیام رسانی در Windows Phone 7   به شکل حباب وار مدیریت می شود و هر پیام کوتاه یا چند رسانه ای در یک حباب به نمایش در می آید.هنگامی که نرم افزار را اجرا می کنید، لیستی از مکالمات به نمایش در می آید. هر مکالمه شامل چند پیام است که در درون حباب ها قرار داده شده اند و به ترتیب زمان دریافت/ارسال مرتب شده اند.

یک حباب خالی در پایین نمایش داده می شود و می توانید با کلیک بر روی آن به درج پاسخ تان بپردازید. می توان بیش از یک گیرنده را برای هر پیام تعیین کرد . این کار با کلیک بر روی کلید + در کنار فیلد گیرنده انجام می پذیرد. تنها کافی است که چند حرف ابتدای نام مخاطب را درج کنید تا گوشی آن را به صورت خودکار برای تان بیابد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

می توانید با الصاق عکسی به پیام آن را به یک پیام چند رسانه ای تبدیل کنید. برای این منظور می توانید از عکس های موجود استفاده کرده و یا به ثبت عکسی جدید بپردازید. گرچه تنها امکان افزودن یک عکس را دارید و علاوه بر آن تنها امکان ضمیمه کردن عکس ها وجود دارد و نمی توانید از ویدیوها به عنوان ضمیمه استفاده کنید.

نرم افزار مخصوص ایمیل هم بسیار خوب است. این بخش به آسانی توانست تنظیمات مورد نیاز را برای حساب های کاربری Gmail و Hotmail ما بیابد. هر صندوق ورودی مجزاست  و می توانید هر یک از آن ها را به صفحه اصلی الصاق نمایید. گرچه این بار از صندوق ورودی سراسری خبری نیست.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

می توانید تنظیمات را برای به نمایش در آمدن تمامی پیام ها ، پیام های خوانده نشده و یا نشانگذاری شده با استفاده از کشیدن انگشت بر روی صفحه تغییر دهید. انجام عملیات گروهی بر روی ایمیل ها هم آسان است .

 

image
 
image

 

هر کدام از ایمیل ها را می توانید نشانگذاری کنید تا یافتن ایمیل های مهم برای شما آسان تر باشد. با کلیک بر روی گزینه Toggle Flag میتوانید به آسانی این کار را انجام دهید.

سعی کردیم عکسی از عکس های ثبت شده توسط دوربین HD7 را هم ایمیل کنیم اما پیش از ارسال گوشی اندازه عکس را کاهش داد ، بنابراین امکان ارسال عکس های ثبت شده با رزولوشن کامل وجود ندارد.

صفحه نمایش بزرگتر به معنای کلیدهای مجازی بزرگتر است اما نوار باریک اطراف صفحه نمایش سبب می شود تا فشردن کلیدهای سمت چپ و راست تا حدی دشوار شود. گرچه این موضوع مشکل چندان بزرگی نیست و با کمی تمرین می توانید با سرعت زیاد و بدون اشتباه به تایپ پیام های تان بپردازید.

تصحیح املای کلمات هم در این قسمت کمک شایان توجهی می کند . این امکان دقت بالایی دارد و تجربه کلی ما از کار با این قسمت به حدی خوب است که حتی سبب می شود بر این باور باشیم که اس ام اس بازهای حرفه ای هم از آن راضی خواهند بود.

 

image
 
image
 
image

 

گالری و پایه تاشو ، جای خالی اسلایدشو

هاب Pictures همان گالری عکس Windows Phone 7  است. پس از اجرای این هاب ، آخرین تصاویر که شامل تصاویر ثبت شده توسط دوربین هم می شود ، What's New که جدیدترین عکس ها از سرویس های آنلاین را به نمایش می گذارد و منویی که اجازه مشاهده تمامی عکس ها ، عکس ها به ترتیب تاریخ و عکس های افزوده شده به علاقمندی ها را برای شما مهیا می کند ، به نمایش در می آید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در مشاهده یک عکس از Pinch Zooming هم پشتیبانی می شود و می توانید به آسانی به آپلود عکس به فیس بوک پرداخته و آن را در سرویس دیگری به اشتراک بگذارید. گزینه ای در این قسمت در نظر گرفته شده است که اطلاعات برچسب های جغرافیایی را پیش از آپلود عکس به سرویس های آنلاین حذف می کند ، با این روش آلبوم آفلاین شما هنوز با برچسب های جغرافیایی باقی خواهد ماند و نیازی هم به نگرانی شما در مورد حفظ حریم خصوصی تان وجود ندارد.

 

image
 
image

 

هاب Pictures به صورت خودکار عکس های شما را از حساب های کاربری SkyDrive ، Windows Live و فیس بوک استخراج می کند.

 

image
 
image
 
image

 

ما با مشکلاتی هم در استفاده از گالری HD7 روبرو شدیم. با وجود پایه تاشو و صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی ، HTC HD7 می توانست جای یک قاب عکس هم به کار گرفته شود. اما بزرگترین مانع پیش روی این امر ، نبود گزینه اسلاید شو است . دیدن این امکان در تمامی گوشی های موبایل به امری عادی بدل شده است و به همین دلیل عدم تعبیه آن در HD7 ما را به حیرت واداشت.

گالری از حالت نمایش افقی برای پیش نمایش ها هم برخوردار نیست. امکان کاهش بزرگنمایی یک عکس تا رسیدن به حالت نمایش نوار فیلم مانند بازهم وجود  دارد اما نبود چنین قابلیتی برای گوشی تلفن همراهی که اغلب مواقع بدین شکل استفاده خواهد شد ، مایه ناامیدی است.

به نظر می رسد به کارگیری جایگزینی برای گالری بتواند این مشکلات را رفع کند اما واقعیت آن است که چنین گزینه هایی باید در گالری پیش فرض گوشی در نظر گرفته می شدند.

هیچ مشکلی در سرعت اجرای گالری مشاهده نمی شود ، مشخصات حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای Windows Phone 7  تضمین می کند که حتی مرور عکس های پنج مگاپیکسلی هم با سرعت صورت گیرد.

با اینحال مایکروسافت تصمیم گرفته است که اندازه عکس هایی را که از رایانه به گوشی منتقل می شوند، را بوسیله Zune تا حدی کاهش دهد.

یکی از نرم افزارهای ارائه شده توسط HTC یعنی Photo Enhancer می تواند برای افزودن درخشش به گوشی به کار گرفته شود. این نرم افزار بسیار ساده است ، تنها کافی است عکسی را باز کرده و از میان جلوه های Auto Enhance ، Cinnamon ، High Contrast ، Sepia ، Over Exposed ، Glimmer ، Twilight ، Vintage ، Antique و چند گزینه دیگر یکی را برگزینید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

پخش کننده موسیقی Zune به اضافه Dolby  و SRS

پخش کننده ها هم در هاب Music & Videos که لوگوی Zune را یدک می کشد ،در کنار هم قرار دارند . با اجرای آن ، تاریخچه را خواهید دید که اجازه دسترسی شما به دو فایلی که آخرین بار پخش شده اند  را فراهم آورده و همین طور به شما اجازه اجرای پخش کننده موسیقی یا پخش کننده ویدیویی، تماشا یا گوشی دادن به فایل های آنلاین ، اجرای رادیو اف ام و یا رفتن به Marketplace را هم می دهد.

 

image
 
image
 
image

 

پخش کننده های موسیقی و ویدیویی ساده هستند و رابط های سرراستی دارند. هیچ مشکلی در استفاده از آن ها نخواهید داشت. گرچه برخی قابلیت ها چون اکولایزر در این نرم افزار ها جایی ندارند.

قابلیت دیگری که نبود ان احساس می شود امکان جا به جا شدن در یک آهنگ با کشیدن انگشت بر روی نوار پیشرونده است . این کار را باید با استفاده از کلید های Back و Forward انجام دهید.

 

image
 
image
 
image

 

با ضربه زدن بر روی نشان آلبوم یا Album Art سه کلید Repeat ، Favourite و Shuffle به صورت موقت به نمایش در می آیند.

البته پخش کننده ها با استفاده از میانبری خوب، امکان اجرا در پس زمینه را هم دارند . با فشردن کلید های تنظیم صدا نام آهنگ در حال پخش به همراه کلیدهای پخش/مکث و کلیدهای حرکت به آهنگ های قبلی و بعدی به شما نمایش داده می شود.

اینکه می توان آیتم ها(همانند یک فایل ویدیویی ، یک آهنگ و یا حتی یک ایستگاه رادیویی) را به صورت جداگانه به صفحه اصلی الصاق نمود ، بسیار جذاب است. با این کار و افزوده شدن میانبر ها کار شما بسیار آسان خواهد بود.

یکی از بهترین نرم افزارهای عرضه شده توسط HTC ، Sound Enhancer است و می توان از آن برای بالا بردن صدای آهنگ ها و ویدیوها استفاده کرد. هر کدام از این ها تنظیمات مجزای خود را دارند و بنابراین تنظیمات یکی بر دیگر تاثیری نخواهد داشت.

 

image
 
image
 
image

 

امکان فعالسازی Dolby Mobile و SRS هم وجود دارد و در پخش آهنگ ها اکولایزری هم در اختیار شما قرار داده می شود. گرچه این اکولایزر از حالات سفارشی سازی شده پشتیبانی نمی کند.
 

پخش کننده ویدیویی ، یأس و هیجــان توأم

صفحه نمایش 4.3 اینچی با تناسب نسبتا واید خود 15:9 HD7 را گزینه مناسبی برای طرفداران فیلم هاو برنامه های تلویزیونی می کند . اوضاع به دلیل وجود Zune Marketplace  که منبع فوق العاده ای برای خرید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی است ، بهتر هم می شود.

وجود پایه تاشو بدین معناست که نیازی به نگهداشتن گوشی به صورت افقی در هنگام تماشای فیلم ها یا سریال های تلویزیونی وجود ندارد که به دلیل اینکه نگهداشتن گوشی به مدتی طولانی می تواند خسته کننده باشد ، بسیار عالیست.

همانند گالری تصاویر ، تماشای لیست ویدیوها تنها در حالت عمودی امکان پذیر است. از طرف دیگر پخش کننده ویدیوی تنها در حالت افقی کار می کند.

یکی دیگر از مشکلات این بخش تعبیه شدن اسپیکر در کناره پشتی گوشی است که سبب می شود تا صدا از شما فاصله بگیرد. اسپیکرهای استریو در اطراف صفحه نمایش و در جلوی گوشی می توانستند گزینه بسیار بهتری باشند.

 

image
 
image
 
image

 

مشکل دیگر این است که صفحه نمایش چندان برای مشاهده صحنه های اکشن مجهز نشده است. همان اثری که سبب محو شدن تصاویر می شد ؛در اینجا هم قابل مشاهده است.

HD7 توانایی پشتیبانی از فرمت های Avi ، DivX یا XviD را ندارد و تنها از فرمت های MP4 و WMV پشتیبانی می کند . گرچه نرم افزار Zune به صورت خودکار فایل های ناشناخته را به فرمت WMV در می آورد.از آن به بعد می توانید این ویدیوها را بر روی صفحه نمایش HD7 تماشا کنید اما برای این منظور باید کمی انتظار بکشید.

ویدیوهای ارائه شده در Zune Marketplace در فرمت صحیحی عرضه می شوند و بنابراین می توانید به آن ها به چشم گزینه ای بهتر نگاه کنید.
 

رادیو اف ام با RDS

HTC HD7 به یک رادیو اف ام با رابط بسیار ساده هم مجهز است. فرکانس فبا ارقامی بزرگ به نمایش در می آید و می توانید با کشیدن انگشت تان به سمت راست یا چپ فرکانس را تغییر دهید . با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و رها کردن آن ؛ رادیو به صورت خودکار به جستجو ایستگاه در دسترس بعدی خواهد پرداخت.

 

image
 
image

 

می توانید برخی از ایستگاه ها را به لیست علاقمندی های تان بیافزایید که به شما اجازه خواهد داد تا آن ها را به صفحه اصلی Pin (الصاق) کنید . گرچه در این بخش هم محدودیت هایی دیده می شود ، برای مثال نه اثری از RDS دیده می شود و نه می توانید گزینه ای برای پخش صدا در هدفون ها بیابید.
 

کیفیت صدای خارق العاده

HTC HD7 در آزمون کیفیت صدای ما عملکرد فوق العاده ای داشت . هیچ نقص قابل توجهی در هنگام اتصال گوشی به یک تقویت کننده صوتی خارجی دیده نمی شود ، پاسخدهی به فرکانس ها ، سطح نویز ، دامنه پویا ومیزان سیگنال های ناخواسته در بهترین سطح ممکن است. تغییر شکل بین فرکانسی تنها قسمتی است که HD7 در آن عملکرد خیره کننده ای ندارد اما با اینحال بازهم قابل قبول است.

همانطور که انتظار داشتید با اتصال هدست ها به گوشی ، اوضاع کمی خراب تر می شود اما HD7 هنوز هم عملکرد خیلی خوب خود را حفظ می کند. میزان کاهش کیفیت در این حالت جزئی است و همین امر سبب می شود تا گوشی به مکان بالاتری نسبت به قسمت قبلی آزمون دست یابد.  تنها میزان سیگنال های ناخواسته نسبت به حالت قبل افزایش می یابد. هیچ انحرافی در تغییر شکل فرکانسی و یا پاسخدهی به فرکانس ها دیده نمی شود. اکنون باید این واقعیت را هم در نظر داشته باشید که HD7 از صدای بسیار بلندی برخوردار است و همین سبب می شود که به یک پخش کننده موسیقی عالی بدل شود.
 

دوربین پنج مگاپیکسلی تحسین برانگیز

HTC HD7 به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش دوگانه LED مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1944*2592 پیکسل ثبت کند.

رابط دوربین بسیار ساده است و تنها منظره یاب به همراه چند کنترل دیگر در سمت راست آن در این قسمت قابل مشاهده است. از بالا به پایین این کنترل ها به ترتیب شامل کلیدی برای سوییچ بین حالت عکاسی و فیلمبرداری ، کلیدهای مجازی بزرگنمایی و یک کلید برای دسترسی به قسمت تنظیمات پیشرفته است.

 

image
 
image

image
 
image

 

با کشیدن انگشت تان به سمت راست آخرین عکس ثبت شده به نمایش در می آید و با انجام عکس این عمل به رابط دوربین باز می گردید.

منوی تنظیمات پیشرفته گزینه هایی چون رزولوشن ، حالت فاصله یابی ، جلوه ها و همین طور صحنه ها را در اختیار کاربر قرار می دهند.

استفاده از کلید شاتر چندان آسان نیست . این کلید بیش از حد به میانه کناره سمت راست HTC HD7 نزدیک است و به همین دلیل نمی توانید در حالیکه هر دو طرف گوشی را گرفته اید به کلید شاتر دسترسی پیدا کنید. برای این کار یا باید دست راست تان را به سمت چپ حرکت داده و قسمتی از منظره یاب را اشغال کنید و یا از  روش های عجیب و غریب دیگر استفاده کنید.

با فشردن کلید دوربین ، قفل گوشی باز شده و نرم افزار دوربین به صورت مستقیم اجرا می شود. ما اگر چیزی در جلوی سنسور مجاورت گوشی قرار داشته باشد ، این قابلیت به نحو هوشمندانه ای کار نمی کند.

کارایی دوربین به طرز قابل توجهی از دوربین HTC Trophy  بهتر است اما این تفاوت چندان هم زیاد نیست. سطوح نویز پایین تر هستند و کار کمتری برای کاستن از میزان آن ها صورت می گیرد ، با این حال میزان جزئیات عکس ها بالاست. با این وجود هنوز هم لکه ها و جلوه های مصنوعی در عکس ها دیده می شوند. عکس ها از ته رنگ زردی هم برخوردارند که البته با سیلقه اغلب کاربران همخوانی دارد.

 

فلاش دو گانه LED در فواصل کوتاه  خوب است و حتی امکان ثبت عکس از فواصل کمی طولانی تر را هم دارید. نحوه کار فلاش سبب می شود که قابلیت های گوشی در عکاسی از فضاهای کم نور زیر سوال برود. فلاش تنها هنگامی که عکس ثبت می شود روشن شده و در حین فوکوس خاموش باقی می ماند.

 

ضبط ویدیویی 720p
رابط دوربین فیلمبرداری مشابه رابط این دوربین در بخش عکاسی است و بسیاری از قابلیت های آن بخش در اینجا هم در دسترس هستند. می توانید به تنظیم کنتراست ، اشباع رنگی ، وضوح پرداخته و تراز سفیدی و نوردهی را تغییر داده و همین طور جلوه های مختلف را به کار بگیرید.می توانید از فلاش LED هم برای تامین روشنایی در حین فیلمبرداری بهره بگیرید.

می توانید در سه رزولوشن QVGA،VGA و 720p به ضبط ویدیویی بپردازید . گزینه پیش فرض برای ضبط ویدیویی VGA است که کمی مایوس کننده است . اگر فراموش کنید که آن را به حالت 720p تغییر دهید ، ویدیوهایی که تصور می کردید با رزولوشن HD ضبط کرده اید ؛ با رزولوشن VGA در اختیار شما قرار می گیرند!

 

image
image

 

ضبط ویدیویی تحسین برانگیز است ، میزان جزئیات در ویدیوها بالا نیست و ما حتی به تغییر دادن اندازه ویدیوها پس از ضبط مشکوکیم. شاتر در حین حرکت سریع سوژه ها عملکرد کندی دارد.
 

امکانات ارتباطی

HTC HD7 از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و سه بانده از 3G با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه برخوردار است.

پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n با DLNA (نرم افزار PlayTo) و بلوتوث v2.1 با پشتیبانی از پروفایل A2DP هم در دسترس است. گرچه استفاده از بلوتوث به دلیل نبود امکان انتقال فایل بدین وسیله ، تا حدی محدود است.

نرم افزار Zune اجازه همگام سازی  از طریق USB و Wi-Fi را برای شما فراهم می کند و این تنها گزینه ای است که امکان انتقال مستقیم فایل ها از گوشی به کامپیوتر را برای شما فراهم می سازد.Windows Phone 7  از حالت Mass Storage پشتیبانی نمی کند.اگر از Mac  استفاده می کنید هم نیازی نیست نگران باشید. برای اتصال گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7   به Mac باید از نرم افزار WP7 Connector For Mac استفاده نمایید.

یک هک رجیستری امکان فعالسازی Mass Storage را هم فراهم می کند که نسبتا آسان است (تنها به تغییر سه مقدار نیاز دارید) و از آنجاییکه ساختار پوشه ای داخلی WP7 بسیار ساده است ، به آسانی می توانید به مرور محتویات آن بپردازید. هر چیزی که بر روی حافظه داخلی گوشی ذخیره شود ، توسط آن قابل شناسایی نخواهد بود.

 گزینه همگام سازی دیگر Cloud است . SkyDrive یکی از سرویس های رایگان مایکروسافت است که 25 گیگابایت فضا را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. حتی می توانید عکس های تان را بعد از ثبت به صورت خودکار به این سرویس آپلود کنید.
 

تجربه فوق العاده مرور وب

Internet Explorer در تمامی نسخه این نقص را همراه خود داشته است که از رابط نامرتب و منسوخی بهره می گرفته است.  اما نسخه جدیدی که در Windows Phone 7  به کار گرفته شده است خوب است و Internet Explorer 9 نحوه تفکر کاربران در مورد این مرورگر را متحول خواهد کرد. با وجود صفحه نمایش بزرگ HTC HD7 لذت مرور وب بیش از پیش می شود.

 

image
 
image
 
image

 

رندر صفحات همان Panning و پیمایش آن ها ،  سریع و عالیست . برای بزرگنمایی ، می توانید از قابلیت بزرگنمایی با ضربات دوگانه یا Pinch Zooming بهره بگیرید. گزینه Find On Page امکان جستجو در صفحه را آسان تر کرده و شما را زودتر به مطلب مورد نظرتان می رساند. با تغییر جهت گوشی و گرفتن آن به شکل افقی ، کنترل ها از روی صفحه ناپدید شده و صفحه وب تمامی صفحه نمایش را اشغال خواهد کرد.

با اینکه ما از قابلیت حالت خودکار تمام صفحه راضی هستیم ، اما این حالت هم محدودیت های خود را دارد. مطلقا هیچ نوع کنترلی در اختیار شما نیست و حتی در این حالت امکان درج آدرس جدید را هم نخواهید داشت.

از شش لبه در این مرورگر پیشتیبانی شده  که حداکثر تعداد لبه ها به صورت همزمان به شش عدد ختم می شود. گرچه این مطلب برای یک گوشی موبایل طبیعی به نظر می رسد.

 

image
 
image
 
image

 

از تاریخچه و صفحات مورد علاقه هم پشتیبانی می شود و حتی می توانید سایت مورد علاقه تان را به صفحه اصلی هم الصاق نمایید. Internet Explorer همین طور می تواند به پیشنهاد دادن آدرس از میان آدرسهای موجود در تاریخچه اش بپردازد.

گرچه نبود برخی قابلیت ها ، چون پشتیبانی از فایل های فلش احساس می شود اما ما امیدوار بودیم که گوشی بتواند از Silverlight پشتیبانی نماید که متاسفانه این مورد هم مورد پشتیبانی قرار نمی گیرد.ذخیره کردن فایل ها هم با مشکلاتی روبروست ، تنها می توانید فایل هایی را ذخیره کنید که سیستم عامل آن ها را می شناسد. تصور می کنیم این مشکل از جایی ناشی می شود که همانند Apple iOS در این جا هم از یک File Manager سراسری خبری نیست. چینش مجدد متون یا Text Reflow  قابلیت دیگری است که اثری از آن دیده نمی شود. اگر به مقداری که می خواهید بزرگنمایی کنید ، برای خواندن متن باید به سمت راست و چپ پیمایش کنید.

و ما معمولا در این نقطه بررسی به نرم افزار یوتیوب اشاره می کنیم . پشتیبانی از آن در WP7 تا حدی محدود است . نرم افزار یوتیوب موجود در Marketplace تنها مرورگر وب را باز کرده و آن را به سایت یوتبوب هدایت می کند. نمی توان انتظار پشتیبانی از نسخه دسکتاپ سایت را هم داشت.

صفحه نمایش 4.3 اینچی HD7 با پشتیبانی از رزولوشن WVGA ، بزرگترین صفحه نمایشی است که تا به حال در گوشی های موبایل به کار گرفته شده است. این نکته دو امتیاز برای گوشی در پی دارد ، نخست اینکه با کاهش بزرگنمایی می توانید بدون اینکه متن چندان کوچک شود آن را در یک صفحه جای دهید و بنابراین به آسانی آن را بخوانید. و دوم اینکه با وجود چنین اندازه ای ، تعامل با صفحه وب هم آسان است.
 

سازمان دهنده

تقویم از سه حالت نمایش پشتیبانی می کند . دو نمای روزانه و حالت جلسه نسبت به نمای دیگر یعنی ماهانه ارجحیت دارند و نمی توانید با استفاده از کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به نمای ماهانه بروید. برای این کار باید از کلیدهای کنترلی کمک بگیرید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

کلیدهای کنترلی دیگر موجود Today (که روزی را که در آن هستید به نمایش در می آورد) و کلید افزودن قرار ملاقات است. این تنها نوع رویدادی است که می توانید تعریف کنید اما همین یک نوع آنقدر از گزینه های مختلف برخوردار هست تا بتواند نیازهای شما را مرتفع سازد.

 

image
 
image
 
image

 

امکان همگام سازی با تقویم های دیگر چون Google Calendar هم وجود دارد اما باید آن را به عنوان یک حساب کاربری Outlook (ActiveSync) به تقویم بیافزاییم.

می توانید چند هشدار را به همراه هم تنظیم کنید و به هر کدام نام ، زنگ و الگوی تکرار اختصاصی تخصیص دهید. ما بعد از افزودن ده آیتم به این قسمت خسته شدیم اما HD7 حتی قابلیت پشتیبانی بیش از این تعداد را هم دارد .یک ماشین حساب ساده هم با کلیدهای بزرگ در دسترس است که کار با آن بسیار آسان است.

 با چرخاندن گوشی به سمت راست ، ارقام شانزده شانزدهی و چند عملیات دیگر هم مانند مثلثات و لگاریتم ها فعال می شوند.

 

image
 
image
 
image

 

Mobile Office بهتر از همیشه ، اما باز هم ناکامل

هاب Office یکی از قسمت های مهم مجموعه نرم افزاری Windows Phone 7  است. رابط این قسمت هم همانند سایر هاب هاست و این بهترین مجموعه آفیسی است که تا به حال برای موبایل تهیه شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

هاب آفیس به سه قسمت تقسم می شود که این سه بخش عبارتند از : OneNote ، Documents و SharePoint.

OneNote نرم افزاری اختصاصی مایکروسافت برای یادداشت برداری است. این بخش پشتیبانی فوق العاده ای از لیست ها دارد ، امکان افزودن عکس و یادداشت های صوتی را برای شما فراهم می آورد و علاوه بر این امکان ارسال یادداشت ها از طریق ایمیل هم یکی دیگر از قابلیت های آن است. این بخش قابلیت همگام سازی با حساب های کاربری SkyDrive و Windows Live را دارد و بنابراین می توانید از هر جایی به آن ها دسترسی داشته باشید. امکان الصاق به صفحه اصلی در این قسمت و برای یادداشت ها هم تعبیه شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

امکان تشریک مساعی Word و Excel از طریق Microsoft Office SharePoint فراهم می شود. این نرم افزار اجازه همگام سازی و انتشار مطالب به وب را فراهم می کند اما برای استفاده از آن باید سرور مناسبی را برگزینید.

اجازه دهید نگاهی به دو نرم افزار مهم تر یعنی Word و Excel بیاندازیم. پنل Documents در هر دوی آن ها مشترک است و اسنادی را که اخیرا از آن ها استفاده شده است ،(به ترتیب استفاده) لیست می کند. هم از مشاهده فایل ها و هم از ویرایش آن ها پشتیبانی به عمل می آید.

پشتیبانی از فایل های Word بسیار خوب است. در هنگام خواندن فایل با کلیک بر روی کلید Outline می توانید لیستی از تمامی عناوین یک سند را مشاهده نمایید. روش دیگر برای ناوش در فایل های طولانی استفاده از کلید Find است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

ویرایش اسناد بسیار ساده و سرراست است . متن تان را تایپ می کنید و از کلید Format در صورت تمایل برای قالب بندی آن بهره می گیرید. امکان درج توضیحات یا کامنت هم در این اسناد وجود دارد.

گزینه های قالب بندی در دسترس ، شامل حالت های Bold ، italic و Underline ، تغییر اندازه متون ، های لایت کردن و تغییر رنگ فونت ها هستند. برای های لایت کردن و تغییر رنگ فونت ها می توانید از سه گزینه پیش فرض موجود بهره بگیرید که کمی محدود کننده است اما در اغلب موارد می تواند برای شما کافی باشد.

 

image
 
image

 

گزینه های Undo و Redo هم در دسترس هستند اما نمی توانید همانند OneNote به ایجاد لیست ها بپردازید.

و البته ، بزرگترین قابلیتی که نبود آن بسیار محسوس است ، قابلیت های Copy و Paste هستند. نبود این قابلیت ها ، نقطه ضعف بسیار بزرگی برای یک ویرایشگر محسوب می شوند ، دیگر امکان انتقال متن از سایر اسناد ، ایمیل ها ، پیام ها ، سایت ها و ... را به ویرایشگر اسناد آفیس نخواهید داشت. به هر حال تصور می کنم نبود این قابلیت برای بسیاری از کاربران ناامید کننده باشد. مایکروسافت در ابتدای سال2011 این مشکل را حل خواهد کرد.

مرورگر/ ویرایشگر اسناد Excel هم بسیار خوب است اما همانند ویرایشگر Word این نرم افزار هم فاقد قابلیت هایی است. امکان افزودن فرمول به سلول ها (گرچه نه به آسانی این کار در نسخه Desktop) وجود دارد و علاوه بر آن می توانید به مرتب کردن و فیلتر سلول ها هم پرداخته و حتی برخی از آن ها را با یکدیگر ادغام نمایید.

 

image
 
image
 
image

 

اما قالب بندی سلول ها به انواع تاریخ ، ارز و یا درصد محدود شده است. حتی نمی توانید نشانه ارزی را تغییر دهید.یکی دیگر از قابلیت هایی که جزو ضروریات محسوب شده و خبری از آن در این نسخه نیست ، امکان درج سطرها و ستون های جدید است. از چندین Sheet پشتیبانی می شود اما به صورت پیش فرض تنها سه برگ در اختیار شما قرار می گیرد و شما امکان تغییر نام ، حذف و یا افزودن موارد جدید را ندارید.

 

image
 
image
 
image

 

به هر حال مرورگر های Word ، Excel و OneNote از Pinch Zooming پشتیبانی می کنند و حتی در مورد نمایش اسناد پیچیده هم عملکرد فوق العاده ای دارند. اما علاقه مایکروسافت به سادگی بیش از حد ، به بهای از دست رفتن برخی از قابلیت های ویرایشگرها تمام شده است.
 

جستجوی Bing  ، فرمان صوتی و SkyDrive

همانند سایت Bing ، هر روزه تصاویر جدید به عنوان عکس پس زمینه انتخاب می شود اما Windows Phone 7  قابلیت ویژه دیگری نیز دارد ، سه مربع بر روی تصویر اطلاعاتی در مورد آن را به شما انتقال می دهند. علامت کپی رایت در گوشه پایین سمت راست هم مکان عکس را مشخص می کند .

 

image
 
image
 
image
 
image

 

گرچه این قابلیت مفید نیست اما به هر حال اطلاعاتی برای کاربران مهیا می کند.

همانند سایر گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7  ،HD7 از قابلیت تشخیص فرمان های صوتی هم برخوردار است. می توانید دستوراتی از قبیل تماس با محل کار سارا، باز شدن تقویم و یا اینکه «من چه باید بگویم؟» در صورتی که مطمئن نیستید از چه دستوری استفاده نمایید ، استفاده نمایید.

 

image

 

SkyDrive سرویس ذخیره سازی آنلاین مایکروسافت است و 25 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد(هر فایل حداکثر باید 50 مگابایت حجم داشته باشد). میتوانید آن را با Windows Explorer یکپارچه کنید .این سرویس به میزانی هم با Windows Phone 7  یکپارچه می شود.

در حال حاضر امکان آپلود عکس هایی که توسط دوربین ثبت می شوند به صورت خودکار به این سرویس هم وجود دارد.
 

HTC Hub و سایر نرم افزارهای HTC

HTC چند نرم افزار به همراه HD7 عرضه کرده است که تاکنون برخی از آن ها را با هم بررسی کردیم. اکنون زمان آن فرارسیده است که به دیگر آیتم ها هم نگاهی بیاندازیم.

HTC Hub در ابتدا به مانند رابط کاربری Sense به نظر می رسد اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که تنها چیزی که از رابط کاربری Sense قرض گرفته شده است ساعت و پیش بینی وضع هواست. با ضربه ای بر روی ساعت پیش بینی پنج روزه هوا به نمایش در خواهد آمد. می توانید وضعیت آب و هوا را در چند نقطه مشاهده کنید. شرایط آب و هوایی به همان روش قدیمی HTC   به نمایش در می آیند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

جلوه های متحرک طولانی سبب می شوند تا حدی از ارزش این بخش کاسته شود. این جلوه های خلاقانه گرچه در ابتدا سبب جلب توجه کاربران می شوند ، اما طولانی بودن آن ها سبب می شود تا کاربران از آن ها خسته شوند و بدتر آن که هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن آن ها در نظر گرفته نشده است.

به هر حال در زیر ساعت فهرستی از نرم افزارهای برجسته HTC به نمایش در می آید. با کلیک بر روی کلید Get More به بخش HTC Apps در Windows Phone Marketplace هدایت خواهید شد.

استفاده از مبدل آسان است . این مبدل به خوبی با رابط لمسی سازگاری داده شده و امکان تبدیل واحدها در بسیاری از موضوعات را مهیا می سازد.

Connection Setup تا حدی عجیب و غریب است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا به انتخاب کشور و اپراتور GSM بپردازید. به کار گیری این نرم افزار به این دلیل عجیب است که Windows Phone 7 این امکان را در منوی تنظیمات خود دارد.گرچه قسمت انتخاب کشور جدید است.

 

image
 
image
 
image

 

آخرین نرم افزاری که تا به حال به آن اشاره ای نکردیم ، Stocks است که نام آن به خودی خود گویاست. می توانید با افزودن شرکت ها به لیست نرخ تبادل سهام را پیگیری کنید .
 

image
 
image
 
image
 
image

 

Bing Maps

HD7 به یک گیرنده GPS مجهز است که عملکرد سریعی در قفل شدن بر روی ماهواره ها دارد. AGPS هم در دسترس است و می توانید از آن برای افزایش سرعت قفل شدن بر روی ماهواره ها کمک بگیرید اما هیچ راهی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد.

Bing Maps For mobile یکی از نرم افزارهایی است که مایکروسافت آن را به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم عامل Windows Phone 7  در نظر گرفته است. میتوانید از حالت های نمایش معمولی یا هوایی استفاده کنید که تقریبا همان نمای ماهواره ای است. متاسفانه نمای جذاب Bird Eye در این نسخه موبایلی در دسترس نیست.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

وقتی بزرگنمایی را افزایش می دهید تا به سطح خیابان برسید ، حالت نمایش Bing Maps هم به نمای ماهواره ای تغییر می کند.

سه کلید کنترلی برای حرکت در جهات مختلف ، نمایش مکان فو جستجو در نظر گرفته شده اند.

منوی پیشرفته تر شامل گزینه هایی برای پاکسازی نقشه از تمامی نشانه ها ، سوییچ بین حالت های نمایش و دسترسی با سایر تنظیمات است.

مرور نقشه ها آسان و نسبتا سریع انجام می گیرد. بزرگنمایی با استفاده از قابلیت Pinch Zooming و با استفاده از جلوه انتقالی خاصی انجام می پذیرد.

با فشردن و نگاه داشتن می توانید نشانگر را در جای خاصی از صفحه قرار دهید ، با فشردن نشانگر به صفحه About (که شامل یک عکس و آدرس است که می توانید آن را از طریق یک پیام یا ایمیل ارسال نمایید) و Nearby که POI های مجاور را با اطلاعات پایه ای چون تلفن و آدرس نشان می دهد ،دست خواهید یافت.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

همچنین Bing Maps دستورالعمل های لازم را برای رسیدن به مقصد چه در حین رانندگی و چه با پیاده روی به شما نمایش خواهد داد.

و اما آنچه که در دسترس نیست ، ابتدا باید به گزینه Navigate From Here اشاره کنیم که می توانست مفید باشد . برای مثال شما می خواهید به سالن تئاتر بروید اما می خواهید بدانید نزدیکترین رستورانی که در آن اطراف وجود دارد ، چه فاصله ای با شما دارد.

 

image
 
image

 

باز هم امکان انجام چنین کاری وجود دارد اما باید از گزینه جستجو استفاده نمایید. نکته دیگر این است که در هنگام تعیین مسیر نمی توانید بیش از یک مقصد را تعیین کنید(گرچه Google Maps هم از چنین امکانی بی بهره است).

حتی با اینکه Windows Mobile 6.x  قابلیت استفاده راهنمای صوتی مقصدیابی را در اختیار کاربران قرار می داد، متاسفانه هیچ اثری از آن هم در اینجا دیده نمی شود .گرچه می توانیم برای عرضه نسخه نهایی نرم افزار در سال 2011 منتظر باشیم ، گرچه این مطلب هم به صورت رسمی تاکنون تایید نشده است.
 

HTC  Apps

Marketplace  از آخرین باری که آن را دیده ایم شاهد تغییراتی بوده است. چهار قسمت نرم افزارها ، بازی ها ، موسیقی و HTC Apps در آن دیده می شوند. پنجمین لبه، لبه Updates است که در هنگامی که یک بسته به روز رسانی برای یکی از نرم افزارهای شما در دسترس باشد به نمایش در می آید. کلیدی با عنوان Update all  در این قسمت تعبیه شده است که شما را از به روز رسانی تک تک نرم افزارها به صورت جداگانه بی نیاز می سازد.

 

image
 
image

 

بخش نرم افزارها با نمایش یک نرم افزار برجسته آغاز می شود و سپس به دسته بندی ها (که شامل All و Free است) هدایت شده و پس از آن نرم افزارهای برتر ، لیست از نرم افزارهای جدید و لیستی طولانی تر از محبوب ترین نرم افزار ها به نمایش در می آید.

 

image
 
image

 

 در حال حاضر تعداد نرم افزارهای در دسترس زیاد نیست اما این امر می تواند به دلیل محدودیت های منطقه ای و یا عرضه  نشدن رسمی Windows Phone 7   باشد.

بخش بازی ها به قسمت های Xbox Live ، Top ، new ،Free و در آخر Categories که بازی ها را در سبک های مختلف دسته بندی می کند ، تقسیم می شود.

بخش موسیقی در واقع همان Zune Marketplace  است. ساختار این بخش هم مشابه بخش نرم افزارهاست. نخست ، برترین خواننده هفته ، سه خواننده برتر دیگر ، لیستی از آخرین آهنگ های عرضه شده ، البوم ها برتر و در آخر سبک ها دیده می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

سبک ها به قسمت های مجزایی تقسیم شده اند .پیش از خرید هر کدام از آهنگ ها می توانید به یک دموی 30 ثانیه ای هم گوش کنید.اگر از مشترکین سرویس Zune  می توانید به نسخه کامل آهنگ ها هم گوش کنید. برای این اشتراک باید ماهانه حدود پانزده دلار بپردازید.

 

image
 
image
 
image

 

امکان جستجو در Marketplace وجود دارد اما در حال حاضر این امکان نتایج را از تمامی بخش ها به نمایش در می آورد و بنابراین آهنگ ها در کنار نرم افزارها و بازی ها به نمایش در می آیند. گرچه این موضوع آزار دهنده است اما می توانید با به کارگیری عبارات بهتر برای جستجو ، به نتیجه ای که مایل هستید ، دست پیدا نمایید.

 

image

 

تعداد نرم افزارها به سرعت در حال رشد است و پس از گذشت سه هفته بیش از 3000 عدد نرم افزار در این فروشگاه در دسترس کاربران قرار داده شده اند. برخی نرم افزارهای کلیدی چون نرم افزار Twitter هم در دسترس هستند. گزینه ای برای نصب نسخه  آزمایشی بازی ها یا نرم افزارها هم به این قسمت افزوده شده است . اینکه نسخه آزمایشی تا چه حدی اجازه استفاده شما را از نرم افزار فراهم کند ، به توسعه دهنده آن بستگی دارد.

 

image
 
image

 

به هر حال ، هر نرم افزار با توضیحی مختصر ، رتبه بندی و بررسی های کاربران و چند تصویر به نمایش در می آید. اگر نرم افزاری نیاز به دسترسی به اطلاعات شخصی شما داشته باشد ، marketplace شما را از این امر مطلع خواهد ساخت.

 Marketplace  به اندازه Android Market مشروح و مفهومی نیست (که همه چیزهایی را که یک نرم افزار می تواند استفاده کند ، فهرست می کند) اما در مورد نکات مهم به شما اخطار خواهد داد.

برای دانلود فایل های بزرگ (با حجم بیش از چهل مگابایت) به اتصال Wi-Fi نیاز دارید. می توانید این نرم افزارهای حجیم را از طریق نسخه دسکتاپ Zune هم دانلود کنید.

بخش HTC Apps شامل نرم افزارهای ساخت HTC و اختصاصی و رایگان HTC است. نرم افزارهای جالبی چون Attentive Phone که قابلیت هایی چون Turn To mute ، قطع آهنگ با برداشتن گوشی و

Pocket Mode را که پیش از این در گوشی های مبتنی بر آندروید دیده ایم را فعال می کنند دراین قسمت فروشگاه قرار دارند. نرم افزارهای بلااستفاده ای چون Flashlight و ... هم در این بخش فروشگاه وجود دارند اما احتمالا در نهایت تمامی نرم افزارهای موجود در این بخش را دانلود خواهید کرد.

 

image
 
image

 

بازی ها

Xbox Live قلب هاب بازی هاست. این بخش قابلیت های زیادی را ، از آواتار شما گرفته تا امتیازها و جوایز،از Xbox به ارث می برد . قابلیت Spotlight و Requests که دعوتنامه های دوستان تان را به نمایش در می آورد ،هم در دسترس هستند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

به هر حال بازی ها در بخش Collection جای داده شده اند. چیز قابل توجه دیگری وجود ندارد و بازی های نصب شده در یک نمای مشبک مربعی به نمایش در آمده اند و یک میانبر Get More games هم در این بخش دیده می شود که شما را به Marketplace هدایت می کند.

همه بازی ها از Xbox Live پشتیبانی نمی کنند و آن هایی که چنین قابلیت هایی دارند در بخش اختصاصی شان در Marketplace قرار داده شده اند. ما بازی های زیادی را برای تست در اختیار نداشتیم اما مشخصات حداقل سخت افزارهای مورد نیاز نشان از آن دارد که Windows Phone 7  با بازی های با گرافیک های بالا دچار مشکل نخواهد شد.
 

یکپارچگی با WindowsPhone.Live.Com

مایکروسافت پشتیبانی وسیعی از سرویس های آنلاین در Windows Phone 7  تعبیه کرده است. سایت WindowsPhone.Live.com جایی است که در آن می توانید به قابلیت هایی از مرور عکس های گوشی تان گرفته تا پاک کردن تمام محتویات آن از طریق مرورگرتان دست پیدا کنید.

 

image

 

سایت را در مرورگر تان باز کرده و با استفاده از شناسه کاربری Live که در گوشی تان هم از آن استفاده می کنید، وارد سایت شوید.

با انجام این کار ، به قابلیت Find MyPhone دسترسی خواهید یافت. می توانید زنگ گوشی را به صدا در آورده و یا آخرین مکان آن را بر روی نقشه مشاهده نمایید.

اگر گوشی شما گم شود ، می توانید یک یادداشت ، چون لطفا گوشی مرا برگردانید ، بر روی صفحه به نمایش در آورید.

اگر می ترسید که گوشی تان به سرقت برود ، می توانید از راه دور به حذف اطلاعات آن بپردازید.

 

image
 
image
 
image

 

Windows Phone Live همین طور اجازه مرور و ویرایش مخاطبین ، رویدادهای تقویم و یادداشت ها را هم برای شما فراهم می کند.

می توانید به مرور عکس هایی که به SkyDrive آپلود کرده اید ، هم بپردازید. قبل از این هم ذکر کردیم که دوربین تمامی گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7  را می توانید برای آپلود خودکار عکس های ثبت شده به SkyDrive تنظیم نمایید.

 

image
 
image

image
 
image

 

با استفاده از Windows Live Mesh می توانید کامپیوترتان را هم با حساب کاربری SkyDrive همگام سازی کنید.

 

image

 

سخن پایانی

داشتن بزرگترین صفحه نمایش اعتبار خاصی به گوشی می بخشد و مهم تر از آن اعجازی است که HTC در ساخت گوشی به آن دست زده است ، حاشیه اطراف صفحه نمایش بسیار باریک در نظر گرفته شده است.

ما چنین طراحی را  پیش از این در گوشی هایی چون HD2 و Desire HD هم دیده بودیم .

اما این بار HTC HD7 از جدیدترین سیستم عامل موجود در بازار استفاده می کند و قطعا یکی از پیشگامان بازار در این عرصه است. استفاده از قابلیت هایی چون مرور وب ، تماشای ویدیوها و حتی تایپ با صفحه کلید QWERTY مجازی در چنین صفحه نمایش بزرگی از هر زمان دیگری بهتر به نظر می رسد.

گرچه عوامل محدود کننده ای هم در این گوشی به چشم می خورند. و متاسفانه صفحه نمایش یکی از آن هاست. زمان پاسخدهی آن بسیار بالاست که سبب محو شدن تصاویر در هنگام پیمایش و یا تماشای ویدیوها می شود . این مشکل سبب خواهد شد تا از احساس روانی عناصر رابط  کاربری تا حدی کاسته شود. اشباع رنگی صفحه نمایش از آنچه که انتظار داشتیم کمتر است.

دوربین و مخصوصا کلید شاتر در بهترین حد نیستند و نبود اسلاید شو در گالری هم از دیگر مشکلات قابل ذکر است. به کارگیری یک اسپیکر منفرد و آن هم در کناره پشتی گوشی هم سبب ایجاد مشکلات خاص خود شده است.

اما اگر شما همچنان به Windows Phone 7 و صفحه نمایش های بزرگ علاقمندید، Dell Venue Pro با مجهز بودن به صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش 4.1 اینچی و البته گوشی 4 اینچی سامسونگ یعنی Omnia 7 نزدیک ترین رقبا هستند.

Samsung I8700 Omnia 7 نزدیک ترین رقیب HD7 است ، این گوشی به یک صفحه نمایش 4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن WVGA مجهز است و کیفیت تصویر بسیار بهتری را نسبت به HD7 ارائه می کند.

HTC 7 Trophy و LG E900 Optimus از صفحه نمایش های خوبی برخوردارند که حدود نیم اینچ نسبت به صفحه نمایش HD7 کوچکتر هستند. بر خلاف 7 Trophy و نسخه اروپایی HD7 ، هم Optimus و هم Omnia 7 با حافظه داخلی 16 گیگابایتی در دسترس هستند.

HTC  7 Surround هم به صفحه نمایشی 3.8 اینچی مجهز است و همانند HD7 یک پایه رومیزی هم دارد.  گرچه این گوشی از دو اسپیکر کشویی و همین طور حافظه داخلی 16 گیگابایتی برخوردار است.

و در آخر می توانید کلا قید Windows Phone 7 را بزنید و به سراغ Desire HD بروید که تقریبا از همان سخت افزار به همراه یک دوربین هشت مگاپیکسلی ، اسلات کارت حافظه microSD ، RAM بیشتر استفاده می کند و مبتنی بر Android 2.2 Froyo است. حتی می توانید نگاهی هم به HD2 بیاندازید که می توانید آندروید را بر روی آن نصب کنید و از حرفه ای هایی که این کار را ممکن ساخته اند هم تشکر کنید.

انتخاب میان HD7 و Desire HD در صورتی که Windows Phone 7 برای شما اهمیت آنچنانی نداشته باشد ، سخت خواهد بود اما به هر حال Desire HD علیرغم قیمت بالاترش از سخت افزار بسیار بهتری استفاده می کند. HD7 از یکی از ضعیف ترین صفحه نمایش هایی که اخیرا دیده ایم برخوردار است اما می توانید مطمئن باشید که این گوشی در میان گوشی های مبتنی بر Wp7 از بزرگترین صفحه نمایش موجود بهره می برد!

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

الهام

۱۳۹۴/۱۰/۷
سلام میشه به منم کمک کنید که چه جوری آپدیتش کنم و برنامه های تلگرام و اینستاگرام و ... روش نصب کنم .
ممنونت میشم

الهام

۱۳۹۴/۱۰/۷
یه سوال داشتم میخواستم ببینم میشه این گوشی و فلش کرد؟
یا اینکه برنامه هایی مثل اینستاگرام یا تلگرام و روش نصب کرد؟

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱
250 دست دوم! بخرم+++++++++++++ نخرم-----------------------

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۱
salam xaili mamnun xaili xub va amuzandeh bud,vali man mixam poshte xate gushiro fall konam nemidunam az koja bayad in karo bokonam,xaheshan rahnemayi konin mici mamnun

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲۶
اونایی که میگن ـشغالی باید برن با 1100 کار کنن چون بیشتر از اون بهشون نمیسازه.من مهندس نرم افزارم و این بهترین امکاناتی رو بین بقیه گوشی ها داره.