LG KF750

یکی از مهمترین ویژگی های سری Black Label ال جی و ساختار شیک آن هاست. اما مدل Secret خصوصایت جالب توجه دیگری مثل دوربین 5 مگاپیکسل با کیفیت...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

 

LG KF750 Secretمروری بر   

یکی از مهمترین ویژگی های سری Black Label ال جی و ساختار شیک آن هاست. اما مدل Secret خصوصایت جالب توجه دیگری مثل دوربین 5 مگاپیکسل با کیفیت، امکانات مختلف ویدئوی، باتری قوی ... نیز دارد. علاوه بر این امکان کار با بخش مدیا بصورت لمسی نیز وجود دارد.

image
 

image
 
image

ویژگی های کلیدی

-          صفحه نمایش 2.4 اینچی با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و رزولوشن QVGA

-          امکان کار به صورت لمسی و قابلیت چرخش اتوماتیک صفحه نمایش

-          دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک

-          ضبط ویدیویی VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه

-          استفاده کلیدهای 4 جهته لمسی با فیلدبک لرزشی

-          ضبط ویدیویی بصورت پر سرعت و کم سرعت (Slow Motion)

-          استفاده از پوشش فیبرکربن روی پوشش باتری

-          پشتیبانی از 3G به همراه HSDPA

-          اتصال USB و بلوتوث

-          اسلات microSD با قابلیت تعویض سریع و راحت

-          بدنه باریک و ساختار شیک

-          حسگرنور و شتاب سنج داخلی

-          پخش کننده Divx

-          رادیو FM

معایب اصلی

-          تنها از سه باند GSM پشتیبانی می کند.

-          عدم خوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید

-          کارایی محدود لمسی

-          ضبط ویدیویی پر سرعت فقط با رزولوشن QVGA

-          مدیریت فایل نامناسب

-          عدم پشتیبانی از SSL  

در حال حاضر بزرگترین رقبای LG KF750 در بازار موبایل، سونی اریکسون C902 و سامسونگ U900 Soul هستند که البته هیچکدامشان در زمینه ضبط و امکانات پخش ویدیویی به پای KF750 نمی رسند اما هر سه 5 مگاپیکسلی هستند. البته این گوشی، دربین محصولات ال جی نیز رقبایی دارد که از جمله آن ها KM990 یا همان ویوتی است که قابلیت های ویدیویی مشابهی دارد اما وزن آن نسبت به KF750 بیشتر است.

 

image
 
image

طراحی و ساختار

در طراحی و زیبایی گوشی هیچ نقصی وجود ندارد و با وجود بدنه براق و زیبایی در جلو وپوشش چرمی مانند در پشت گوشی و فریم فلزی اطراف پانل جلویی زیبایی آن چند برابر شده است. در بالای صفحه نمایش گوشی دوربین دوم جهت مکالمات ویدیویی و حسگر نور جهت تطبیق روشنایی صفحه نمایش با نور محیط بصورت اتوماتیک قرار دارد.

image

در زیر صفحه نمایش نیز صفحه لمسی Neon Touch که همان دکمه های جهتی است و یک دکمه معمولی OK در وسط آن قرار دارد. ممکن است بار اولی که با آن کار می شود از لحاظ ساختار سخت افزاری و نحوه کار نرم افزاری لمسی کمی گیج کننده باشد اما به زودی به آن عادت خواهید کرد. در کناره سمت چپ گوشی پورت اتصال USB در زیر پوششش پلاستیکی قرار گرفته است. در کناره سمت راست گوشی دکمه تنظیم ولوم صدا، دکمه لمسی media، دکمه میانبر منوی اصلی و دکمه دوربین قرار دارد. از دکمه لمسی media برای فعال و غیرفعال کردن قابلیت حساس به لمسی بودن کلیدهای 4 جهته لمسی بکار می رود.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

در پشت گوشی لنز دوربین 5 مگاپیکسلی، فلاش LED و چراغ AF جهت عکسبرداری در تاریکی وجود دارد. درب پوشش باتری از فیبرهای کربنی ساخته شده که جالب به نظر می رسد و بالمس آن، به نظر می رسد از شیشه ساخته شده و این با پانل جلویی گوشی هارمونی دارد چرا که پانل جلویی از شیشه پوشیده شده است باتری این گوشی از نوع لیتومی با ظرفیت 800mAh است که تا 260 ساعت در حالت آماده به کار و 4 ساعت مکالمه مداوم دوام می آورد. اسلات کارت حافظه در زیر درب باتری قرار دارد اما بر خلاف گوشی ویوتی، برای خارج کردن آن لازم نیست باتری برداشته شود بلکه به راحتی می توان آن را خارج کرد. این گوشی قادر است تا 4 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

صفحه نمایش

KF750 دارای یک صفحه نمایش  2.4اینچی با رزولوشن QVGA است که قابلیت نمایش تصاویر را با وضوح و روشنایی بسیار مناسبی دارد که همانطور که گفته شد روشنایی صفحه نمایش بصورت اتوماتیک توسط یک سنسور نوری کنترل می شود. پانل براق اطراف صفحه نمایش، شیشه ای سخت بوده که در مقابل خراش و ضربه مقاوم است. نکته منفی در این بخش  عدم خوانایی مناسب در زیر نور مستقیم خورشید است.

image
 
image
 

صفحه کلید

صفحه کلید این گوشی دارای دکمه های بزرگ و مناسب بوده که کار را بسیار راحت می کند و امکان خطا را به حداقل می رساند البته با کمی کار کردن با آن، به راحتی با این صفحه کلید عادت می کنید. نور پس زمینه گوشی نیز مناسب و یکنواخت است.

 

image
 

image
 
image

قابلیت های تلفنی

در زمینه برقراری ارتباطات تلفنی این گوشی کارایی بسیار مناسب و بدون خطایی دارد. دریافت سیگنال و همچنین صدا در دو طرف مکالمه مناسب است علاوه بر این گوشی، اینترفیس مناسبی جهت برقراری تماس ها داشته و شماره گیری با آن بسیار ساده است. از لحاظ کیفیت صدای مکالمه می توان آن را جزو بهترین ها قرار دارد که حتی از Nokia 6500 Slide و Viewty نیز بهتر است

 

image

ساخت منو

  LG KF750 از اینترفیس استاندارد و معمول ال جی  استفاده می کند که از لحاظ زیبایی و سادگی کار با آن رتبه نسبتاً بالایی دارد و امکان تغییرات و شخصی سازی در منوها و زیر منوها وجود دارد. صفحه نمایش اصلی در حالت آماده به کار اطلاعاتی نظیر زمان، تاریخ، پروفایل فعال، قدرت سیگنال، میزان شارژ باتری را نمایش می دهد. ساختار منو و آیکن های آن را می توان به دلخواه تغییر دارد. مهمترین ابزار حرکتی بین منوها پد لمسی آن است که می توان فیدبک لرزشی و یا نور پس زمینه آن را تغییر داد. همچنین می توان از دکمه های صفحه کلید اصلی نیز برای کار با منوها و برنامه ها استفاده کرد.

 

image
 

image
 
image

Touch Media

یکی از بخش های جالب این گوشی منوی Touch Media است که با فشرده شدن دکمه مخصوص آن در کناره سمت راست گوشی فعال می شود. کار با این منو فقط توسط بخش پد لمسی روی گوشی انجام می شود. شاید اگر این گوشی کلاً یک گوشی لمسی بود و امکان کار با انگشت روی صفحه نمایش آن میسر بود از لحاظ کاربردی ساده تر و جذاب تر می بود.

image

منوی Touch Media دسترسی سریع به پخش موزیک، گالری تصاویر، مرور فایل ها، رادیو FM و نرم افزارهای M-TOY را فراهم می آورد. البته این بخش ها را می توان از منوی اصلی نیز استفاده کرد اما اینترفیس آن در این بخش متفاوت تر و جالب تر است. نکته قابل توجه اینجاست که پد لمسی گوشی فقط با لمس انگشت کار می کند.

 

image
 
image
 

image
 
image

تنظیمات شخصی

تنظیمات شخصی زیادی در این گوشی امکان پذیر است. 2 تم از پیش نصب شده یکی ساده و با طرح رنگ مشکی و دیگری سفید روی گوشی وجود دارند و جالب تر این که نمای منو اصلی نیز با تعویض تم تغییر می یابد. با تم مشکی، منو به صورت شبکه ای و سه بعدی دیده شده و با تم سفید بصورت لیست می باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

امکان ذخیره تا 1000مخاطب در دفترچه تلفن KF750 وجود دارد. امکان نمایش شماره های سیم کارت. گوشی و یا هر دو بطور همزمان وجود دارد. همچنین می توان شماره ها را بر اساس نام یا نام خانوادگی مرتب کرده برای هر مخاطب حداکثر 18 فیلد اطلاعاتی شامل 5 فیلد شماره تلفن مختلف، آدرس ایمیل، عکس، زنگ مخصوص و ... وجود دارد. امکان جستجو نیز با تایپ تدریجی نام شخص فراهم است.

 

image
 

image
 
image

ارسال پیام

انواع مختلف پیام ها SMS، MMS، EMS و ایمیل توسط گوشی پشتیبانی می شود که سه نوع اول از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند و برای تبدیل یک SMS به MMS کافیست یک فایل تصویری یا موسیقی به آن اضافه شود. با پایان یافتن 160 کارکتر مربوط به یک SMS، ویرایشگر یک صفحه جدید را باز می کند که به این ترتیب، کاربر را متوجه تعداد SMS ها می کند. کار با ایمیل گوشی نیز بسیار ساده است و تنظیمات زیادی نیاز ندارد. تنها مشکل این بخش عدم پشتیبانی از SSL است که به این ترتیب نمی توان با برخی از سرویس دهندگان ایمیل نظیر Gmail کار کرد. MMS ها و ایمیل ها در بخشی رزرو شده ای از حافظه گوشی ذخیره می شوند.

 

image
 
image

پخش موسیقی

Music Player این گوشی از لحاظ کارایی و نیز سادگی کار و اینترفیس جالب، یکی از بهترین هاست امکان مرتب سازی و فیلتر کردن موزیک ها بر اساس آلبوم، خواننده و ... امکانپذیر است و نیز می توان از 7  آکولایزر مختلف و امکانات تصویری آن نیز استفاده کرد. یکی دیگر از قابلیت های این گوشی رادیو FM است که دارای اینترفیس ساده ای است و قابلیت اسکن اتوماتیک ایستگاههای رادیویی را دارد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

کیفیت پخش صدا

KF750 یکی از بهترین نتایج را در آزمایش کیفیت و بلندی پخش صدا دارد. در این میان بهترین امتیازها برای W980، KU990 Viewty و KF750 است.

 

image
 

image

پخش Divx

یکی از بهترین ویژگی های KF750 قابلیت های پخش ویدیویی است. این گوشی قابلیت پخش فایل های MPEG4 و Divx را دارد که از این لحاظ رقبای کمی در میان گوشی های بازار دارد. امکان پخش ویدیو در حالت تمام صفحه نیز وجود دارد. وجود شتاب سنج داخلی گوشی موجب می شود تا با چرخیدن گوشی به حالت افقی تصویر آن نیز بصورت افقی در آید.

 

image
 

image

مدیریت فایل ها

مدیریت فایل ها در این گوشی نسبت به گوشی های قبلی ال جی پیشرفت زیادی کرده است امکان ایجاد و کار با فلدرهای ساخته شده توسط کاربر و نیز کپی و یا تغییر مکان و یا حذف فایل های بصورت تکی و یا دسته جمعی وجود دارد.

 

image
 

image
 
image

 

دوربین

KF750 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک است که علاوه بر امکان شناسایی چهره از فلاش LED و چراغ AF  برخوردار است. اینترفیس دوربین این گوشی شبیه به اینترفیس ویوتی است و امکانات تنظیماتی مشابهی نیز دارد و تنها تفاوت آن عدم امکان کار بصورت لمسی است چرا که در ویوتی با یک صفحه نمایش لمسی سرو کار داریم اما در این گوشی یک صفحه نمایش معمولی داریم. 7 مد نمایش مختلف مثل landscapc، portrait، sports و ... قابلیت ISO800،  افکت های رنگی و ... در این گوشی وجود دارد.

کیفیت عکس های گرفته شده با این گوشی بسیار شبیه به کیفیت عکس های ویوتی است. چند نکته قابل توجه در این جا وجود دارد. علیرغم این که پردازش رنگ در این گوشی بسیار خوب است اما غلظت رنگ ها کمی زیادتر از حد است. از طرف دیگر میزان نویز تصاویر در این دوربین تا حد زیادی از بین رفته است و به این ترتیب نه تنها نویزهای تصویر بلکه برخی از جزییات تصویر نیز از بین می روند. در کل می توان دوربین این گوشی را یکی از بهترین ها و پرقابلیت ترین ها دانست که قابل  رقابت  با 5 مگاپیکسلی های برتر بازار را دارد.

image
 
image
 

image
 
image
 

ضبط ویدیویی

همانند KU990 ویوتی، در این گوشی نیز قابلیت ضبط فیلم با کیفیت VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه و به صورت Slow motion با کیفیت QVGA امکانپذیر است. یک نکته جالب توجه این است که فیلم های ضبط شده بصورت Divx ذخیره می شوند. نکته قابل توجه اینجاست که چرا LG برای ضبط پر سرعت فیلم فقط رزولوشن QVGA را در نظر گرفته است در حالیکه سخت افزار این گوشی آن قدر قوی است که می تواند رزولوشن های بالاتر را نیز پشتیبانی کند. در هنگام ضبط فیلم بصورت Slow motion نیز کمی تاخیر داشته و  گاهی فیلم قطع می شود.

 

قابلیت های ارتباطی

از جمله ابزارهای ارتباطی این گوشی USB V2.0 (که امکان دسترسی بر حافظه داخلی و کارت حافظه را فراهم می آورد)، بلوتوث 2.0 به همراه پروفایل A2DP، و GPRS/ EDGE و نیز 3G می باشند. HSDPA نیز برای ارتباطات پر سرعت اینترنتی وجود دارد.

نکته : هنگام استفاده از USB گوشی،  امکان برقراری تماس و یا ارسال و دریافت پیام وجود ندارد.

 

مرورگر وب

مرورگر وب KF750  دارای امکانات مناسب برای مرور صفحات وب می باشد. پردازش صفحات وب جهت جایگیری مناسب آن ها روی صفحه و قابلیت خوانایی آنها وجود یک پوینتر ماوس مجازی جهت مرور صفحات از جمله امکانات کاربردی این مرورگر هستند که کار با آن را هر چه راحت تر می کند. امکان ذخیره صفحات وب و مدیریت Cookie ها و نیز غیرفعال کردن نمایش تصاویر جهت بالا بردن سرعت دانلود صفحات نیز وجود دارد.

 
Organizer

یکی دیگر از بخش های پرکاربرد این گوشی  Organizer آن با مجموعه ای از برنامه های سودمند است. در بخش تقویم می توان نمایش را صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه تنظیم کرده و برای روزهای مختلف رویدادهای خاصی را تعریف کرد.

ساعت بیداری این گوشی نیز قابلیت ذخیره 5 زمان مختلف با نام و زنگ خاص دارد. ضبط صوت و memo جهت نگهداری برخی نوشته های شخصی که توسط یک کلمه عبور باز می شود Date finder جهت  مرور روزهای هفته و اتفاقات مربوط به آن ها برنامه ساعت جهانی، تبدیل کننده واحدها، کرنومتر و ماشین حساب از جمله نرم افزارهای این بخش هستند. با استفاده از نرم افزار داخلی Picsel Viewer امکان مرور فایل ها آفیس excel، word و نیز فایل های pdf فراهم می شود.

  
  
   
   
  
   
Game

3 نوع بازی مختلف Grand Golf، M-Yoy و Sudok روی گوشی بصورت پیش فرض نصب شده اند که هر سه از انواع بازی های جاوا هستند. M-Yoy مجموعه ای از 6 بازی کوچک و جالب است.

 
    
در نهایت

از ویژگی های مهم KF750 این است که این تنها یک گوشی نیست بلکه امکانات جالب و قابلیت های سر‏گرمی زیادی داردو با وجود اینترفیس جالب و امکانات و کارایی های خوب طرفداران زیادی خواهد داشت. از جمله قابلیت های برتر این گوشی دوربین قوی و 3G و HSDPA است در این موارد رقبای کمی دارد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)