LG KF600

یکی از بهترین گوشی های دارای پنل لمسی است که ال جی تولید کرده استاین گوشی دارای دو نمایشگر می باشد که یکی در بالا و دیگری در پایین گوشی قرار دارد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

مروری بر KF600 LG :

 

یکی از بهترین گوشی های دارای پنل لمسی است که ال جی تولید کرده استاین گوشی دارای دو نمایشگر می باشد که یکی در بالا و دیگری در پایین گوشی قرار دارد.

image
 

image
 
image

مشخصه های کلیدی:

- نمایشگر TFT ، 2 اینچی با قابلیت نمایش 262000 رنگ و وضوح نمایش QVGA

- صفحه 1.49 اینچی با قابلیت نمایش 262000 رنگ و حساس به لمس

- دوربین 3 مگاپیکسلی با فلش LED و فوکوس اتوماتیک

- پشتیبانی از 3 باند EDGE/GSM

- بلوتوث و USB نسخه 2.0

- تم های زیبا

- رادیوی FM

- بازی های جالب و سرگرم کننده

معایب اصلی:

- از 3G پشتیبانی نمی شود.

- نمایشگر 2 اینچی برای یک موبایل چند رسانه ای کوچک است.

- روی قاب اصلی اثر انگشت باقی می ماند.

- کار با صفحه کلید آن راحت نیست.

- واکنش بعد از لمس، صفحه لمسی کمی با تاخیر صورت می پذیرد.

- قابلیت تعویض سریع کارت حافظه وجود ندارد.

مطمئنا، KF600 LG ، مخترع صفحه لمسی نبوده است. قبل از آن موبایل های لمسی سامسونگ E950 وجود داشته اند.اما به نظر می رسد که KF600 ، مشخصه های بیشتری برای موفقیت در بازار داشته باشد. از جمله کیفیت تصاویر و کیفیت بالای صدا.

image
  
image

طراحی و ساخت:

ابعاد این گوشی  14.1×50.7 × 101.2    میلی متر است. البته قطعاً کوچکترین موبایل نیست . ولی تقریباً همان اندازه ای است که فرد در مورد یک موبایل کشویی می خواهد. در حقیقت گنجاندن دومین صفحه نمایش در این گوشی آن را کمی بلند کرده است. اما ضخامت 14.1 میلی متری، آن را جبران کرده است. وزن 107 گرمی آن هم مشخصه چندان بارزی نیست.

با توجه به صفحه حساس به لمس، کلیدهای سخت افزاری روی قسمت جلویی KF600 LG وجود ندارد. سطح آن کاملاً صاف است و در مواقع نادری که جای اثر انگشت روی آن نیست بسیار خوب و زیبا به نظر می رسد. اما قسمت صاف و صیقلی جلوی آن مانند یک جاذب اثر انگشت است. بلندگوی صدای مخاطب گوشی در بالای صفحه نمایش قرار دارد. زیر آن یک صفحه نمایش 2 اینچی قرار دارد که بعداً اشاره ای در مورد آن خواهیم داشت و در ادامه صفحه حساس به لمس، قسمت جلویی این گوشی را کامل می کند.

image
 

image
 
image

در سمت چپ گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پخش موزیک قرارگرفته اند و در سمت راست گوشی پورت USB قرار دارد که اغلب برای اتصال به شارژر و هدست های ال جی به کار می رود و در کنار آن هم کلید عکسبرداری وجود دارد. در قسمت بالا و پایین گوشی هیچ کلیدی قرار ندارد و تنها چیزی که بالای گوشی وجود دارد محل اتصال بند آویز است. جنس قاب پشت گوشی نیز خوب است و اثر انگشت روی آن نمی ماند. به علاوه جنس آن طوری است که مانع لیز خوردن گوشی در دست می شود.

image
 
image

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین 3 مگاپیکسلی این گوشی مهم ترین چیزی است که شما در قسمت پشت گوشی می یابید که یک فلش LED در یک طرف خودش و یک بلندگو در طرف دیگرش دارد و محل اتصال آنتن خارجی آن، آخرین چیزی است که در این قسمت می بینید. برای لنز دوربین محافظی در نظر گرفته نشده است.

image
 
image

باطری این گوشی از نوع  Li-ion و با ظرفیت 800 میلی آمپر ساعت است که این باطری 480 ساعت حالت انتظار (standby) و 4 ساعت صحبت مداوم را دوام می آورد. در حقیقت برای دو روز استفاده در حد متوسط مطلوب است. در این جا باید این هشدار را بدهیم که اگر چه می توان سیم کارت را بدون برداشتن باطری خارج کرده اما در واقع این ایده ی خوبی نیست. با این عمل، تلفن به صورت اتوماتیک خاموش می شود و وقتی دوباره سیم کارت را می گذاریم، restart می کند. بیشترین عیب در مورد سخت افزار KF600 ، درگاه کارت حافظه ی آن است که زیر باطری قرار دارد. هر وقت که می خواهید کارت حافظه بردارید یا سرجای خودش قرار دهید، مجبورید که تلفن را خاموش کنید و باطری را بیرون بیاورید مانند LG Viewty .به هر حال این موضوع به هیچ وجه کار آسانی نیست.

image
 

image
 
image

در کل ساختار گوشی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.تنها مشکل اینجاست که ساختار کشویی در هیچ نقطه ای قفل نمی شود و هر زمان که روی لبه های آن فشار وارد شود حرکت می کند.

image

صفحه کلید:

صفحه کلید، کلیدهای پهنی دارد و فاصله خوبی زیر کشوی لغزشی دارد. بنابراین شما می توانید به راحتی حتی به ردیف بالا دسترسی داشته باشید. به هرحال برای استفاده از صفحه کلید نیاز است که هر بار به کلیدها نگاه کنید تا از بروز تایپ اشتباه آن ها جلوگیری کنید. کلیدهای End,Call نیز محل مناسبی ندارند و استفاده از آن ها آسان نیست.

image
 
image

نور پشت کلید ها قوی و مناسب است همچنین نوشته های روی کلید ها، به اندازه ی کافی بزرگ هستند. بنابراین کارکردن با KF600 LG ، در تاریکی به هیچ وجه سخت تراز کارکردن با آن در محیط های روشن نیست.

image
 
image

صفحه نمایش:

KF600 LG، یک صفحه نمایش 2 ،TFTاینچی دارد. که قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و وضوح 320×240 پیکسل را داراست . کیفیت تصویر در آن کاملاً خوب با کنتراست نوری و روشنایی مناسب است. به هر حال سایز صفحه نمایش آن چیزی است که باعث شکست آن می شود.

image
 

image
 
image

نکته دیگر، این است که خوانایی زیر نور مستقیم خورشید به مقدار زیادی کاهش می یابدو وقتی شما در یک روز آفتابی، بیرون هستید، مشکل است که یک زاویه مناسب برای کارکردن با گوشی پیدا کنید. تمام این موارد در مورد صفحه نمایش حساس به لمس گوشی نیز صدق می کند.

وقتی به ضروری ترین اصول یک تلفن می رسیم، KF600 LG قدرت خوبی دارد، همچنین در مورد صدا، کیفیت صدا در دو طرف تماس خوب است.

در این جا speaker این گوشی با چند گوشی که در موقعیت یکسانی هستند مقایسه شده است.

نمره کلی

زنگ تلفن

پارازیت صدا در موزیک

( DB) دسی بل صدا

تست بلندگوی تلفن

خوب

78.1

66.6

66.6

LG KF600

خوب

75.7

71.7

70.7

LG KG800

خوب

77.8

68.8

72.0

LG KU990 Viewty

خوب

81.9

65.7

66.3

Motorola RAZR2 V8

بسیارخوب

78.2

72.8

74.2

Nokia 6500 slide

 

ساختار این گوشی طراحی جالبی دارد و کار با آن آسان است.

صفحه نمایش در حالت استندبای اطلاعاتی در مورد تاریخ و زمان جاری می دهد و همچنین سیگنال آنتن، میزان باطری را نمایش می دهد. در این حالت، صفحه حساس به لمس ،دارای 6 میان بر به آن دسته از ویژگی های گوشی که اغلب استفاده می شوند است. 4 میان بر قابل تغییر توسط کاربراست. این کلیدهای میانبر هم به اندازه کافی بزرگ هستند و برای کلیک آن ها مشکلی نیست.

image

صفحه حساس به لمس گزینه اصلی برای ورود به منوهاست، همچنین می توانید از کلیدهای میانبر صفحه کلید هم استفاده کنید. واکنش ویبره دارای سه حالت مختلف است و می توان در مواقعی آن را غیرفعال کرد تا باطری کمتری استفاده شود. همچنین واکنش ویبره با کمی تاخیر انجام می شود مدت زمان آن نیز قابل تغییر است.

image
 
image

دو تا حالت اصلی منو وجود دارد ماتریس  3×3 یا لیستی از 4 آیکن با توضیحات است.

image
 
image

البته حالت لیست مناسب تر است و با تم های گوشی سازگاری بیشتری دارد. در این گوشی 8 تم از پیش نصب شده وجود دارد. صفحه حساس به لمس نیز دارای انیمیشن زیبایی است همچنین می توانید صدای درب کشویی گوشی را نیز عوض کنید.

 

image
 
image
 

image
 
image

دفترچه:

 دفترچه تلفن KF600 LG ویژگی های زیادی ندارد ولی واقعاً کاربر پسند است. دفترچه تلفن شماره های سیم کارت و تلفن را همزمان نشان می دهد. قابلیت ذخیره مخاطب وجود دارد و امکان قرار دادن عکس نیز برای آن ها وجود دارد. برای هر مخاطب می توان 4 شماره را انتخاب کرد.

image
 

image
 
image

پیام:

KF600 LG تمامی پیام ها SMS,Ems,MMS و ایمیل را پشتیبانی می کند. ویرایشگر SMS چندان پیشرفته نیست و بسیاری از ویژگی های موجود در سایر ویرایشگرها را ندارد وارد کردن متن از طریق صفحه حساس به لمس نیز صورت می گیرد و تنها مشکل این است که قلم نوری در  KF600 وجود ندارد بنابراین نیاز دارید که وسیله مناسبی برای این کار پیدا کنید. شما همچنین می توانید از انگشتانتان استفاده کنید اما کار نوشتن در این صورت مشکل تر می شود ویرایشگرهای MMS و بلوتوث، بسیار ساده تر از آن چه الان توضیح دادیم هستند البته ویرایشگر MMS ، قابلیت تغییر سایز دادن عکس هایی را که برای فرستادن در یک پیام بسیار بزرگ هستند را دارد.

image
 
image

کارکردن با email کاملاً راحت است اما متاسفانه از پروتکل SSL ، پشتیبانی نمی کند. MMS و email ها می توانند در قسمت رزرو حافظه تلفن ذخیره شوند بنابراین شما می توانید تعدادی از آن ها را ذخیره شده در گوشی خود داشته باشید. به طور نرمال تقریباً 10 مگابایت حافظه آزاد، برای این مورد اختصاص داده شده اما این بستگی به فاکتورهای دیگری هم دارد. حافظه ی SMS ظرفیت ثابت 500 تا آیتم را دارد.

image
 
image

موسیقی و رادیو:

پخش کننده آهنگ KF600 LG به طور مطلوبی عمل می کند. این برنامه جلد آلبوم ها را نمایش می دهد امکان ایجاد لیستی از آهنگ ها را دارد. 10 اکولایزر نیز وجود دارد. متاسفانه راهی برای اینکه آهنگ های خود را براساس برخی معیارها ( برای مثال براساس خواننده یا آلبوم ) گروه بندی کنید، وجود ندارد.

image
 
image

 

image
 
image

امکان استفاده از رادیوی FM در KF600 LG وجود دارد. رادیوی FM بسیار ساده است. و در حالت کلی کار با آن بسیار ساده است. یک مشخصه جستجوی اتوماتیک نیز وجود دارد که امکان ذخیره کردن هر ایستگاه رادیویی در منطقه شما را دارد و می توانید آن را ذخیره کنید. تنها چیزی که وجود ندارد RDS است.

نرم افزار پخش ویدئو هم خوب است. ویدئوها می توانند در حالت تمام صفحه نمایش داده شوند با وجود صفحه حساس به لمس ویدئوها می توانند به راحتی نمایش داده شوند.

image
 
image

کیفیت صدا :

کیفیت صدای LG KF600 ، قابل تحسین است . مطمئناً بین مدل های LG ، این یکی از بهترین ها است . با وجود اینکه ما نتایج دیگری بهتری را از انواع دیگر دیده ایم ، اما LG KF600 ، حداقل قابل مقایسه با بسیاری از گوشی های دیگر است .

 

نتایج را بررسی کنید و ببینید کجا LG KF600 عالی است و کجا چندان چشمگیر نیست .

مکالمه متقابل

IMD+ Noise

THO

طیف دینامیکی

سطح صدا

پاسخ فرکانسی

تست

-58.0

0.072

0.016

76.4

-78.4

+0.45  -1.23

LG KF600

-81.7

0.175

0.0092

81.0

-81.1

+0.46  -1.45

Samsung F490

-86.6

0.124

0.020

83.8

-86.8

+0.29  -2.07

LG KU990 viewty

-86.9

0.019

0.0040

86.5

-89.2

+0.41  -1.12

Samsung U600

-69.9

0.040

0.041

95.8

-86.6

+0.39  1.13

Nokia N81

 

image

مدیریت فایل :

مدیریت فایل در LG KF600 ، اصلاً جالب نیست. این تقریباً غیر ممکن است که فلدرهای توسط کاربر ایجاد شده و فایل امکان مدیریت پوشه های ایجاد شده توسط کاربر وجود ندارد. کاربر برای استفاده از هر فایل باید آن ها را در پوشه تعیین شده قرار دهید. در صورت اشتباه قرار دادن یک فایل برای صدا کردن آن باید از کارت خوان استفاده شود و از آنجایی که امکان بیرون آوردن کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد زمان زیادی صرف آن می شود.

گالری از طریق آیکن My Stuff ، در منوی اصلی قابل دستیابی است و به دو صورت قابل مشاهده است حالت Thumbnail که در یک زمان می تواند 9 آیتم را نمایش دهد . در حالی که حالت لیست ، می تواند فقط 7 آیتم را در صفحه نمایش دهد و این دلیلی است که کاربران ، حالت اولی را بیشتر می پسندند .

image
 

image
 
image

شما همچنین می توانید برای دیدن جزئیات بیشتر روی عکس زوم کنید . البته اولین مرحله زوم ، کمی کند است . ولی مراحل بعدی زوم در یک لحظه کامل می شوند و حرکت افقی عکس ها در عرض صفحه نمایش هم بسیار سریع صورت می گیرد .

صفحه حساس به لمس هم این قابلیت را افزایش می دهد . وقتی شما روی عکسی ، زوم می کنید یک تصویر کوچک از کل عکس روی آن ظاهر می شود و شما می توانید ببینید که کدام قسمت از عکس را زوم کرده اید . قابلیت آخر گالری عکس ، شامل مرتب کردن عکس ( براساس نام ، تاریخ یا نوع ) ، نمایش به صورت اسلاید ، همراه با پاک کردن تعدادی فایل در یک زمان ، می باشد .

دوربین:

LG KF600 ، مجهز به یک دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک که یک فلاش LED هم دارد.

منوی دوربین ، تنظیمات کاملی دارد و کار کردن با آن راحت است . البته رقیبی برای دوربین های 5 مگاپیکسلی به حساب نمی آید.

image
 
image
 

image
 
image

کیفیت عکس هم در حد مطلوبی است . تقریباً 5 ثانیه طول می کشد تا یک عکس ذخیره شود .

تصاویر ویدئو با رزولوشن QVGA ذخیره می شوند تنظیمات نور و زوم نیز در این قسمت وجود دارند. فرمت ذخیره فیلم ها 3GP است و برای فیلمبرداری در محیط های تاریک می توان از فلاش استفاده کرد.

امکانات ارتباطی:

LG KF600 ، از USB نسخه 2.0 و بلوتوث نسخه 2.0 و به همراه A2DP بهره می برد. همچنین این گوشی از EDGE و GPRS هم پشتیبانی می کند.

مرورگر اینترنت:

جستجوگر وب در LG KF6000 واقعاً خوب است. آن صفحات را بسیار خوب تحویل می دهد و حتی صفحات پیچیده تر را بدون مشکل، تحویل می دهد. از این نظر، دقیقاً شبیه به PC است . نبود نشانگر ماوس کمی مشکل ایجاد می کند برای صرفه جویی در تبادل داده و زمان می توان تصاویر را غیرفعال کرد.

ارگانایزر:

LG KF600 تعداد برنامه کاربردی خوب سازمان دهنده دارد ولی برخی از آن ها احتیاج به توسعه دارند.

تقویم به صورت روزانه و ماهیانه و تنظیم وقایع می باشد. انواع متفاوت رویداد وجود ندارد و کاربر باید هر نوع رویداد را خود تنظیم کند. شما همچنین می توانید یک زنگ هشدار را برای یاد آوری وقایع در زمان خاص تنظیم کنید.

سایر ارگانایزر، شامل یادداشت های متنی و یک ساعت هشدار دهنده می باشد. همچنین یک ضبط کننده صدا وجود دارد که می تواند یادداشت های صوتی ایجاد کند.

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

ماشین حساب گزینه ها و ویژگی های بسیاری دارد.

برنامه کاربردی ساعت جهانی،یک کمک کننده کوچک و خوب است که می تواند ساعت جاری را درهرمنطقه ای به شما بگوید. همین ساعت جهانی در گوشی های Shine و Viewty هم بکاررفته است.

یک سری برنامه های از پیش نصب شده نیز خارج از ارگانایزر وجود دارد که شامل مرورگر، مستندات، کرنومتر، مبدل واحد می باشد.

 

image
 

image
 
image

برنامه های کاربردی دیگر، فایل های PDF, doc, XLS قابل نمایش در این گوشی می باشند.

برنامه کورنومتر و برنامه تبدیل واحد، هر دو با صفحه حساس به لمس به خوبی قابل کنترل هستند اما تبدیل داده در برنامه تبدیل واحدها، به اندازه برنامه های دیگر، قوی نیست. از طرف دیگر تمام معمول ترین واحدهای قابل استفاده را دارد. درجه حرارت، صدا، شتاب و غیره بنابر این اکثر کاربران ممکن است حتی به این تفاوت توجهی نکنند.

 

image
 
image

دو بازی از قبل نصب شده روی LG KF600وجود دارند که هر دو اساساً از تعداد بازی کوچک تر تشکیل شده اند. که به نظر می رسد مخصوصاً برای صفحه حساس به لمس طراحی شده اند. با وجود تا حدودی بچه گانه و خیلی ساده بودن بازی ها ما از آن ها لذت می بریم.

 
 
و در نهایت:

در زمان تست LG KF600 اشتیاق بسیاری برای استفاده از آن ثابت شد کار کردن با آن لذت بخش است اما هشدارهایی در مورد آن وجود دارد.

شما قبل از خرید حتماً باید آن را تست کنید. عدم حمایت از 3G، مکانیزم کشوی لغزان و گاهی پاسخ صفحه حساس به لمس غیر واقعی آن هم اشکالهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

خرید LG KF600برای جوانان توصیه می شود و تمام کسانی که می خواهند موبایلی با مشخصه های خاص داشته باشند. بعد از همه این ها، چیزی که باید در مورد LG بدانید، توجه به سیر تجاری آن است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)