HTC Touch Dual

امروزه HTC Touch یکی از محبوبترین و معروفترین گوشی های ویندوز موبایل بازار است که گوشی های دیگر HTC بر مبنای مفاهیم و ساختار نرم افزاری این گوشی طراحی و ارائه می گردند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
HTC TOUCH DUAL  مروری بر   

 

امروزه HTC Touch یکی از محبوبترین و معروفترین گوشی های ویندوز موبایل بازار است که گوشی های دیگر HTC بر مبنای مفاهیم و ساختار نرم افزاری این گوشی طراحی و ارائه می گردند و بنابر این موفقیت محصولات جدید این برند نتیجه موفقیت HTC Touch است. با بررسی دقیق Touch Dual می توان به این نکته پی برد که این گوشی در واقع یک نسخه کپی از HTC Touch در قالب ظاهری و ساختار سخت افزاری جدید است. به هر حال Touch Dual را می توان یک اسمارت فوق قوی و پر کار برد و در عین حال خوش ساخت و شیک ودر بین ویندوز موبایلها دانست که کار با آن بسیار ساده است.

 

image
 

image

طراحی و ساختار ظاهری

 

هر آنچه که در مورد ساختار و بدنهHTC Touch  گفته شد در مورد Touch Dual هم صادق است. بدنه گوشی کاملآ صیقلی و صاف و براق است و به ندرت نکته منفی در آن دیده می شود . این گوشی نه تنها کشویی است بلکه قابلیتهای صفحه نمایش لمسی را نیز دارد.علاوه بر این، این گوشی ضخامت کمتری نسبت به Touch دارد و بنابر این نگه داشتن آن در دست راحت تر است. بدنه گوشی بطور کامل از جنس پلاستیک است و نه تنها اثر انگشت روی آن نمی ماند بلکه از دست لیز نمی خورد .

بیشترین فضای پنل جلویی توسط صفحه نمایش که روی آن یک لایه پلاستیک محافظ قرار گرفته اشغال شده است.از لحاظ ساختار ظاهری Touch Dual یک گوشی بی عیب و نقص است که با وسواس خاصی طراحی شده است. برای قسمت کشوئی کوشی یک مکانیزم فنری در نظر گرفته شده که به این ترتیب باز و بسته شدن آن به راحتی و با یک دست صورت می پذیرد.

 

image

ابعاد

 

ابعاد و اندازه Touch Dual در میان ویندوز موبایلها و اسمارت فونها از جمله مناسب ترینهاست که حمل آن را بسیار ساده می کند .از این لحاظ می توان چند اسمارت فوق مختلف را با آن مقایسه کرد:

 

- HTC Touch :99.9´58´13.9 mm                112 g

- HTC Touch Dual:107´55´15.8 mm          120 g

- Samsung i710:108.8´58´13.5 mm          109 g

- Apple Iphone:115´61´11.6 mm              135 g

 

image
 
image

به هر حال وزن Dual Touch از  Touch کمی بیشتر است اما با این حال جزو گوشی های سنگین نیست و با ضخامت و ابعادی که دارد به راحتی در دست و یا در جیب لباس جا می گیرد.

image
 

image

در بالای صفحه نمایش ، خروجی صدای مخاطب گوشی و در کنار آن دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی یا عکس برداری شخصی وجود دارد. در دو طرف خروجی صدا، دو چراغ LED وجود دارد که سمت راستی نشاندهنده فعال بودن شبکه GSM (با رنگ سبز) و یا دریافت پیام جدید و یا هر نوع اعلام آگاهی (با رنگ قرمز )است همچنین هنگامی که باطری گوشی از 5% کمتر می شود این چراغ LED شروع به چشمک زدن می کند .چراغ LED  سمت چپ نیز هنگامی که بلوتوث فعال باشد با رنگ آبی روشن می شود.

image
 

image

در کنار سمت چپ دکمه تنظیم ولوم و پورت اتصال USB جهت شارژ و اتصال هدست وجود دارد.همچنین روی قوسی که سمت چپ گوشی را بخش زیرین متصل می کند اسلات کارت حافظه قرار گرفته ، که روی آن یک در پوش پلاستیکی وجود دارد اما این بخش جایگاه خوبی برای قرار گرفتن این اسلات نیست.

image
 

image

این گوشی دارای سیستمmicrosd HC است به این معنی که با انواع سایز های مختلف کارت حافظه همخوانی دارد.

 

image

در کنار سمت راست دکمه عکسبرداری دوربین به همراه جایگاه قرار گرفتن قلم مخصوص گوشی دیده می شود این قلم مثل قلم سایر گوشی های HTC باریک و دراز است.

image
 
image

 

image
 
image

در بالای گوشی دکمه روشن/خاموش و محل اتصال بند گوشی قرار دارد.

image

پشت گوشی بطور کامل توسط باطری و درب مخصوصش احاطه شده است که برای باز کردن این درب باید کمی آن را به سمت بالا هل داد اما این درب آنقدر محکم است که به راحتی شل نمی شود.در بالای باطری محل قرارگیری سیم کارت قرار گرفته است که برای بیرون آوردن آن ابتدا باید لبه پلاستیکی کنار باطری بلند شود.

image
 

image

صفحه کلید  

 

دکمه 4 جهته که در زیر صفحه نمایش قرار دارند دقیقآ مشابه دکمه 4 جهته ی مدل Touch میباشد که شامل 5 کلید جهتی است و دکمه call/end (که اندازه دانه برنج هستندو هر کدام چراغ پس زمینه جداگانه دارند)  در 2 طرف آن قرار دارند.

image
 

image

مسلمآ این تعداد دکمه که برای راحت کار کردن با یک گوشی سطح بالا کافی نیستندو به همین جهت نیز touch Dual دارای یک صفحه کلید مجزا است.

image

می توان گفت HTCTouch موفق ترین و پر فروش ترین گوشی HTC تا قبل از عرضه Diamond بوده است و دلیل آن نیز ظاهر شیک،ابعاد مناسب و جذابیت و کارایی نرم افزاری آن است .جالب اینجاست که این گوشی در میان خانمها نیز طرفداران زیادی دارد.اما نکته اینجاست که شاید کار با یک گوشی ویندوز موبایل تنها از طریق صفحه نمایش لمسی کمی برای کاربران جدید مشکل باشد و به همین دلیل Touch Dual  با صفحه کلید سخت افزاری مناسبش زمینه را برای استفاده ساده تر کاربران جدید فراهم می کند.

image
 

image
 

دکمه های صفحه کلید از پلاستیک براق است که در صورتیکه زیرنور آفتاب از آن استفاده شود اشعه را کاملآبه درون چشم منعکس می کند .علاوه بر این فاصله بین دکمه ها نیز کم است و امکان اشتباه در آن زیاد است.

 

image

نور پس زمینه کلیه دکمه ها به رنگ سفید است و با فشردن هر دکمه کلیه کلید ها روشن می شوند و هیچ سنسور نوری در این بخش وجود ندارد.کلید های چند منظوره این بخش دکمه منوی start و دکمه مخصوص mail در سمت چپ و دکمه back و میانبر browser در سمت راست هستند. تنظیمات این بخش را نمی توان تغییر داد.

 

image

صفحه نمایش

 

این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی TFT با سایز 2.6 اینچ است که قابلیت نمایش 65 هزار رنگ را با رزولوشن 240*320 پیکسل دارد. هر چند نمی توان این صفحه نمایش را جزو بزرگترین صفحه نمایش ها قرار داد اما می توان آن را یک رقیب برای صفحه نمایش گوشی هایی مثل  TyTN II دانست.

به هر حال کیفیت نمایش تصویر در این صفحه نمایش نسبت به گوشی های قبلی HTC فوق العاده بهتر است اما با این حال در نور مستقیم خورشید خوانایی خود را از دست می دهد.شاید در نگاه اول سایز صفحه نمایش جهت استفاده با انگشت و میزان پاسخگویی قابلیت لمسی صفحه نا مناسب و کوچک باشد اما خوشبختانه پس از کمی کار با آن متوجه میزان کارایی و پاسخ گو بودن آن می شوید.

 

image

دوربین

Touch Dual  دارای یک دوربین  2 مگاپیکسلی بدون قابلیت فوکوس اتوماتیک و یا ماکرو است، کیفیت عکس های آن را می توان با مدل Touch مقایسه کرد.

image
 
image
 
image
 

image

بیشتر عکسها دارای نویز هستندحتی آنهایی که در روشنایی روز و نور مناسب گرفته شده اند. اینتر فیس دوربین شبه به اینتر فیس HTC TyTN II و Touch Cruise است و تنظیمات آن در منوی جداگانه ای وجود دارد که کار با آن بسیار ساده است و تنظیماتی از قبیل مد تصویر ،نوع عکس برداری ،افکتهای مختلف ،تنظیم نور و... امکانپذیرند. گزینه های مختلف که در این منو ظاهرمی شوندعبارتند از :

 

- Current image resolution تنظیم رزولوشن تصویر :

- White balanceتنظیم نور سفید:

- Exposure settingsتنظیم نوردهی:

- Storage place (internal memory, memory card) محل ذخیره کردن عکس ها:

- Currently active cameraانتخاب دوربین فعال:

- Self-timer تایمر:

 

در هنگام ضبط فیلم می توان تا 2 برابر زوم کرد.

image

رزولوشن های قابل استفاده هنگام فیلم برداری :

 

2 مگاپیکسل با سایز 1200*1600  پیکسل

1 مگاپیکسل با سایز 960*1280  پیکسل

L (بزرگ) با سایز 480*640     پیکسل

M (متوسط) با سایز 240*320  پیکسل

S (کوچک) با سایز 120*160 پیکسل

 

تنظیمات نور سفید به صورت اتوماتیک ،روز،شب،و....،تنظیمات افکت،نگاتیو،سیاه و سفید،و.... هستند،همچنین می توان صدای شاتر دوربین را فعال یا غیر فعال کرد.

image

فیلم های Touch Dual با فرمت MP4 و سرعت 30 فریم در ثانیه و صداها با فرمت amr  ذخیره می شوند.

رزولوشن های ویدئویی قابل استفاده:

CIF:352*288

High :320*240

Normal :176*144

Small:128*96

 

تنظیمات ضبط فیلم مشابه تنظیمات عکس برداری است . امکان زوم تا دو برابر در هنگام فیلم برداری وجود دارد. کیفیت فیلم های این گوشی نیز مناسب است و هیچ محدودیتی در مورد حجم ویا طول فیلم ها وجود ندارد.

image
 

image
 
image

 

image
 
image

باطری

Touch Dual دارای یک باطری لیتیومی با ظرفیت 1120 mah است که تا 5 ساعت مکالمه مداوم و تا 150 ساعت در حالت اماده به کار دوام می آورد. میزان مصرف باطری در حالت های کاری مختلف متفاوت است. مثلآدر حالت reading که فقط اطلاعات از گوشی خوانده می شودمیزان کمتری باطری مصرف می شود. که در این حالت نور پس زمینه حداقل می باشد . در حالت پخش mp3 نیز نور پس زمینه خاموش شده و ولوم در حد متوسط قرار می گیرد و به هر حال میزان باطری زیادی مصرف می شود.

image

کارایی

این گوشی مانند TYTN II  و Touch cruise  از پردازندهQualcomm MSM 7200 استفاده می کند و سرعت پردازنده این گوشی 400 مگاهرتز می باشد.

image

 این گوشی دارای 128 مگابایت حافظه RAM بوده که 101 مگابایت آن جهت نرم افزارهای گوشی و سیستم عامل آن که از این مقدار نیز 50 مگابایت جهت فایل های سیستمی رزرو شده و50 مگابایت جهت ذخیره نرم افزارهای کاربر است .در کل 122 مگابایت حافظه در دسترس کاربر جهت ذخیره فایل ها و نصب نرم افزارها وجود دارد.از لحاظ ضبط و پخش فیلم های ویدئویی سرعت و کیفیت مناسبی دارد. همچنین کارایی وتوانایی پردازنده هنگام ضبط و پردازش عکس و فیلم در مقایسه با HTC Touch بسیار ارتقاء یافته است. در هنگام مرور و حرکت بین منو ها و نیز اجرای برنامه های استاندارد مثل برقراری تماس ،ارسال پیام،و..... سرعت پردازش خوبی دارد.

image
 

image
 
image

قابلیت های اتصال

امکان ارتباطی شبکه GSM (900/1800/1900) و UMTS (2100)  و نیز ارتباط پر سرعت مثل EDGE و HSDPA توسط این گوشی پشتیبانی می شوند. امکانات اتصال بی سیم نیز فقط بلوتوث می باشد . از کابل اتصال mini USB با سرعت انتقال 480 کیلو بیت در ثانیه جهت اتصال به کامپیوتر می توان استفاده کرد. برای مدیریت ارتباط بی سیم از برنامه داخلی comm Manager می توان استفاده کرد.

 

image
 
image

بلوتوث نسخه 2.0 به همراه EDR در این گوشی پرو فایل های زیر را پشتیبانی می کند:

 

- Generic Access Profile (GAP).

-  Serial Port Profile (SPP).

-  Object Push Profile (OPP).

-  Hands-Free Profile (HFP).

-  Headset Profile (HSP).

-  Human Interface Device Profile (HID).

-  Advanced Audio Distribution Profile (A2DP).

-  Audio Video Remote Control Profile (AVRCP).

-  Personal Area Network Profile (PAN).

-  SIM Access Profile (SAP).

-  File Transfer Profile (FPT)/ File Transfer Profile (FTP).

 

 

راه اندازی قابلیت ارسال صدای استریو و استفاده از آن بسیار ساده است و نکته خاصی ندارد و انتقال صدا و پخش آن نیز بسیار خوب و بدون نویز و یا قطعی انجام می شود.

image
 
image
 

image
 
image

حرف آخر

 

Touch Dual از جمله گوشی های بسیار خوب و پر طرفدار HTC است هم از لحاظ ساختار ظاهری بسیار شیک و زیباست و هم اینتر فیس جالب و راحتی دارد بخصوص که از تکنولوژی Touch FLO نیز در آن استفاده شده است. از جمله ویژگی های فنی و کلیدی این گوشی عبارتند از :

 

نوع سیستم عامل : ویندوز موبایل

شکل ظاهری : کشویی

 مواد استفاده در ساختار: پلاستیک

باند های مخابراتی : (900/1800/1900) GSM ،   UMTS/HSDPA 2100,GPRS/EDGE

CPU مدل QUALCOMM  MSM 7200 با سرعت 400 مگاهرتز

RAM : 128 مگابایت

ROM : 256 مگا بایت

صفحه نمایش :TFT با سایز 2.6 اینچ و رزولوشن 320*240 پیکسل و قابلیت نمایش 65 هزار رنگ

اتصالات: micro SD HC ، بلوتوث 2.0 ، mini USB

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)