خانهبررسی‌ها
Motorola BackFlip

Motorola BackFlip

شاید قدیمی ترهای دنیای آندروید این گوشی را چندان جدی نگیرند اما معیاری که همه برای سنجش از آن بهره می گیرند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۱/۱۷
بررسی گوشی Motorola BACKFLIP
 

شاید قدیمی ترهای دنیای آندروید این گوشی را چندان جدی نگیرند اما معیاری که همه برای سنجش از آن بهره می گیرند ، مشخصه ها و قابلیت هایی است که یک گوشی از خود ارائه  می دهد.تصور می کنیم این گوشی از آن جمله گوشی های تلفن همراهی است که همه و حتی منتقدان را شگفت زده خواهد کرد.

آندروید خون جدیدی را به رگ های موتورولا تزریق کرده است. MILESTONE نه تنها آن ها را به بازار باز گرداند، بلکه مجوز آزمودن دوباره را هم در اختیارشان قرار داد.آن ها نیازی به اندیشیدن و تعیین هدف مجدد نداشته اند.بنابراین Motorola BACKFLIP هم در صدد پی گرفتن هدف  MILESTONE است.این گوشی ، یک گوشی مبتنی بر آندروید معمولی نیست ، گرچه ممکن است در نگاه اول آن را مقلد بی چون و چرای G1 بیابید.صفحه کلید QWERTY بعد از G1 بار دیگر و با قدرت به دنیای آندروید بازگشته است .

 

image
 
image

 

image

 

این گوشی به یک صفحه کلید QWERTY هم تجهیز شده است اما BACKFLIP به روش خاص خودش از آن بهره می گیرد و به نحوه تفکر شما هم اهمیت چندانی نمی دهد. منحصر بودن آن را چه به شکل جدیدش و چه به خرق عادتش نسبت دهیم ، به هر حال نمی گذارد که شما نسبت به آن بی تفاوت باشید.این گوشی از طراحی ظاهری ای بهره می برد که نامش به خوبی آن را بیان می دارد.اما این شکل ظاهری تنها برای جلب توجه شما ساخته نشده است و هدفی والاتر را دنبال می کند.

این هدف بعد از مدت زمانی که از این گوشی استفاده کنید برای تان هویدا خواهد شد. صفحه کلید QWERTY منحصربفرد تاشو ، پد لمسی Backtrack و صفحه نمایش لمسی خازنی همه برای کمک به شما در کنار هم قرار گرفته اند.این گوشی یک گوشی غیرمعمول است اما به روش خوبی با کاربر به برقراری تعامل می پردازد. Motorola BACKFLIP به امکانات ارتباطی خوب هم مجهز است که آندرویدی های اولیه از آن ها بی بهره بودند. این گوشی به رابط MOTOBLUR مجهز است که بر سرویس های شبکه های اجتماعی متمرکز شده است . علاوه بر این امکان ارتقای سیستم عامل این گوشی باعث می شود که استفاده از آن لذت بخش تر شود.

 

ویژگی های کلیدی
 

شکل ظاهری منحصربفرد و کیفیت ساخت بسیار خوب

پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G (HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه)

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.1 اینچی  با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 320x480 پیکسل

سیستم عامل Android 1.5 (که به نسخه های بعدی این سیستم عامل قابل ارتقاست) به همراه رابط کاربری MOTOBLUR و Live Widgets

صفحه کلید تاشوی QWERTY با چهار ردیف کلید

پدلمسی BACKTRACK در پشت صفحه نمایش

پردازنده 528 مگاهرتزی Qualcomm MSM7201A و 256 مگابایت حافظه RAM

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و برچسب گذاری جغرافیایی

Wi-Fi و گیرنده داخلی GPS با عملکرد AGPS

حافظه داخلی 512 مگابایتی ، مجهز بودن به اسلات کارت حافظه microSD و عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی (به محل خرید بستگی دارد)

سنسور شتاب سنج و مجاورت

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

پورت MicroUSB (که برای شارژ گوشی هم به کار برده می شود)و بلوتوث استریو v2.1

خنثی سازی نویزها به همراه یک میکروفن اختصاصی

مرورگر اسناد آفیس

 

نقاط ضعف اصلی
 

خوانایی ضعیف صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب

عدم پشتیبانی از مالتی تاچ

بزرگنمایی با یک انگشت تنها با پد لمسی BACKTRACK کار می کند

عدم پشتیبانی از شماره گیری صوتی و شماره گیری هوشمند

قابلیت های محدود دوربین و قرار گرفتن لنز آن بر روی صفحه کلید QWERTY

نبود نرم افزاری رایگان برای مقصدیابی GPS

عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب

نبود رادیو اف ام

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

کیفیت صدای کمتر از حد انتظار

همه تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه در پی ساختن گوشی های تلفن همراه مبتنی آندروید هستند اما موتورولا می داند که چگونه گوشی متمایزی از دیگران بسازد.BACKFLIP جای خوبی را هدف قرار داده و شکل ظاهری نوآورانه آن از ابزارهای منحصربفردی هم برای هدایت گوشی بهره می گیرد.شاید تاشدن صفحه کلید به سمت پشت و بیرون کمی سوال برانگیز باشد اما کمی طول خواهد کشید تا در این مورد تجدید نظر کنید.

 

image
 
image

 

image

 

پد لمسی BACKTRACK در پشت صفحه نمایش قسمت خوب دیگری از گوشی است. این پد در واقع کار همان گوی لمسی را انجام می دهد اما در پشت گوشی جای داده شده است. به هر حال شما سه روش جداگانه برای تعامل با گوشی در اختیار دارید :صفحه نمایش لمسی گوشی ، پد لمسی و صفحه کلید کامل QWERTY .

امیدواریم تا پایان این بررسی با ما باشید تا امکانات و قابلیت هایی را که BACKFLIP در اختیارتان می گذارد ، مشاهده کنید.

 

محتویات جعبه
 

با اینکه جعبه Motorola BACKFLIP اندازه ای متوسط دارد اما بسیاری از لوازم مورد نیاز را در خود جای داده است.یک شارژر و یک کابل microUSB که برای اتصال به کامپیوتر یا شارژ گوشی به کار می رود از جمله این لوازم هستند.یک هدست یک تکه هم در این جعبه دیده می شود که به دلیل پشتیبانی BACKFLIP از سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری تنها گزینه پیش روی شما محسوب نمی شود.

یک کارت  حافظه microSD با گنجایش دو گیگابایت هم به همراه BACKFLIP عرضه می شود.گرچه نباید در داخل خود جعبه به دنبال این کارت حافظه باشید چراکه این کارت در داخل گوشی جای داده شده و آماده استفاده است.

 

image
 
image

 

image

 

نمای 360 درجه ای از Motorola BACKFLIP
 

با ابعادی معادل 15.3*53*108  میلی متر ، مسلما Motorola BACKFLIP کوچکترین گوشی هوشمند مجهز به صفحه کلید QWERTY در بازار نیست اما هنوز هم به طرزی منطقی کوچک است.نمای جلویی گوشی بسیار مشابه iPhone است اما تصور می کنیم این گوشی از جمله گوشی هایی است که نمی توان به دلیل تقلیدش نقدی بر آن وارد دانست.

لولا ها محکم هستند و اجازه حرکتی روان و بدون دردسر را برای حرکت های تاشوی گوشی فراهم می کنند.در حالت باز ، صفحه کلید کاملا در راستای صفحه نمایش قرار نمی گیرد اما زاویه کوچکی دارد که اجازه دیدن آسان تصویر را مهیا می سازد.صفحه کلید بسیار خوب و با کلیدهایی بزرگ طراحی شده است و تعدادی میانبر جالب و مفید را نیز در خود جای داده است.

یک حالت Automatic Desk هم در این گوشی تعبیه شده است که بسیار جذاب است.هنگامی که گوشی را به حد معینی باز می کنید ، تصویر به طور خودکار چرخیده و صفحه ای شامل یک ساعت بزرگ را به کاربر نمایش می دهد.حتی یک میانبر هم در این صفحه برای آغاز یک اسلاید شو در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image

 

BACKFLIP وزنی معادل 133 گرم دارد و بسیار عالی به نظر می رسد.بخش پایین گوشی(صفحه کلید) درصد عمده ای از وزن گوشی را تشکیل داده و سبب می شود که در هنگام تایپ با آن احساس راحتی داشته باشید.

 

طراحی
 

Motorola BACKFLIP جزو گوشی های تاشو در دنیای تلفن های همراه محسوب می شود اما با گوشی های تاشوی معمول  متفاوت است.Motorola BACKFLIP می خواهد کلید هایش را به رخ بکشد و همین نکته است که آن را با دیگران متفاوت می سازد.شاید قرارگرفتن صفحه کلید به سمت بیرون خیلی عجیب به نظر بیاید اما ما مطمئنیم که BACKFLIP می تواند با کاربران به خوبی ارتباط برقرار کند.

Motorola BACKFLIP به یک صفحه نمایش 3.1 اینچی لمسی خازنی مجهز شده است که می تواند از وضوح 480*320 پیکسل پشتیبانی کند.اندازه و  وضوح صفحه نمایش خوب هستند اما رنگ ها و خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب چندان جالب توجه نیست.

صفحه نمایش BACKFLIP توانایی نمایش 262 هزار رنگ را دارد اما به دلیل محدودیت های آندروید تعداد این رنگ ها به 65000 کاهش می یابد و به همین دلیل ترکیب رنگ ها با دقت خوبی به نمایش در نمی آید.

با ارتقای سیستم عامل به آخرین نسخه آن که توانایی پشتیبانی از 262 هزار رنگ را دارد ، امکان دارد بتوان این مشکل را حل کرد.اما متاسفانه هیچ راه حلی برای بهبود خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب نمی توان پیدا کرد.

از طرف دیگر صفحه نمایش خازنی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

هنگامی که صفحه کلید را باز می کنید ، رابط کاربری گوشی به طور خودکار چرخیده و به صورت افقی قرار می گیرد.

 

image

 

در زیر صفحه نمایش سه کلید لمسی دیده می شود که از حساسیت مشابهی با صفحه نمایش برخوردارند و به همین دلیل استفاده از آن ها آسان تر صورت می گیرد.این کلید ها نور پس زمینه قوی و بازخورد بسیار خوبی دارند.

به جز کلید اختصاصی Search ، کلیدهای اختصاصی آندروید ، یعنی Back،Menu و Home هم در این گوشی دیده می شود.کلید Search بر روی صفحه کلید QWERTY گوشی جای داده شده است.

خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش و مرکز آن قرار گرفته است و یک لوگوی کوچک موتورولا و همین طور سنسور نزدیکی گوشی در اطراف آن دیده می شوند.

 

image
 
image

 

کناره سمت چپ Motorola BACKFLIP هیچ کنترلی را در خود جای نداده است –در این بخش لولاهای گوشی قرار گرفته اند.اما در مقابل ، کناره سمت راست گوشی بسیار شلوغ است و کلیدهای تنظیم صدا ، پورت microUSB و کلید شاتر دوربین در این بخش به چشم می خورند.

پورت microUSB هیچ پوشش محافظی ندارد . به جای این پوشش ؛یک LED سبز رنگ قرار گرفته است که پورت واقعی را احاطه می کند و در حین اتصال شارژر یا کابل انتقال داده ، به صورت نورانی در می آید.این LED در هنگام که میزان شارژ باتری به کمتر از 15 درصد می رسد ، برای هشدار دادن به کاربر به صورت چشمک زن در می آید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در کناره بالایی کلید روشن/خاموش/قفل گوشی و سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری دیده می شوند.

 

image
 
image
 

 

image

 

با باز کردن گوشی با پشت مرتب وتمیز ان مواجه می شوید که در واقع کناره پشتی اصلی این گوشی است. پشت صفحه کلید کاور باتری قرار گرفته که با استفاده از اهرم مخصوص،به سادگی باز شده و یا در جای خود قرار می گیرد. در زیراین کاور فلزی باتری و شیار سیم کارت و اسلات microSD قرار دارند.

اسلات کارت حافظه قابلیت تعویض سریع کارت های حافظه را داراست اما برای این کار باید یک مرحله اضافی را طی کنید و پشت صفحه کلید را باز کنید تا به کارت حافظه برسید.

 

image

 

پشت صفحه نمایش یکی از شاخصه های کلیدی Motorola BACKFLIP را به نمایش می گذارد:پد لمسی  BACKTRACKکه یک پنل لمسی است و نقش گوی لمسی را بازی می کند . می توانید از آن هم برای پیمایش ،و هم برای انتخاب آیتم های مورد نظرتان استفاده کنید.با کشیدن های کوتاه  انگشت بر روی این پنل می توانید بین آیتم های قابل انتخاب به پیمایش بپردازید.

با استفاده از کشیدن های طولانی انگشت بر روی این  پنل ، می توانید به پیمایش لیست ها ، عکس ها و یا بخش های مختلف صفحه اصلی بپردازید.کمی باید منتظر بمانید و سپس با ضربه ای دوگانه ای حرکت انجام شده را تایید نمایید.این پد لمسی همانند پد لمسی به کار گرفته شده در  نوت بوک هاست (اگرچه از خاصیت مالتی تاچ آن ها بی بهره است). و با اینکه وجود این پد لمسی در یک گوشی تمام لمسی ضروری نیست اما هنوز هم  BACKTRACK بسیار دوست داشتنی است.

چیزی دیگری که در پشت صفحه نمایش نظر ما را به خود جلب می کند ، مشابه اسپیکر است اما در واقع اسپیکر نیست.با توجه به قرارگیری در پشت خروجی صدای مخاطب ، احتمالا این قسمت را می توان جزئی از تجهیزات خنثی سازی نویز دانست.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

همانند Motorola MILESTONE در اینجا هم اسپیکر در زیر کاور باتری قرار گرفته است  .موضوعی که در اینجا وجود دارد نبود شکاف مخصوص اسپکر در بدنه گوشی است.با اینکه کاور باتری به خوبی و به طرز مناسبی در جای خود قرار گرفته است اما در آخر روی اسپیکر گوشی را می پوشاند.

هنگامی که گوشی در حالت بسته خود قرار دارد ، مشکلی نظر ما را به خود جلب می کند. صفحه نمایش بعد از تا شدن ،بر روی کاور پشتی قرار گرفته و جلوی اسپیکرها را می گیرد.اما از طرف دیگر، مکان جای گیری اسپیکر برای نیمه باز گذاشتن گوشی بر روی میز و تماشای ویدیو و یا گوش دادن به موسیقی عالیست.

نوبت به بررسی صفحه کلید گوشی می رسد.چهار ردیف جادار از کلیدهای بزرگ که نور پس زمینه خوبی دارند ، ما را به استفاده از این صفحه کلید تشویق می کنند.این صفحه کلید یک دست و مسطح است و هیچ شکافی مابین کلیدهای آن دیده نمی شود.این امر باعث می شود که صفحه کلید که همیشه باز و در معرض دید است در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت شود. کلیدها آن چنان که باید حساس و قابل لمس نیستند اما اندازه بزرگ آن ها این مشکل را هم تا حدی جبران می کند.

میانبرهای بسیار خوبی در این صفحه کلید برای بخش پیام رسانی و همین طور مرورگر وب در نظر گرفته شده اند.علاوه بر کلیدهای Home و Menu یک کلید اختصاصی جستجو نیز در این میان دیده می شود .

ما واقعا امیدواریم که این مواد لاستیکی و همین طور نوشته های روی آن ها به اندازه ای قوی و خوب باشند که در استفاده طولانی از گوشی هم دوام بیاورند.گرچه باید اذعان کنیم بدون این صفحه کلید هم می توان به خوبی از  Motorola BACKFLIP استفاده کرد.

 

image
 
image

 

چیز دیگری که در این صفحه کلید توجه ما را به خود جلب می کند ، لنز دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی و فلاش LED است.شکل ظاهری خاص گوشی ، باعث شده است که لنز دوربین در این قسمت جای گیرد  اما فکر می کنم این امر مشکلی در به کار گیری آن ایجاد نمی کند.با این ترفند ، Motorola BACKFLIP اصلا نیازی به دوربین ثانویه جهت برقراری مکالمات تصویری ندارد . احتمالا برای کسانی که شاهد عکاسی شما هستند ، ثبت عکس با استفاده از صفحه کلید گوشی بسیار عجیب خواهد بود .با این دوربین به راحتی می توانید عکس های سلف پرتره ثبت کنید و به چت ویدیویی هم بپردازید.

 

image

 

کیفیت ساخت Motorola BACKFLIP بسیار عالیست و شکل ظاهری غیرمعمول گوشی هم بسیار خوب از کار در آمده است.هر دو سطح پشتی گوشی-هم پشت صفحه کلید و هم پشت صفحه نمایش- از فلز ساخته شده اند و احساس استحکام خوبی را به کاربر منتقل می کنند.بدنه پلاستیکی استفاده شده در نمای جلویی گوشی و کناره های آن هم بسیار با دوام به نظر می آید.

Motorola BACKFLIP از اندازه و وزن مناسبی برخوردار است که کار با آن را آسان می کنند.صفحه کلید کامل گوشی بسیار جادار است - قرارگیری آن به سمت بیرون اجازه استفاده از تمام فضا برای آن را مهیا نموده است.قابلیت لمس و حساسیت پایین کلید شاید برای برخی از کاربران بعنوان مشکلی جدی تلقی شود اما اندازه کلیدها استفاده از آن ها را بسیار آسان می سازد.صفحه نمایش می تواند به صورت زاویه دار و در زوایه های مختلف قرار گیرد که امتیاز دیگری برای BACKFLIP به حساب می آید.

 

image
 
image

 

رابط کاربری :ترکیب Android  و BLUR
 

Motorola BACKFLIP به همراه نسخه 1.5 سیستم عامل آندروید عرضه می شود که به دلیل اینکه گوشی هایی با نسخه 2.1 این سیستم عامل ارائه شده اند ؛کمی قدیمی به نظر می رسد.گرچه رابط کاربری MOTOBLUR که به همراه این گوشی عرضه می شود ، افزونه بسیار خوبی به شمار می آید و قابلیت هایی به این سیستم عامل می افزاید که ممکن است باعث شوند عده بسیاری از کاربران آن را به بسته نرم افزاری MILESTONE (Android 2.1 بدون MOTOBLUR) ترجیح دهند.

البته داشتن این دو به همراه همدیگر مسلما داشتن بهترین های هر دوی این دنیاهاست اما نمی توان به این مورد به چشم یک گزینه در دسترس نگاه کرد چراکه هنوز MOTOBLUR برای Android 2.1 عرضه نشده است.

در نگاه اول صفحه اصلی Motorola BACKFLIP بسیار مشابه سایر گوشی های مبتنی بر آندروید است اما ویدجت های MOTOBLUR، دسترسی شما به سرویس های شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را از پیش آسان تر می سازند.FaceBook ، MySpace و Twitter به طور پیش فرض قسمتی را در بین پنج قسمت صفحه اصلی اشغال کرده اند.

 

image
 
image

 

image

 

یک آیکن به نام Happening هم در منوی اصلی به چشم می خورد که همه آن ها را در یک قسمت به نمایش می گذارد.علاوه بر این امکان فیلتر کردن آن ها و نمایش تنها یادآورهای یکی از این سرویس ها هم وجود دارد.

آیکن دیگری هم به پایین صفحه و درست به کنار آیکنی که باعث باز شدن منوی اصلی می شود ، اضافه شده است.این آیکن شما را به دفترچه تلفن که ظاهری جدید دارد هدایت می کند. این دفترچه تلفن به خوبی با سرویس های اجتماعی یکپارچه شده است  و لبه های جدیدی هم در آن دیده می شود.

نوآوری دیگری که توسط  MOTOBLUR در رابط کلی صورت داده شده است Account Manager یا مدیر حساب های کاربری است که مدیریت آسان تر سرویس های شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را با جمع کردن آن ها در یکجا ممکن می سازد.این بار دیگری برای ویرایش ، افزودن و یا حساب های کاربری هر نرم افزار نیازی به وارد شدن به تک تک آن ها نیست.

یک قابلیت امنیتی جذاب رابط کاربری  MOTOBLUR به شما اجازه قفل کردن گوشی از راه دور و حذف اطلاعات در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن گوشی را میدهد.این اطلاعات را می توان با وارد کردن جزئیات حساب کاربری باز گرداند.هنگامی که قفل گوشی باز شود تمامی اطلاعات پاک شده به طور خودکار بازگردانده شده و می توانید همانند قبل به استفاده از گوشی بپردازید.

یک ابزار جدید مدیریت باتری هم در این گوشی تعبیه شده است که با استفاده از سه طرح پیشنهادی خود به شما اجازه می دهد که زمان بیشتری از باتری تان بهره بگیرید.این حالت ها می توانند به طور خودکار Wi-Fi و بلوتوث را در صورتی که برای مدت معینی بیکار باشند ، غیرفعال کرده و روشنایی صفحه نمایش را در صورتی که مقدار شارژ باتری از میزان معینی پایین تر بیاید ، کاهش دهند.

به اضافه تمامی این قابلیت ها ، تمامی امکانات آندروید هم در اختیار شما قرار می گیرد.ناحیه یادآورها از سمت بالا به طرف پایین کشیده می شود و تمامی رویدادهایی را که نیاز به توجه شما دارند ، نمایش می دهند.Task Switcher با نگهداشتن کلید Home نمایان می شود و میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ، نمایش می دهند.

 

image
 
image

 

ویدجت ، میانبرها و پوشه های قدیمی آندروید که می توانند برای سر و سامان دادن به صفحه اصلی مورد استفاده قرار گرفته و میانبرها را در خود جای دهند هم در اختیار شما هستند.

یکی از منحصربفردترین قابلیت های Motorola BACKFLIP ساعت آن است که هنگامی که صفحه اصلی گوشی فعال است و گوشی را تا نیمه تا می کنید ، فعال می شود.علاوه بر نمایش ساعت ، این بخش اطلاعاتی در مورد آب و هوا نمایش داده و امکان فعال کردن اسلاید شو یا فعالسازی یک هشدار را برای شما فراهم می کند.می توانید نور پس زمینه را غیر فعال نموده تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید و از آن به عنوان یک ساعت زنگ دار اختصاصی استفاده نمایید.

 

image

 

همانند Google Nexus One از عکس های پس زمینه پویا هیچ خبری نیست و صفحه اصلی به جای هفت بخش (در رابط Sense گوشی های HTC) به پنج بخش محدود می شود اما این مشکل (البته اگر به دید مشکل به این موضوع نگاه کنیم) آنقدر جدی نیست که شما را بیازارد.علاوه بر این می توانید با دانلود نرم افزارهایی خاص از Google Market تعداد صفحات اصلی را افزایش دهید.

یکی دیگر از قسمت های خوب Motorola BACKFLIP ، سرعت خوب گوشی و نبود اشکالات نرم افزاری زیاد در آن است.این گوشی به پردازنده یک گیگاهرتزی مجهز نیست اما  وضوح HVGA صفحه نمایش باعث می شود که نیاز به قدرت پردازشی هم کمتر باشد و پردازنده BACKFLIP اغلب از پس کارهای پردازشی به خوبی برآید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن گوشی یکی دیگر از بخش های Motorola BACKFLIP است که توسط رابط کاربری MOTOBLUR بهبود یافته است.

در این دفترچه تلفن با سه لبه مواجه می شویم.لیست مخاطبین در مرکز قرار گرفته و در ورود به دفترچه تلفن ، لبه پیش فرض است.می توانید مخاطبان را با استفاده از گروه ها ، افراد مورد علاقه و یا هر کدام از شبکه های اجتماعی فیلتر کنید.بنابراین مشاهده مخاطبینی که در FaceBook به لیست تان افزوده اید ، بسیار آسان خواهد بود.

 

image
 
image

 

لبه سمت راست وضعیت مخاطبینی را که در شبکه های اجتماعی هستند به شما نمایش می دهد.

لبه سمت چپ ، تاریخچه تماس ها را نمایش داده و ارتباطات اخیر شما از جمله به روز رسانی های سرویس های شبکه های اجتماعی ، مکالمات و ایمیل ها را در خود نگاه می دارد.گرچه با ترکیب تمامی این ارتباطات در یک لبه ، نمایش آن ها کمی نا مرتب می شود اما خوشبختانه امکان مشاهده تاریخچه و به روز رسانی های شبکه های اجتماعی هر مخاطب در پروفایل وی وجود دارد.

 

image
 
image

 

پروفایل های مخاطبین هم از یک طرح بندی سه لبه ای استفاده می کند و جزئیات را در لبه میانی به نمایش می گذارد.رویدادها در سمت راست و تاریخچه تماس ها در سمت چپ جای داده شده اند.حتی اگر دقیقه ای از off بودن در FaceBook و Twitter متنفرید ،باید بگوییم که این نرم افزار دقیقا برای شما طراحی شده است.

 

قابلیت های تلفنی
 

ما مشکلات کوچکی در دریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمه با Motorola BACKFLIP تجربه کردیم.میزان بلندی صدا در گوشی خروجی صدای مخاطب بسیار خوب است . صدا در حالت اسپیکر هم در بسیاری از اوقات خوب است.

شماره گیر شامل یک صفحه کلید معمولی ،لیستی از آخرین تماس ها و لیستی از مخاطبینی است که بیشترین تماس را با آنها داشته اید.یک لیست شماره گیری سریع هم در این بخش دیده می شود.

 

image
 
image

 

به لطف سنسور نزدیکی ، صفحه نمایش گوشی در حین مکالمات و در هنگامی که گوشی را به صورت خود نزدیک می کنید، به طور خودکار خاموش می شود.با این عمل ، دیگر ریسک فشردن اشتباهی کلیدها در هنگام مکالمه توسط گوش یا چانه شما وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ما آزمون قدیمی بلندی صدایمان را هم بر روی Motorola BACKFLIP انجام دادیم.این گوشی با کسب امتیاز خوب توانست در میانه بالای جدول رده بندی جای گیرد.

 

پیام رسانی
 

قطعا بخش پیام رسانی را می توان از عناصر اصلی Motorola BACKFLIP و MOTOBLUR دانست.رابط کاربری یک صندوق ورودی بسیار عالی به آندروید می افزاید که به شما اجازه می دهد بدون اینکه مجبور به اجرای چندین نرم افزار باشید ، تمامی رویدادهای جدید را چک کنید.

 

image

 

همانند سایر گوشی های مبتنی بر آندروید ، اگر تنها یک SMS جدید داشته باشید ، ناحیه یادآورها نام فرستنده و یک خط از آن را نمایش می دهد. اگر دو یا چند پیام کوتاه داشته باشید ، تنها تعداد پیام های دریافتی به شما نمایش داده می شود و با ضربه زدن بر روی آن به بخش پیام رسانی هدایت می شوید.

ارسال یک پیام به دلیل اینکه کادر متنی حتی با مخفی کردن صفحه کلید ، تنها یک سطر از صفحه را اشغال می کند ، کمی مایوس کننده است چراکه فضای بسیار کمی برای کار در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

image
 
image

 

image

 

برای افزودن گیرندگان ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید. BACKFLIP نام و شماره یا ایمیل هر کدام از آن ها را نمایش می دهد تا شماره اشتباهی را از میان اسامی پیشنهادی برنگزینید.

با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.

تبدیل یک SMS به MMS  کاملا منطقی و آسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

 

image

 

Gmail از جمله بخش هایی است که نباید انتظار داشته باشید نسبت به سایر گوشی های آندروید تفاوت زیادی کرده باشد عملکردهای گروهی این بار در دسترس است و Gmail های شما در همان صندوق ورودی ذخیره می شود که اغلب شما را از اجرای نرم افزار Gmail بی نیاز می کند.

رابط کاربری نرم افزارهای Gmail و Mail تغییر کرده است و با افزودن چند آیکن به منو ها زیباتر شده است.Gmail قابلیت های جدیدی چون گزارش اسپم ها و نمایش حالت مکالمه را هم در خود دارد.

در هنگامی که به یک ایمیل پاسخ می گویید ،می توانید از میان Gmail و یا بخش دیگر ایمیل یکی را برگزینید. امکان تنظیم یکی از این گزینه ها ، بعنوان گزینه پیش فرض هم وجود دارد.دلیلی که اغلب گوشی های آندروید با دو بخش ایمیل عرضه می شوند ، پشتیبانی موثر از Exchange ActiveSync است.

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم وجود دارد که می تواند چندین  حساب کاربریPOP  یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. متاسفانه در این بخش بر خلاف Gmail ایمیل ها حباب مانند نمایش داده نمیشوند . اما هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.

با استفاده از صفحه کلید سخت افزاری Motorola BACKFLIP به نظر نمی آید که نیازی به استفاده از صفحه کلید های مجازی این گوشی داشته باشید.

البته موتورولا صفحه کلیدهای سخت افزاری آندروید را هم در محصول جدیدش جای داده است که هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی قابل استفاده است.گرچه همانطور که ذکر شد آن ها کاربرد زیادی نخواهند داشت اما در مواقعی که به درج کم متن نیازمندید ، می توانید از این صفحه کلید های مجازی بهره بگیرید.

 

image

 

image

 

گالری عکس
 

Motorola BACKFLIP از یک حالت نمایش جدید در گالری استفاده می کند که بسیار جذاب به نظر می رسد.جلوه های سه بعدی و پیمایش روان گالری به کسب تجربه ای بسیار خوب از کار با این گالری برای کاربر کمک می کند.

 

image
 
image

 

image

 

می توانید تاریخ های تقویم را در سمت راست گالری (یا در حالت قرارگیری افقی گوشی در سمت پایین صفحه) پیمایش کنید تا بتوانید لیست طویل عکس ها را سریع تر مرور نمایید.گزینه ای هم در این بخش برای برچسب گذاری چندگانه تصاویر و یا حذف ان ها در نظر گرفته شده است.

میانبر معمولی که اجازه به اشتراک گذاردن تصاویر را از طریق ایمیل ، MySpace ، MMS یا Picasa فراهم می کرد اکنون به روز رسانی شده است و می تواند از سرویس به اشتراک گذاری عکس های خود MOTOBLUR هم پشتیبانی نماید.

متاسفانه نه می توان چندین عکس را به طور همزمان به اشتراک گذارد و نه امکان ارسال عکس ها با استفاده از بلوتوث وجود دارد.

 

image
 
image

 

Motorola BACKFLIP از چند روش برزگنمایی هم پشتیبانی می کند. می توانید از کنترل های مجازی بر روی صفحه برای این منظور استفاده کرده و یا با ضربات دوگانه بر روی صفحه به حالت نمایش 100% بروید.قابلیت بزرگنمایی با یک انگشت هم در گالری در نظر گرفته شده است و برای این منظور باید از پد لمسی پشت گوشی استفاده نمایید و انگشت تان را برای افزایش بزرگنمایی به سمت بالا و کاهش بزرگنمایی به سمت پایین بکشید.

عمل بزرگنمایی و پیمایش های افقی و عمودی در حالت بزرگنمایی هم به اندازه کافی سریع انجام می گیرد.

 

پخش کننده ویدیویی
 

می توان با کلیک بر روی میانبرهای ویدیوها در گالری عکس یا استفاده از میانبر مخصوص در منوی اصلی به پخش کننده ویدیویی دست پیدا کرد.مرورگر ویدیویی هم مشابه گالری عکس است و نرم افزار پخش کننده ویدیویی دقیقا همانی است که در اغلب گوشی های آندروید شاهد عرضه آن بوده ایم.

مطمئنا این نکته که پخش ویدیویی ضعیف ترین نقطه سیستم عامل آندروید به شمار می رود، خبر بسیار بدیست.پشتیبانی ضعیف از کدک ها حداکثر به H.264 می رسد و به همین دلیل ، برای پخش فایل های DivX و XviD باید آن ها را تبدیل کنید.

کارآیی این نرم افزار عالیست اما رابط بسیار ساده طراحی شده است.یک خط پیشرونده ساده ، کلید حرکت سریع رو به جلو ، کلید حرکت سریع رو به عقب و یک کلید Play/pause تمامی چیزهایی است که در این رابط دیده می شوند.هیچ تنظیمات خاصی برای تنظیم تناسب ویدیوها در نظر گرفته نشده است و از زیرنویس هم پشتیبانی صورت نمی پذیرد.

 

image
 
image

 

image

 

اما از طرف دیگر اگر بتوانید فایل های تان را برای پخش در BACKFLIP تبدیل کنید ، به راحتی با قرار دادن آن بر روی میز یا سطحی هموار می توانید به تماشای ویدیوها بپردازید.در این حالت نیمی از گوشی بعنوان پایه ای برای صفحه نمایش عمل می کند.

 

پخش کننده موسیقی
 

رابط کاربری MOTOBLUR تاثیر چندان بر پخش کننده موسیقی Motorola BACKFLIP ندارد و خبر بد دیگر این است که پخش کننده موسیقی آندروید چندان کامل نیست.گرچه این نرم افزار عملکردهای اساسی را پوشش داده و مشکلاتی مشابه پخش کننده ویدیویی را ندارد اما هنوز هم برای رسیدن به بهترین های کلاس باید کار زیادی بر روی آن انجام گیرد.

 

image
 
image

 

image

 

رابط کاربری Now Playing گرچه زیباتر شده و کار کردن با آن هم آسان تر از پیش است اما قابلیت جدیدی فراهم نمی کند.

می توانید آهنگ ها را با استفاده از نام خواننده یا عنوان آلبوم مرتب کرده و یا آن ها را با استفاده از لیست های پخش مرور نمایید.

بهترین بخش این نرم افزار قابلیت جستجوی تعبیه شده است که به شما اجازه جستجوی عنوان آهنگی خاص را در Google یا YouTube فراهم می کند.

 

image
  
image

 

متاسفانه نقاط ضعف اصلی این نرم افزار یعنی نبود حالت های اکولایزر و یا پوسته های مجزا برای آن ، همچنان در ان دیده می شود.

 

کیفیت صدای ضعیف
 

متاسفانه کیفیت صدای Motorola BACKFLIP آنقدر خوب نیست که این گوشی بتواند به آن ببالد.بلندی صدا تحسین برانگیز بوده و پاسخدهی به فرکانس ها خوب است .تغییر شکل فرکانس ها تحت کنترل نگاه داشته می شود اما سطح نویز و دامنه پویا بسیار ضعیف هستند.

نتایج حاصل که نویزهای پس زمینه را بیش از معمول نشان می دهد ما را به یاد روزهایی رونق نوار کاست ها می اندازد.البته BACKFLIP آنقدرها هم بد نیست (نسبت سیگنال به نویز در نوار کاست ها 40 تا 50 دسی بل بود) اما خوب مشخصا عملکرد قابل تمجیدی هم از خود ارائه نمی دهد.

 

image

 

دوربین
 

Motorola BACKFLIP به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز شده است که قادر به ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1920*2560  پیکسل است.یک فلاش LED هم در کنار این لنز جای داده شده است تا به ثبت تصاویر توسط آن در فضاهای کم نور کمک کند اما  برد موثر این فلاش محدود است و نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید.

در آندرویدهای پیش از نسخه 2.0 تقریبا رابط دوربینی دیده نمی شود.نباید از این نکته غافل شد که پشتیبانی از فلاش به نسخه 2.0 آندروید محدود می شد اما این بار موتورولا رابط کاربری خود را برای BACKFLIP طراحی کرده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

آن ها نشانگر هایی به منظره یاب افزوده اند که وضعیت فلاش ، رزولوشن انتخابی و تعداد عکس هایی را که می توان تا پیش از پر شدن حافظه ثبت کرد را نمایش می دهند.بعلاوه هنگامی که گوشی را کج می کنید تا در حالت افقی قرار گیرد(و یا بالعکس) آیکن ها هم به روانی می چرخند.

گرچه هنوز هم تعداد آیتم های قابل سفارشی سازی بسیار محدود است.فوکوس خودکار، کیفیت عکس ، تراز سفیدی ، رزولوشن و جلوه های رنگی از جمله تنظیمات در دسترس هستند.برچسب گذاری جغرافیایی هم حسن ختام این لیست کوتاه به شمار می آید.

متاسفانه رابط به گونه بدی سازماندهی شده است و برای دسترسی به این تنظیمات محدود هم باید چندین کلید را بفشارید.برای دسترسی به منوی تنظیمات پیشرفته باید ابتدا کلید منو و سپس Setting را فشرده و آن گاه بر روی Advanced Setting کلیک کنید.برای دسترسی به سایر تنظیمات هم به طور متوسط باید دو مرحله را طی کنید.

یکی دیگر از نقاط ضعف دوربین Motorola BACKFLIP منظره یاب آن است که تناسبی متفاوت با سنسور دارد.این به آن معناست که بخشی از قاب نمایش داده نمی شود و به همین دلیل قاب بندی صحیح بسیار دشوار است.

کیفیت عکس های Motorola BACKFLIP هم چندان عالی نیست.تراز سفیدی ضعیف با رنگ های سرد و غیر واقعی و الگوریتم شدید کاهش نویز ها تاثیر خودشان را بر کیفیت عکس دارند.تمامی جزئیات حذف شده و با لکه های رنگی جایگزین می شوند و به عکس ها جلوه ای همانند نقاشی هایی که با رنگ روغن رسم شده اند.

 

ضبط ویدیویی مایوس کننده
 

Motorola BACKFLIP حتی در بخش ضبط ویدیویی عملکردی مایوس کننده تر دارد.این گوشی قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن CIF و نرخ 30 فریم بر ثانیه است که به نظر می رسد تنها برای ارسال توسط MMS مناسب اند.

رابط دوربین فیلمبرداری مشابه رابط دوربین عکاسی است.این رابط تنظیماتی برای انتخاب کیفیت ویدیوها ، اعمال جلوه های رنگی ، فوکوس خودکار و تراز سفیدی در اختیاز کاربران می گذارد.

 

image
 
image

 

متاسفانه با تنظیم تراز سفیدی به Auto ، کیفیت ویدیوها به حدی تنزل می کند که تنها می توانید در خود گوشی به تماشای آن ها بپردازید.

 

امکانات ارتباطی

 

بنا بر ذات هوشمند این گوشی ، Motorola BACKFLIP قابلیت های ارتباطی کاملی در اختیار کاربران می گذارد.پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE/GPRS امکان استفاده از گوشی در سرتاسر دنیا را مهیا می کند . این گوشی قابلیت پشتیبانی سه بانده از 3G(850/1900/2100)با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت در ثانیه را داراست.

BACKFLIP از Wi-Fi ، USB v2.0 و بلوتوث با A2DP هم پشتیبانی می کند.اما پشتیبانی از بلوتوث از سطح خوب فاصله بسیاری دارد.استفاده از بلوتوث تنها محدود به هدست شده و از انتقال فایل توسط آن پشتیبانی نمی شود.

می توانید از اسلات کارت حافظه microSD که قابلیت تعویض سریع کارت حافظه را دارد به همراه یک کارتخوان استفاده کرده و با سرعت خوبی به انتقال داده بپردازید.متاسفانه گزینه ای برای این مورد در منوهای BACKFLIP  تدارک دیده نشده است.

 

مرورگر وب :عدم پشتیبانی از فایل های فلش ، ناکارآمدی پد لمسی
 

مرورگر وب آندروید همیشه خوب بوده است ، گرچه نسخه جدیدی که در Android 2.0 به کار رفته است رابط بهتری دارد.Motorola BACKFLIP اکثر صفحات وب را به سرعت و بدون نقص رندر می کند.

علیرغم بهره بردن از صفحه نمایش لمسی خازنی ،BACKFLIP از  قابلیت Pinch Zooming برخوردار نیست و به جای آن باید از کلید های +/- و ذره بین برای این منظور استفاده کنید.

امکان بزرگنمایی با استفاده از ضربات دوگانه هم وجود ندارد(این قابلیت از نسخه دوم به بعد به آندروید افزوده شده است).

 

image
 
image

 

image

 

یک کلید 1x هم وجود دارد که بزرگنمایی را به 100% باز می گرداند که روشی آسان و راحت برای تغییر میزان بزرگنمایی برای خواندن صفحات وب به حساب می آید. ذره بین تا هنگامی که صفحه وب در حالت افقی صفحه نمایش جای گیرد و سپس ذره بینی را به شما نمایش می دهد که می توانید با استفاده از انگشت آن را حرکت دهید.این قابلیت برای پیمایش صفحات سنگین و بزرگ است .می توانید در این صفحات از قابلیت جستجو در صفحه هم استفاده کنید.

قابلیت چینش مجدد متون یا text reflow هم در این مرورگر تعبیه شده است و عرض ستون های متن را با عرض صفحه یکسان تنظیم می کند تا با سهولت بیشتری بتوان این صفحات را خواند.

Motorola BACKFLIP قابلیت دیگری هم دارد که اجازه حرکت در بین صفحات وب با استفاده از پد لمسی را فراهم می کند.گرچه استفاده از آن محدودیت های خاص خود را هم دارد .نه اشاره گر مجازی موس توسط این پد به حرکت در می آید و نه امکان استفاده از پیمایش حرکتی در این مرورگر مهیا شده است.

گزینه ای برای بازکردن چندین صفحه وب به صورت همزمان هم در اختیار کاربران است.اگر بر روی کلید Windows در منوی مرورگر وب کلیک کنید ، می توانید لیست تمام صفحات باز را مشاهده کرده و بر روی یکی از آنها برای نمایش کامل صفحه وب کلیک کنید.گرچه این بار در bookmark ها از پیش نمایش استفاده نشده است.

 

image
 
image

 

image

 

استفاده از صفحه کلید QWERTY برای مرور صفحات وب بسیار عالی است.این صفحه کلید ، کلیدهای اختصاصی آندروید را هم در خود جای داده است که دسترسی به آن ها در همه مواقع آسان است . میانبرهایی نیز در این صفحه کلید تعبیه شده اند (برای مثال می توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl+F برای دسترسی به قابلیت Fine On Page استفاده کنید) که بر سرعت مرور صفحات وب می افزاید.

در آخر اینکه این مرورگر از فایل های فلش پشتیبانی نمی کند اما نرم افزار YouTube تا حدی این مشکل را جبران می کند.

 

image
 
image
 

 

سازمان دهنده
 

Motorola BACKFLIP با سازمان دهنده خوبی عرضه می شود که شامل مرورگر اسناد آفیس هم هست. این نرم افزار اغلب در گوشی های مبتنی بر آندروید نادیده گرفته می شود.

نرم افزاری که برای این منظور در نظر گرفته شده است QuickOffice است که  از مرور فایل های Word، Excel ،  PowerPointو PDF و همین طور اسناد آفیس 2007 پشتیبانی می کند.برای اینکه بتوانید به ویرایش این فایل ها هم بپردازید باید هزینه ای برای خرید نسخه کامل این نرم افزار بپردازید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنیم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل های ذخیره شده به ایمیل ها امکان پذیر است.

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید آسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

حالت نمایش صورت جلسه در Motorola BACKFLIP به شما اجازه می دهد که به مرور رویدادهای روزهای اخیر و یا آینده بپردازید.با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات های چند روز آینده را چک کنید.

Motorola BACKFLIP یک ماشین حساب هم دارد . کلیدهای این ماشین حساب بزرگ هستند و کار کردن با آنها هم راحت است.

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

 

image
 
image

 

و در آخر باید به نرم افزار YouTube اشاره کنیم که تا حدی فقدان قابلیت پشتیبانی از فایل های فلش را در مرورگر وب جبران می کند.این نرم افزار رابط ساده ای دارد و  به شما اجازه دهد به مرور و مشاهده فایل های ویدیویی بپردازید.

اگر به سایت اصلی YouTube وارد شوید ، پیغامی مبنی بر مشاهده فایل ویدیویی در نرم افزار اختصاصی YouTube نمایش داده می شود . البته پشتیبانی از فلش در وب تنها به YouTube محدود نمی شود اما به هرحال داشتن این نرم افزار از نداشتن آن بهتر است.

 

image
 
image

 

GPS
 

Motorola BACKFLIP به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز شده است . این گوشی حتی بدون استفاده از AGPS هم به راحتی روی ماهواره ها قفل می شود و مقصد یابی و تعیین محل را هم با دقت بالایی صورت می دهد.

Google Maps به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است و مشخصا در Motorola BACKFLIP هم عرضه می شود.این نسخه از راهنمای صوتی مقصدیابی هم برخوردار است

اما تنها در آمریکا می توانید از این قابلیت استفاده کنید. .حتی بدون راهنمای مقصدیابی باز هم راهنماهایی در آن دیده می شود:مسیر شما و محل فتان بر روی صفحه نمایش داده می  شود و برای یافتن مقصد به شما کمک می کند-البته اگر بتوانید نقشه ها را بخوانید.

BACKFLIP  به نرم افزار MOTONAV مجهز  نیست که در برخی از گوشی های دیگر موتورولا به کار رفته بود.گرچه برای استفاده از آن هم باید مبلغی می پرداختید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

به طور معمول ، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید.

 هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه  یک تور مجازی خواهد بود.

متاسفانه این قطب نما را می توان از نمونه های بد موجود آن دانست که از حساسیت پایینی برخوردار است .برای ثبت چرخش ها باید مدت زمانی را منتظر باشید و بعد از آن هم ، چرخش ها بیش از حد صورت می پذیرند و حتی اگر شما متوقف شده باشید بازهم ادامه پیدا می کنند.

 

image
 
image

 

Android Market گزینه های جایگزینی را هم برای این نرم افزار ارائه می دهد که برخی از آن ها به صورت رایگان عرضه می شوند.

 

Android Market
 

Android Market که در BACKFLIP عرضه شده است نسخه پیشین این نرم افزار است که با نسخه های قدیمی تر آندروید عرضه شده بود.تفاوت این نرم افزار و نسخه جدید آن تنها به همین جا ختم می شود و آن ها در قابلیت های کاربردی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما باید به خاطر داشته باشید که برخی از نرم افزار ها برای اجرا به سیستم عامل Android 1.6 و یا نسخه های جدیدتر آن نیاز دارند .در حال حاضر نمی توانید از آن ها به همراه BACKFLIP استفاده کنید.

ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها  چهار بخش Application ، Games ، Search وMy Downloads است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی ها و نرم افزارها در دو  قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش  زیر دسته های خاص خود را دارد.

نام Search به خودی خود گویای عملکرد آن است و بخش  My Downloads هم  نرم افزارهای دانلودی شما را نمایش می دهد.

جستجو بسیار سریع انجام می گیرد ، تنها کافی است روی کلید Search کلیک کرده و نام چیزی را که در جستجوی آن هستید ، وارد کنید . انتخاب از میان نتایج نمایش داده شده هم بسیار آسان است ، رتبه بندی ، توصیفی کوتاه بوسیله سازنده ، نظرات کاربران و عکس ها شما را در این مسیر یاری می کنند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزارهایی کاملا بدون کاربرد (مثل نرم افزاری که صفحه نمایش شما را به یک ابزار چشمک زن تبدیل می کند) تا نرم افزارهایی که یقینا مورد نیاز همه خواهند بود مثل پخش کننده های ویدیویی و File manager ها در این فروشگاه یافت می شوند.

 

سخن پایانی
 

شاید برخی از کاربران تصور کنند که بیش از حد بر متفاوت بودن این گوشی تاکید می شود. این موضوع قابل درک است اما موضوع مهم تر این است که Motorola BACKFLIP قطعا احساس شک شما در مورد متفاوت بودن را به یقین تبدیل خواهد کرد.طراحی این گوشی گرچه عجیب و غریب است اما به خوبی کار می کند. Motorola BACKFLIP شما را وسوسه خواهد کرد که برای یک بار هم که شده از آن استفاده کنید.با اینکه مشخصا این شکل طراحی مورد توجه همه نخواهد بود اما مطمئنا تعداد کاربرانی که جذب آن خواهند شد هم کم نیست.

مسلما این گوشی از لحاظ ارگونومی بهترین گوشی مجهز به صفحه کلید QWERTY موجود نیست اما موتورولا دست به خلاقیت زده و طرحی جدید را به کار گرفته تا نظر مخاطبین مشکل پسند را به خود جلب کند.

در کنار شکل ظاهری خاص و غیرمعمول گوشی به نخستین نسل آندروید برمی خوریم –که البته بیان شده است به زودی می توان آن را به آخرین نسخه این سیستم عامل ارتقا داد.MOTOBLUR  هم قابلیت خوبی برای جلب نظر کاربران جوان تر است.احتمالا این کاربران بیش از همه از صفحه کلید و شکل ظاهری BACKFLIP استقبال خواهند کرد.علاوه بر این ،Motorola BACKFLIP‌ این روزها آنقدر متفاوت است که کسی در ابتدا حتی نمی تواند تصورش را هم داشته باشد.

خوب ، آیا این گوشی بهترین انتخاب برای شماست؟در نظر گرفتن گزینه های محتمل دیگر همیشه کار عاقلانه ای است اما منحصربفرد بودن BACKFLIP‌ یافتن جایگزین برای آن را هم مشکل تر از پیش می کند. بهتر است برای به دست آوردن دورنمای بهتر چند عدد از این گزینه ها را بررسی کنیم.

نخستین گوشی که به BACKFLIP بسیار نزدیک است ، Motorola DEXT MB220 است. علاوه بر استفاده ازهمان نسخه از آندروید و همان رابط کاربری ،DEXT با همان قابلیت ها اما به شکل کشویی طراحی شده است .پس اگر مکانیزم تاشوی عجیب و غریب گوشی شما را آزار می دهد ،‌قطعا DEXT شما را راضی خواهد کرد. گرچه با انتخاب این گزینه شانس استفاده از پد لمسی را از دست خواهید داد اما می توانید در بهای پرداختی تان هم صرفه جویی کنید.

آنهایی که می خواهند هزینه بیشتری بپردازند ، می توانند به Motorola MILESTONE نگاهی بیاندازند. علاوه بر استفاده از آندروید این گوشی به یکی از بهترین صفحه کلیدهای QWERTY موجود در بازار مجهز است.نبود رابط کاربری MOTOBLUR به دلیل ارائه صفحه نمایش خوب و صفحه کلید عالی حس نخواهد شد. نباید از این نکته غافل شویم که این گوشی از آخرین نسخه آندروید استفاده می کند.

در نهایت ، LG GW620 گرچه گزینه چندان هیجان برانگیزی نیست اما می تواند گزینه محتملی برای آنهایی باشد که از رویه استفاده شده موتورولا در گوشی های مبتنی بر آندروید چندان راضی نیستند.

به نظر می رسد در خارج از دنیای آندروید هم رقبایی وجود دارند که هم از مشخصات و هم از قابلیت های یکسانی با BACKFLIP‌بهره مندند. Nokia N97 mini مخاطبینی را هدف گرفته است که BACKFLIP چشم به آن ها دوخته است. BACKFLIP ظاهر خاص و منحصربفردی و صفحه کلید QWERTY خوبی دارد که می توانند آن را سرفراز از این نبرد بیرون آورند. در پایان باید به تقابل سیمبین و آندروید اشاره کنم که هر کدام امکانات متفاوت و اهداف متفاوتی دارند.

برای جمع بندی :Motorola BACKFLIP گوشی بسیار خوبی است و گوشی های نوآورانه معدودی را می توان یافت که توان برابری با آن را داشته باشند.این گوشی می تواند با ظاهرش شما را به شگفتی وادارد .پس اگر قصد دارید متفاوت باشید ،درنگ جایز نیست.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲
سلام گفته های دوست عزیزم کاملا حقیقت و استفاده از گوشی BACKFLIP در ایران مناسب نیست و باتوجه به پیشرفت نرم افزارهای اینترنتی هرروزه این گوشی رو پیشنهاد نمیکنم ولی از لحاظ جذابیت عالیه و گوشی خاصی

مهمان

۱۳۹۲/۴/۸
سلام در من بک فیلیپ دارم اما تو بعضی مواردی که بالا گفتین اشتباه کردین یکیش این که بک فیلیپ هایی که تو ایران و آسیا عرضه شده قابلیت آپدیت سیستم عاملشون نداره و اندروید 1.5 باقی می مونه اینو سایت موتورولا گفته. یکی دیگه از مشکلاتش هم کار نکردن وای فای و بلوتوثشه که علتش احتمالا سیستم عامل اندروید 1.5 . صداشم اونقدر ها هم که گفته شده بد نیست.