LG BL20

احیای مجدد شکلات اصلا خبر تازه ای نیست اما شاید LG BL20 New Chocolate به اندازه BL40 منحصر بفرد و خلاقانه...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۹/۲۹
بررسی گوشی LG BL20 New Chocolate
 

احیای مجدد شکلات اصلا خبر تازه ای نیست اما شاید  LG BL20 New Chocolate به اندازه BL40 منحصر بفرد و خلاقانه طراحی نشده است. اما به هر حال بازهم با طراحی جدید و زیبایی از سوی طراحان LG روبرو هستیم.

BL20 New Chocolate شاید شکوه وعظمت BL40 را نداشته باشد اما باید آن را هم جز دیگری از سری گوشی های شکلات بدانیم. گوشی هایی که به صورت سری تولید می شوند همیشه در جایگاه های برتر بازار قرار دارند اما این داستان در مورد LG کمی متفاوت است. حدود یک سال از آخرین باری که به بررسی یک گوشی معمولی از LG پرداختیم می گذرد و LG در این مدت به تولید گوشی های تمام لمسی روی آورده بود. به هرحال ، گوشی های سری شکلات دوباره احیا شده اند و باید ببینیم آیا هنوز هم در کنار ظاهر زیبای آن ها ، قابلیت های زیادی هم برای جلب توجه وجود دارد یا نه.

 

image
 
image

 

image

 

BL20 New Chocolate  به همراه یک صفحه نمایش بسیار خوب و یک پد لمسی مفید که به همراه صفحه کلید کشویی گوشی برای کنترل گوشی به کار گرفته می شوند عرضه می شود که نشان دهنده این است که این گوشی پیوندی بین طراحی قدیمی و جدید گوشی های LG ایجاد می کند. بهبودهای دیگری هم مانند دوربین بهتر و پشتیبانی از ارتباطات پر سرعت 3G هم در این گوشی دیده می شوند. اما پیش از همه این ها ، BL20 یک گوشی Fashion است و اولویت اول در آن ، طراحی گوشی بوده است.

 

ویژگی های کلیدی
 

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE ، پشتیبانی دو بانده از UMTS به همراه HSDPA با سرعت 3/6 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش 2/4 اینچی با قابلیت نمایش 262000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA

پد حساس به لمس

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و لنز Schneider-Kreuznach ، فلاش LED و نور راهنمای فوکوس اتوماتیک

پورت استاندارد microUSB

بلوتوث با A2DP

اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت و پشتیبانی این کارت ها تا گنجایش 16 گیگابایت

پد لمسی به همراه ظاهر گوشی کلاسیک شکلات

رادیو FM

صفحه کلید راحت و مناسب

 

نقاط ضعف اصلی
 

اندازه بزرگ و درازای زیاد آن بعنوان یک گوشی fashion

نبود سنسور شتاب سنج (و بنابراین چرخش خودکار رابط کاربری)

نبود بازخورد مناسب کلید های تنظیم صدا و کلید شاتر

سطح مشکی رنگ گوشی به راحتی اثر انگشت را به خود جذب می کند

قرار گرفتن اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

فیلمبرداری ضعیف

پیمایش کند در گالری تصاویر

نبود مرورگر اسناد آفیس

و در آخر اینکه ،هیچ نشانه ای مبنی بر یکپارچگی با هیچ کدام از سرویس های اجتماعی به چشم نمی خورد

شاید می شد این لیست نقاط ضعف را باز هم ادامه داد و آن را طولانی تر کرد اما به دلیل کارهای جدید و خوب LG از این کار صرف نظر می کنیم. آن ها اخیرا در گوشی های جدید خود از امکانات و قابلیت های بسیار خوبی استفاده می کردند و گمان نمی کردیم چنین رویه ای را در مورد یک گوشی Fashion اتخاذ کنند. اما باز هم باید بگویم که BL20 قیمت چندان بالایی ندارد و مطمئنا در ازای مبلغ پرداختی تان ، کارآیی ای را که انتظار آن را دارید ، به دست خواهید آورد.

مد بودن آن و شکل جالبش از فاکتورهایی هستند که شما را به خرید آن تشویق خواهند کرد و این باعث می شود که به قابلیت های اضافی گوشی اهمیت چندانی ندهیم. این گوشی از طراحی منحصر بفردی برخوردار است و رنگ های به کار رفته در آن هنگامی که گوشی را در دست خود بگیرید ، نگاه ها را به سوی شما خیره خواهد  کرد.

 

image

 

image
 
image

 

اجازه دهید بیش از این وقت را تلف نکنیم و ببینیم که شیرینی شکلات جدید در چه حدی است. در قسمت بعد هم همراه ما باشید تا ببینیم که LG BL20 New Chocolate به همراه خود چه لوازمی ارائه می دهد.

 

محتویات جعبه
 

جعبه این گوشی بزرگ است اما غیر از لوازم معمول نمی توانید چیز دیگری همراه گوشی بیابید. غیر از خود گوشی ، یک کابل دو منظوره برای شارژ و انتقال داده ، یک هدست دو تکه به همراه سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری در پایین آن و یک سی دی که محتوی نرم افزار کامپیوتری است عرضه می شود.

این کل محتویات جعبه بود . شاید قرار دادن یک کارت حافظه در جعبه با استقبال زیادی مواجه می شد اما این اتفاق این بار روی نداده است.

BL20 New Chocolate باریک ترین گوشی در میان گوشی های کشویی نیست اما LG در آن سعی کرده است تا حد امکان به طراحی گوشی اصلی Chocolate وفادار بماند. LG Secret هم با همین  شکل کشویی و پد لمسی عرضه شده بود. گرچه Secret هم شکل زیباتر و هم بدنه باریک تری داشت. شاید New Chocolate به اندازه آن زیبا و پیچیده نباشد اما قطعا به هدفی که دارد-که مانند یک شکلات واقعی بودن است- می رسد.

 

image
 
image

 

image

 

 

با ابعادی برابر 12.3*50.8*106.9 میلی متر ، گوشی به راحتی در جیب جای خواهد گرفت. وزن 115 گرمی گوشی هم بسیار خوب است و موجب می شود به راحتی بتوانید LG BL20 New Chocolate را در دست تان نگاه دارید.

احتمالا تنها وقتی که متوجه درازای غیر معمول و زشت گوشی می شوید ، هنگامی است که آنرا باز کرده اید. در این جا هیچ نشانی از فشردگی و کوچکی Chocolate اصلی وجود ندارد.

اکنون LG  دو شکلات مختلف برای سلیقه های متفاوت در نظر گرفته است. گوشی تمامی لمسی این شرکت قطعا جز پر فروش ترین گوشی های بازار قرار خواهد گرفت و گوشی کشویی مانند BL20 که از 3G پشتیبانی می کند می تواند با اتکا بر کمک های اپراتورها به فروش خوبی دست یابد. علیرغم قیمت متفاوت این دو گوشی ، طراحی آن ها بسیار مشابه هم است به طرزی که اگر به دقت به آن ها نگاه نکنید تشخیص آن ها از یکدیگر غیر ممکن خواهد بود.

 

image

 

image
 
image

 

طراحی
 

BL40  به کاربران اطمینان داد که گوشی های سری New Chocolate  از طراحی زیبا و جدیدی برخوردارند. رابط کاربری لمسی سری S و تناسب 21:9 صفحه نمایش این گوشی آن را به گوشی منحصربفردی بدل کرد. اما BL20 رویه ساده تری را در پیش گرفته است و تنها خواسته است که ظاهر گوشی Chocolate را در سال 2009  به یاد همگان بیاورد.

BL20  یک دنباله رو و مقلد واقعی است و شرمی از نشان دادن این موضوع ندارد. تمامی ژن شکلات در این جا هم دیده می شود و تنها برای سازگاری با زمان عرضه گوشی ، BL20 کمی با رابط لمسی سازگار شده است. BL20 نسخه عینی کاملی از برادر بزرگترش BL40 در فرمی دیگر است. از سطح مشکی رنگ صیقلی آن گرفته تا خطوط فلزی کناره های آن و همین طور رنگ قرمز به کار رفته در بالا و پایین گوشی همه و همه تقلیدی از BL40 هستند.

گرچه پلاستیک براق به کار رفته در این گوشی به راحتی اثر انگشت را به خود جذب می کند و گاهی اوقات باعث نامرتب دیده شدن BL20 می شود.زمانی نسبتا طولانی برای تمیز کردن گوشی در برابر چند ثانیه ای که طول می کشد تا گوشی لکه ها را به خود جذب کند ،لازم است . بعد از چند ساعت استفاده معمول ازگوشی ، آنقدر لکه روی گوشی باقی می ماند که واحد خدمات را برای یک هفته سرگرم کند!

 

image
 
image

 

پد لمسی موجود در جلوی گوشی اصلا چیز جدیدی برای Chocolate و همین طور LG  نیست . کنترل های لمسی در حالت قفل بودن گوشی کاملا پنهان هستند و باعث می شوند که گوشی شکل یک شکلات واقعی را به خود بگیرد. در حالت استفاده از گوشی آن ها با رنگ قرمز گرمی فعال می شوند و به نمایش در می آیند. چیزی که در این بخش بسیار دوست داشتنی می نمود دقت و پاسخ دهی پد لمسی است. این بخش بسیار بهتر از گوشی Secret است. بازخورد لمسی قابل حسی در هنگام استفاده از این کنترل ها وجود دارد. گرچه این بازخورد اصلا قابل سفارشی سازی نیست اما لرزه های این پد لمسی بسیار واضح و دقیق هستند.

چندین کلید لمسی در این بخش دیده می شوند. دو کلید مفهومی ، یک پد جهت نما و همین طور کلیدهایی برای اجرای Task Manager و اجرا کننده ویدجت ها در این قسمت جای داده شده اند.

پد لمسی به اندازه کافی بزرگ است و به همین دلیل همه کلید ها هم به اندازه کافی بزرگ هستند و فضای مناسبی هم بین آن ها قرار دارد تا استفاده از آن ها هرچه آسان تر شود. با بازخورد و دقت خوب این بخش ، می توان کار کردن با شکلات جدید را بسیار آسان و لذت بخش دانست.

 

image

 

در بالای نمای جلویی ، خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است که به عنوان اسپیکر گوشی هم عمل می کند.

باقی نمای جلویی BL20 New Chocolate بوسیله صفحه نمایش TFT 2/4 اینچی آن اشغال می شود که با توجه به ابعاد گوشی کمی کوچک به نظر می رسد. با توجه به فرو رفتگی اطراف صفحه نمایش ، BL20 در هنگام بسته بودن بیش از گوشی های موبایل به یک پخش کننده همراه شبیه است. صفحه نمایش LG BL20 هم تحسین برانگیز است . البته در گوشی میان قیمتی مانند این حتی اگر نشان Fashion را هم با خود یدک بکشد ، نباید انتظاری بیش از رزولوشن QVGA داشت.

به هر حال ، صفحه نمایش New Chocolate از رنگ های زنده و درخشندگی مناسبی برخوردار است. گرچه در تابش مستقیم نور آفتاب همه چیز به این خوبی پیش نمی رود اما هنوز هم صفحه نمایش قابل خواندن باقی می ماند. نور پس زمینه بسیار خوب است و صفحه نمایش در تاریکی هم بسیار جذاب به نظر می رسد.

 

image
 
image

 

آیتم بعدی این لیست ، صفحه کلید گوشی است که اکنون سه کلید اضافی آغاز و پایان تماس و کلید Clear را هم در خود دارد. طرح بندی این صفحه کلید و نحوه قرار گیری این کلیدها چندان راحت نیست اما نباید این مشکل را هم چندان جدی گرفت.

صفحه کلید بسیار جادار طراحی شده است و کلید های آن هم به اندازه کافی بزرگ هستند تا در هنگام تایپ با مشکل مواجه نشوید. صفحه کلید این گوشی مسطح است و هیچ برجستگی ای بین کلیدها وجود ندارد(خطوط فلزی بین ردیف ها بیشتر برای شکیل تر کردن طراحی گوشی به کار رفته اند) اما فضای بین کلید ها و بازخورد آن ها بسیار عالیست. با وجود مسطح بودن کلید ها بازخورد آن ها قابل تحسین است و در کل با صفحه کلید بسیار راحتی روبرو هستیم.

نور پس زمینه به کار رفته در صفحه کلید ، نور سفید رنگ شدیدی است که در هنگام ترکیب با صفحه نمایش عالی گوشی ، کار کردن با گوشی در تاریکی  را بسیار دوست داشتنی می کند.

 

image
 
image

 

image

 

تنها چیزی که در کناره سمت چپ LG BL20 New Chocolate جلب توجه می کند پورت استاندارد microUSB است در حالیکه در کناره سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و کلید اختصاصی دوربین قرار گرفته اند. کلید های کنترل صدا و کلید شاتر کلیدهای عجیب و ویژه ای هستند. این کلید ها نسبتا کوچک هستند و به جای فشردن آن ها ، تنها لمس آن ها کافی خواهد بود. اما نگران نباشید ، آن ها کلیدهای معمولی هستند. گرچه نبود بازخورد لمسی کمی گیج کننده است و عملکرد آن ها کاملا تصادفی صورت می گیرد.

گاهی اوقات کوچکترین ضربات روی کلیدهای تنظیم صدا ثبت می شوند و گاهی مواقع با فشردن آن ها هم نمی توانید به عملکردی که ارائه می دهند دست یابید. البته با گذشت زمان به آن ها عادت کردیم و دریافتیم که برای ثبت دستورات و افزایش و کاهش صدا باید ضربات دقیق و محکمی به کلید ها بزنیم. اما به هر حال نمی توان این روش را چندان کاربر پسند تلقی کرد.

کلید شاتر هم با همان منطق کار می کند. با ضربه ای به این کلید دوربین اجرا می شود اما گاهی اوقات برای اجرای دستور به ضربات بیشتری نیاز دارید.

در هنگام عکاسی ، با ضربه ای می توانید فوکوس را قفل کنید و با نگه داشتن انگشت تان روی کلید عکس را ثبت نمایید. اما هیچ گاه پیش از اینکه صدای شاتر را بشنوید از انجام صحیح این کار نمی توانید اطمینان حاصل نمایید. گرچه کمی وقت برد اما بالاخره توانستیم هم در فوکوس کردن و هم در ثبت عکس مهارت پیدا کنیم. کلید عجیب شاتر این امکان را هم برای شما به وجود می آورد که بعد از ثبت عکس ، آنرا نادیده بگیرد و مجددا به قاب بندی بپردازید یا از دوربین خارج شوید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در کناره بالایی گوشی تنها کلید قفل گوشی قرار گرفته است . کناره پایینی گوشی هم غیر از داشتن روزنه میکروفن کاملا مسطح است.

 

image
 
image

 

image

 

در کناره پشتی LG BL20 New Chocolate  دوربین 5 مگاپیکسلی آن در کنار یک فلاش LED دیده می شود. هیچ محافظی برای لنز در نظر گرفته نشده است و حتی بدتر از آن اینکه لنز دوربین کمی برجسته شده است و اولین چیزی که در هنگام استفاده از گوشی در معرض آسیب قرار دارد همان لنز دوربین آن است.

 

image
 
image

 

image

 

در زیر کاور پشتی گوشی ، یک باتری 960 میلی آمپری از نوع Li-Ion دیده می شود . اسلات کارت حافظه و شیار جای گیری سیم کارت هم در این قسمت تعبیه شده اند. علیرغم قرار گرفتن اسلات کارت حافظه در این قسمت باز هم امکان تعویض سریع کارت حافظه وجود دارد. BL20 در اداره کارت های حافظه 16 گیگابایتی با هیچ مشکلی مواجه نشد . تنها مشکلی که در این بخش دیده می شد ، راه اندازی تقریبا زمانبر کارت های microSD و هر بار Refresh کردن پیش نمایش ها در باز کردن مجدد پوشه هاست.

به این دلیل که این گوشی از امکان خاصی که به میزان انرژی زیادی نیاز داشته باشد ، استفاده نمی کند باتری BL20 دوام بسیار خوبی دارد. با انجام کارهایی چون مرور فایل ها و صفحات وب ، عکاسی ، مکالمه و انجام بازی ، چهار روز زمان برد تا باتری گوشی کاملا تخلیه شود.

 

image
 
image

 

LG BL20 New Chocolate  از کیفیت ساخت تحسین برانگیزی برخوردار است. ما در زمان بررسی هیچ سر و صدای آزار دهنده ای نشنیدیم و هیچ مشکلی در کیفیت ساخت گوشی ملاحظه نکردیم. این گوشی از مکانیزم روان و محکم کشویی برخوردار است  ، صفحه کلید خوبی دارد و پد لمسی آن بسیار حساس و دقیق است. علاوه بر این ها ظاهر زیبای گوشی هم امتیاز دیگری برای آن محسوب می شود.

اگر هر کدام از کاربران شکلات قدیمی چنین مدت زمان طولانی ای را برای ارائه گزینه ای برای ارتقا از  سوی LG منتظر مانده باشند ، قطعا با ظاهر زیبای گوشی از این انتظار پشیمان نخواهند شد.

طراحی Chocolate جنبه های منفی خود را هم دارد. جذب اثرات انگشت مشکل بزرگی برای پلاستیک صیقلی گوشی به حساب می آید اما حدس می زنیم که چنین قیمتی برای این گوشی بسیار مناسب است.

تنها انتظاری که ما  از BL20 New Chocolate داشتیم این بود که از اندازه فشرده تری مانند شکلات قدیمی برخوردار باشد. با باز کردن کشوی گوشی ، حتی در دست آقایان هم گوشی بیش از اندازه دراز به نظر می رسد.

 

image

 

رابط کاربری
 

تقریبا یک سال از آخرین باری که یک گوشی غیر لمسی از محصولات  LG را بررسی کردیم می گذرد. و حالا حس می کنیم که بررسی گوشی LG BL20 New Chocolate ما را به مسیر سابق مان باز خواهد گرداند.

New Chocolate از رابط معمولی که توسط LG کاملا متحول شده است و از جذابیت های بصری فوق العاده ای برخوردار است ،استفاده می کند. منوی اصلی این گوشی تا حد زیادی مشابه منوی به کار رفته در سری S است و به نظر می رسد که شباهت های دو  شکلات جدید تنها به ظاهر خارجی آن ها ختم نمی شود. استفاده از BL20 لذت بخش است . این گوشی منوی رنگارنگی دارد که هم قابلیت های سفارشی سازی زیادی دارد و هم از حساسیت و پاسخ دهی بالایی برخوردار است.

صفحه اصلی گوشی همان آیتم های همیشگی را که شامل تاریخ ، زمان و نشانگرهای وضعیت (قدرت آنتن دهی ، پروفایل فعال و میزان شارژ باتری) است ، را نمایش می دهد. گزینه ای وجود دارد که اجازه افزودن آیتم های دیگری مانند تقویم و چند ساعت مختلف را هم به این بخش می دهد .اما انتظار معجزه نداشته باشید ، در یک زمان تنها می توانید از یکی از این آیتم ها روی صفحه اصلی استفاده کنید.

 

image
 
image

 

image

 

ساختار منوی LG BL20 New Chocolate بسیار ساده است و کار کردن با آن حتی اگر تاکنون با گوشی های LG کار نکرده باشید ،آسان است. منوی اصلی از دو طرح بندی مجزا یعنی حالت مشبک و نمایش لیستی استفاده می کند. گرچه تمامی سطوح بعدی منوی اصلی به صورت لیستی به نمایش در می آیند.

دو تم در LG BL20 New Chocolate در دسترس است که مشابه همان تم هایی هستند که در BL40 در دسترس بودند. آیکن های منو شکلی سه بعدی دارند و همراه با جلوه های بصری نمایش داده می شوند اما در صورت تمایل می توانید از همان منوی سیاه و سفید هم استفاده کنید.

 

image
  
image

 

image

 

چهار کلید جهت نمای پد لمسی به عنوان میانبر عمل می کنند : آنها به انجام کارهایی چون ایجاد مخاطب جدید ، نوشتن پیام جدید ، پروفایل ها و منوی سریع تخصیص یافته اند. در منوی سریع یا Quick Menu می توانید تا نه میانبر را برای دسترسی به تقریبا هر چیزی در گوشی تنظیم نمایید. این منو کارآیی بسیار خوبی دارد و با لمس جهت نمای بالایی فعال می گردد.

عملکردهای دو کلید کنترلی غیر قابل سفارشی سازی هستند. آنها به Mystuff و Contacts اختصاص پیدا کرده اند . کلید Task manager در پد لمسی اصلا چیز تازه ای نیست . این کلید به شما اجازه می دهد که به آسانی بین نرم افزارهای در حال اجرا سوییچ کنید.

 

image
 
image

 

کلید Widget به شما اجازه دسترسی به نرم افزارهایی کوچک اما مفید را فراهم می کند.با استفاده از آن می توانید به نرم افزارهایی چون Memo ، RSS Reader ، Calendar ، Weather ، Alarms و VIP Contacts دست پیدا کنید. در حالیکه عنوان پنج نرم افزار اول به اندازه کافی گویاست ، گزینه آخر یاد آور صفحه مخاطبین در رابط کاربری سری S است. VIP Contacts به صورت کمانی قابل پیمایش از پنج مخاطب به همراه تصاویر آن ها نمایش داده می شود. گرچه این بخش به اندازه شماره گیری سریع کاربردی نیست اما خوب به نظر می رسد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن LG BL20 New Chocolate قابلیت ذخیره 1000 مخاطب را دارد. می توانید این نرم افزار را برای نمایش شماره تلفن ها از سیم کارت ، از حافظه تلفن و یا از هر دو به صورت همزمان تنظیم کنید. می توانید مخاطبین را بوسیله نام کوچک یا اسم فامیلی مرتب کنید. مثل همیشه امکان جستجوی مخاطبان با تایپ تدریجی اسامی هم وجود دارد. اگر تصویری را به مخاطبی اختصاص داده باشید ، تنها در صورت انتخاب مخاطب آن تصویر برای شما نمایش داده خواهد شد.

فیلد های اطلاعاتی متنوعی در دسترس است و بعید به نظر می رسد که فیلدی را که به دنبال آن هستید ، در میان آن ها نیابید. اما اگر واقعا چنین اتفاقی برای شما روی داد بهتر است به فکر خرید یک گوشی هوشمند باشید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

قابلیت های تلفنی
 

در ساده ترین کار یک گوشی تلفن همراه ،یعنی برقراری تماس ها ، LG BL20 New Chocolate   عملکرد روان و بدون مشکلی دارد. این گوشی آنتن دهی و صدای خوبی در حین مکالمات دارد  و کیفیت صدا در هر دو سمت تماس راضی کننده است. New Chocolate  از شماره گیری هوشمند هم برخوردار است.

 

image

 

پیام رسانی
 

LG BL20 New Chocolate می تواند انواع رایج پیام ها از قبیل SMS ، MMS ، EMS و Email را پشتیبانی می کند.

بخش پیام رسانی برای ما جذابیت چندان خارق العاده ای نداشت اما هنوز هم معتقدیم که این بخش از قابلیت های کافی برای بسیاری از مواقع برخوردار است.

سه نوع پیامی که بار اول ذکر شدند از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند . تمامی کاری که باید برای سوییچ بین آن ها انجام دهید این است که در درون پیام تان به درج محتوای چندرسانه ای بپردازید. خود ویرایشگر ظاهر بسیار ساده ای دارد .

 

image
 
image

 

image

 

کار کردن با بخش ایمیل هم بسیار آسان است و ایجاد میل باکس های جدید به زمان زیادی نیاز ندارد. ایجاد یک حساب کاربری بسیار ساده است و تنها نیاز دارید که به درج ایمیل و کلمه عبور بپردازید و آنگاه نوع حساب کاربری (POP3 ، IMAP) را انتخاب کنید تا میل باکس شما به طور خودکار پیکربندی شود.

 

image
 
image

 

image

 

قابلیت های چندرسانه ای
 
گالری عکس
 

گالری LG BL20 New Chocolate تنها از طریق آیکن Mystuff در منوی اصلی قابل دسترسی است. این گالری از دو حالت نمایش برخوردار است:نخست نمایش نه عکس کوچک در یک صفحه و دیگری نمایش لیستی عکس ها با پیش نمایشی کوچکتر از حالت اول در کنار آن هاست. در هنگام سازماندهی عکس ها باید مراقب باشید تا تعداد زیادی از فایل ها را در یک پوشه قرار ندهید چرا که با هر بار ورود به پوشه ها باید زمانی را منتظر Refresh آن ها بمانید.

می توانید عکس های تکی را هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی مشاهده کنید و همین طور می توانید از حالت تمام صفحه هم استفاده نمایید. امکان بزرگنمایی برای مشاهده جزئیات بیشتر هم وجود دارد. اما مشکلی در این جا وجود دارد. اگر عکس شما بزرگتر از عکس های دو مگاپیکسلی باشد ، BL20 امکان بزرگنمایی را به دلیل اندازه بزرگ فایل غیر فعال خواهد کرد. حتی در عکس هایی هم که امکان زوم کردن روی آن ها وجود دارد ، بزرگنمایی به کندی صورت می گیرد که بسیار آزار دهنده است . تنها نکته خوبی که در اینجا به چشم می خورد سرعت خوب Panning است.

بدتر از همه ، سرعت پایین مرور تصاویر یکی از بزرگترین مشکلات گالری است. بار شدن عکس بعدی به مدت زمان بسیار طولانی نیاز دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پخش کننده موسیقی
 

پخش کننده موسیقی LG BL20 New Chocolate همان نرم افزاری است که در LG KF750 Secret به کار گرفته شده بود. این نرم افزار می تواند آهنگ ها را به وسیله سه فیلتر خواننده ، عنوان آلبوم وسبک فیلتر کند. می توانید در صورت تمایل لیست های پخش اختصاصی هم ایجاد کنید. این پخش کننده تنها از دو گزینه بصری ساده حمایت می کند:اولین آنها Album Art  و دیگری نوارهای اکولایزر است.

در هنگام فعال بودن پخش کننده موسیقی ، کلید های پد لمسی به عنوان کنترل های آن عمل می کنند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

هفت حالت برای اکولایزر در این گوشی وجود دارد . متاسفانه نه امکان ایجاد حالت های جدید و نه حتی امکان ویرایش حالت های موجود وجود ندارد.

 

پخش کننده ویدیویی
 

برای یک گوشی میان قیمت ، هیچ گاه پخش کننده ویدیویی به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر گرفته نمی شود. پشتیبانی از فرمت های مختلف وجود ندارد و تنها می توانید به تماشای فایل های 3gp و برخی از فایل های MP4 که نرخ بیتی پایینی دارند ، بپردازید. گزینه های معدودی مانند حالت تمام صفحه ، حذف و یا ارسال فایل ها در این نرم افزار تعبیه شده اند. می توانید در یک ویدیو به جلو وعقب نیز حرکت نمایید.

 

image

 

رادیو FM
 

BL20 New Chocolate از یک رادیو FM با رابط کاربری بسیار ساده برخوردار است که کار کردن با آن هم آسان است. یک قابلیت اجازه جستجوی خودکار ایستگاه های رادیویی منطقه شما را مهیا می کند و به شما پیشنهاد می کند که آنرا ذخیره نمایید. متاسفانه از RDS در این رادیو FM پشتیبانی نمی شود.

 

image

 

کیفیت صدا
 

LG BL20 New Chocolate شاید ظاهر یک خواننده را داشته باشد اما واقعا صدای خواننده شدن را ندارد.

این گوشی در بخش پاسخدهی به فرکانس ها امتیاز بسیار بدی در آزمون ما کسب کرد و حتی در مکالمه متقابل هم چندان تاثیر گذار عمل نکرد. دامنه پویا و مکالمه متقابل استریو هم در سطح متوسط بودند.

New Chocolate بعد از اینکه سطح صدا را به حداکثر خود رساندیم ، با خروجی صدای فوق العاده اش در نقش یک موسیقیدان واقعی ظاهر شد. تنها در هنگامی که این صدا به 18 (از 20) تنظیم شده بود و فایل های MP3 را پخش می کرد ، می توانست نتایجی این چنین تولید کند.

 

image

 

دوربین 5 مگاپیکسلی
 

LG BL20 New Chocolate به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با  لنز Schneider-Kreuznach مجهز شده است که از فوکوس اتوماتیک هم برخوردار است. علاوه بر این  ، این گوشی از فلاش LED هم برخوردار است که می تواند به عنوان منبع نوری در هنگام فیلمبرداری هم به کار رود.

رابط کاربری دوربین همانی است که پیش از این در KF750 Secret دیده بودیم  و از همان تم رنگی سیاه و سفید استفاده می کند. ویژگی های در دسترس حتی از گزینه های موجود در Secret هم  کمتر هستند. خود دوربین غیر از فوکوس اتوماتیک ، حالت اسکن متون  و فلاش LED چیزی ندارد. تنظیماتی که کاربر می تواند اعمال کند شامل چندین جلوه ، حساسیت های نوری تا ISO 400 ، حالت عکاسی در شب ، تراز سفیدی و روشنایی می شوند.

حالت اسکن متون هم پیش از این در KF750 Secret عرضه شده بود. البته امکان تشخیص کاراکتر ها وجود ندارد و تنها تنظیمات دوربین برای ثبت عکس بهتر بهینه می شوند.

طرح بندی منظره یاب بسیار ساده است: ستونی در سمت راست وجود دارد که توسط آن می توانید حالت اسکن متون را فعال یا غیر فعال کنید و حالت دوربین را از عکاسی به فیلمبرداری و بالعکس تغییر دهید، گزینه های مربوط به فلاش و زوم دیجیتال را تنظیم نمایید. بقیه گزینه های موجود در بخش تنظیمات پیشرفته قرار گرفته اند. می توانید از کلید تایید در پد لمسی برای ثبت عکس استفاده کنید اما راهی برای رد عکس در صورت قفل شدن فوکوس در اختیارتان نخواهد بود.

رابط کاربری دوربین منسوخ شده به نظر می رسد و به همین دلیل LG باید تلاش بیشتری را صرف طراحی مجدد این قسمت می کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

عکس ها از سطح جزئیات بالایی برخوردارند و می توان به آن ها امتیاز نسبتا خوبی داد. رنگ ها در اغلب موارد دقیق و زنده هستند و حاشیه تصاویر هم متمایل به قرمز نیست و همین طور واضح سازی عکس ها بیش از حد صورت نمی گیرد.کاهش نویزها هم در سطح نرمالی صورت می گیرد و به ندرت دیده می شود که شدت آن از حد مورد نیاز بیشتر شود.

 

ضبط ویدیویی
 

LG BL20 New Chocolate قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن QVGA  و نرخ 15 فریم بر ثانیه است که مسلما تنها برای پیام های MMS مناسب است.

 

مرورگر وب
 

مرورگ وب LG BL20 New Chocolate بسیار ساده اما خوب است. این مرورگر اغلب صفحات وب را به خوبی رندر می کند اما صفحه نمایش کوچک و عدم پشتیبانی از فایل های فلش ، باعث می شود که این قابلیت آن را چندان جدی نگیریم.

مروگر وب LG BL20 New Chocolate از یک اشاره گر مجازی برخوردار است که بین لینک ها در صفحه پرش می کند. در اغلب موارد اشاره گر موس به صورتی منطقی حرکت می کند و کارش را به خوبی انجام می دهد.

بعد از بار شدن صفحه ، مرورگر به طور خودکار  بزرگنمایی را کاهش می دهد. می توانید با ضربه زدن به میانه  کلید لمسی در مواقعی که اشاره گر مجازی روی لینکی قرار ندارد ، به حالت استاندارد باز گردید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در بخش تنظیمات گزینه هایی برای ذخیره صفحات وب و اجازه دادن به کوکی ها در نظر گرفته شده اند. و در آخر ، امکان غیرفعال کردن عکسها برای صرفه جویی در هزینه ها هم وجود دارد.

می توان تا دو صفحه را به طور همزمان از منو  باز کنید . ما سعی کردیم که ویدیوهای نسخه موبایل YouTube را روی این گوشی تماشا کنیم و گوشی هم به خوبی از پس انجام این کار برآمد. به یاد داشته باشید که پروفایل مربوطه را در منوی تنظیمات پیکربندی کنید.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

سازمان دهنده و نرم افزارها
 

سازمان دهنده و نرم افزارهای گوشی هم بسیار ساده هستند  و از آنچه ما انتظار داشتیم بسیار فاصله دارند. در حقیقت اغلب نرم افزار ها نسخه های محدودتر نرم افزارهای به کار رفته در LG KF750 Secret هستند. اما در این گوشی هیچ نرم افزاری برای مرور اسناد آفیس تعبیه نشده است و شاید این اولین گوشی LG باشید که از چنین قابلیتی بی بهره است.

تقویم از سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه برخوردار است و سه نوع رویداد مختلف را می توان در آن تنظیم نمود که عبارتند از :سالگردها ، روزهای تولد و قرارهای ملاقات و هر کدام از آن ها فیلدهای خاص خودشان را دارند. مثل همیشه امکان تنظیم زنگ های هشدار برای یادآوری رویدادها در زمانی معین وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزارهای دیگری مانند To-DO ، Memo (یادداشت های متنی و تصویری)، Alarms  ، ماشین حساب  ، Voice Recorder ، کرنومتر و مبدل واحد ها هم در این گوشی وجود دارند. واقعا نمی توانیم هیچ چیزی در مورد آن ها بگوییم ، تمامی آن ها ظاهر ساده ای دارند .

نرم افزارهای  Alarm ، Calendar و Memo براحتی از طریق ویدجت های اختصاصی شان قابل دسترسی هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

همین طور نرم افزار Google Maps  ، Sudoku و چندین بازی دمو به همراه LG BL20 New Chocolate عرضه می شود. به دلیل نبود گیرنده GPS کارآیی نرم افزار Google maps هم محدود است.

 

image
 
image

 

سخن پایانی
 

گوشی های سری New Chocolate شرکت LG تلاش می کنند که شکلی جدید را به طراحی گوشی های موبایل بیافزایند. BL40 به خوبی از پس انجام این کار برآمد. و باعث شد که طراحان براحتی بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند و قوانین را پشت پا بگذارند. BL20 نسخه محدودتری نسبت به آن به شمار می رود.این گوشی سعی در وفادار ماندن به شکلات اصلی دارد و سعی می کند که از حسن اعتبار و شهرت آن هم بهره ببرد.

به نظر می رسد که اولویت اصلی LG در BL20 New Chocolate تقلید دقیقی از شکلات بوده است و تنها چند ارتقای کوچک در جهت به روز رسانی امکانات گوشی صورت گرفته است. تصور می کنیم با تسهیلاتی که اپراتورها برای عرضه این گوشی در نظر خواهند گرفت بتوانید با قیمت مناسبی یک گوشی Fashion خریداری کنید .اما همانطور که پیش از این هم گفته ایم در ازای بهای پرداختی آنچه را که  انتظارش را دارید ، به دست خواهید آورد.

این گوشی را نمی توان مناسب کاربران حرفه ای دانست اما این مطلب به معنای این نیست که BL20 نمی تواند موفقیتی کسب کند. اپراتورها و شرکت های مخابراتی را قطعا می توانیم از مشتریان ثابت آن بدانیم.

سونی اریکسون گوشی های کشویی معدودی دارد که با چنین مشخصاتی قابل مقایسه هستند. C903براحتی و با ارائه قابلیت هایی چون GPS ، دوربین بهتر و خروجی تلویزیون BL20 را پشت سر می نهد. البته این گوشی از ظاهر بسیار جذاب  و همین طور نرم افزار و سخت افزار توانمندی هم برخوردار است .

گوشی Nokia 6600i Slide را هم می توان به عنوان گزینه ای دیگر در نظر داشت. شاید این گوشی کارآیی متوسطی در بخش دوربین و مرورگر وب داشته باشد اما با ظاهر جالب و فشرده اش که تماما فلزی است و با قابلیت هایی چون شتاب سنج و ضبط ویدیویی VGA می تواند کاربران بسیاری را به خود جلب نماید.

در پایان ، باید بگوییم که BL20 یک گوشی کشویی معمولی است اما BL40 ،نخستین گوشی سری New Chocolate، احتمالا باعث خواهد شد که اشتیاق کافی برای خرید BL20 هم بوجود بیاید.

BL20 را به سختی می توان گوشی جذابی دانست. این گوشی به طرزی غیر معمول بزرگ است و قابلیت های آن هم محدودند. اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم باید اذعان کنیم که گوشی علیرغم ظاهر زیبایش از اندازه مناسبی برخوردار نیست.

اما کاهش قیمتی که این روزها برای LG BL20 New Chocolate روی داد ، آن را به گزینه ای جذاب برای خرید در تعطیلات تبدیل می کند . اگر تنها به دنبال زیبایی ظاهری گوشی هستید و به قابلیت های آن اهمیت چندانی نمی دهید ، LG BL20 New Chocolate انتخاب خوبی برای شما به شمار می رود.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی

۱۴۰۲/۵/۱۳
سلام من هم همین مشکل رو دارم

فرزاد عطائی

۱۳۹۵/۳/۲۹
با سلام خدمت شما و عرض ادب،،من همین گوشی جی ال 20 رو دارم که متاسفانه مشکل روشن شدن دارد که هرکاری میکنیم روشن نمیشه و باتری گوشی رو هم چک کردیم که سالم بود و وقتی شارژر برقی رو بهشون وصل میکنیم تنها چیزی که میبینید صفحه کلید گوشی روشن میشود و ارم ال جی بر روی ال سی دی مشخص میشود دیگه ال سی دی همین جور خاموش میمونه و ناگفته نمونه که هیچ ضربه ای نخورده و حتی توی اب هم نیوفتاده،،چندجا هم بردمش متاسفانه نتونستن درستش کنن ،خواهشمندم که این بنده حقیر رو کمک کنید و واقعیتش این گوشی رو دوسش دارم و شماره های داخلش رو خیلی نیازمندم ،اگه میتونید خواهشا کمکم کنید