Motorola flipout

موتورولا سرمایه گذاری سنگینی بر روی آندرویدی های مجهز به صفحه کلید QWERTY انجام داده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۷/۲۷
بررسی تخصصی Motorola Flipout  :زیبا ، جذاب و مربــــع!
مقدمه

موتورولا سرمایه گذاری سنگینی بر روی آندرویدی های مجهز به صفحه کلید QWERTY انجام داده است.  عرضه Motorola Flipout  ، خبر هیجان انگیزی بود ، این گوشی نسبتا کوچک با شکل چهار گوش خود قابلیت هایی بهتر از Backflip ارائه می کند و سرویس های شبکه های اجتماعی عنصر اصلی کارکرد آن به شمار می آید.
 

image
 
image

image
 
image

 

نخستین چیزی که در Motorola Flipout  توجه ما را به خود جلب کرد ، اندازه کوچک آن بود ، اندازه 67*67 میلی متری گوشی ، هم آن را فشرده کرده است و از سوی دیگر به میزان  قابلیت های آن لطمه نزده است.

 یک صفحه کلید QWERTY پنج ردیفه (بزرگترین گوشی های کشویی به صفحه کلیدهای سه یا چهار ردیفه مجهزند) ، پردازنده ای سریع تر از Backflip و میزان دو برابر RAM نسبت به آن ، از جمله مشخصات سخت افزاری این گوشی دوست داشتنی است.

بهتر است به جای بی هدف دنبال کردن تک تک مشخصه های گوشی ، لیستی مرتب از نقاط ضعف و قوت آن را با هم بررسی کنیم:

 

ویژگی های کلیدی

پیام رسان فشرده و QWERTY استثنایی

پشتیبانی چهاربانده از GSM  و دو بانده از 3G   با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش لمسی خازنی 2.8 اینچی با قابلیت نمایش 256000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 320*240 پیکسل ، پشتیبانی از مالتی تاچ

 سیستم عامل Android 2.1 به همراه رابط کاربری MOTOBLUR v1.5

یکپارچگی فوق العاده با سرویس های شبکه های اجتماعی

صفحه کلید QWERTY پنج ردیفه

پردازنده 600 مگاهرتزی TI OMAP 3410، 512 مگابایت حافظه RAM

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

ضبط ویدیویی CIF    با نرخ 30 فریم بر ثانیه

پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث استریو v2.1

مجهز بودن به گیرنده GPS و پشتیبانی از عملکرد AGPS

سنسور شتاب سنج ، مجاورت و سنسور های محدود کننده نور

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

پورت microUSB (به همراه قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت)

قابلیت خنثی سازی نویز CrystalTalk PLUS به همراه یک میکروفن اختصاصی

مرورگر اسناد آفیس

پشتیبانی از فلش در مرورگر وب

پشتیبانی از فرمت ویدیویی XviD (اما نه DivX)

نقاط ضعف اصلی

کیفیت پایین صفحه نمایش

رزولوشن QVGA تعداد نرم افزارهای در دسترس را محدود می کند

مشکلات غیر قابل گذشت از دوربین یک نمونه آزمایشی

کلید غیر مناسب برای ثبت تصاویر

ضخامت نسبتا زیاد 17 میلی متری

عدم وجود قابلیت های شماره گیری صوتی یا هوشمند

قرار گیری اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

عدم تعبیه دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی

Motorola Flipout  از آخرین نسخه رابط کاربری MOTOBLUR استفاده می کند و بعد از کمی سر و کله زدن با آن ، دریافتیم که کمتر نشانی از امکانات آندروید را می توان در آن دید که با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه نشده باشد.

دفترچه تلفن هرگونه تمایزی میان مخاطبین تلفنی و آنلاین را از میان برداشته است. حتی پخش کننده موسیقی هم به سرویس های شبکه های اجتماعی چون TuneWiki مجهز شده است و 50 آهنگ محبوب کاربران Facebook و Twitter را هم به همراه قابلیت های مبتنی بر مکان به نمایش می گذارد.
 

image
 
image

image
 
image


یکی از قابلیت های بسیار جذاب پخش کننده موسیقی ، امکان جستجوی خودکار ترانه های آهنگ در حال پخش و نمایش همگام آن ها با آن آهنگ به صورت کارائوکه است.

Motorola Flipout  به سرعت می تواند مخاطبین خود را بیابد. این گوشی از امکانات صوتی عالی و سرویس های بی نظیر شبکه های اجتماعی در اندازه ای بسیار کوچک برخوردار است که حتی Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro هم باید به آن رشک ببرد.

این گوشی به صفحه نمایش بزرگتری هم نسبت به XPERIA X10 mini pro مجهز است (البته نه به اندازه صفحه نمایش های غول پیکر 4.3 اینچی) اما صفحه نمایش آن دقیقا از همان اندازه و رزولوشن صفحه نمایش HTC Tattoo برخوردار است.

در نگاهی مختصر دریافتیم که Motorola Flipout  قابلیت های خاص ، جذاب و حتی شگفت انگیزی را به همراه خود برای ما به ارمغان آورده است. باید ببینیم سخت افزار گوشی می تواند بر لذت استفاده از آن ها بیفزاید و یا آنقدر ضعیف است که نگذارد کاربران لذت استفاده از آن ها را بچشند. در قسمت بعد همراه ما باشید تا ببنید ما چه عقیده ای در مورد  Motorola Flipout  داریم.

 

محتویات جعبه  

Motorola Flipout  در جعبه ای عرضه می شود که برای خود گوشی به نظر بسیار بزرگ می رسد. اما خبر خوب این است که این جعبه لوازم زیادی را در خود جای داده است. یک شارژر فشرده به همراه یک کابل microUSB بلند نخستین آیتم های قابل توجه این جعبه اند. یک هدست یک تکه به همراه یک گیره برای آویختن آن به لباس تان آیتم بعدی است.
 

image
 
image

 

یک کارت حافظه MicroSD با گنجایش دو گیگابایت که در درون گوشی جای داده شده است و چند کتابچه راهنما از دیگر لوازم موجود در این جعبه هستند. نمونه ای که در اختیار ما قرار داده شده بود با کاور های قابل تعویض ارائه شده بود اما خیلی مطمئن نیستم که این کاور ها را در جعبه های استاندارد هم بیابید.
 

نمای 360 درجه Motorola Flipout  

Motorola Flipout  از آنچه که در عکس ها به نظر می رسد ، کوچکتر است . این گوشی مربعی کوچک با ابعاد 67 x67 میلی متر است. گرچه ضخامت 17 میلی متری گوشی ، تاثیر منفی بر قابلیت حمل آن می گذارد . نقطه محوری گوشی یا همان پاشنه آن در گوشه پایین سمت راست جای داده شده است.

با باز کردن گوشی ، صفحه کلید QWERTY آن که پنج ردیف کلید-بیش از آنچه که تصور می شود یک گوشی کشویی با این اندازه توانایی جای دادن آن را در خود داشته باشد- دارد نمایان می شود . لولا محکم است و اجازه باز و بسته شدن روان و آسان گوشی را فراهم می نماید.

باز کردن گوشی با کمک فنر صورت می پذیرد و بنابراین به فشار کوچکی نیاز دارد اما متوازن شده است تا گوشی به صورت تصادفی باز نشود. سه برآمدگی کوچک در گوشه پایین سمت چپ سبب می شوند تا در دست گرفتن گوشی و همین طور باز کردن آن آسان تر باشد اما برای اینکه در باز و بسته کردن گوشی مهارت یابید و مطمئن شوید که گوشی از دست تان خارج نمی شود ، باید کمی زمان بگذرد تا به آن عادت کنید.

Flipout وزنی 120 گرمی دارد که نمی توان با توجه به اندازه آن ، انتظار چنین وزنی را از آن داشت. اما این وزن نسبتا زیاد سبب استحکام بالای گوشی هم می گردد.

طراحی

فرم و شکل Motorola Flipout  به اندازه backflip عجیب نیست اما هنوز هم طراحی بسیار هوشمندانه ای در آن دیده می شود. با اینکه گوشی اندازه کوچکی دارد اما فضای لازم برای جای دهی پنج ردیف کلید ،آن هم با اندازه های خوب، را هم در خود دارد .

مکانیسم کشویی به فضای زیادی نیاز داشته است در حالیکه نقطه محوری کنونی تنها گوشه پایینی سمت راست گوشی را اشغال نموده است. علیرغم اینکه این نقطه تنها نقطه اتصال دو نیمه به هم است ، اما مستحکم بوده و می توانید بدون ترس از به دو نیم تقسیم شدن گوشی از آن استفاده نمایید.

نکته ای که در مورد این نوع و فرم خاص مطرح است ، امکان جای دادن صفحه نمایشی بزرگ و صفحه کلیدی جادار در فضایی کوچک است. ما در اینجا در مورد یک صفحه نمایش 2.8 اینچی و یک صفحه کلید مربعی شکل با ضلع 6.7 میلی متری صحبت می کنیم.

گرچه ، صفحه نمایش یکی از عمده ترین نقاط ضعف Motorola Flipout  به شمار می رود ، یک صفحه نمایش TFT با قطری 2.8 اینچی که تنها توانایی نمایش 256000 رنگ را دارد. اگر رزولوشن پایین صفحه نمایش را کنار بگذاریم ، علیرغم بالا بودن روشنایی صفحه نمایش ، شاهد ارائه کیفیت تصویر بسیار پایینی هستیم.

کنتراست تصاویر بیش از حد است که سبب به نمایش درآمدن غیرمعمول و بد طیف های رنگی می گردد و در کل رندر رنگ ها را تحت تاثیر قرار  داده و آن را تا رده «ضعیف» به پایین می کشد. خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب چون زوایای دید آن ناامید کننده است.اما از طرف دیگر ، صفحه نمایش  خازنی گوشی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.
 

image

 

زیر صفحه نمایش سه کلید خازنی (Menu ، Home و Back) دیده می شوند که از همان حساسیت صفحه نمایش برخوردارند و بنابراین انتقال بین صفحه نمایش و این کلید ها اصلا احساس نمی شود. این کلیدهای لمسی نور پس زمینه بسیار خوبی دارند و از بازخورد خوبی هم برخوردارند. آن ها به عنوان نور های نشانگر رویدادها هم عمل می کنند.

خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش و در مرکز قرار گرفته است و سنسور های مجاورت و محدود کننده نور در اطراف آن دیده می شوند.
 

image

 

کناره بالایی Motorola Flipout  (در هنگام بسته بودن گوشی) میزبان کلیدهای تنظیم صداست.

در سمت راست ، کلید روشن/خاموش و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد به چشم می خورند.
 

image
 
image

image
 
image

در کناره سمت چپ گوشی ، هیچ کنترلی جای داده نشده است اما پورت MicroUSB در کناره پایینی آن جلب توجه می کند. نور سبزی این پورت را احاطه کرده است که با اتصال شارژر یا کابل انتقال داده ناپدید می گردد. هر زمان که میزان شارژ باتری به کمتر از 15% کاهش یابد ، این چراغ شروع به چشمک زدن می کند.
 

image
 
image

image

 

البته با باز کردن گوشی این جهات هم جا به جا می شوند.در این حالت کلیدهای تنظیم صدا در سمت چپ ، کلید روشن/ خاموش و سوکت صوتی در کناره بالا و پورت microUSB در سمت راست قرار می گیرد.

با چرخاندن گوشی صفحه کلید آن نمایان می شود که علاوه بر پنج ردیف کلید از یک کلید چندجهته هم برخوردار است. این کلید در گوشه سمت چپ قرار گرفته و استفاده از آن چندان آسان نیست اما بقیه کلیدها عالی هستند.

کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند و بازخورد خوبی دارند. فضایی بین کلیدها دیده نمی شود اما برآمدگی های کوچک کلید های حاشیه ای و میانی چون F و J به تایپ بهتر کمک خواهند کرد. فضایی خالی در بالای ردیف اول کلیدها به چشم می خورد تا در استفاده از کلیدهای این ردیف هم دچار مشکل نشوید و نور پس زمینه هم آنقدر قوی هست که بتوانید در فضاهای کم نور هم به راحتی از صفحه کلید بهره بگیرید.
 

image
 
image

image
 
image

 

با توجه به اندازه کوچک Motorola Flipout  تصور می کنیم موتورولا موفق به انجام کار بزرگی در مورد صفحه کلید شده است.

کناره پشتی گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است که در محو کردن اثرات انگشت عملکرد فوق العاده ای دارد. این موضوع در مورد تمامی نسخه های رنگی گوشی صدق می کند. پشت نیمه بالایی گوشی از فلزی با جلوه اشکال مدور ساخته شده استت که با هر کدام از کاورهای در دسترس به خوبی سازگار است.
 

image
 
image

کناره پشتی نیمه پایین گوشی اسپیکر و لنز دوربین 3.2 مگاپیکسلی گوشی را به همراه یک آینه سلف پرتره در خود جای داده است . در زیر کاور باتری یک اسلات کارت حافظه microSD هم قرار داده شده است. چیزی دیگری هم در پشت صفحه نمایش جلب توجه می کند که همانند اسپیکر به نظر می رسد اما این چنین نیست. این آیتم که درست در مقابل گوشی خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است ، احتمالا جزئی از ابزار های خنثی ساز نویز CrystalTalk PLUS است.
 

image
 
image


باتری ظرفیتی
1170 میلی آمپری دارد و آنچنان که اعلام شده است می تواند تا 365 ساعت در حالت آماده به کار و تا 6 ساعت در حالت مکالمه دوام آورد.

کیفیت ساخت Motorola Flipout  عالیست. پلاستیک به کار رفته در ساخت گوشی مرغوب است و هیچ گونه مشکلی در ساخت دیده نمی شود. گرچه ، برای صحبت کردن با گوشی باید آن را باز کنید (چراکه میکروفن در کناره پایینی جای داده شده است)  که نگهداشتن Flipout در چنین حالتی اصلا آسان نیست.

مشکل اصلی ، پهنای بیش از حد گوشی است.پهنای 67 میلی متری گوشی از بسیاری از گوشی های دیگر بیشتر است. اما با اینحال در هنگام بسته بودن گوشی به آسانی در جیب جای می گیرد و استفاده از آن هم بسیار آسان است. Motorola Flipout  یکی از بهترین طراحی های فشرده را یدک می کشد.
 

image
 
image

image

 

Ecliar در کنار MOTOBLUR

Motorola Flipout  به سیستم عامل Android v2.1 Éclair و رابط کاربری سفارشی سازی شده موتورولا یعنی MOTOBLUR که به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است ، مجهز است. این رابط به غیر از اندک تغییراتی بسیار مشابه گوشی های مبتنی بر آندروید پیشین موتورولا است.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

موتورولا اساس رابط کاربری آندروید یعنی صفحه اصلی را حفظ کرده است  اما سرویس های شبکه های اجتماعی را به آن افزوده است. این کار عمدتا از طریق ویدجت ها صورت پذیرفته است ، اگر با آندروید آشنا باشید ، کمتر از یک دقیقه برای یافتن آن ها زمان نیاز خواهید داشت.

هفت صفحه اصلی مجزا به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار دارند و فضای بسیاری را برای قراردادن تمامی آیتم هایی که استفاده زیادی از آن ها می کنید ، به شما عرضه می دارند. بسیاری از آیتم ها را می توانید در این صفحات اصلی قرار دهید.برای آسان تر شدن کار با صفحات اصلی موتورولا نقاط کوچکی در پایین صفحات تعبیه کرده است. با توجه به این نقاط همیشه می توانید بفهمید که در کدامیک از صفحات اصلی هستید.اما خبری از قابلیت پیش نمایش صفحات که آن را در MILESTONE XT720  دیدیم ، نیست.

چند میانبر مفید از طریق کلید Home در دسترس هستند ، با یک ضربه به این کلید ، به صفحه مرکزی می روید و اگر در آن صفحه باشید ، منوی اصلی برای تان اجرا می شود. با ضربه ای دوگانه بر روی این کلید می توانید نرم افزاری را که از طریق منوی Setting تعیین کرده اید ، اجرا نمایید.
 

image
 
image
 
image

 

میانبر ها و پوشه ها از آغاز جزئی از صفحه اصلی آندروید بوده اند. افزونه جدید و جالبی که در اینجا در دسترس است ، پوشه پویای Statuses  است ، که بسیار کوچک است اما با زدن ضربه ای بر روی آن ، بزرگ شده و تمامی صفحه را با به روز رسانی  آخرین مطالب از سرویس های شبکه های اجتماعی که شما مشخص می کنید ، می پوشاند .
 

image
 
image

 

ویدجت ها چاشنی صفحه اصلی هستند. و موتورولا تعدادی از ویدجت های خود را برای یکپارچگی بهتر با سرویس های شبکه های اجتماعی به آن ها افزوده و امکان تغییر اندازه آن ها را هم فراهم کرده است. با ضربه زدن و نگهداشتن بر روی ویدجت ها ، چهار دستگیره در گوشه های ویدجت به نمایش در می آیند و می توانید از آن ها برای تغییر دادن اندازه ویدجت بهره بگیرید که ظاهر آن ها را متناسب با اندازه شان تغییر خواهد داد.

برای نمونه ویدجت Date And Time می تواند برای به نمایش در آوردن ساعت و تقویم گسترده شده و یا برای به نمایش درآوردن ساعت و تاریخ کوچک تر شود. با این همه انعطاف پذیری می توانید بیشترین بهره را از صفحه نمایشی که در ابتدا کوچک و محدود کننده به نظر می رسید ، در اختیار داشته باشید.
 

image
 
image
 
image

 

ویدجت های استاندارد تقویم ، پخش کننده موسیقی و آب و هوا و همین طور سوییچ های Wi-Fi ، حالت پرواز و ... هنوز هم وجود دارند.
 

image
 
image
 
image

 

ناحیه یادآورها هم دست نخورده باقی مانده است. این بخش اطلاعات وضعیتی از قبیل باتری ، میزان آنتن دهی و نکات دیگری چون بلوتوث و رویدادهای از دست رفته را به نمایش می گذارد.
 

image
 
image

 

برای به نمایش درآمدن task Switcher در Motorola Flipout  باید همان دیگر گوشی های مبتنی بر آندروید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. بدین طریق میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ،هم نمایش داده می شوند.

در واقع ، آندروید به صورت خودکار نرم افزارها را باز و بسته می کند. با رو به پایان بودن منابع ممکن است نرم افزاری غیرفعال بسته شود اما با اجرای مجدد آن را به همان گونه ای که بوده است ، خواهید یافت. بیشتر شبیه این است که به جای بسته شدن نرم افزار ، اجرای آن به صورت معلق در می آید.

 

دفترچه تلفن اجتماعی عالی

دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.
 

image
 
image

 

در هنگام مرور مخاطبین با کشیدن انگشت تان به سمت راست می توانید به تاریخچه ای از تمامی ارتباطاتان دست یابید. با کشیدن انگشت تان به سمت راست در این لیست ، تمامی به روز رسانی های مخاطبین نمایان می شود.

این امکان (Swipe magic)  در هنگام مشاهده یک مخاطب هم در دسترس است ودر این حالت تاریخچه تماس ها و به روز رسانی های همان مخاطب خاص به نمایش در خواهد آمد.

برای انجام این کار باید مخاطبین تان را به حساب های کاربری شان در FaceBook ، Twitter ، دفترچه آدرس MOTOBLUR و یا Gmail پیوند بزنید. این کار تنها در چند لحظه قابل انجام است ، کافی است کلید منو را بفشارید ، مخاطب تان را انتخاب کنید و حساب کاربری مورد نظرتان را از میان سرویس هایی که از آن ها استفاده می کنید ، برگزینید.

دفترچه تلفن از بهترین بخش های MOTOBLUR است و تمامی اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیارتان می گذارد.

قابلیت های تلفنی ، نبود امکان شماره گیری هوشمند

Motorola Flipout  در مورد دریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمات با صدای بلند و واضح خود ، دچار هیچ مشکلی نیست.

متاسفانه Flipout همانند سایر آندرویدی های موتورولا به قابلیت شماره گیری هوشمند مجهز نیست.
 

image
 
image

 

گرچه این گوشی از چند قابلیت پیشرفته دیگر بهره می برد ، با ضربه ای دوگانه خواهید توانست صدای زنگ را به حالت سکوت در آورید و با برگرداندن گوشی رو به پایین تنها ویبره فعال خواهد ماند. هنگامی که رویداد از دست رفته ای داشته باشید ، کلیدهای Menu ، Home و Back شروع به چشمک زدن می کنند.

ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Motorola Flipout  هم انجام دادیم. Flipout تنها موفق به کسب امتیاز «متوسط» شد که به این معناست که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های نسبتا شلوغ وجود دارد.

پیام رسانی

تمامی پیام رسانی متنی Motorola Flipout  در نرم افزار Messaging جای داده شده اند. این نرم افزار یک صندوق ورودی مشترک ، پیام رسانی استاندارد متنی ، Gmail  ، FaceBook و Twitter را در یکجا جمع کرده است.

بخش SMS و MMS همان بخش استاندارد آندروید است ، این بخش از پیام رسانی حباب وار پشتیبانی کرده و از یک رابط ارسال پیام ساده برخوردار است.

همانند iPhone در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . برخلاف شماره گیر ، فیلد گیرنده در رابط ارسال پیام از قابلیت جستجوی هوشمند برخوردار است و به طور خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد.
 

image
 
image

 

کادر tap to compose در ابتدا فضایی معادل یک خط دارد اما در صورت نیاز این فضا به سه خط هم افزایش می یابد. امکان گسترده شدن بیش از این در این قسمت وجود ندارد اما در صورت دریافت پیام می تواند آن را پوشش دهد.

با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut  ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.

نوآوری دیگری که ابتدا Motorola MILESTONE آنرا عرضه کرد، گزینه ای جدید است که تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.

تبدیل یک SMS به MMS  کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.
 

image
 
image
 
image

 

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail  ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد. می توانید گزینه هایی چون push Email یا به روز رسانی زمانبندی شده ایمیل ها را فعال نمایید. گزینه ای هم برای دریافت ایمیل ها تنها از طریق Wi-Fi  در نظر گرفته شده است که می تواند کمک شایانی در صرفه جویی در هزینه ها به شما کند.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

Universal Inbox هم دقیقا همانند نرم افزار Gmail به نظر می رسد. همچنین این نرم افزار می تواند چندین  حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola Flipout  اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

 

گالری جذاب و سه بعدی  

Motorola Flipout  به گالری سفارشی سازی شده ای مجهز است که پیش از این آن را در MILESTONE XT720  دیده بودیم. این گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک روانی استفاده می کند. در مورد زیبایی ظاهری این گالری نمی توان هیچ تردیدی داشت.

گالری به سه بخش Camera Roll (نمایش آخرین عکس های ثبت شده توسط دوربین ) ، My Tags (برچسب گذاری عکس ها به منظور سازمان دادن آن ها) و Folders تقسیم شده است. نمای Folders تمامی پوشه هایی را که حاوی عکس یا ویدیو هستند را در یک جا به نمایش می گذارد.
 

image
 
image

 

در هنگام مشاهده یک پوشه ؛ عکس ها به صورت خط طویلی به نمایش در می آیند. می توانید برای مرور عکس ها به طرفین پیمایش کنید و با انجام این کار ، برچسبی نمایان می شود که زمان ثبت شدن عکس ها (یا ویدیوها) را نمایش می دهد. از طریق منوی Option می توانید زمانی را مشخص نمایید تا گالری به طور خودکار به آن پیمایش کند.

جلوه های متحرک بسیار چشمگیرند اما نمای قدیمی و کسل کننده مشبک برای مرور مجموعه وسیعی از عکس ها مناسب تر به نظر می رسد. با برگرداندن گوشی به سمت پایین ، حالت نمایش عکس ها به نمای مشبک تغییر پیدا می کند.

البته امکان برچسب گذاری عکس ها (و همین طور برچسب گذاری جغرافیایی خودکار آن ها) هم وجود دارد که حتی اگر حوصله مرتب کردن عکس ها را برای سازمان دادن آن ها نداشته باشید ،مشاهده عکس هایی معینی را آسان تر می سازد .

می توانید از امکان pinch Zooming یا بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم برای زوم بر روی عکس ها استفاده کنید. قابلیت های Quick Upload و Share امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها را در FaceBook ؛ Picasa و سرویس های دیگر به اشتراک گذاری عکس مهیا می کند اما امکان ارسال آن ها را از طریق ایمیل ، بلوتوث و MMS را هم در اختیار شما قرار می دهد.
 

image
 
image
 
image

 

گزینه های بسیاری در مورد یک عکس وجود دارد ، می توانید به صورت مستقیم در گالری اندازه آن ها را تغییر داده ، آن ها را برش دهید و یا بچرخانید. همچنین امکان افزودن جلوه های خاص ، تنظیم کنتراست و اشباع رنگی و همین طور افزودن متن و کلیپ آرت و ... هم وجود دارد.

آسان ترین و سریع ترین راه برای ویرایش یک عکس ؛ نرم افزار Kodak Perfect Touch است . این نرم افزار به طور خودکار به رفع مشکلات عکس می پردازد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

قابلیتی که فقدان آن در گالری Flipout احساس می شود و ما دوست داشتیم آن را در اینجا ببینیم ، نرم افزاری مشابه TwitPic یا روش آسانی برای ارسال پست با لینکی به تصاویر در Twitter بود . این بار شما مجبورید که ابتدا عکس را آپلود کرده و سپس لینک عکس را به صورت دستی کپی کنید.

البته Android Market نرم افزارهای فراوانی برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد.
 

پخش کننده ویدیویی با پشتیبانی محدود از XviD  

پخش کننده ویدیویی هم تا حد امکان ساده طراحی شده است. می توانید فایل ویدیویی مورد نظرتان را از طریق گالری انتخاب کرده و بر روی گزینه Play برای مشاهده آن کلیک نمایید.
 

image
 
image

 

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی هم محدود است ، اثری از پشتیبانی از DivX دیده نمی شود و تنها برخی فایل های XviD  با رزولوشن پایین تر از WQVGA  بر روی گوشی پخش می شوند. به نظر می رسد که فایل های بزرگتر به توان پردازشی ای بیش از آنچه Flipout قادر به ارائه آن است ، نیازمندند. نمی توان از یک صفحه نمایش 2.8 اینچی که توانایی پشتیبانی از رزولوشن QVGA را دارد ، بیش از این انتظار داشت.

 

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی Motorola Flipout  هم همان رویکرد بخش پیام رسانی را در پیش گرفته است و تمامی آنچه که به موسیقی مرتبط است ، را در یکجا جای داده است.
 

image
 
image
 
image

 

My Music یک پخش کننده موسیقی ساده است و می تواند آهنگ ها را از کارت حافظه خوانده و آن ها را با توجه به خواننده ، البوم ؛ لیست پخش و مانند آن ها فیلتر نماید. یک قابلیت جالب به صورت خودکار Album Art و ترانه مربوط به آهنگ ها را دانلود کرده و به صورت همزمان با آهنگ به نمایش در می آورد. با این روش ، Motorola Flipout  به یک ابزار کوچک مجهز به کارائوکه تبدیل می شود که البته به اتصال اینترنتی نیاز دارد.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

با ضربه ای بر روی صفحه کنترل های موسیقی نمایان می شود . روش دیگر برای نمایاندن آن ها ، کج کردن گوشی است. به سادگی می توانید  حس تان را نسبت به آهنگی که در حال گوش کردن به آن هستید ، در Twitter یا FaceBook به اشتراک بگذارید.

بخش Music Videos در نرم افزار Music امکان جستجو در YouTube یا GoTv را برای یافتن موزیک ویدیوهایی خاص در اختیار شما می گذارد. Community هم برای یافتن آهنگ های جدید شما را به شبکه های اجتماعی هدایت می کند.
 

image
 
image

 

می توانید نمودارهای TuneWiki ، Music maps و Hot Playlist را که محبوب ترین آهنگ های FaceBook و Twitter را نمایش می دهد هم مشاهده کنید.

image
 
image

 

البته قابلیت دیگری به نام Song ID هم وجود دارد که به شما اجازه می دهد با فشردن کلیدی و چند ثانیه انتظار نام آهنگ را بیابید.

این پخش کننده هنوز هم نواقصی دارد که باید رفع شوند. برای مثال نه از اکولایزر و نه از پوسته های جایگزین در این نرم افزار خبری نیست.
 

رادیو اف ام  

Motorola Flipout  به یک رادیو اف ام با RDS مجهز است. رابط کاربری ساده است و تنها یک عقربه مدرج برای حرکت بین ایستگاه ها وجود دارد. می توانید تا ده ایستگاه را به لیست علاقمندی ها بیافزایید.هیچ گزینه ای برای پخش رادیو از طریق اسپیکر در این گوشی تعبیه نشده است.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

اگر از ایستگاه های محلی رادیو خسته شده اید ، می توانید به رادیوهای اینترنتی گوش کنید. ایستگاه های زیادی در سبک های مختلف وجود دارد که می توانید به آن گوش کنید اما بهتر است از یک طرح داده ای خوب یا Wi-Fi برای گوش دادن به رادیو استفاده کنید تا در هزینه های تان هم صرفه جویی شود.
 

کیفیت صدای خوب  

Motorola Flipout  در تست کیفیت صدای ما عملکرد بسیار خوبی داشت و با صدای بسیار بلندش توانست ما را شگفت زده کند. هنگامی که گوشی را به یک دستگاه تقویت کننده خارجی (چون سیستم صوتی اتومبیل یا منزل) متصل می کنید ، کیفیت صدای آن به جز سطوح انحراف فرکانسی بالا عالیست.سایر مشخصه های صوتی با بهترین گوشی های تلفن همراه امروزی قابل مقایسه است.

در هنگام اتصال هدست ها ، پاسخدهی به فرکانس ها کمی بدتر می شود اما سطوح تغییر شکل فرکانسی به جز شرایط آزمایشگاهی در همان حالت باقی می مانند. تغییر شکل های هارمونیک در چنین شرایطی بهبود می یابند اما تغییر شکل فرکانسی و میزان سیگنال های ناخواسته کمی بدتر از پیش می شود.
 

دوربین 3 مگاپیکسلی  

Motorola Flipout  به یک دوربین 3 مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1536*2048 پیکسل ثبت نماید. دایره کوچکی که در کنار لنز دوربین جای گرفته است ، در نگاه اول به فلاش LED می ماند اما بعد از دقت بیشتر درخواهید یافت که تنها یک آینه سلف پرتره است.

رابط دوربین بسیار ساده است ، یک نشانگر رزولوشن ، یک شمارنده که تعداد عکس هایی را که می توانید تا پیش از پر شدن حافظه تان ثبت کنید و یک کلید شاتر مجازی ، تنها چیزهایی هستند که در این رابط دیده می شوند. با ضربه ای بر روی صفحه میانبر گالری (با پیش نمایشی از آخرین عکس ثبت شده) و کلیدهای افزایش و کاهش بزرگنمایی نمایان می شوند.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

برچسب های سفارشی یا Custom tags قابلیت مفیدی هستند که به شما اجازه می دهند عکس های تان را سازمان دهی نموده و آن ها را مرتب نگاه دارید . می توانید برچسبی چون «تعطیلات» به عکس های تان بیافزایید و  می توانید مطمئن باشید تا زمانیکه آن را به صورت دستی حذف نکنید ، در جای خود باقی خواهد ماند. افزودن و حذف برچسب ها بسیار ساده و آسان انجام می گیرد. یک برچسب خودکار هم برای افزودن مکان به عکس های ثبت شده به کار می رود.
 

image
 
image

 

Flipout در ثبت پانوراما هم به شما کمک می کند. قابلیت ویژه ای که بدین منظور تعبیه شده است امکان ثبت پانوراما را هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی برای شما فراهم می سازد.

شکل چهارگوش و مربع گونه Motorola Flipout  استفاده از آن را برای ثبت عکس دشوار می سازد. نخست اینکه ، اگر گوشی بسته باشد تنها می توانید به ثبت عکس های با تناسب عمودی بپردازید . برای ثبت صحیح عکس های افقی باید Flipout را باز کنید اما در این حالت نگهداشتن و ثبت عکس با آن سخت است. علاوه بر این دسترسی به کلید شاتر مجازی هم دشوار است. (اما می توانید از کلید Enter هم به جای آن استفاده نمایید)

متاسفانه با اینکه یکی از نمونه های نهایی گوشی برای این بررسی در اختیار ما قرار داده شده بود ، اما باز هم در هنگام عکاسی با مشکل عجیبی روبرو شدیم. این مشکل می تواند بواسطه عدم جایدهی صحیح لنز بوجود آمده باشد ، قسمت های سمت راست و پایینی عکس ها به صورت تار ثبت می شوند.

اگر این مشکلات را نادیده بگیریم ، رندر رنگ ها خوب است و سطح نویزها هم در حد متوسط است. وضوح سازی بیش از حد عکس ها آشکارا مشخص است اما نباید توقع بسیار زیادی از یک دوربین سه مگاپیکسلی داشته باشیم. می توانید از Motorola Flipout  برای ثبت گهگاه عکس ها استفاده کنید اما دوربین این گوشی برای عکاسی جدی و حرفه ای مناسب نیست.
 

ضبط ویدیویی CIF  

رابط بخش فیلمبرداری هم مشابه رابط بخش عکاسی و تنها تفاوت آن ها در نبود کلیدهای بزرگنمایی در این قسمت است.
 

image
 
image

 

ضبط ویدیویی به رزولوشن CIF  و با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می شود. گرچه این ویدیوها از حد کمال فاصله دارند اما اگر در حال حاضر هیچ ابزاری همچون یک دوربین دیجیتال برای فیلمبرداری در اختیار ندارید می توانند توقع شما را تا حدی برآورده کنند.

کیفیت تصاویر خیلی خوب نیست (و جزئیات در اثر فشرده سازی به صورت محو شده در می آیند) اما حداقل حرکات به صورت روان در ویدیوها ضبط می گردند.

ما مشکلاتی هم در تماشای ویدیوها بر روی کامپیوتر داشتیم ، برای مثال دو ثانیه اول کلیپ ها کاملا خالیست و Media Player Classic در همین ابتدای ویدیوها گیر می کند . اما شاید این مشکل تنها به نمونه تحت بررسی ما محدود باشد.
 

امکانات ارتباطی کامل  

Motorola Flipout  به امکانات ارتباطی فوق العاده ای مجهز است . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با سرعت دریافت 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال 2 مگابیت بر ثانیه به لطف پشتیبانی از HSPA تنها بخشی از امکانات گوشی است.

در مورد امکانات ارتباطی محلی هم Motorola Flipout  از Wi-Fi b/g/n و بلوتوث 2.1 با پشتیبانی از A2DP و پورت MicroUSB مجهز است. می توانید Flipout را در چندین حالت  دسترسی به کارت حافظه ، فقط شارژ ، همگام سازی با Windows Media و Portal and Tools به رایانه متصل کنید. در حالت دسترسی به کارت حافظه ، کارت حافظه قفل شده و نمی توانید به بسیاری از نرم افزار ها دسترسی داشته باشید.
 

image
 
image

 

گرچه نرم افزار phone portal را می توان به عنوان جذاب ترین بخش امکانات ارتباطی گوشی انتخاب نمود. این نرم افزار در واقع مرورگر شما را به یک نرم افزار PC Suite قدرتمند تبدیل می کند. با استفاده از اتصال USB یا Wi-Fi ، Flipout یک آدرس IP به شما می دهد تا آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده و از گزینه های در دسترس بهره بگیرید.
 

image
 
image
 
image
 
image

image
 
image

 

حتی می توانید یک نام کاربری و کلمه عبور هم برای افزایش امنیت دسترسی به گوشی تعبیه نمایید. بعد از انجام این کار ، امکان مرور عکس ها (البته مرورگر فایل ها تنها در Internet Explorer کار می کند) ، انجام تنظیمات و مدیریت مخاطبین که شامل ارسال و دریافت پیام ها نیز می شود ، را در اختیار داشته باشید.

ایده این کار عالیست ، شما همیشه به تمامی عملکردهای PC Suite نیاز ندارید و علاوه بر این ، بسیاری از مواقع اصلا این نرم افزار بر روی کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید ، نصب نیست.

مرورگر وب بسیار عالی ؛ پشتیبانی از فایل های فلش اما بر روی صفحه نمایشی کوچک

بار دیگر آندروید را با مرورگر وبی فوق العاده می بینیم. در Motorola Flipout  با پشتیبانی از فایل های فلش اوضاع از پیش هم بهتر شده است اما صفحه نمایش نقطه ضعفی در به کارگیری آن به شمار می رود.

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.
 

image
 
image
 
image

 

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola Flipout  از چینش مجدد متون پشتیبانی نمی کند.

با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.
 

image
 
image
 
image

 

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.

پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.بزرگنمایی و Panning  هم با سرعت بسیار خوبی انجام می پذیرند.

گرچه صفحه نمایش 2.8 اینچی با رزولوشن QVGA خود ، صفحات بزرگ و پیچیده را خیلی در هم و فشرده به نمایش می گذارد. باید برای حرکت در بین صفحه پیمایش های زیادی به طرفین انجام داده و رزولوشن پایین صفحه نمایش هم موجب نامفهوم شدن متون در سطوح بزرگنمایی بالا می شود.

اما اینجا قابلیتی وجود دارد که اصلا انتظار نمی رفت ، پشتیبانی Éclair از فایل های فلش ! YouTube به خوبی (گرچه کمی کند) کار می کند اما سایت های دیگر به اشتراک گذاری ویدیوها به اندازه آن خوب نیستند. ما یک بازی فلش را هم در این مرورگر آزمودیم و این بازی هیچگاه نتوانست از مرحله بارگذاری فراتر رود.
 

image
 
image

 

حداقل این قابلیت امکان مرور سایت های فلش را برای ما فراهم می آورد. گرچه تعداد این سایت ها رو به کاهش است اما در گوشی هایی که از فلش پشتیبانی نمی کنند ، اصلا نمی توانید به محتویان این گونه وب سایت ها دسترسی پیدا کنید.
 

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در تمامی سطوح  

رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR در Motorola Flipout  کار فوق العاده ای را در یکپارچه سازی سرویس های شبکه های اجتماعی با دیگر قابلیت های گوشی به انجام رسانده است. ما پیش از این نگاهی به دفترچه تلفن اجتماعی گوشی، گالری با امکان آپلود آسان به سایت های شبکه های اجتماعی و پخش کننده موسیقی که قابلیت کار با سرویس های شبکه های اجتماعی را داشت ، انداختیم .

 

پشتیبانی از سرویس های شبکه های اجتماعی در صفحه اصلی هم از طریق ویدجت ها خودنمایی می کرد و چندین نرم افزار اختصاصی هم بدین منظور در نظر گرفته شده اند.

نخستین نرم افزار Happenings است. این نرم افزار می تواند به روز رسانی های تمامی سرویس های شبکه های اجتماعی شما (یا فقط سرویسی که شما انتخاب می کنید) را به نمایش در آورده و علاوه بر این، برای تنظیم وضعیت شما در این سرویس ها هم به کار گرفته شود.
 

image
 
image
 
image

 

این نرم افزار قابلیت های خاصی را در مرور پروفایل ها عرضه نمی دارد ، می توانید به ارسال نظرات ، مطالب و همچنین نشانگذاری Like در پروفایل ها اقدام کنید  اما برای دسترسی به پروفایل کامل باید از مرورگر تان استفاده کنید. البته نیازی به نگرانی نیست ، مرورگر وب به اندازه کافی خوب است.

تفاوت میان Happenings  و ویدجت Social Status این است که در حالیکه کار اصلی Happenings  به نمایش در آوردن به روز رسانی هاست اما Social Status برای  در اصل برای ارسال مطالب به کار می رود. این ویدجت آخرین به روز رسانی وضعیت شما را هم به نمایش می گذارد.
 

image
 
image

 

نرم افزار Messaging هم از FaceBook و هم از Twitter پشتیبانی می کند . کار اصلی این نرم افزار ارسال پیام ها میان مخاطبین است تا به روز رسانی وضیعت ها از آنچه که شما در حال انجام آن هستید.

رابط کاربری این بخش به طور فریبنده ای مشابه بخش پیام رسانی SMS است. این نرم افزار به نمایش مکالمات در حالت حباب وار می پردازد.

این قابلیت به دلیل ایجاد امکان برابر و همتراز برای ارسال پیام کوتاه با ارسال مطلب به Twitter یا FaceBook بسیار عالیست. در سایر گوشی ها ، این دو هم مفهومی مجزا هستند و هم رابط کاربری مجزایی دارند.

در پایان این بخش ، اجازه دهید نگاهی هم به نرم افزار اختصاصی MySpace بیندازیم. این نرم افزار بسیار کامل است و امکان ارسال و مشاهده پیام ها ، ایجاد آلبوم های عکس آنلاین ، مرور پروفایل های دوستان تان را برای شما مهیا می کند.

سازمان دهنده خوب

همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ، Motorola Flipout با سازماندهنده خوبی که مرورگر اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود. البته امکان تهیه نرم افزارهایی رایگان از Android Market برای این منظور وجود دارد اما موتورولا شما را از تلاش برای انجام این کار هم بی نیاز کرده است.

Motorola flipout  با نسخه رایگانی از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده فایل های Word، Excel ، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد.برای امکان ویرایش این فایل ها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل ها به ایمیل ها امکان پذیر است.

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.
 

image
 
image
 
image
 
image

ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.

image
 
image
 
image
 
image

 

flipout از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

و در آخر اینکه ، این گوشی  از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.
 

image

GPS و مسیریابی  

Motorola Flipout  به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است که از فناوری A-GPS برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می کند.

 این گوشی با Google Maps بعنوان  نرم افزار مقصد یابی پیش فرض عرضه می شود ،اما این بار نرم افزار اختصاصی MOTONAV هم با این گوشی عرضه می شود.
 

image
 
image
 
image

 

مثل همیشه Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش این نرم افزار دانست چراکه هنوز راهنمای صوتی مسیریابی به صورت کامل در دسترس نیست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه  یک تور مجازی خواهد بود.
 

image
 
image
 
image
 
image

 

متاسفانه امکان فعالسازی راهنمای صوتی مسیریابی تنها در کشورهایی خاص وجود دارد و در صورتی که در کشوری به غیر از کشورهای تحت پشتیبانی باشید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در طی حرکت همواره یک چشمتان به محل فباشد.

اگر می خواهید از Flipout  بعنوان ابزار اختصاصی مقصدیابی استفاده کنید باید نرم افزار دیگری را از Android Market دانلود کنید که برخی از آن ها حتی امکان فعالسازی راهنمای صوتی مقصدیابی را هم دارند. برخی دیگر امکان ثبت مسیر های GPS را دارند .
 

Android Market ، نرم افزارهای آندرویدی  

رزولوشن QVGA ،Motorola Flipout  را در سازگاری با نرم افزارهای موجود در Android Market دچار مشکل می کند و به همین دلیل هم ما نتوانستیم از نرم افزارهای مورد نظرمان برای محک زدن کارآیی Flipout بهره بگیریم.ابن بخش از فیلتر گذاری خودکار بهره می برد و تنها نرم افزارهایی را به ما نمایش می دهد که با رزولوشن QVGA سازگار هستند.

Android Market به دو بخش عمده تقسیم می شود :بازی ها و نرم افزارها. هر کدام از آن ها زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید با استفاده از گزینه Top Free به جدیدترین و مفید ترین نرم افزار ها دست پیدا کنید.
 

image
 
image
 
image

 

همیشه باید یک چشمتان به بخش Download باشد ، هنگامی که یک بسته به روز رسانی برای نرم افزاری خاص در دسترس باشد ، یک برچسب Update Available در کنار نام آن قرار خواهد گرفت. با زدن آن می توانید نرم افزارتان را به روز کنید ، به همین سادگی !
 

image
 
image
 
image

 

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.هنوز این فروشگاه نرم افزاری به اندازه App Store آیفون قوی و غنی نیست اما در حال نزدیک شدن به آن است. گرچه تا به حال بخش بازی ها چندان خوب نبود اما اکنون بازی های خوبی چون Angry Birds که یکی از محبوب ترین نرم افزارهای iOS است در  این قسمت در دسترس کاربران قرار گرفته است.
 

سخن پایانی  

 از بررسی Motorola Flipout   واقعا لذت بردیم و اوقات خوشی را با آن گذراندیم. تقریبا تمامی نرم افزارها به نوعی با سرویس های شبکه های اجتماعی مرتبط اند و پخش کننده موسیقی به تنهایی آنقدر خوب است که flipout را به عنوان پخش کننده موسیقی اختصاصی تان در نظر بگیرید.

صفحه کلید QWERTY عالی گوشی هم جزو جنبه های مثبت گوشی محسوب می شود ، این صفحه کلید، کلیدهای بسیاری را با اندازه نسبتا بزرگ در خود جای داده است اما گوشی را هم کمی بزرگ جلوه می دهد. اگر از اندازه صفحه کلیدهای مجازی راضی نیستید و کوچک بودن آن ها شما را می آزارد ، Flipout می تواند انتخاب خوبی برای تان باشد.

اندازه گوشی یکی از نقطه های جذاب گوشی است. اما متاسفانه دوربین و صفحه نمایش کمی به جذابیت آن لطمه می زنند.

عکاسی سه مگاپیکسلی متوسط و ضبط ویدیویی CIF خیلی برای عکاسان مبتدی که می خواهند عکس ها و ویدیوهای شان را به اشتراک بگذارند ، خوب نیست . اما این صفحه نمایش است که نقص مایوس کننده و عمده گوشی است ، در حالیکه مشخصات این صفحه نمایش بر روی کاغذ خیلی هم بد نیست اما عملکرد واقعی آن ناامید کننده است.

Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro یکی از پیام رسان های QWERTY است که بیشتر به دلیل اندازه کوچکش شناخته شده است. این گوشی به دوربین بهتر ، رابط کاربری سفارشی سازی شده به همراه سرویس های شبکه های اجتماعی (گرچه به همراه Android 1.6 Donut ) مجهز است اما صفحه نمایش آن قطری 2.55 اینچی دارد.

با توجه به شکل چرخشی Flipout ، می توانید نگاهی به Motorola CHARM بیاندازید ، این گوشی کوچک است (طولی کمتر از 100 میلی متر و ضخامتی حدود 11.4 میلی متر) و به همان قابلیت های Motorola Flipout  مجهز است.

اگر دوربین بیش از صفحه نمایش لمسی و آندروید برای تان اهمیت دارد ، Nokia X5-01 از همان شکل مربع گونه بهره می برد اما از یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه برخوردار است. گرچه رابط سیمبین از نظر زیبایی جایی در میان رابط های برتر ندارد و نبود GPS هم یکی از نقص های مایوس کننده گوشی است.

Palm Pre Plus جذابیت مکعب شکل بودن Flipout را ندارد و به طرز قابل توجهی باریک تر است اما از صفحه نمایش بهتری برخوردار است. گرچه WebOS به اندازه آندروید از مخزن نرم افزاری غنی که جزوی لاینفک از تجربه گوشی های هوشمند است ، بهره نمی برد.

Motorola Flipout  حتی در نبرد رو در رو  در این رقابت هم قوی به نظر می رسد. برای افرادی که به موسیقی علاقمندند و می خواهند همیشه در سرویس های شبکه های اجتماعی پروفایل شان را به روز نگاه دارند ، Flipout گزینه ای بسیار جذاب و بی بدیل است. حتی برای یکی از این کارها هم ، این گوشی فوق العاده است. اگر دوربین و صفحه نمایش در رده اول اولویت های شما نیستند ، Motorola Flipout  انتخاب خوبی برای تان خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۳
جی اس ام به نظر شما الان این گوشی رو کجا میشه پیدا کرد؟ خواهش میکنم کمکم کنید!