HTC TYTN II

یکی از بهترین و محبوب ترین PDA های حال حاضر بازار که نه تنها قابلیت های ارتباطی تلفنی را به خوبی داراست، بلکه از امکانات فوق العاده سطح بالایی نظیر...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
                                  

 

 

مروری بر گوشی HTC TYTNII

 

یکی از بهترین و محبوب ترین PDA های حال حاضر بازار که نه تنها قابلیت های ارتباطی تلفنی را به خوبی داراست، بلکه از امکانات فوق العاده سطح بالایی نظیر ارتباطات پر سرعت HSDPA، Wi-Fi، صفحه نمایش لمسی و ... برخوردار است. وجود پردازنده 400 مگاهرتزی این گوشی قابلیت اجرای کلیه برنامه های تحت پلات فرم ویندوز موبایل 6.0 را دارد.

 

image
 

image

ویژگی های کلیدی

-          پشتیبانی از 4 باند GSM و GPRS، EDGE

-          پشتیبانی از سه باندHSDPA / HSUPA  با سرعت 3.6 مگابیت در ثانیه

-          پردازنده 400 مگاهرتزی QualComm

-          صفحه نمایش 2.8 اینچی لمسی از نوع TFT و رزولوشن QVGA که قابلیت پخش 65هزار رنگ را داراست.

-          گیرنده GPS داخلی

-          سیستم  Wi-Fi

-          دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک.

-          درگاه کارت حافظه microSD

-          تکنولوژی Touch FLO مخصوص HTC

-          کیبورد سخت افزاری کامل (QWERTY)

-          ساختار کشویی

-          بدنه و ساختار با کیفیت و خیلی خوب

 

معایب اصلی

-          وزن زیاد (190گرم)

-          قدرت ناکافی پردازنده

-          عدم وجود رادیو FM

-          دکمه خاموش / روشن نامناسب

-          عدم امکان استفاده از مکعب Touch FLO

HTC Kaiser پلات فرمی از کمپانی HTC است که بسیاری از گوشی های اخیر HTC مثل HTC Touch،  HTC TYTNII و... بر مبنای آن ساخته و وارد بازار شده اند. HTC TYTN II از جمله پاکت پی سی هایی است که نه تنها به دارا بودن ویندوز موبایل نسخه 6.0 می بالد بلکه امکانات فوق العاده و قابلیت های ویژه ای دارد. در کنار آن ها ساختار شیک و زیبا و ابعاد جمع وجور وجود دارد.

 

image
 
image

 

طراحی و ساختار

TYTN II دارای یک بسته بندی سیاه و شیک و چشمگیر است که بسیاری از لوازم مورد نیاز مثل شارژر، کابل USB، هدست استریو، قلم مخصوص گوشی، کیف مخصوص گوشی و راهنمای کاربر را داراست و شاید تنها نقص این بسته بندی نبود کارت حافظه است. بر خلاف بسیاری دیگر از محصولات HTC، این گوشی با پردازنده سامسونگ کار نمی کند و به جای آن از تراشه Qual Comm MSM 7200 استفاده شده که در آن یک پردازنده اولیه ARM11 با سرعت 400 مگاهرتز برنامه ها را اجرا می کند و یک پردازنده ثانویه ARM9 با سرعت 274 مگاهرتز استفاده می شود.

image
 
image
 

image
 
image

این گوشی دارای 128 مگابایت حافظه داخلی RAM و 256 مگابایت حافظه ROM است که 133 مگابایت آن برای استفاده کاربر خالی گذاشته شده است.

image
 
image

پانل جلویی گوشی دارای یک صفحه نمایش 2.8 اینچی TFT است که رزولوشن QVGA دارد. در زیر صفحه نمایش نیز دکمه های 4 جهته است که دارای 8 دکمه به همراه دکمه ها جهتی است. در کناره سمت چپ گوشی یک دکمه چرخنده، دکمه OK و دکمه شماره گیری  صوتی قرار دارند که کار با آن ها به راحتی انجام می گیرد. هنگامیکه از گوشی در حالت Lands cape استفاده شود این دکمه روشن می شوند. برای استفاده از شماره گیری صوتی باید صدای مربوطه به هر شماره از قبل ضبط شده باشد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

در کناره سمت راست گوشی دکمه خاموش / روشن گوشی و نیز دکمه مخصوص دوربین قرارگرفته است که با نگه دارشتن این دکمه دوربین روشن می شود می توان با آن کارکرد. و البته در تاریکی، پیدا کردن این دکمه کمی سخت است. قلم Stylus این گوشی نیز مثل بسیاری دیگر از قلم های معمولی غیر تلسکوپی است.

image
 

image
 
image

کناره بالایی گوشی خالی از دکمه های کنترل است اما کناره زیرین آن محل پورت mini USB، کارت حافظه microSD، و محل قرارگیری میکروفن و سوراخ reset است. پانل پشتی گوشی از پلاستیک مات پوشیده شده جنس آن طوری است که گوشی از دست یا روی میز سر نمی خورد اما متاسفانه به شدت اثر انگشت را جذب می کند. در کناره لنز دوربین و فلاش، آنتن خارجی gps در زیر یک در پوش پلاستیکی که لوگوی GPS روی آن حک شده قرار دارد. با باز کردن کشوی کیبورد به سمت پایین در پشت درب محل قرارگیری سیم کارت دیده می شود که با باز کردن قفل آن به راحتی می توان سیم کارت را درون گوشی قرارداد که البته برای خارج کردن آن باید گوشی خاموش باشد و حتی اگر بطور اتفاقی سیم کارت خارج شود گوشی خاموش می شود. با وجود سیم کارت بطور جداگانه به ندرت لازم می شود درب پشت گوشی برداشته شود اما با برداشتن آن باتری 1350mAh از نوع Li-Poly(پلیمری) با قابلیت 400 ساعت استندبای و 6 ساعت مکالمه مداوم که بطور متوسط 1 روز شارژ آن دوام می آورد دیده می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

صفحه نمایش

صفحه نمایشض گوشی از نوع TFT 2.8 اینچی با قابلیت پخش 65 هزار رنگ است که قابل مقایسه با صفحه نمایش بسیاری از Potket PC هاست و در تابش مستقیم نور خورشید نیز خوانایی متوسطی دارد که با دارابودن تکنولوژی tronsreFlective نسبت به بسیاری از گوشی های دیگر خوانایی بیشتر دارد. بسیار از کاربران نسبت به میزان نمایش رنگ این صفحه نمایش اعتراض داشته و 65 هزار رنگ را ناکافی می دانند اما در واقع تفاوت زیادی بین 16 میلیون رنگ و 65 هزار رنگ از نظر چشم انسان وجود ندارد و از طرفی کارایی و سرعت پردازنده باتوجه به نمایش طیف و سیع رنگ ها کاهش می یابد.

image
 
image

HTC TYTN II یک صفحه کلید   QWERTY بسیار خوب با کارایی راحت دارد. در این صفحه کلید 41 دکمه برجسته وجود دارد که در این بین 2 کلید چند منظوره برای کارهای مختلف و 2 چراغ کوچک یکی برای وضعیت Caps lock و دیگری برای دکمه Fn وجود دارند. دکمه Fn قابلیت های زیادی را فراهم می کند که یکی از مهمترین آن ها فعال کردن Wi-Fi است. نور پس زمینه صفحه کلید سفید است و به راحتی در تاریکی دیده می شود.

 

image
 
image

شماره گیری هوشمند

لازم به گفتن نیست TYTN II چیزی فراتر از یک پاکت پی سی معمولی است. این گوشی از 4 باند GSM پشتیبانی می کند و بنابر این گرفتن تماس با آن بسیار راحت است. جهت شماره گیری می توان از دکمه های مجازی شماره گیری روی صفحه استفاده کرد که در این قسمت یک دکمه  Backspace و دکمه ای نیز جهت مکالمات ویدیویی وجود دارد. نکته مهم در ویندوز موبایل ها این است که معمولاً برای شماره گیری نیاز به باز کردن دفترچه تلفن نیست و به راحتی می توان از شماره گیری هوشمند آن با وارد کردن چند کاراکتر اول شماره یا نام فرد استفاده کرد. از لحاظ بلندی صدای دریافتی در هنگام مکالمه HTC TYTN II کیفیت فوق العاده خوبی دارد و می توان آن را با D900 سامسونگ مقایسه کرد.

image
 

image
 
image
 

ویندوز موبایل 6

با توجه به زیاد شدن پاکت پی سی تقریباً بسیاری از کاربران پاکت پی سی ها با سیستم عامل ویندوز موبایل آشنا هستند. در واقع هر PocktPC یک نوع پلت فرم برای نرم افزار هاست که قابلیت گسترده شدن و ارتقا یافتن را دارد. تقریباً کلیه ویندوزموبایل ها در هر نسخه ای کارایی یکسانی دارند بنابر این کاربران ویندوزهای قدیمی تر مشکلی با این نسخه نیز نخواهند داشت چون تفاوت عمده این پاکت پی سی ها سخت افزاری است بنابر این توضیحات این بخش بیشتر برای افرادی است که برای اولین بار با یک پاکت پی سی  با سیستم عامل ویندوزموبایل کار می کنند. نکته ای که بعد از روشن شدن گوشی به چشم می خورد صفحه خانگی اولیه HTC TYTN II است که بطور پیش فرض روی این گوشی نصب شده است. این بخش کارایی زیادی دارد. با وجود 4 تب مختلف که اکثر برنامه های مفید و پرکاربرد را شامل می شوند. در این تب ها میتوان اطلاعات مربوط به زمان پیام های اخیر و یا تماس های اخیر، کلیدهای میانبر برای انواع برنامه ها و ... را دید. مثل ویندوز موبایل نسخه 5 در این گوشی نیز با بازشدن صفحه کلید QWERTY صفحه نمایش به صورت اتوماتیک می چرخد و افقی می شود. در گوشی های پاکت پی سی در واقع چیزی به نام "منوی اصلی " وجود ندارد و به جای آن یک منوی برنامه یا Programs و منوی Settings برای تنظیمات وجود دارد که هر دو را می توان از منوی Start (همانند ویندوزهای PC) باز کرد. کلیه میانبرهای مورد نیاز را می توان در منوی Start اضافه کرد. گزینه Comm manager جهت تنظیمات ابزارهای ارتباطی نظیر بلوتوث، WLAN، اتصال Data و ... است. نسخه 6 ویندوز موبایل بطور کامل قابلیت چند کاره بودن و چند منظوره بودن را دارد و به راحتی می توان چندین برنامه را بطور همزمان روی آن اجرا کرد و یک برنامه Task manager نیز جهت مدیریت برنامه های در حال اجرا در بخش Settings وجود دارد که فقط برنامه های کاربری را نشان می دهد. امکان تغییر تصویر پس زمینه گوشی وجود دارد اما تم های این گوشی فقط طیف رنگی را تغییر می دهد. تکنولوژی Touch FLO در این گوشی نیز مثل HTC Touch وجود دارد که امکان کار با گوشی را بدون استفاده از قلم Stylus و تنها با تماس دست فراهم می آورد. این تکنولوژی در واقع یک قابلیت ویژه نرم افزاری است که اینترفس را ارتقا داده و کار با آن را راحت تر کرده است.

 

 

image
 
image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 

ارتباطات روزانه

سیستم عامل ویندوز دارای یک لیست Contact حجیم است که نه تنها تعداد بسیاری زیادی مخاطب را می توان روی آن ذخیره کرد بلکه امکان تطابق با outlook  ms را نیز دارد. برای انواع پیام های sms، mms و ایمیل فلدرهای جداگانه وجود دارد. Outlook  ویندوز این گوشی از پروتکل های ایمیل pop3 و IMAP پشتیبانی می کند که امکان ارسال و دریافت  هر گونه پیام به همراه فایل های ضمیمه را فراهم می کند. همچنین ایمیل این گوشی دارای قابلیت  Direct Push نیز هست که با استفاده از آن لازم نیست هربار به ایمیل خود سر بزنید پیام ها و ایمیل ها به طور اتوماتیک وارد ایمیل شده و شما را از ورود ایمیل با خبر می کند که برای این منظور لازم است از Microsoft Exchange Server استفاده کرد.

متدهای مختلفی برای ورود متن وجود دارد که از جمله آن استفاده از کیبرد سخت افزاری QWERTY امکان تشخیص دست خط و صفحه کلید مجازی نرم افزار می باشد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

مدیریت فایل ها

مدیریت فایل داخلی این گوشی امکان جستجوی فایل ها و مدیریت و کار با آن ها را به راحتی فراهم می کند. گالری تصاویر این گوشی برنامه ای خاص با نام Pictures F Videos دارد که می توان فایل های مولتی مدیا را در آن ذخیره کرده و مرور کرد. نرم افزار Windows Media Player ویندوز نیز روی این سیستم عامل بطور پیش فرض نصب شده است که پخش موزیک و ویدئو را فراهم می کند. مدیریت و تنظیم فایل های صوتی از طریق Audio Manager انجام می گیرد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

دوربین

بطور کلی گوشی های اسمارت فون و پاکت پی سی ها در زمینه دوربین نسبت به گوشی های دیگر در سطح پایین تری قرار دارند چرا که دوربین در این گوشی ها از اهمیت کمتری برخوردار است شاید بتوان HTC TYTN II را جزو  گوشی های 3 مگاپیکسلی بین پاکت پی سی ها دانست. برای گرفتن عکس با یک فشار کوچک روی دکمه شاتر می توان صحنه را Lock کرده و با فشار بیشتر عکس گرفته می شود. منوی دوربین بسیار مناسب و کارآمد است و به راحتی می توان تنها با انگشت با آن کار کرد تنظیمات مختلف نظیر تنظیم نور و سفیدی تصویر، انواع مد(پانوراما، Burst و ...) و ... به راحتی از طریق منو صورت می گیرد. در BURST، 32 تصویر بطور متوالی با رزولوشن VGAگرفته می شود.

image

با کمی دقت می توان متوجه شد که کیفیت این تصاویر در مقایسه بتن 3 مگاپیکسلی های سونی اریکسون مثل K800 کیفیت پایین تری دارد. فیلم با فرمت MPEG4 و یا CIF  را با سرعت 20 فریم در ثانیه را دارد.

 

image
 

image
 
image

انتقال اطلاعات

یکی از قابلیت های مهم یک PocketPC امکان برقراری ارتباطات هم از طریق بی سیم وهم  از طریق سیم است. از قابلیت های مهم این گوشی در این زمینه اتصال USB با امکان همزمان سازی و مطابقت با MS Outlook، بلوتوث نسخه   Wi-Fi، 2.0 برای ارتباط بی سیم با اینترنت و همچنین GPRS و EDGE می باشد HTC TYTN II دارای مرورگر وب Internet Explorer است که دارای قابلیت های مختلف برای نمایش صفحات وب و کار با آن ها است همچنین می توان این بخش را در حالت افقی یا تمام صفحه مشاهده کرد.

HTC TYTN II  مجهز به گیرنده GPS است که برای استفاده از آن از برنامه Quick Gps که روی گوشی نصب شده است و اتصال آن با ماهواره های مربوط به رهیابی می توان استفاده کرد. همچنین از نرم افزار Tom Tom نیز می توان برای جهت یابی استفاده کرد اما فقط یک نقشه را بطور رایگان می توان برای آن دانلود کرد البته می توان از انواع نرم افزارهای جهت یابی استفاده کرد.

 

image

نرم افزار های Office

HTC TYTN II دارای نرم افزارهای زیادی جهت صرفه جویی در زمان است که همگی آن ها قابلیت همزمانی با msOutlook را دارند. تقویم این گوشی را می توان بصورت هفتگی ، روزانه یا ماهیانه نمایش داد. لیست To-Do برای ذخیره کردن کارها یا قرار ملاقات ها در نظر گرفته شده است . فایل های ذخیره شده توسط ضبط صوت در بخش Note ها ذخیره می شوند. تنظیم ساعت بیداری این گوشی از طریق منوی تنظیمات یا Settings صورت می گیرد و برای هر زنگ می توان تنظیمات خاصی با زمان های خاص را درنظر گرفت.

از جمله دیگر نرم افزارهای پرکاربرد این گوشی نرم افزار Office Mobile، Adobe Reader و مدیریت فایل های      ,Zipاسکنر کارت، سرویس Windows Live و نیز جستجوی هوشمند است با نرم افزار Office می توان فایل های word، Excel و Power Point را باز کرد. با بازکردن کیبورد QWERTY صفحه نمایش به حالت افقی در می آید و می توان برنامه را در این حالت باز کرد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

برنامه Windows Live جایگزینی برای msn Search و Messenger است که می توان آن را بصورت مجانی در اینترنت دانلود کرد. با استفاده از gps داخلی گوشی می توان اطلاعات در مورد رستوران ها، مراکز خرید و ... را نگهداری کرد. امکان استفاده از بازی های java و نیز دانلود بازی های مختلف وجود دارد.

 

image

کلام آخر

HTC TYTN II از جمله پاکت پی سی های فوق العاده پرکاربرد و با قابلیت HTC است که از جمله ویژگی های آن کیبورد QWERTY، گیرنده GPS صفحه نمایش بزرگ و پردازنده نسبتاً خوب برای کارایی متوسط است البته در هنگام استفاده سنگین از گوشی کمی کند می شود و همچنین نمی توان بازی های با رزولوشن بیشتر از QVGA را باز کرد.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۲/۵
kole gooshia jam beshan be paie in gooshi nemiresan emkanatesh male 10 sale dige ham hastesh aslan fogholadast age betoonin estefade bokonin