LG KG800

این گوشی در زمان معرفی به بازار ( آگوست سال 2005 ) از طرف شرکت LG به عنوان یک لیدر (سر گروه) برای محصولات این شرکت در نظر گرفته شد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 LG KG800 (شکلات)
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی

-     -  شارژر

-     -  راهنمای استفاده از گوشی

-     - CD نرم افزار های جانبی به منظور تبادل و تطابق اطلاعات دفترچه تلفن گوشی و دیگر قسمت های گوشی با کامپیوتر شخصی

-     - شارژر مسافرتی

-     - کیف

-     - هدفون استریو

-     - کنترل از راه دور به همراه خروجی 5/3 میلی متری هدفون برای گوش دادن به موسیقی

-     - دو قاب پلاستیکی محافظ سطح روی گوشی

-     - هدست بلوتوث ( در همه ی مدل ها موجود نمی باشد )

-     - دستمال برای تمیز کردن گوشی

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

شرکت ال جی قبل از ارائه ی این گوشی در بازار اروپا و دیگر نقاط جهان شروع به فروش آزمایشی این گوشی در کشور کره نمود که در این امر به موفقیت قابل توجهی دست یافت ، تا آن جا که بیش از 300 هزار عدد از این گوشی در سراسر کره به فروش رفت . بعد از این موفقیت بزرگ شرکت ال جی اقدام به ارائه ی این گوشی در بازار دیگر نقاط جهان کرد .

قبل از هر چیز بهتر است اشاره کنیم که تلفن های شکلاتی (Chocolate Phones) به گوشی هائی اطلاق می شود که ظاهر خود آن ها و حتی نحوه ی بسته بندی آن ها در جعبه شان ما را به یاد یک بسته ی شکلات مشکی رنگ می اندازد که با به کار رفتن یک رنگ قرمز در کنار آن ، ترکیب جالب و البته خوشمزه ای را برای همگان تداعی می کند !

به کاربردن واژه ی شکلات یک حربه ی بسیار جالب و البته در عین حال هوشمندانه ی شرکت ال جی برای تبلیغات این سری گوشی ها و همین گوشی KG800 می باشد که در نوع خود برای این شرکت بسیار موفق عمل کرد و به طرفداران این گوشی افزود .

جدا از بحث تبلیغات ، این گوشی بسیار زیبا و جذاب می باشد و چشم اطرافیان را به خود جلب می کند . در نگاه اول ممکن است از خود بپرسید که آیا این یک تلفن همراه است یا خیر ؟ اگر بله پس چرا بر روی آن هیچ دکمه ای به چشم نمی خورد ! کافی است سطح زیرین این گوشی را به بیرون بلغزانید (حالت کشوئی) تا جواب تمام این سوالات به شما داده شود اولین نکته ای که پس از بازشدن گوشی جلب توجه می کند چیدمان کلید های مخصوص شماره گیری همانند خانه های صفحه ی شطرنج است و دومین نکته ، کلیدهای روی قسمت اصلی ، یعنی زیر صفحه ی نمایشگر می باشند که وقتی چراغ قرمزشان روشن می شود تازه به وجود آن ها پی می برید و خواهید دید که به طرز خاصی بدون برآمدگی و حالت دکمه مانند بر روی گوشی قرار گرفته اند .

کار زیبای طراحان گوشی کاملاً برای همگان آشکار می باشد و همین امر باعث تعلق گرفتن چند جایزه ی معتبر طراحی تلفن همراه به طراحان این گوشی گردیده است .

 

image

 

لوازم جانبی موجود در بسته ی این گوشی که در نوع خود بسیار متعدد و غنی می باشند ، در یک بسته ی بسیار زیبا و جذاب بسته بندی شده اند که سطح این بسته در نگاه اول جنسی پارچه ای مانند را برای بیننده تداعی می کند .

بعد از باز کردن این جعبه ی مجلل و اشرافی و در دست گرفتن گوشی قسمتی که بیش از همه جلب توجه می کند مستطیل نقره ای رنگ با گوشه هائی خمیده و دایره ای در زیر صفحه ی نمایشگر می باشد که تنها قسمت برجسته ی روی سطح این گوشی می باشد .

بلندگوی گوشی در حاشیه ی بالائی گوشی دقیقاً در بالای صفحه ی نمایشگر قرار گرفته است . گوشی توسط دکمه ای که در قسمت کناری سمت راست گوشی واقع شده است روشن می شود و این امر یعنی قرار دادن دکمه ای جداگانه برای روشن و خاموش کردن گوشی که این اولین بار است که در گوشی های ال جی به چشم می خورد . دکمه ی روشن کردن گوشی حتی وقتی هم که گوشی در حالت بسته قرار دارد عمل می کند ولی در مورد خاموش کردن گوشی این چنین نمی باشد زیرا ممکن است این دکمه مثلا در جیب کاربر به طور اتفاقی فشرده شود و گوشی خاموش شود ، پس شرکت سازنده این تمهید را در نظر گرفته است که خاموش شدن گوشی توسط این دکمه فقط وقتی گوشی باز می باشد امکان پذیر باشد . به هر حال بعد از روشن شدن گوشی ، صفحه ی خوش آمد گوئی ، نوشته ی " Wow LG " را نمایش می دهد و بعد از آن نور قرمز رنگ به نمایش در می آید ، در کل گوشی پس از 30 ثانیه آماده ی فعالیت می باشد .

در کنار دکمه ی خاموش و روشن ، دکمه ای که به فعالیت های چند رسانه ای (Multi Media) گوشی یعنی پخش موسیقی و دوربین تعلق دارد ، قرار گرفته است .

بخش ارتباطی گوشی با وسایل جانبی که در بالای گوشی قرار دارد دچار ترقی شده و با یک پلاستیک محافظ پوشیده شده است و مواردی چون کابل USB ، شارژر ، هدفون ، هدست استریوی گوشی از طریق این قسمت به گوشی متصل می شوند و با این سیاست ، یعنی اتصال تمام وسایل جانبی از یک پورت ، از شلوغ شدن و زیاد شدن پورت ها و حفره های موجود روی گوشی جلوگیری کرده است ، و این سیاست تقریباً قرار است در تمام گوشی های هم موقعیت و هم قسمت با این گوشی به کار گرفته شود .  

در جهت مخالف یک کلید برای قفل کردن گوشی وجود دارد که با دوبار فشار دادن آن این امر صورت می پذیرد و در کنار آن دکمه ی دوتائی برای تنظیم کمی و بلندی صدا قرار گرفته است .

سطح پشتی گوشی هم کاملاً صاف و هموار می باشد و درب پوشاننده ی باتری گوشی هم در همین قسمت قرار گرفته است.

با هل دادن سطح روئی گوشی به سمت بالا و به اصطلاح باز کردن گوشی متوجه خواهید شد که گوشی به راحتی باز شده و در جای خود محکم می شود ، در هنگام بسته شدن و باز شدن گوشی یک صدای کلیک نیز توسط گوشی پخش می شود .

بعد از باز شدن صفحه کلید گوشی کلیدها با نور زمینه ی قرمزشان جلب توجه می کنند مخصوصاً با هماهنگی که بین سطح سیاه گوشی و کلید های قرمز رنگش (نور قرمز) و عکس پس زمینه ی گوشی که دقیقاً همین ترکیب رنگ را داراست وجود دارد ، احساس جالب و مطبوعی ایجاد می شود .

 

image
         
image

 

به صورت پیش فرض شش عکس پشت زمینه برای این گوشی موجود می باشد که همگی از قانون تلفن شکلاتی ، یعنی زمینه ی سیاه و ترکیب با رنگ قرمز پر رنگ پیروی می کنند .

قطر صفحه ی نمایشگر گوشی 5 سانتی متر می باشد و ابعاد آن 31x45میلی متر می باشد که ابعادی نسبتاً بزرگ و مناسب می باشد . این صفحه نمایشگر قابلیت تفکیک 262 هزار رنگ را دارد که مطابق آخرین محصولات ال جی می باشد یعنی تصاویر شفاف می باشد و زاویه ی دید بسیار وسیع است .

کلید های صفحه کلید بسیار نزدیک به هم و تقریباً بدون فاصله در کنار هم قرار گرفته اند که البته مشکلی در این زمینه هنگام کار کردن با آن ها به وجود نخواهد آمد ، این دکمه ها کمی دارای برآمدگی از سطح گوشی می باشند و هر کدام رنگ مخصوص به خودشان را دارند و نگاه به کل این کلیدها ما را به یاد صفحه ی شطرنج می اندازد .

دوربین بر روی سطح زیرین قسمت لغزنده ی گوشی قرار گرفته است و در کنار آن یک آینه ی کوچک (برای عکس برداری از خود) و لامپ LED مخصوص فلاش گوشی قرار گرفته اند .

 

وجود کلید های لمسی بر روی قسمت اصلی گوشی و نظرات مختلف در باره ی آن : 

به خاطر وجود فرسایش و استهلاک در تمام وسایل این گونه ، طراحان شرکت ال جی ، این گوشی مجلل و مدگرایانه ی خودد را به کلیدهای لمسی مجهز کرده اند تا هرچه بیشتر باعث شگفتی شوند ، ولی آیا باید چنین کلیدهائی در این قسمت از گوشی به کار می رفت یا خیر ؟

بیش از هر چیز به ظاهر آن ها می پردازیم که بسیار جالب و لوکس می باشند و شاید به نظر کاربران ، نوع دیگری از کلیدها ، به ظاهر مجلل این گوشی نمای غیر قابل تجملی می داد !

به لطف وجود کلیدهای لمسی دیگر نه از لقی و حرکت دکمه ها در جای خود و نه از سفتی فشار دادن و یا کثیف شدن دکمه ها خبری می باشد که این قضیه یک امتیاز مثبت برای این گوشی در رقابت با گوشی های دیگر محسوب می شود .

امتیاز دیگر وجود کلید های لمسی عدم امکان فشار داده شدن اتفاقی آن ها می باشد ، قفل صفحه کلید هم از هر گونه فشرده شدن اتفاقی دکمه های لمسی و حتی دکمه های جانبی وقتی که گوشی بسته است جلوگیری خواهد نمود .

صفحه کلید وقتی که گوشی بسته است به طور خودکار فعال می شود و برای غیر فعال کردن آن دو راه وجود دارد : راه اول باز کردن گوشی می باشد و راه دوم دو بار فشار دادن دکمه ی قرار گرفته در سطح کناری گوشی ( که درباره ی آن قبلاً صحبت نموده ایم ) می باشد .

حسگر به کار رفته در این کلیدها بسیار حساس می باشد و با کوچکترین تماس عمل خواهد کرد که این امر باعث تندتر شدن تایپ حروف می شود و البته عادت کردن کاربر با این کلیدها ملزم دو تا سه ساعت تمرین می باشد .

 

منوی گوشی ( Menu ) :

قسمت نرم افزاری این گوشی دقیقاً همانند محصول قبلی این گوشی می باشد و منوی اصلی از 9 آیکن به صورت 3 ردیف 3 تائی تشکیل شده است .

 

image
         
image

 

image
         
image
 

 

image
          
image
 

 

در این قسمت به ذکر کارائی تک تک گزینه های منوی این گوشی نمی پردازیم زیرا این مساله به صورت کامل در بررسی تخصصی گوشی های P7200 ، M6100 و M4410 عنوان شده است و لازم می بینیم که در این مقاله تنها به نکات برجسته ، جالب و خاص این گوشی بپردازیم همانند منوی دسترسی سریع ( Fast Access Menu ) که قبلاً در ، محصولات موتورولا و نوکیا (نسخه ی سوم سری 40 محصولات نوکیا) به کرات دیده شده بود .

 

image

 

دفترچه تلفن  ( Phone Book ) :

در کل قادر به ذخیره ی 1000 ورودی در دفترچه ی تلفن این گوشی می باشید که حداکثر کاراکترهای به کار رفته در هر فیلد حداکثر می تواند 40 کاراکتر باشد به جز 4 شماره تلفن معمول برای هر ورودی که شامل شماره های موبایل ، محل کار ، منزل و فکس می باشد . گزینه هائی برای ورود آیتم هائی نظیر آدرس پست الکترونیکی ، گروه تماس ها که تنها 7 گروه است در گوشی وجود دارد  و نام آن ها را به دلخواه می توانید تغییر دهید . و یک عکس هم با رزولوشن 72x72پیکسل نیز در این قسمت وجود دارد .

همچنین ار برنامه ی منشی تلفنی نیز در این گوشی بهره مند می باشید که در محصولات قبلی ال جی نیز دیده شده بود .

 

image
         
image
 

 

قسمت پیام ها ( Messages ) :

این گوشی قابلیت ذخیره ی 150 پیام کوتاه یا SMS ، 100 پیام چند رسانه ای یا MMS و 110 نامه ی الکترونیکی یا e-mail را دارد ، حداکثر حجم هر MMS هم 100 کیلوبایت می باشد .

در هنگام تایپ کردن پیام های نوشتاری قابلیت تغییر رنگ ، فونت ، اندازه ی آن و تعریف عکس پیش زمینه و نوع چینش متون (Alignment) نیز می باشید . همچنین این گوشی قادر به ذخیره ی ضمائم نامه های الکترونیکی (Attachments) می باشد و در کنار آن قابلیت این را دارید که هر فایلی که در حافظه ی گوشی وجود دارد را ارسال نمائید .

 

image
          
image

 

image
         
image
 

 

 

پخش کننده ی چند رسانه ای گوشی ( Multi Media Player ) :

این برنامه قابلیت خواندن فایل هائی با فورمت MP3 ، AAC ، ACC + ، AAC + + ، WMA ، 3GP و MP4 را دارا می باشد . همچنین قابلیت نمایش فایل های نوشتاری TXT نیز توسط این گوشی وجود دارد .

 

image
         
image

 

 

image
         
image

 

کیفیت پخش موسیقی توسط هدفون خود این گوشی کمی بیش از حد معمول تلفن های همراه می باشد و کارائی بلندگوی گوشی که هم صدای زنگ و هم صدای موسیقی و ... از آن قابل پخش هستند ، مناسب می باشد . با استفاده از قسمت اکولایزر بخش موسیقی می توانید یکی از موراد Classic ، Jazz ، POP ، Rock ، Bass و یا استاندارد را برای پخش صدا انتخاب نمائید .

فایل های تصویری نیز تنها در پنجره ی مربوطه به صورت ( minimized ) و نه به صورت تمام صفحه ( Full Screen ) به نمایش در می آیند و قابلیت عقب و جلو رفتن در فایل های تصویری نیز وجود دارد .

متاسفانه امکان کارکردن برنامه ی پخش کننده ی فایل های صوتی تصویری در پس زمینه ی گوشی وجود ندارد ، بدین معنی که نمی توانید مثلاً هم به موسیقی گوش بدهید و هم از امکانات دیگر گوشی استفاده نمائید که این امر یکی از ضعف های بارز این گوشی محسوب می شود . در زیر می توانید یکی از عکس های گرفته شده توسط این گوشی را مشاهده نمائید .

 

image

 

بخش تنظیمات ( Setting ) :

آخرین آیتم منو ، گزینه ی تنظیمات گوشی می باشد که شامل مواردی چون تنظیم زمان و تاریخ و تنظیمات مربوط به صفحه ی نمایشگر از جمله میزان نور ، میزان روشن بودن نور زمینه ، نوع منو ، شبکه ی مخابراتی و موارد دیگر می باشد .

یکی از تنظیمات جالب موجود در این قسمت تعیین حالت پاسخگوئی به تماس دریافتی می باشد که می تواند یکی از موارد برقراری تماس به محض باز کردن گوشی ، برقراری تماس با فشار دادن هر یک از دکمه ها البته در هنگام باز بودن گوشی و یا برقراری تماس تنها با فشردن دکمه ی سبز که البته در این گوشی شکلاتی رنگ آن قرمز است ! همان طور که متوجه شده اید قادر به پاسخگوئی هیچ تماسی در حالتی که گوشی بسته است نمی باشید ، این سیاست به چند دلیل در ساختار این گوشی به کار رفته که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 1 – جلوگیری از برقراری تماس به صورت اتفاقی و تصادفی 2 – در هنگامی که گوشی را باز می کنید میکروفون و بلندگو به ترتیب دقیقاً به روی دهان و گوش قرار می گیرند و دلیل سوم هم هرچه زیباتر شدن در حالت باز شده می باشد .

 

image
          
image

 

image
         
image
 

 

همچنین برای محافظت از گوشی گزینه هائی نظیر فعال کردن ورود پین کد ( Pin Code ) ، فعال شدن گوشی ، محدودیت مکالمه ، کد امنیتی و ... در نظر گرفته شده است .

 

و در نهایت :

اول از همه بهتر است درباره ی ظاهر این گوشی بحث کنیم که بی شک تحسین برانگیز و زیبا و جذاب می باشد ، البته مشابه به این محصول که رقیب جدی ای نیز برای آن محسوب می شود توسط کمپانی سامسونگ با نام E900 در بازار موجود می باشد که هر چه باشد کلیدهای آن لمسی نیستند و شکلات از این نظر از آن گوشی برتر می باشد .

 

image

 

شرکت ال جی همواره به تبلیغات توجه خاصی داشته است و از هزینه کردن در امر تبلیغات کوتاهی ننموده است و قصد دارد تا همگان از وجود محصولات جدید و بی نظیر این شرکت آگاه و مطلع باشند .

تبلیغات ال جی تا حدی پیشرفت کرده است که حتی شبکه ی تلویزیونی CNN در اخبار صبحگاهی خود توسط رئیس ارتباطات سیار اتحادیه ی اروپا ، شرکت ال جی به معرفی این گوشی پرداخته است که معرفی یک تلفن همراه در این شبکه برای اولین بار صورت گرفته است .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)