خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson T707

Sony Ericsson T707

گوشی T707 یکی از جدیدترین مدلهای سری T گوشی­های سونی­اریکسون است اما هیچ شباهتی به دیگر مدلهای این سری ندارد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۵/۶
مروری بر سونی­اریکسون T707

گوشی T707 یکی از جدیدترین مدلهای سری T گوشی­های سونی­اریکسون است اما هیچ شباهتی به دیگر مدلهای این سری ندارد. هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ عملکرد این گوشی با دیگر مدلهای سری T فرق دارد.

نام انتخاب شده برای این گوشی ELLE است که بدون هیچ شکی بیشتر از آقایان، نظر خانمها را به خود جلب خواهد کرد. بر اساس ادعای یکی از طراحان T707، طراحی این گوشی الهام گرفته شده از رنگین کمان است، درواقع در طراحی آن از بازی رنگها کمک گرفته‏اند که نمی­توان به سادگی از کنار آن گذشت. افکت­های نوری و صفحه­نمایش بیرونی ثانویه، هویتی جدید به T707 بخشیده است و آن را در میان گوشی­های رده متوسط، جزو برترین­ها قرار داده است.

 

image
 

image
 
image

ویژگی های کلیدی

-          پشتیبانی از چهار باند GSM، HSDPA و 3G

-          دوربین 3.2 مگاپیکسل با مکان­یاب جغرافیایی(با استفاده از Cell-ID)

-          صفحه­نمایش 2.2 اینچ TFT با وضوح تصویر 320×240 پیکسل با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ

-          نمایشگر ثانویه مونوکروم با وضوح تصویر 128×36 پیکسل

-          ضدخش بودن هر دو صفحه نمایش

-          بلوتوث با A2DP

-          قابلیت ارتقاء کارت حافظه M2 (حداکثر تا 16 گیگابایت)

-          رادیو FM با RDS

-          پشتیبانی از اجرای همزمان چند برنامه

-          قابلیت Gesture Control

-          افکت­های نوری 5 رنگ با قابلیت تعریف جداگانه برای هر شماره تماس

-          شماره­گیری هوشمند

-          پیام­رسانی مداوم

 

معایب اصلی

-          دوربین فاقد فلاش LED یا فوکوس اتوماتیک می­باشد

-          کیفیت پایین ضبط ویدئو(QVGA با سرعت 15 فریم در ثانیه)

-          صفحه­نمایش بیرونی در نور روز و نورهای شدید خوانا نیست

-          صفحه­کلید واکنش ضعیفی دارد

-          افکت­های نوری بسیار مات و کدر هستند

-          مرورگر مستندات آفیس ندارد

-          دروبین دوم جهت مکالمه تصویری ندارد

-          حسگر حرکتی ندارد

 

طرح رنگین­کمان در قسمت جلوی گوشی درنظر گرفته شده است که واقعا چشم­نواز و زیباست. مکانیزم باز شدن پانل جلویی گوشی بسیار نرم و روان صورت می­گیرد که به نظر ما بد نیست تا حدی حالت فنری داشته باشد.

 

image
 

image
 
image

طراحی و ساختار

سونی­اریکسون T707 با ضخامت 14.1 میلی­متر، تنها یک میلی­متر از دیگر گوشی­های درب­دار قطورتر است. وزن این گوشی 95 گرم است که وزن متعادل و خوبی است و در دست گرفتن آن بسیار ساده و خالی از هر گونه اشکالی است. خصوصا وقتی درب گوشی باز می­شود، بسیار متعادل است که به راحتی می­توان آن را در دست گرفت.

image
 
image

T707 به یک نمایشگر2.2 اینچ با وضوح QVGA مجهز است که قدرت نمایش 256 هزار رنگ را دارد. فریم­های غیر ضروری که در اطراف این صفحه­نمایش وجود دارند باعث شده­اند که این صفحه کوچکتر از آنچه هست دیده شود. کلاً صفحه نمایش­های کوچک برای گوشی­های درب­دار بسیار مناسب­تر هستند. عملکرد این صفحه بسیار خوب است و در زیر نور مستقیم آفتاب هم خوانایی لازم را دارد.

image

صفحه­کلید این گوشی کاملا تخت و صاف است و فضای زیادی بین کلیدها وجود دارد که استفاده از آن را تا حدی مشکل ساخته است. عملکرد کلیدها کند است و به خوبی واکنش نشان نمی­دهند. وقتی خوب به قسمت پایین صفحه نگاه می­کنیم می­بینیم که شباهت زیادی به مدل سونی­­اریکسون R306 Radio دارد که صفحه­کلید آن هم اصلا جالب نبود. صفحه­کلید این گوشی اگرچه کارکرد خیلی خوبی ندارد، اما شیارهایی که روی آن وجود دارند ساختار مناسبی داشته و موجب می­شود کاربر تایپ راحت­تری داشته باشد.

روشن شدن صفحه­کلید به تدریج صورت می­گیرد. به بیان بهتر در سه مرحله کل صفحه­کلید روشن می­شود، اول کلیدهای چهارجهته حرکتی، سپس کلیدهای مسیریابی و در آخر این کلیدهای حروف و اعداد هستند که روشن می­شوند. در اینجا هم باید گفت که نور زمینه کی­پد کافی نیست و باید بهبود یابد.

image
 

image
 
image

تنها گزینه کلیدی که در سمت چپ قابل گوشی هست، Fast Port می­باشد. متاسفانه سونی­اریکسون عادت ندارد برای ورودیهای گوشی خود، درب محافظ یا پوششی درنظر بگیرد درنتیجه Fast Port نیز فاقد پوشش محافظ است.

image

در سمت راست گوشی کلیدهای کنترل صدا وجود دارند. متاسفانه از کنار گوشی نمی­توان به کارت حافظه دسترسی پیدا کرد زیرا محل این کارت در زیر درب باتری تعبیه شده است و برای دستیبابی به آن باید قاب پشت گوشی را برداشت.

image
 

image
 
image

قسمت پشتی گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است که به­نظر می­رسد اثر انگشت روی آن می­ماند. در پشت گوشی می­توان لوگوی سونی­اریکسون و بلندگوی گوشی را مشاهده کرد که همچون دیگر گوشی­های این کمپانی، لوگو کمی برجسته است و موجب می­شود گوشی روی سطوح صاف کمی بلغزد.

 

image

حالا وقت بستن درب گوشی است

قاب بیرونی سونی­اریکسون T707 جایی که طرح رنگین­کمان روی آن پدیدار می­شود، چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنارش رد شد. درواقع نظر اکثر افراد را به خود جلب می­کند. این قاب محل قرارگرفتن نمایشگر دوم گوشی به اضافه افکت­های نوری که اصولا به صورت مخفی هستند نیز می­باشد. زیبایی سطح بیرونی گوشی طوری است که گویی رنگ مشکی روی آن چاپ شده است. صفحه­نمایش دوم گوشی در یک نیم­دایره بزرگ مخفی است و وقتی خاموش است تناسب زیبایی با سطح مشکی گوشی دارد و در ضمن ضد خش نیز می­باشد که درنتیجه هیچ­گاه درخشندگی خود را از دست نخواهد داد.

پلاستیک مشکی قاب گوشی باعث می­شود که صفحه نمایش بیرونی زیر نور خورشید خوانایی لازم را نداشته باشد. صفحه­نمایش بیرونی، مونوکروم است و اطلاعاتی دررابطه با زمان، وضعیت باتری، که بزرگ هم نیست، شدت سیگنال و رویدادهای ناموفق(از دست رفته) را نشان می­دهد.

نیم­دایره بزرگ روی درب گوشی بخشی از افکت­های نوری است که دراصل دو دایره هم مرکز است که هنگامی که گوشی زنگ می­خورد به رنگ سفید روشن می­شود. بعد از آن نیز یک دایره توگود گوچکی هم که در گوشه سمت راست پانل جلویی وجود دارد نیز روشن می‏شود. هر دو عنصر دایره­ای شکل 5 رنگ متفاوت دارند: ارغوانی، کهربایی، آبی، سبز، الماسی و یاقوتی که می­توان هر کدام را برای مخاطب خاصی تعریف کرد که وقتی شماره او زنگ می­خورد این دایره­ها به همان رنگی روشن شوند که کاربر برای آن تعیین کرده است.

image
 
image

این افکت­های نوری برای نمایش تماسهای از دست رفته هم استفاده می­شود اما دیگر در اینجا برای هر مخاطب رنگ خاصی را تخصیص نمی­دهد.

متاسفانه رنگ این افکتها آنقدر کمرنگ و مات هستند که در محیطهای تاریک به سختی می­توان تفاوت بین آنها را به خوبی تشخیص داد.

لنز 3.2 مگاپیکسل دوربین گوشی نیز در پانل جلویی آن تعبیه شده است. این لنز مجهز به کانون ثابت و مکان­یاب جغرافیایی ژئوتگینگ از طریق سیستم Cell-ID می­باشد. در زیر قاب پشتی گوشی چیز خاصی وجود ندارد فقط یک باتری BST-39 Li-ION با ظرفیت 930mAh به اضافه سیم­کارت و محل قرارگیری کارت حافظه را می­توان دید.

image
 
image

ساختار کلی گوشی محکم و بادوام و بسیار جمع و جور است که به راحتی در دست می­نشیند و مواد به کار رفته در ساخت گوشی نیز از کیفیت خوبی برخوردارند. لولای درب گوشی می­توانست قوی­تر باشد اما باز، کار با آن لذت­بخش و راحت است. متاسفانه با اینکه صفحه‏کلید فضای داشتن کلیدهای بزرگتر را دارد، اما کلیدهای کوچک با فاصله زیاد کنار هم قرار گرفته­اند.

 

ساختار منو

ساختار منو یا همان اینترفیس T707 نیز مانند دیگر گوشی­های این کمپانی است. در بالای صفحه استندبای نیز اطلاعاتی همچون شدت سیگنال، نام اپراتور و وضعیت باتری نمایش داده می­شود. در قسمت پایین صفحه نیز، درست بالای ­کلیدهای چندمنظوره لیبلهای آنها وجود دارد.

image

فرم نمایش منو شامل ماتریس 3×4 آیکن­ها، حالت چرخشی و تک آیکنی می­باشد. این اینترفیس چیز جدیدی ندارد. اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از محصولات جدید سونی­اریکسون تا به حال استفاده نکرده­اید، مسلما این اینترفیس جذابیت­های خاص خودش را برای شما خواهد داشت.

image
 
image

 

image
 
image

منوی مشهور Activity یا همان «فعالیت­ها» امکان دسترسی سریعتر را به لیست مشخصه­های موردنظر و فهرست مطالبی که کاربر قبلا آن را تعریف کرده است را برای کاربر ممکن می­سازد. همچنین دسترسی به وب، آخرین رویدادها و همینطور نوار برنامه­های درحال اجرا که با استفاده از این تب می­توان چند برنامه را به طور همزمان اجرا نمود.

image
 
image

حالت پرواز فقط با سیم­کارت کار می­کند و برای استفاده از آن باید یک بار گوشی Restart شود. ظاهر اینترفیس، بسیار جذاب و گیراست. اما از آنجا که حسگر حرکتی ندارد، چرخش اتوماتیک در بخش مدیاسنتر را ندارد که درست برعکس برادر دوقلوی خود، یعنی W508 می­باشد. سونی­اریکسون T707 از تم­های فلش پشتیبانی می­کند که به موجب آن می­توان طرح و رنگ پیش­زمینه را تغییر داد. این گوشی دارای چهار تم است که از قبل نصب شده است که به طور هوشمندانه، میزان روشنایی خود را با توجه به نور روز تغییر می‏دهد. همچون دیگر گوشی­های سونی­اریکسون در این گوشی نیز می­توان از یک برنامه کاربردی(نرم­افزار) به عنوان پس زمینه استفاده کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

ظرفیت دفترچه تلفن سونی­اریکسون T707، 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن می­باشد. کاربر تنها می­تواند انتخاب کند که شماره را از روی کارت حافظه ببیند یا از روی سیم­کارت، اما امکان مشاهده آنها از روی هر دو به طور همزمان ممکن نیست. می­توان گوشی را طوری تنظیم کرد که شماره­های تماس ذخیره شده روی حافظه را به صورت خودکار روی سیم­کارت نیز ذخیره نماید. کاربر می­تواند از دفترچه تلفن روی کارت حافظه بک­آپ هم بگیرد و همانجا هم از آن استفاده نماید. اسم مخاطب تنها به یک صورت نوشته و ذخیره می‏شود اما این امکان وجود دارد که اسامی را بر اساس اسم کوچک و یا اسم فامیل طبقه­بندی و تنظیم نمود. جستجوی اسامی، با تایپ تدریجی است مثلا برای یافتن هر اسمی که مدنظر است با وارد کردن تک­تک حروف آن، گوشی اسامی که با آن ترتیب حروف هستند را برایش لیست می­کند و به این طریق دسترسی به شماره موردنظر بسیار سریعتر صورت می­پذیرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

برقراری و دریافت تماس

Gesture Control یکی از ویژگی­های این گوشی کوچک است. درست است که شاید قبلا این مشخصه را درگوشیهای دیگر هم دیده باشد، اما یکی از ویژگیهای گوشی­های سونی­اریکسون همین مشخصه منحصر به فرد است.

حالا Gesture Control چیست و چگونه کار می­کند. به محض دریافت تماس یا به صدا درآمدن زنگ بیداری، دوربین جلوی سونی‏اریکسون T707 روشن می­شود و حرکات دست از آن طریق تشخیص داده می­شود. وقتی این دوربین فعال می­شود، با تکان دادن دست جلوی آن، صدای گوشی را می­توان سایلنت نمود. مخصوصا هنگام خاموش کردن آلارم این گزینه بسیار لذت بخش و راحت است چون دیگر صبح­ها نیاز نیست که دنبال دکمه قطع صدای زنگ بیداری بگردید، تنها با تکان دادن دستتان جلوی گوشی، صدا قطع می‏شود. T707 مجهز به مکالمه تصویری هم هست اما از آنجا که دوربین پانل جلویی برای مکالمه تصویری درنظر گرفته نشده است باید از صفحه نمایش داخلی برای مشاهده طرف مقابل استفاده کرد.

image

مکالمه صوتی T707 هم بدون اشکال صورت می­گیرد. شفافیت صدا هم با هدفون، هم با اسپیکر بسیار عالی و مناسب است.

شماره­گیری هوشمند یا جستجوی هوشمند نیز از دیگر قابلیت­های جالب توجه گوشی­های سونی­اریکسون است. این برنامه به دنبال شماره تماسهایی می­گردد که شما رقم آنها یا حرف نامشان را وارد می­کنید.

 

image
 
image

نور سبز برای سیستم پیام­رسانی

سونی­اریکسون T707 از تمام انواع سیستم­های پیام­رسانی پشتیبانی می­کند. با این گوشی می­توان ایمیل هم ارسال نمود اما فایل ضمیمه ایمیل را نمی­فرستد. حالا این فایل هر چه می­خواهد باشد از PDF و Xls گرفته تا doc زیرا فاقد مرورگر مستندات آفیس است. مشابه خیلی از گوشی­های اخیر سونی­اریکسون، T707 نیز قابلیت طبقه­بندی و تفکیک پیامها را داراست که به آن پیام­رسانی زنجیره­ای هم می­گویند. حالت پیام رسانی این گوشی نیز پشت سر هم و زنجیره­ای است که حالتی مشابه چت کردن دارد. مکالمات پیام کوتاه (SMS) با یک مخاطب خاص به صورتی تعریف شده که درست شبیه پیامهای فوری و بی وقفه است.

در کنار تمام قابلیت­های ابتدایی و رایج پیغام­رسانی، T707 امکان خاصی برای مدیریت پیغام دارد که به موجب آن کاربر می­تواند به تنظیم و تعیین گروه و حتی حساب و کتاب پیام خود بپردازد. با این برنامه حتی کاربر می­تواند پیامها را به کارت حافظه یا حافظه خود گوشی منتقل نماید و آنها را بر اساس اندازه، شماره تماس و تاریخ مرتب و طبقه­بندی نماید.

 

image
 
image

 

image
 
image

مدیاسنتر (مرکز رسانه)

سونی­اریکسون T707 از رسانه­هایی که بر مبنای فلش ساخته شده­اند پشتیبانی می­کند. منوی آن عکس، موزیک، ویدئو، بازی، فیدهای RSS و آیکن­های تنظیمات را فهرست­وار نمایش می­دهد.

 

گالری عکس

در گالری عکس، علاوه بر عکسهای گرفته شده با دوربین گوشی، کاغذ دیواری­هایی هم که از قبل روی گوشی نصب شده بودند وجود دارند. متاسفانه قابلیت چرخش خودکار عکسها وجود ندارد. اما باز با این حال می­توان تصاویر را چرخاند و به صورت افقی تماشا کرد. عکسها به طور کلی به صورت ماتریس 3×4 نمایش داده می­شوند. عکسهای دوربین نیز بر اساس تاریخ عکسبرداریشان طبقه­بندی و تفکیک می­شوند. بعد از باز کردن هر تصویر می­توان روی آن زوم کرده و آن را به صورت تمام صفحه مشاهده نمود و به محض خارج شدن از حالت تمام صفحه، دوباره عکس به همان اندازه کوچک خود باز خواهد گشت. سونی­اریکسون T707 متاسفانه به گیرنده GPS مجهز نیست اما امکان ثبت موقعیت جغرافیایی عکس را با استفاده از نمودارها و اطلاعات سلولی شبکه دارد. اگر گوشی را به یک گیرنده GPS بلوتوث خارجی وصل کنید می­توانید مکان جغرافیایی تصاویر را بسیار دقیق­تر مشخص نمایید. تفاوتی نمی­کند که از GPS واقعی استفاده کنید یا Cell-ID در هر حال می­توانید از گزینه مشاهده روی نقشه در گالری عکس استفاده نمایید.

با این امکان می­توانید محل گرفته شدن عکس را با استفاده از برنامه نقشه گوگل که از قبل روی گوشی نصب شده است مشخص کنید.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

موزیک

سیستم پخش موزیک در سونی­اریکسون T707، نسخه 3 است که در مقایسه با واکمن نسخه 3 امکانات کمتری دارد. این برنامه از فرمتهای متفاوتی پشتیبانی می­کند و به اضافه آنها از استریو و پیش تنظیمات اکولایزر مگاباس نیز پشتیبانی می­کند. رنگهای اینترفیس مدیاسنتر در تمهای مختلف، متغیر است.

 

image
 
image

 

image
 
image

ویدئو

برنامه پخش ویدئو در مدیا سنتر از سریع جلوبردن و عقب بردن تصاویر پشتیبانی می­کند. فایل­های ویدئویی از بخش مدیریت فایلها نیز قابل دستیابی است. بخش ویدئو هم چنین خانه برنامه­های از پیش نصب شده یوتیوب هم هست که امکان دسترسی سریع به کلیپ­ها، برنامه­های آپلود شده و بوک­مارک­ها را مهیا می­سازد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image

image

رادیو FM با RDS و Track ID

رادیو FM سونی­اریکسون T707 ظرفیت ذخیره 20 ایستگاه رادیویی را دارد در ضمن اینکه از RDS هم پشتیبانی می­کند. اینترفیس رادیو بسیار مناسب و کار کردن با آن راحت است و از خدمات تشخیص موسیقی Track ID نیز استفاده می­کند. رادیو را نیز همچون موزیک پلیر می­توان به صورت مینی­مایز شده در بکراند گوشی استفاده کرد اما دیگر هیچ کدام از گرافیکهای زیبای تمام صفحه را ندارد. عملکرد Track ID این گوشی دقیقا مشابه مدل C903 است.

 

image
 
image

 

image

کیفیت صدا

کیفیت صدای سونی­اریکسون T707 هم در مواردی خوب و در مواردی بد است. مثلا میزان پاسخ­گویی و فرکانسهای صوتی تا حدی از قوانین سرپیچی می­کنند و متاسفانه صدای بم و زیر را افزایش داده و صداهای ملایم را کاهش می­دهد که زیاد جالب نیست. اگر از دید مثبت بخواهیم آن را بررسی کنیم باید گفت که صدای استریو، میزان نویز و محدوده دینامیک چیزی از عالی کم ندارند.

 

image

دوربین 3.2 مگاپیکسل

گوشی T707 به یک دوربین 3.2 مگاپیکسل با حداکثر وضوح تصویر1536×2048  پیکسل مجهز است. متاسفانه دوربین این گوشی نه فلاش دارد نه فوکوس اتوماتیک. برای گرفتن عکس باید گوشی را در حالت عمودی نگه دارید چون بخشی از نمایشگر را منظره‏یاب گرفته است. برای گرفتن عکس باید مرکز کلید مکان­نما را فشار داد. گزینه­ها و امکانات دوربین شامل تنظیم بالانس نور سفید، حالت عکسبرداری، ژئوتگینگ (ثبت موقعیت جغرافیایی) و افکتهای متنوع است. با گرفتن سه عکس پشت سر هم می­توان تصاویر پانوراما ایجاد کرد. کیفیت عکسها خیلی عالی نیست اما اگر از این دوربین خوشتان آمده، مسلما این قضیه مطلبی نیست که شما را از خرید آن بازدارد. این گوشی قابلیت فیلمبرداری هم دارد. کیفیت تصاویر QVGA با سرعت 15 فریم در ثانیه است که اصلا چیز عجیب و جدیدی نیست. چون اغلب گوشی­های سونی­اریکسون همین کیفیت و سرعت را دارند.

 

image
 
image

 

image

جستجوی آسان

سونی­اریکسون T707 مجهز به نسخه 3.4 مرورگر وب Access Net Front می­باشد که در دیگر گوشی­های سونی­اریکسون نیز موجود است. میانبر­های زیادی در ساختار درختی روی صفحه اصلی، درست زیر آدرس­بار و نوار جستجو وجود دارند. رنگ صفحه اصلی با هر بار اجرای مرورگر به رنگهای مختلف تغییر می­کند. این مرورگر قابلیت نمایش صفحات پیچیده وب را دارد. گزینه­های تنظیم پذیر بسیاری در این سیستم وجود دارد. درضمن از دیگر قابلیت­های اضافه شده به این قابلیت، مشاهده تمام­صفحه می­باشد. سرعت این مرورگر نه زیاد است نه کم. درحد استاندارد می­باشد. مرورگر وب سونی­اریکسون T707 دارای مکان­نمای مجازی موس است که کارکردن با آن بسیار راحت و بدون اشکال است. قابلیت جالب و کاربردی دیگری هم این گوشی دارد به نام گزینه Find on Page.

 

اتصالات گوشی

سونی­اریکسون T707 گزینه­های اتصالی بسیاری دارد. این گوشی از چهار باند GSM، GPRS و EDGE و همچنین 3G پشتیبانی می­کند. درضمن امکان رومینگ جهانی و پشتیبانی از HSDPA نیز از دیگر قابلیت­های این بخش از گوشی است.

علاوه بر اتصالات شبکه از بلوتوث نسخه 2 و  USB نیز پشتیبانی می­کند. با استفاده از پروفایل A2DP با هدست استریوی بلوتوث می‏توان با لذت به موسیقی گوش کرد. استفاده از کارت حافظه M2 نیز یکی از روشهای بسیار سریع برای انتقال داده­ها به شمار می­آید.

 

image
 
image

 

image
 
image

Organizer

یکی از ویژگی­های خوب T707 که جدید هم نیست، مدیریت زمان است. تقویم این گوشی را می­توان بر اساس ماه، هفته و روز تنظیم کرد. وقتی کاربر می­خواهد یک تاریخ تولد را به دفترچه تلفن اضافه کند، بلافاصله گوشی از او می­خواهد که آن را به تقویم هم اضافه نماید. گزینه زنگ بیداری دیگر چیزی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد و همه ما با آن آشنا هستیم. این گوشی 5 محل برای آلارم دارد که هر کدام از آنها گزینه­های متفاوتی دارند. کاربر می­تواند آلارم گوشی را به صورت روزانه یا هفتگی تعریف نماید.

از برنامه­های کاربردی دیگر این گوشی می­توان برنامه­های مشهور Accu Weather، Comeks Strip و یک برنامه جدید به نام Emotional PIM را نام برد. این برنامه جدید درواقع یک ساعت دیجیتال انیمیشن با جلوه­های ویژه است که از آن می­توان برای بکراند استفاده کرد. از قابلیت­های دیگر آن می­توان به نمایش رویدادهای آینده نرم­افزار سازماندهی اشاره کرد. ازجمله قرار ملاقات، تاریخ تولد و کارهای دیگر.

Photo DJ، Video DJ، Music DJ و کنترل از راه دور بلوتوث نیز از دیگر قابلیت­های این گوشی است که در اکثر گوشی­های سونی­اریکسون وجود دارند.

نقشه گوگل که به صورت رایگان برای دانلود وجود دارد و بسیاری از سیستم­عامل­های گوشی­های همراه و گوشی­هایی که با برنامه­های جاوا سازگاری دارند نیز از قبل روی T707 نصب شده­اند. برای مشاهده نقشه دو حالت متفاوت وجود دارد از روی نقشه و همین طور از روی ماهواره. اینترفیس این برنامه ساده و روان است و اطلاعات ترافیک دیگر ویژگی مهم آن محسوب می­شود. بعد از تعیین و تعریف نقطه آغاز و پایان، مسیرهای احتمالی با راهنمای کلی بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده­ها محاسبه می­شوند.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

تنها بازی موجود در این گوشی که از قبل نصب شده­، فوتبال 2008 است.

 

image
 
image

 

image
 
image

سخن پایانی

شکی نیست که گوشی T707 سونی­اریکسون در میان گوشی­های رده متوسط بسیار عالیست. این گوشی هر آنچه را که نیاز داشته باشید برایتان مهیا می­کند. از پشتیبانی 3G گرفته تا دوربین 3.2 مگاپیکسل و محل کارت حافظه M2، رادیو FM و طراحی شیک و زیبا.

متاسفانه از آنجا که گوشی­های تجاری شیک همچون ال­جی کوکی یا سامسونگ S5600 به خاطر لمسی بودنشان بازار را قبضه کرده­اند و دیگر گویی کاربران توجه خاصی به گوشی­های رده متوسطی همچون T707 ندارند. اما آن دسته از افرادی که هنوز به این نوع گوشی­ها علاقه نشان می­دهند، T707 بسیار شیک و پر امکانات است و مسلما نظرشان را جلب خواهد کرد.

از گوشی­هایی که امکانات مشابهی با T707 دارند و به نوعی می­توانند رقیبی برای این محصول به شمار بیایند می­توان به گوشی تاشوی نوکیا 6600 و نوکیا سوپرنوا 7510 اشاره کرد.

سونی­ریکسون W508 هم در ردیف گوشی­های واکمن سونی­اریکسون قرار دارد نیز از لحاظ صدا و موزیک قابلیت رقابت با T707 را دارد. این گوشی مجهز به کلیدهای حساس به لمس بیرونی، حسگر حرکتی و دوربین ثانویه تماس تصویری است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)