Motorola Q 9h

مدل Q 9H موتورولا یکی از سری گوشی های هوشمند موتورولا است که فاقد صفحه نمایش لمسی وقلم می باشد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
                                                  

 

مروری برمدل  Q 9H موتورولا

آنچه در سیته خریداری شده گوشی موجود می باشد:

 

گوشی Q9h  موتورولا

 دفترچه راهنمای

 هدست

 شارژر

 کابل ارتباطی microUSB

 کارت حافظه microSD با حجم 512 مگابایت،همراه با تبدیل

 

مدل Q 9H موتورولا یکی از سری گوشی های هوشمند موتورولا است که فاقد صفحه نمایش لمسی

وقلم می باشد . صفحه کلید آن از نوع QWERTY بوده وتجهیزات اطلاعاتی آن کامل می باشد.

سیستم عامل ویندوز موبایل استاندارد نسخه 6 نیز درآن فراهم آمده است .

image
 
image
 

مسخصات اصلی

·         فناوری  UMTS ،  HSPDA

·         کارت  512 microSD مگابایتی در بسته گوشی  

·         کیفیت ساختار مناسب

·         صفحه کلید‏ کامل بودن مشکل

نقاط ضعف

·         فاقد فناوری  Wi-Fi

·         نوع ارتباط با کامپیوتر

·         کیفیت متوسط دوربین

هم اکنون تعداد گوشی ها هوشمند تولید شده مبتنی برسیستم عامل Smahphone mobile Windows زیاد نمی باشد. و اکثر آن ها، هم از لحاظ قیمت هم کارکرد تحت تاثیر Pocket pc ها قرار دارند و ( البته سیستم عامل گوشی های هوشمند شرکت مایکروسافت به نام Standarrd 6.0 Windows mobile  می باشد)در حالیکه سیستم عامل ppc ها professioaal 6.0 Windows mobile نام گرفته است . فاکتور اصلی تمایز میان  Q 9H  و  Pocket  pc فقدان صفحه نمایش لمسی در Q9h است .

با صرف نظراز نام سیستم عامل، گوشی های هوشمند با عملکرد بالا و هزاران ویژگی وبرنامه های جانبی ای که ارائه

می دهند بسیار باارزش می باشند .همچنین هنوز افراد زیادی از کار با نمایشگر لمسی خوششان نمی آید.

صفحه نمایش این گوشی به صورت افقی است . این گوشی با عرض 67 میلی متر ، طول 118 میلی متر وضخامت 12 میلی متری با وجود صفحه کلید کامل و نمایشگر افقی خود به صورت یک گوشی خوش دست طراحی شده است. علیرغم نامناسب بودن ابعاد آن برای آویزان کردن از گردن ، می توانید مطمئن باشید که قرار دادن آن در جیب موجب پاره شدن جیبتان نخواهد شد .

دو طرف گوشی به رنگ مشکی براق در آمده ودر سمت راست آن دکمه های  scroll و  select و back قرار گرفته اند .

بافشار دادن و نگاه داشتن دکمه  select منوی اصلی صدای گوشی نمایش داده می شود و بوسیله 2 دکمه scroll نیز این مقدار تنظیم می شود .

این منو میزان صدای زنگ وسایر تنظیمات صوتی دیگر را به جز صدای مکالمه کنترل می کند . با فشار دادن و نگاه داشتن کلیدback  نیز می توان تنها صدای زنگ گوشی را کنترل نموده سمت چپ گوشی محل اتصال شارژر ،کابل microUSB وهدفون قرار دارد.

image
 
image
 

 

image
 

 

image
 
image
 

 

image
 
image
 

قاب پشت گوشی به رنگ خاکستری تیره و مات است که تقریباً بیشترین قسمت آن را پوشش باتری فرا گرفته

است . بلندگو نیز به صورت شکافی افقی در پشت گوشی قرار دارند . همچنین باید اشاره نمود که در پوش باتری اندکی در جای

خود شل است .

image
 

image
 
image
 

درقسمت بالای پوشش باتری لوگوی کمپانی در مرکز قرار گرفته است و بالاتر از آن لنز دوربین وفلش قرار دارند.

همچنین محل قرار گیری کارت حافظهmicroSD نیز در سمت راست قسمت پشتی گوشی قرار دارد .

image
 
image
 

image
 
image
 

نمایشگر افقی این گوشی با وضوح 240×320 پیکسل ، حدود 65 هزار رنگ نمایش می دهد . که این حالت افقی بسیار مناسب برای اعمالی چون خواندن متون، جستجو در اینترنت می باشد حتی در نور آفتاب نیز تصاویر به وضوح دیده می شوند .درست در پائین نمایشگر، دکمه های D-pad ودکمه های کمکی قرار دارند که شامل دکمه های  home ,back ,online ,message و همچنین دکمه های مرسوم سبز و قرمز می باشد. که

بوسیله نواری باریک از هم مجزا شده اند .همچنین دکمه های جهت دار در وسط این صفحه قرار دارند.صفحه کلید شامل 37 دکمه برجسته در 4ردیف است  که تمامی آنها دارای قابلیت و کارکرد اولیه و ثانویه هستند قسمت عددی صفحه کلید به رنگ آبی تیره است . نور زمینه صفحه کلید بطورخودکار و بوسیله سنسور نورمحیط که در گوشه سمت راست گوشی قرار دارد ،فعال می شود .نور زمینه صفحه کلید و D- pad نیز به رنگ آبی است .

Q 9H گوشی ای مناسب برای تایپ متن است . آخرین ردیف دکمه های صفحه کلید مربوط به عملیات پر کاربردی نظیر تقویم ،دفترچه تلفن ، پخش موسیقی ، دوربین و فرمان صوتی است .البته عادت به موقعیت دکمه هایتبدیل حروف کوچک به بزرگ (Capitalize) و تبدیل کلیدها به کلیدهای عملیاتی (Function) اندکی زمان می برد . هردو به عنوان دکمه  shift کار می کنند اما دکمه function واقع در زیر حرف A مربوط به قابلیت ثانویه آن ودکمه capitaliz   واقع در زیر enter ، حروف را بزرگ می کنند.

image
 
image
 

 

این گوشی دارای قابلیت های ارتباطی نظیر GPRS ، UMTS ، HSDPA می باشد که البته پس از گذشت

مدتی استفاده از این فناوری ها فقدان  wi-fi  بسیار مایوس کننده وچشمگیر خواهد شد .ارتباط به کامپیوتر از طریق کابل usb  و بلوتوث صورت می گیرد .که در حالت اخیر نمایشگر Q 9H  صفحه کلیدی رانمایش می دهد که برای کنترل برنامه ها روی کامپیوتر استفاده می شود .در این حالت امکان کنترل از راه دور برنامه های

 windows media player ، power point موجود در کامپیوتر از طریق گوشی ممکن می شود. همچنین امکان ارسال ایمیل ،  شماره تماس ها ، تقویم ، زنگها، تصاویر ، ویدیو ویادداشتهای صوتی به دستگاه های سازگار فراهم می باشد

 همچنین برنامهOffice Suite   Documents  to  go امکان اجرای فایل های  word-excel و  power point  را فراهم می سازد

برنامه های مربوط به فرمت های pdf –zip نیز موجود می باشند .امکان ارسال فایل ها از طریق اضافه کردن به  mms  و ایمیل و یا از طریق بلوتوث ممکن می باشد .متاسفانه برخی از فایل های pdf توسط این گوشی باز نمی شوند .

image
 

گوشی Q 9H مجهز به جستجو گر OPERA نسخه 6/8 و آنتی ویروس mcafee که در منوی آفیس قرار دارد از آلوده شدن گوشی به ویروس ها محافظت می کند .

همچنین باید توجه داشت که برای نصب نرم افزارهای جانبی باید برنامه های سازگار با ویندوز موبایل استاندارد(Standard) ونه ویندوز موبایل حرفه ای (professional) به روی گوشی نصب شود.علاوه بر windows media player برنامه

file manager  نیز برای دسترسی به تصاویر ، ویدیوها ، صداها ، بازی ها و.....قرارداده شده است .

همچنین هدست سیمی آن دارای سیم های بلند بوده که در محل اتصال 2 سیم ، پد کوچکی مجهز به میکرو فون و دکمه فرمان صوتی قرار گرفته . همان طور که اشاره شد شارژر، دفترچه راهنما، کابل usb  ، کارت microSD  با حجم 512 مگابایت وتبدیل به کارت SD  از محتویات موجود در بسته بندی Q 9H می باشدند .

دوربین 2 مگاپیکسلی گوشی در پشت آن با 4درجه وضوح 1200×1600 ، 960×1280 ، 480×640 ، 240×320 پیکسل طراحی شده است .میزان نور عکس در 7 درجه و تنظیمات سفیدی نور با 6 درجه وجود دارند . قابلیت زوم تا 8 برابر فراهم شده است که متاسفانه چندان کیفیتی در بر ندارد .

image
 

کیفیت تصاویر در شرایط نوری نا مطلوب، بسیار بد می نماید . این گوشی در سری گوشی های کاری بوده و البته می باشد وعده ای از قابلیت های عکس برداری آن صرف نظر می کنند . ولی همچون مدل P1 که آن هم از سری گوشی های کاری

وبا کیفیت عکس برداری بالا موجود است ، Q9H  نیز می توانست چنین باشد .فیلم برداری با 3 وضوح 240×320 ×176 ، 96×128 امکان پذیر می باشد .

ودر نهایت ...

Q 9H از لحاظ سخت افزاری کامل و عالی است . نمایشگر واضح ، ساختار بدنه ی محکم و صفحه کلید کامل از محاسن

این گوشی هستند . همچنین سوکت مخصوص هدست و کابل USB  ، جستجو گر  OPERA و ویندوز موبایل

استاندارد همگی گواهی بر قابلیت های بالای این گوشی است . همچنین فناوری HSDPA و UMTS  و EDGE

نیز مهر تائید بر قابلیت های ارتباطی گوشی است که  تنها فقدان WI-FI اندکی آزار دهنده می باشد .

image
 
image
 

image
 
image
 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)