خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی LG Optimus Pad

بررسی تخصصی LG Optimus Pad

ال جی آنطور که به نظر می رسد از خود عجله ای نشان نداد و هم اکنون تازه Optimus pad خود را عرضه کرده ، که به وسیله ی آن طعم واقعی کسب و کار و تجارت را درک خواهید کرد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۲۰

بررسی تخصصی LG Optimus Pad

معرفیاز نظر صاحب نظران تبلت ها در حال رشد بوده و این سبب می شود که تبلت ها در حال نابود سازی NetBook ها باشند و نیز تمام سازندگان از این رویکرد پیروی می کنند . LG آنطور که به نظر می رسد از خود عجله ای نشان نداد و هم اکنون تازه Optimus pad خود را عرضه کرده ، که به وسیله ی آن طعم واقعی کسب و کار و تجارت را درک خواهید کرد .

image
image

این تبلت دارای 8.9 اینچ صفحه نمایش و قدرت گرفته از Tegra 2 و نیز قابلیت های برجسته سازی 3 بعدی می باشد . بر روی کاغذ ، LG Optimus Pad بسیار خوب عمل کرده است ، در حالی که تبلت های دیگر کمی در پشت آن قرار دارند . LG Optimus Pad از چیپست قدرت گرفته از NVIDIA’s Tegra 2 بهره می برد که در بیشترین تبلت ها معمول شده است ، همچنین این تبلت از آندروید Honeycomb بهره می برد .داشتن دوربین 5 مگاپیکسلی در این گوشی ها کمی نایاب است ، آن هم داشتن 2 دوربین 5 مگاپیکسلی که در حالت 2 بعدی قابلیت فیلم برداری 1080p را داراست و در حالت های دیگر همچنین در حالت 3 بعدی فیلم بر داری بر روی 720p است . دوربین دوم این تبلت که جهت مکالمات تصویری است ، یک دوربین 2 مگاپیکسلی است و کیفیت معمولی را برای مکالمات ویدیویی می دهد .همچنین داشتن کابل استاندارد miniHDMI شما را از کابل های متعدد و دردسر های آن بی نیاز کرده و نجات می دهد . همچنین در آن USB تعبیه شده است .ویژگی کلیدی-          صفحه نمایش 8.9 اینچی از نوع LCD خارنی که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست و دارای رزولوشن WXGA(1280x768) پیکسل می باشد .-          چیپست Tegra 2 : پردازنده ی 2 هته ای 1GHz از نوع ARM Cortex-A9 ، یک گیگابایت به صورت RAM و نیز شتاب دهنده ی گرافیکی GeForce-          آندروید 3.0.1 به نام Honeycomb-          GSM 850/900/1800/1900 MHz و UMTS 900/2100  MHz و HSDPA با سرعت 1.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه

-          حافظه ی داخلی 32 گیگابایت

-          2 دوربین 5 مگاپیکسلی با رزولوشن  1944×2592 پیکسل ، با قابلیت فوکوس و نیز برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر

-          دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری

-          فیلم برداری Full HD در حالت 2 بعدی 1080p با نرخ 24 فریم در ثانیه و فیلم برداری در حالت 3 بعدی و به صورت HD ، 720p با نرخ 30 فریم در ثانیه-          Wi-Fi 802.11 b/g/n  با Hotspot و قابلیت DLNA-          پورت MicroUSB با پشتیبانی از USB On-The-Go

-          بلوتوث استریو ورژن 2.1

-          پورت MiniHDMI ، HDMI ورژن 1.4

-          خروجی صدای استاندارد 3.5 میلیمتری

-          پشتیبانی از Flash 10.1

-          GPS با قابلیت A-GPS و قطب نمای دیجیتالی

-          سنسور شتاب سنج و مجاورت ، حسگر ژیروسکوپ

-          مشاهده و ویرایش اسناد آفیس

-          باتری 1650 میلی آمپری از نوع Li-Ion

نقاط ضعف اصلی

-          قیمت گران این گوشی در بازار خرید

-          دوربین هنوز قابلیت عکس برداری به صورت 3 بعدی را دارا نمی باشد .

-          عدم قابلیت تعویض باتری – باتری ثابت

-          عدم تعبیه اسلات کارت حافظه ی خارجی MicroSD

-          صفحه نمایش قابلیت های 3 بعدی ، 2 بعدی با استفاده از عینک های Anaglyph

-          عدم پشتیبانی فرمت های DivX / XviD

-          عدم قابلیت های تلفنی

Optimus Pad منتظر است تا به موبایل Stereoscopic تبدیل شود . حال باید برای دیدن تصاویر 3 بعدی باید از عینک های Anaglyph استفاده شود که متاسفانه در داخل جعبه برای خریداران در تولیدات اولیه قرار داده نشده است که کمی آزار دهنده بود .از طرف دیگر LG Optimus Pad قابلیت پخش 3 بعدی از طریق HDMI را دارد ، که این امکان قابلیت های ویژه ای را به شما می دهد و اگر حتی تلویزون شما 3D نیست از عینک های Anaglyph می توانید استفاده کنید .

image
image

image
بسته های ارزشمندمحتویات داخل جعبه LG Optimus Pad چندان قابل توجه نیست . در این مکان شما می توانید شارژر ، کابل MicroUSB معمول و نیز کابل MiniHDML را مشاهده نمایید .اما در حال حاضر گرون ترین جعبه نامیده می شود که برای تبلت ها در نظر گرفته شده و همینطور که گفته شد عینک های Anaglyph در جعبه ی گوشی ای که در اختیار ما بود ، قرار مگرفته بود ، اما با توجه به گفته های LG به صورت استاندارد از این به بعد داخل جعبه ها قرار خواهد گرفت ، حال با این وجود در زمان خریداری این تبلت به این نکته باید توجه کنید .

image
image

صفحه نمایشLG Optimus Pad دارای صفحه نمایش 8.9 اینچی با رزولوشن 678×1286 پیکسل و تراکم 167ppi می باشد که با توجه این مشخصات حتی از Ipad نیز بالاتر قرار می گیرد و نیز از گوشی های Motorola Xoom و Samsung Galaxy Tab 10.1 بالاتر قرار می گیرد و برای خواندن بسیار راحت اند و هر چند در این گوشی از واحد TFT استفاده شده است ، نگاه کردن زاویه ها کمی محدود شده است ولی در مجموع یکی از بهترین صفحه نمایش هایی است که ما تا به حال در بررسی هامون تجربه کرده ایم .
image
در محیط های خارج و زیر نور افتاب بسیار بد عمل می کند . در یک روز آفتابی بسیار سخت است که ببینید  روی صفحه نمایش چه چیزی نوشته شده است و این بازتابش نور توسط صفحه نمایش آن باعث شده است در محیط های باز و در زاویه ی دید با این تبلت مشکل داشته باشید .در تست صفحه نمایش که در جدول زیر به تصویر کشیده ایم . روشنایی صفحه آن کمی نامعمول است ، حتی در مقایسه با تبلت های ساده تر ، پیکسل های تیره باعث کمبود روشنایی می شود و کنتراست برای خوانایی چندان قابل توجه نیست ، اما هر چه که باشد هنوز به نظر ما بهتر از Ipad 2 است .
image
طراحی و ساختLG Optimus Pad تقریبا مثل دیگر گوشی های هوشمند LG طراحی شده است ، اما زیباتر از حالت شیشه ای زیبا Motorola XOOM نیست اما ، این به آن معنا نیست که این گوشی بد ظاهر است . در واقع تبلت LG از Galaxy Tab سامسونگ که از همان صفحه نمایش 8.9 اینچی نیز استفاده می کند زیبا تر به نظر می رسد .

image
image

روی گوشی و در قسمت بالایی آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری و یک سنسور نور و یک LED برای نشان دادن وضعیت گوشی قرار داده شده است .
image
کلید های همیشگی آندروید این بار به داخل صفحه نمایش مانند دیگر تبلت های استفاده کننده از Honeycomb انتقال داده شده است . در بالای گوشی و در بالاترین نقطه از صفحه نمایش لوگوی Lg قرار داده شده است . دیگر بهتر است از امکانات دیگر قسمت ها صحبت شود .در کناره ی بالایی گوشی ، پلاگین شارژ کردن گوشی ، خروجی 3.5 میلیمتری استاندارد صدا و نیز یک خروجی صدا تبلت قرار داده شده است .

image
image

در این قسمت همچنین کلید روشن / خاموش و قفل تبلت دیده می شود و راحتی و استفاده از آن کمی سخت است و وقتی گوشی را درحالت افقی قرار می دهید این کلید به سمن چپ انتقال پیدا می کند و باز هم دسترسی به آن ساده خواهد بود .در سمت کناره ی چپ گوشی میزبان پورت microUSB که قابلیت شارژ کردن این گوشی توسط آن وجود ندارد و نیز پورت miniHDMI وجود دارد که هر دو اینها فایل پوشش می باشند .

image
image

کناره ی سمت راست گوشی شامل کلید های تنظیم صدا و میکروفون گوشی قرار دارد و زمانی که گوشی را در حالت افقی قرار می دهید در قسمت بالایی گوشی قرار می گیرد و کناره ی پایینی گوشی شامل 2 خروجی صدا است که در مجموع با توجه به خروجی که در قسمت دیگر تعبیه شده است این تبلت دارای 3 خروجی صدا است ، که این طراحی و تعبیه خروجی صدا ها در قسمت های مختلف باعث خواهد شد که صدای استریو بهتری را از این تبلت انتظار داشته باشیم .

image
image

کناره ی پشتی گوشی جذاب تر است . در این قسمت 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با یک فلاش کوچک LED قرار داده شده است . این 2 دوربین در طرفین یک نوار فلزی زیبا واقع شده است . با وجود اینکه آن نوار فلزی برای عدم تماس لنز دوربین ها به زمین و نیز زیبایی تعبیه شده است ، اما با این وجود با توجه به برامدگی لنز های دوربین این تبلت باید مراقب قرار دادن کناره ی پشتی آن بر روی زمین یا هر سطح دیگر بود و با توجه به عدم تعبیه کاور دوربین ، کاری در مورد اثر انگشت ها بر روی لنز دوربین نمی توان کرد .در کناره ی پشتی و در قسمت بالایی ، یک قسمت کوچک دیده می شود که با خارج کردن آن به محفظه ی سیم کارت می رسیم . در این قسمت اسلات کارت حافظه خارجی MicroSD دیده نمی شود و تنها دارای 32 گیگابایت حافظه ی به صورت داخلی است . نکته ی دیگر باتری آن است که قابلیت خروج و تعویض را ندارد .این باتری 6400 میلی آمپر است و 9 ساعت و 20 دقیقه مکالمه مداوم و 273 ساعت ماندن در حالت آمده باش را پشتیبانی می کند .
image
در تست کار با مرورگر این تبلت LG نتیجه ای شبیه دیگر تبلت های آندرویدی مثل Motorola XOOM در بر داشت ، اما اینها با این وجود 2 ساعت نسب به Apple Ipad 2  عقب تر هستند .حدود 7 ساعت کار مداوم با صفحات و برنامه ها و البته با سرعت بیشتری تسبت به مردم عادی این کار را انجام دادیم که برای مردم عادی نزدیک یک روز کامل به طور انجام خواهد انجامید .
image
صفحه نمایش 8.9 اینچی LG Optimus Pad به خوبی تعبیه شده است و خوش آیند به نظر می رسد و نیز ار بازخورد خوبی برخوردار بوده و در پنهان نگاه داشتن اثرات انگشت بسیار خوب عمل می کند .LG Optimus Pad  از آندروید 3.0.1 Honeycomb استفاده می کند و این تبلت را شبیه دیگر مدل های رقابتی می کند و به اندازه ی کافی این آندروید بر روی این گوشی قدرتمند است که از همه ی کارهای روزمره ی شما پشتیبانی می کند .
image
آندروید Honeycomb 3 قابلیت تغییر ساز رابط کاربری را برای شما که باعث می شود از تمام رزولوشن فعال استفاده کند را برای شما فراهم می سازد و نیز دکمه های سخت افزاری آندرویدی ها به داخل صفحه نمایش انتقال پیدا کرده است .

image
image

در داخل صفحه نمایش دکمه های Home ، Back در پایین ترین نقطه سمت چپ واقع شده است . در کنار آنها کلید اختصاصی Task Switcher تعبیه شده است و این سندی بر قابلیت Multitasking گوشی های Honeycomb می باشد .دکمه ی Search در بالا سمت چپ واقع شده است و نیز دکمه ی App Luncher در کناره بالایی سمت راست واقع شده است . در کنار این دکمه ، دکمه اختصاصی دیگری که گوشی های هوشمند با آن آشنا هستند و ورژن هایی از آندروید فاقد آن است که قابلیت چینش و Edit کردن صفحه است ، به چشم می خورد .

image
image

در نهایت آیکون وضعیت گوشی که در پایین سمت راست قرار دارد به صورت پاپ آپ قسمت Notification Area را باز می کند که این قسمت در هنگام باز شدن کل صفحه را در بر نمی گیرد . در قسمت Notification Area کلید میانبری به قسمت تنظیمات و نیز دسترسی بین قابلیت های ارتباطی مثل بلوتوث و ... دیده می شود ( این قابلیت در آندروید های هوشمند دیده می شود ) . گزینه ی تنظیمات صفحه اصلی که از روی صفحه نمایش نیز قابلیت دسترسی دارد ، در این قسمت نیز مشاهده می شود .

image
image

ویرایش و بازسازی صفحه های اصلی باعث می شود که از صفحه نمایش بزرگ آن بهتر بتوانید استفاده کنید . در حالت ویرایش شما دارای 5 صفحه ی نمایش در بالا و نیز 4 لبه ی فعال در قسمت پایین می باشید که شامل : ویجت ها ، برنامه ها ، پس زمینه ها و امکانات بیشتر می باشد که این قسمت به شما ارائه می دهد .

image
image

برای اضافه کردن یک ویجت می توانید آن را از لبه ی پایینی به صفحه ی نمایش خود بکشید و برای استفاده از یک ویجت در صفحه ی دیگر باید ابتدا آن صفحه را به نمایش در بیاورید و سپس اقدام به انجام این کار نمایید .
image
قسمت App Luncher تغییراتی کرده است . این قسمت به 2 قسمت دانلود ها و نمایش همه موارد تقسیم شده است . در قسمت All شما تمام نرم افزار های فعال گوشی را می توانید مشاهده کنید و در قسمت دانلود ها لیست نرم افزار هایی که شما خود بر روی گوشی نصب کرده اید به نمایش در می آید و یک کلیک و نگه داشتن هر یک از آنها ، 5 صفحه ی اصلی برای شما نمایش داده می شود و شما می توانید میانبر آن نرم افزار ها را در هر کدام از صفحاتی که لازم دارید قرار دهید .

image
image
image

به طور عمومی ، ما بسیار از رابط کاربری Honeycomb که در اختیار ما می گذارد خرسند بودیم . این تبلت در کار ها هیچ مشکلی ندارد و تنها در صورت استفاده از تصاویر زنده به عنوان پس زمینه ، شاید کمی در شروع به تاخیر بیفتد .

image
image
image
image

دفترچه تلفندفترچه تلفن LG Optimus Pad چندان قدرتمند نیست . مخاطبین شما به صورت اتوماتیک با Google Account به روز رسانی و هم سان سازی می شود ، مگر اینکه این قابلیت را خود غیر فعال بسازید .

image
image

صفحه نمایش بزرگ این گوشی تمام جزئیات را نشان می دهد و برای دریافت بعضی از اطلاعات لازم به کلیک و اسکرول نیست . شما می توانید لیست ها را بر اساس نام و یا نام خانوادگی کرتب و نمایش دهید و قسمت جستجو نیز در بالا تعبیه شده است .
image
 یک میانبر هم برای ساخت مخاطب جدید هم در بالا قرار داده شده است . همانطور که گفته شد این گوشی از قابلیت تلفنی پشتیبانی نمی کند . با کلیک بر روی یک شماره تماس نرم افزار ارسال مسیج و یا نرم افزار ایمیل در دسترس خواهد بود .قسمت ویرایش یک مخاطب هم چندان خوب به نظر نمی رسد ، اما بسیار ساده بوده و استفاده زا آن راحت است . فیلد های مختلفی در دسترس شما است که به + و – می توانید آنها را سازماندهی کنید و فیلد های مورد نیاز را اضافه و آنهایی که احتیاج ندارد را حذف نمایید و قابلیتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد که فیلد هایی که در فیلد های پیش فرض قرار داده نشده است را با نام دلخواه خود ایجاد کنید .در قسمت تست صدای خروجی این گوشی بسیار بد عمل کرده و کمی پایین تر از حد میانگین واقع شده است و این معیار شاید بسیاری از کاربران را ناراحت کند .
image
پیام رسانی سادههمانطور که متذکر شدیم قسمت پیام رسانی بسیار ساده است و تنها اجازه ارسال به یک یا چند مخاطب را به شما می دهد . در این قسمت MMS غیر فعال است و تنها می توانید پیامک ساده ارسال نمایید .

image
image

ایمیل

LG Optimus Pad با 2 نرم افزار بهینه شده به صورت پیش فرض ارائه می شود . یکی برای Gmail شما و دیگری برای استفاده اکانت توسط Pop3 / IMAP که هر دوی این برنامه ها دارای رابط دوتکه ای در صفحه نمایش اند . در قسمت سمت چپ فوادر و پوشه ها قرار دارند و در مرکز ایمیل ها نمایش پیدا می کند .قابلیت Bulk نیز وجود دارد و پشتیبانی می شود و به راحتی شما با استفاده از نرم افزار این گوشی تعداد ایمیل های زیادی را می توانید پشتیبانی کنید .

image
image
image

همانند دیگر گوشی های هوشمند برنامه ایمیل آن کامل است و با توجه به رزولوشن و صفحه نمایش بزرگ آن کمی بهینه سازی شده است .نوشتن ایمیل بسیار ساده و راحت است . صفحه نمایش مجازی QWERTY آن نصب صفحه نمایش بزرگ آن را تسخیر می کند و کارایی آن بسیار ساده و دکمه های آن با فاصله از هم قرار می گیرد و به راحتی می توانید با آن کار کنید .قابلیت تصحیح خودکار کلمات و بزرگ کردن حروف اول لغات مورد نیاز نیز وجود دارد . شما می توانید برای ضربه زدن بر روی کلید ها صدای اختصاصی اختصاص دهید .
image
گالری تصاویرگالری LG Optimus Pad استاندارد آندروید است ، اما با توجه به صفحه نمایش بزرگ آن چندان دلچسب به نظر نمی آید . به طور معمول نیز تصاویر شمادر سایت Picasa نیز به طور اتوماتیک همسان سازی می شود .
image
در قسمت گالری شما می توانیدعکس های خود را بر اسا آلبوم ، تاریخ ، مکان و یا برچسب ها طبقه بندی کنید . همینطور می توانید حالت نمایش مختلفی از قبیل نمایش فقط ویدیو ها ، فقط عکس ها و همه ی موارد را انتخاب کنید .

image
image

در قسمت گالری ، در قسمت بالا سمت راست یک کلید میانبری به دروبین قرار داده شده است و نیز قسمت مشخصات تصاویر و دیگر تنظیمات نیز در این قسمت واقع شده اند . وقتی در حال مشاهده آلبوم و یا مشخصات معمولی از تصاویر هستید میانبرها تغییر خواهند کرد . میانبر تنظیمات به شروع Slide Show تغییر می کند و در این قسمت و هنگام مشاهده کلیدی در بالا سمت را چپ فعال می شود که با زدن آن به قسمت عقب تر و نمایش کلی باز خواهید گشت .

image
image

متاسفانه ، گالری Optimus Pad اشکالاتی همانند بیشتر گوشی های هوشمند هم رده ی خود دارد . این اشکال آن است که نمی توانید عکس ها را به صورت تمام سایز مشاهده کنید . این به آن معنا است که نمی توانید در مرحله ی اول تمام جزئیات آن را مشاهده کنید .
image
 یک نکته ی مثبت و قابل توجه این گالری آن است که در زمان مشاهده ی آلبوم ها ، اگر آلبوم مورد نظر بیشتر از یک تصویر داشته باشد پیش نمایش آن با یک سایه ی زیبای 3 بعدی مشخص می شود .
image
نرم افزار پخش موزیکنرم افزار پخش موزیک Optimus Pad به شما اجازه می دهد که آهنگ های خود را بر اساس Album , Artist , Song , Genre و یا لیست پخش طبقه بندی کنید .

image
image

در این قسمت امکان جستجو نیز تعبیه شده است و آن افزادی که از حجم زیادی از موزیک ها بهره می برند باید ممنون این قابلیت باشند . این قابلیت با فشردن دکمه ی سمت راست بالا فعال می شود و می توانید از این قابلیت کلیدی استفاده کنید .
image
قسمت Now Playing به شما قابلیت Shuffle و تکرار را می دهد اما اینموزیک پلیر فاید اکولایزر می باشد .در نهایت ، اگر یم موزیک در حال پخش باشد و از موزیک پلیر خازج شده باشید . یک نوار اختصاصی در قسمت Notification Area به همراه نام آن نمایش داده می شود . در این قسمت نیز قابلیت های Pause / play و قابلیت های مربوطه وجود دارد و هیچ احتیاجی نیست که برای این کار دوباره موزیک پلیر را باز نموده و اقدام به کار مورد نظر خود کنید .

image
image
image

نمایش ویدیو های Full HD و عدم پشتیبانی از Codec

به خلاف صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های آن چندان دارای ویدیو پلیر خوبی نمی باشد . باید به شما گفته شود که پلیری جدا برای این گوشی تعبیه نشده است و هر آنچه که اتفاق می افند از طریق گالری این تبلت است .این تبلت فرمت MP4 تا 1080p را به خوبی اجرا و پخش می کند ، اما باید متذکر شد که در ویدیو ها با نرخ های بالاتر با مشکل مواجه می شود .به طور معمول گوشی های امروزی از فرمت های XviD و DivX پشتیبانی می کند ، اما شما برای اجرای فرمت هایی از این قبیل احتیاج به برنامه های جداگانه و نصب بر روی این گوشی خواهید داشت و شاید کمی آزار دهنده باشد که برای فرستادن بعضی از کلیپ هایتان بر روی این گوشی ابتدا باید آنها را به فرمت مورد نظر تبدیل کنید .
image
خروجی صدای خوبدر این قسمت با توجه از انتظاری که از تبلت داشتیم ، نمایش خوبی داشت و صدای خوب و صافی دارد .در اتصال به یک تقویت کننده خروجی صدا ، صدا به شدت صاف و تمیز بوده و از شدت صدای خوبی نیز برخورددار است و با توجه به ارزشیابی ما بسیار عملکرد خوبی دارد . اما خروجی هدفون آن همانند آن خروجی صدای تقویت کننده نیست ، اما باز هم نسبت به دیگر گوشی ها نیز بهتر است و این تبلت حرف های بسیار زیادی در ای قسمت دارد و بسیار موفق عمل کرده است .

دوربین 5 مگاپیکسلی و ویدیو Full HD

یکی از بهترین تبلت ها در زمینه ی دوربین LG Optimus Pad خواهد بود زیرا دارای 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 3 بعدی بوده و نیز دارای دوربین دوم 2 مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری است و ما متعجب هستیم با توجه به سابقه تبلت ها ، این تبلت دارای قابلیت فیلم برداری Full HD 3 بعدی 720p می باشد . رابط دوربین Optimus Pad بسیار ساده است . به راحتی می توانید به تنظیمات فلش ، White Balance ، Effect ها دست یابید . همچنین از طریق منو می توانید تنظیمات رزولوشن ، کیفیت تصاویر ، فوکوس را در این قسمت تغییر دهید . همچنین میانبری بین سوییچ بین دو دوربین و حالت فیلم برداری وجود دارد .

image
image

 
image
image
تصویر و کیفیت ان بسیار رضایت بخش است و جزئیات به خوبی نمایش داده می شوند و رنگ ها به اندازه ی کافی زنده به نظر می رسند و تنها نکته منفی آن است که کنتراست ، اما با این وجود کیفیت عکس ها باز هم خوب است .کیفیت عکس برداریبا توجه به معیار و وسیله ی ارزشیابی ما LG Optimus Pad بسیار خوب عمل کرده است و نسبت به Motorola XOOM و دیگر گوشی های آندروید 5 مگاپیکسلی ، عملکرد بسیار خوبی دارد .قابلیت ضبط ویدیوییدر این قسمت به مقایسه Optimus Pad با دیگر تبلت ها و گوشی های هوشمند از لحاظ قابلیت ضبط ویدیویی می پردازیم . در این مقایسه Optimus Pad دارای کیفیت برابر و شاید هم بهتر نسبت به سایر رقبا است .Optimus Pad قابلیت فیلم برداری 720p به صورت 3 بعدی را دارد و نیز می توانید از قابلیت های دیدن 3 بعدی با استفاده از Anaglyph استفاده کنید . در حالت ویدیویی شما قابلیت تنظیم Depth ، کیفیت و White Balance و تنظیم صدا ( از لحاظ فعال بودن یا نبودن ) را دارا می باشید .

image
image

image
image

برای دیدن فیلم های گرفته شده در حالت 3 بعدی باید از عینک های Anaglyph  استفاده کرد ، این در حالی است که وقتی فیلم های 3 بعدی گرفته شده توسط Optimus Pad را در Optimus 3D قرار می دهیم ، همین فیلم های 3 بعدی را بدون عینک و ابزار خاص و بدون مشکلی می توانید در حالت 3 بعدی انها را مشاهده کنید .

image
image

image
image

امکانات ارتباطیLG Optimus Pad دارای امکانات ارتباطی خوبی می باشد . این تبلت میزبان MicroUSB استاندارد می باشد و نکته ی منفی آن است که از این درگاه برای شارژ کردن گوشی نمی توان استفاده نمود و لازم است که کابل شارژ آن به طور جداگانه در دست داشته باشید .به طور عادی این تبلت قابلیت Wi-Fi و GPS را داراست . همچنین در حالت 3G دارای سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و در HSDPA و HSUPA دارای 2 مگابیت بر ثانیه سرعت است .این گوشی همانطور که گفته شد فاقد کارت حافظه ی خارجی MicroSD می باشد و تنها دارای 32 گیگابایت حافظه به صورت داخلی است .آخرین امکانات ارتباطی که می توان نام برد بلوتوث و کابل microHDMI آن با خروجی تلویزیون با کیفیت و بدون آداپتور و تعبیه کابل HDMI در داخل خود جعبه ی تبلت می باشد .مرورگر وب عالی با امکانات وب فلش خوبOptimus Pad از یک مرورگر خوب که شاید دیگر تبلت ها نگران این موضوع باشند ، بهره می برد و با پشتیبانی کامل از ویدیو فلش ها باعث شده است که یک لبه جلوتر از Ipad قرار گیرد .لبه های مرورگر در نوار بالایی مرورگر قرار دارند . همانند مرورگر های کامپیوتر این تبلن نیز لبه ی Search و آدرس به یک فیلد تبدیل شده است . Bookmark ها صفحه ی شخصی خود را دارند و قسمت History از 2 صفحه جداگانه کنار هم استفاده می کند و به شما این اجازه را می دهد که صفحاتی که امروز ، روز گذشته و یا هفته ها پیش چک کردید را در دسترس داشته باشید ، همچنین tab بیشترین بازدید ها نیز وجود دارد که می توانید در این قسمت به راحتی سایت هایی که بیشترین بازدید را از آنها انجام دادید را مشاهده و به مرور آنها بپردازید . کلیک کردن و نگه داشتن یک لینک به شما اجازه می دهد که لینک صفحه ی مورد نظر را در صفحه ای جداگانه بارگذاری کنید .

image
image

برای همگام سازی مرور گر خود با Google Chrome به هیچ نرم افزار جانبی احتیاج ندارید و تنها یک تیک در قسمت منو تنظیمات وجود دارد که با فعال کردن آن گزینه به طور اتوماتیک این کار انجام می شود .

image
image

یک ویژگی شسته رفته به شما اجازه می دهد که به کنترل های سریع صفحه از قبیل ( back ، Forward ، Refresh ، Bookmark  و ... ) دست یابید . با ضربه ژست به گوشه سمت راست نزدیکی مرز صفحه نمایش این امکانات برای شما فراهم می شود و برای صفحاتی که شامل فرم هستند به طور خیلی راخت با برداشتن هالت پیش فرض زوم در مرورگر خود می توانید به پر کردن آنها بپردازید .برای عملکرد فلش باید گفت که Optimus Pad  در اجرای 360p و نیز 480p هیچ مشکلی ندارد و مشاهده ی آنها به آسانی انجام می شود ، اما در پخش 720p دارای مشکا خواهد بود .اگر صفحه مورد نظر شما دارای محتوای ویدیو فلش است و باعث کندی زمان Load می شود ، شما می توانید به قسمت منو رفته و تنظیمات را سوییچ به on-demand نمایید و با همه ی گزینه های مربوط به آن را غیر فعال سازید .سازمان دهنده ی خوبنرم افزار های سازمان دهنده ی بسیار خوبی در تبلت Optimus Pad استفاده شده است . نرم افزار Polaris Office که امکان ویرایش و مشاهده ی اسناد آفیس را به شما می دهد . اولین چیزی که از سازمان دهنده به خاطر شما می رسد ، Calendar یا همان تقویم می باشد که دارای شکل های مختلف نمایش پنج گانه می باشد که روزانه ، هفتگی و ماهانه از نمونه های آن است .

image
image

افزودن یک رخداد بسیار ساده انجام می شود و شما نیز می توانید یک آلارم برای یادآوری آن رویداد اختصاص دهید و این تقویم به صورت کامل لمسی سازی و بهینه شده است و از بازخورد کاملی بهره می برد .
image
از یک ماشین حساب گسترده و بزرگ نیز در Optimus Pad استفاده شده است و با توجه به دکمه های بزرگ آن ، به خوبی برای حالت لمسی بهینه سازی شده است .
image
نرم افزار ساعت Optimus Pad ، از ویژگی های آن می توان به Alarm Clock اشاره داشت که تعداد زیادی Alarm با الگو ها و ویژگی های مختلف می توان تنظیم کرد .

image
image

Android Market

برنامه های جانبی قلب هر پلت فرم تلفن همراه مدرن است و هر چه که این گوشی ها بهتر و بروز رسانی شوند باید مارکت برنامه های خاص آن را در اختیار کاربران بگذارد . . شما می توانید از یک رابط سفارشی ساز برای مرور هزاران برنامه های موجود به وسیله ی جستجو سریع بپردازید . احتمالا بهترین نرم افزار ها در مارکت قرار دارند و لبه ی دوم app store مخصوص لیست بازی ها است .

image
image

از طرف دیگر مشتی از بازی و برنامه ها برای Optimus Pad وجود ندارد که بهینه سازی شده باشد ، البته می توانید از WVGA ها نیز استفاده نمایید ، اما اگر کیفیت آن شما را آزار نمی دهد .

image
image

اما این گوشی از آزادی نرم افزاری مانند دیگر هم خانواده های خود نمی تواند بهره ببرد و دارای همان مشکلی است که Motorola XOOM با آن دست و پنجه نرم می کند .

image
image
image

سخن آخرتبلت داشتن در این روز ها بسیار مفید است . اما اینکه تبلت شما از دیگران بالاتر است جای بحث دارد . آندروید Honeycomb و tegra به طور مناسب روزولشن استاندارد شما را تامین می کند .Lg Optimus Pad دارای 2 دوربین 5 مگاپیکسلی و فیلم برداری 1080p و حالت های فیلم برداری 3 بعدی و بسته ی ارتباطی خوب که بالاتر از میانگین رقبای خود قرار گرفته ، همچنین استاندارد miniHDMI و USB می باشد .به هر حال ، حالت های 3 بعدی این گوشی ، شاید در نگاه اول یک شوخی به نظر برسد ، اما محتوای 3 بعدی این گوشی هوشمند در گوشی های 3 بعدی دیگر و تلویزیون های 3D به خوبی خود را نشان می دهد و این حالت را باید مدیون خروجی HDMI آن بود که می توان لذت 3 بعدی را به وسیله ی این گوشی در تلویزون به اثبات رساند .اگر این تبلت امکانات 3 بعدی سازی را هم نداشت باز هم تبلتی دوست داشتنی و خوب بود . Android Honeycomb ، 32 گیگابایت حافظه ی داخلی ، چیپست Tegra 2  و امکانات ارتباطی خوب از جمله امکانات خوب این گوشی است .ما از صفحه نمایش آن تحت تاثیر قرار نگرفتیم ، اما این موضوع هیچ ارتباطی با رزولوشن یا اندازه آن ندارد ، در واقع کاربرد صفحه نمایش 8.9 اینچی آن مرزی بین عملکرد و قابلیت حمل ساده ایجاد کرده است .اندازه صفحه نمایش یک برگ برنده در مقابل رقبا است . Samsung Galaxy Tab 8,9 هنوز به بازار نیامده و شاید هم هنوز آمادگی کافی را برای حضور ندارد ، اما زمانی که این تبلت سامسونگ با Honeycomb 3.1 بیاید و با توجه به ویژگی های آن ، انتخاب بین دو برند کره ای کار سختی خواهد بود ، شاید جدا کننده ی آن قابلیت تلفنی ، پشتیبانی از MicroSD و نیز قابلیت های 3 بعدی سازی باشد . اما در ننهایت ما معتقدیم که جداکننده ی آنها وزن و اندازه خواهد بود . سامسونگ Galaxy Tab بسیار نازک و سبک وزن است و این شاید نکته ای بر قابل حمل بودن شود .
image
Motorola XOOM شاید اولین گوشی استفاده کننده از honeycomb باشد و این تبلت ویژگی های یک تبلت را خوب را دارا می باشد و نیز از اسلات microSD پشتیبانی می کند ، اما باز  هم این امکانات نمی توان علتی بر بد بودن Optimus Pad باشد . اما زمانی که Motorola XOOM به بازار عرضه شد دارای قیمتی به شدت فضایی بود ، اما با گذشت زمان الان قیمتی کمتر از رقیب تازه ی خود یعنی Optimus Pad دارد .
image
از دیگر رقبای آن Asus Eee Pad Transformer است که دارای 10.1 اینچ صفحه نمایش LCD و پشتیبانی از کارت حافظه است .
image
رقیب بعدی Acer Iconia Tab A501 است . این گوشی نیز از کارت حافظه ی خارجی پشتیبانی می کند . این تبلت در ماه April عرضه شد و 32 گیگابایتی آن دارای قیمتی ارزانتر از Optimus Pad است .
image
حال مقایسه ها بر اساس قیمت ، ظاهری آراسته ، صفحه نمایش بزرگتر و نیز رابط کاربری سفارشی سازی شده است . اما با وجود همه ی این تفاوت ها در تبلت های مورد بحث در بالا باید در نهایت گفت که همه آنها دارای عملکرد تقریبی یکسان هستند . قابلیت های 3 بعدی که Optimus Pad داراست باعث زنده ماندن آن و ایستادن در میان این رقبا است ، اما به کمی زمان نیزا دارد تا این تبلت جایگان خود را در این میان پیدا کنید .

GSMARENA  

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)