Motorola KRZR K1

موتورولا به عنوان یکی از تولید کنندگان گوشی های تاشو و ابداع طرحهای جدید برای محصولاتش شناخته شده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Motorola KRZR K1

 

محتویات بسته خریداری شده:

- گوشی k1

- شارژر

-  هدست استریو سیم دار با دکمه ی برای پاسخگویی به تماسها

-  کابل USB

-  CD برنامه های گوشی

-  کارت حافظه (وجود این کارت و ظرفیت آن بستگی به کشور محل خرید دارد.)

-  راهنمای کاربر

 

موتورولا به عنوان یکی از تولید کنندگان گوشی های تاشو و ابداع طرحهای جدید برای محصولاتش شناخته شده است. مهندسان موتورولا همواره در جستجوی مواد جدید برای تولید محصولات جدید هستند. می توان گفت موتورولا اولین تولید کننده گوشی های فلزی زیبا، تاشو و لاغر است. علیرغم توجه زیادی که این کمپانی به شکل ظاهری و زیبایی خارجی این گوشی ها می دهد در زمینه محتوای داخلی و برنامه های مناسب گوشی کار خاصی انجام نداده است.

با ارائه سری RAZR این شرکت متوجه شد که هر چند این گوشی مورد توجه عده زیادی قرار گرفت اما هنوز تعدادی از مشتریان این نوع گوشی را نمی پسندند. البته با اینحال فروش این گوشی همچنان ادامه دارد. به هر حال بی شک سریRAZR   یک موفقیت اقتصادی بسیار بزرگ برای موتورولا بود و این شرکت همچنان محصولات جدیدش را در سایه ی این موفقیت تولید می کند

به عنوان مثال گوشی PEBL U6 از لحاظ مواد استفاده و ظاهر بسیار جذاب و قابل قبول است ولی تبدیل به یک گوشی پر فروش نشد. همین اتفاق برای V80 هم صورت گرفت و بعضی کاربران به شدت به آن علاقمند شدند اما در نهایت پر فروش نبود.

 

image
     

 

 

از طرف دیگر مدل KRZR  نیز بعنوان یک گوشی بسیار شیک و مد گرایانه  شناخته شد و بخوبی به فروش رسید. در نگاه اول این گوشی بسیار باریک به نظر می رسد اما در واقع سایز آن 16×42×103 میلیمتر و وزن آن 102 گرم است. درازا و پهنای KRZR تقریبا شبیه K800i سونی اریکسون وE900  سامسونگ است ولیKRZR  بلندتر و باریکتر از این گوشی ها به نظر می رسد، به این دلیل که پانل جلویی KRZR آینه مانند است و نور و روشنایی را منعکس می کند.

همچنین کناره های این گوشی به همان رنگ روی گوشی است اما مات تر طراحی شده که این قضیه سبک بودن گوشی را القا می کند.

 

image

 

 

 

image

 

 

از نظرسایز و نمای ظاهری این گوشی شبیه به 8800 نوکیا به نظر می رسد. البته نه از لحاظ مواد استفاده شده در ساخت، بلکه از نظراندازه و  سایز و وزن گوشی این شباهت القا می شود.

برخی از کاربران می گویند KRZR  به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به RAZR  دارد جذاب تر است و کار کردن با آن نیز راحت تر است.

 

 

 

image
 

 

 

image
  

 

 

image

 

 

 

image

 

 

حالت آینه ای روی پانل جلویی گوشی باعث انعکاس و موج زدن نور می شود و در روشنایی های مختلف این انعکاس متفاوت بوده و جالب توجه است. بزرگترین اشکال خانواده KRZR باقی ماندن اثر انگشت روی سطح آن است .علاوه بر این این گوشی به راحتی خاک و گرد و غبار را جذب می کند و مرتبا باید آنرا تمیز کرد همین طور لنز دوربین روی درب گوشی را نیز قبل از گرفتن عکس حتماً باید تمیز کرد.

صفحه نمایش گوشی KRZR نیز در نوع خود بزرگ و مناسب است.میزان سختی شیشه صفحه نمایش نسبتا خوب است ولی امکان شکته شدن آن همچنان وجود دارد.این صفحه از لحاظ ضخامت شبیه گوشیهای موتورولا PEBL است و به سختی می شکند.

KRZR در دو رنگ آبی اسمانی و نقره ای در بازار وجود دارد . البته مدل جدید این گوشی نیز با رنگ قرمز در فوریه تولید خواهد شد. همچنین مدل صورتی این گوشی که مخصوص خانمها طراحی شده به زودی وارد بازار خواهد شد. علاوه بر این، مدل مشکی KRZR هم، اکنون در بازارهای آسیایی ارائه می شود.

یک صفحه نمایش خارجی نیز روی سطح پانل جلویی گوشی قرار دارد.این صفحه به خوبی قابل دیدن است.درست مثل تصویر ساعت دیجیتالی، در ضمن وجود این صفحه از زیبایی گوشی نمی کاهد.

ابعاد این صفحه خارجی که از نوع  STNمی باشد و 60×96 پیکسل یا 16×19 میلیمتر بوده و قابلیت پخش 65536 رنگ را دارد که نوع معمول گوشی های تاشوی موتورولا است. به خاطر جنس شیشه ای این صفحه تصاویر روی  آن در نور خورشید تاردیده می شوند و خواندن اطلاعات صفحه کمی مشکل می شود.

در حالت آماده بکار گوشی ، روی صفحه نمایش خارجی، نوار وضعیت گوشی، زمان جاری و آیکون پیغامهای رسیده مشاهده   می شود. همچنین اگر به شماره تماس خاصی عکسی نسبت داده شده باشد در هنگام تماس آن شماره عکس مورد نظر کل صفحه نمایش خارجی را اشغال می کند البته این تصویر کیفیت پایینی دارد.

 

 

image
                                               
image

 

 

 

image

 

 

همه طراحی های ظاهری گوشی کاملا ظریف و دقیق صورت گرفته است. بلند گوهای این گوشی روی پانل جلویی قرار دارند. در هنگام شارژ گوشی آیکونی مربوط به آن روی صفحه ظاهر می شود. وضعیت ارتباط بلوتوث نیز با یک نشانگر آبی مشخص      می شود.

 

image

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

کناره های دولای گوشی نیز با یک فریم زیبا وبراق پوشیده شده اند. قسمت پایینی گوشی پلاستیکی است و آنتن گوشی نیز در این قسمت قرار دارد. در کناره های گوشی طرحهایی دیده می شود که شاید بی معنی به نظر برسد ولی همین طرحها         می توانند شکل جذاب ودر عین حال باریکی به گوشی بدهند.

 

 

image

 

 

درب باتری گوشی فلزی بوده و با ماده نرم و مخملی مانندی پوشیده شده است. قسمت پشت گوشی کاملا از همین جنس است و باعث می شود تا گوشی روی سطوح صاف لیز نخورد.

در کناره چپ گوشی دکمه تنظیم ولوم صدا وجود دارد و کمی پایینتر یک دکمه دیگر قرار داده شده است است که می توان برای آن کاربردی دلخواه تعریف کرده و به دوربین یا هر بخش دیگری نسبت داد. در هنگام گشتن بین منوها نیز این دکمه مانند دکمه OK عمل می کند.

در کناره راست گوشی نیز دکمه ای برای کارهایی صوتی قرار دارد مثل شماره گیری صوتی یا ضبط صدا و در هنگام مکالمه پورت Mini USB برای اتصال کابل شارژر یا هدست نیز در کناره ی سمت چپ گوشی قرار دارد.

 

 

image

 

 

باز کردن KRZR با یک دست به راحتی انجام می گیرد. طول KRZR در هنگام باز بودن 5/17 سانتیمتر است که برای همگان مناسب است حتی افرادی که سر های بزرگ دارند! قسمت گوشی زیر فریم در بالای صفحه نمایش قرار دارد. صفحه نمایش با پوشش گرد شیشه مانند، همرنگ خود گوشی میباشد. رزولوشن صفحه نمایش 220×176 پیکسل (37×30 میلیمتر) بوده و قابلیت 262144 رنگ را دارد. کیفیت تصاویر در این گوشی بد نیست ولی در مقایسه با رقبایی نظیر سامسونگ و سونی اریکسون در این زمینه این کیفیت عکس مناسب نیست که بخاطر رزولوشن پایین صفحه است. روی این صفحه نمایش 6 خط و 3 خط سرویس می تواند نشان داده شود. بخاطر تکنولوژی TFT صفحه، اطلاعات روی صفحه به راحتی در نور خورشید قابل خواندن هستند.

 

 

image

 

 

 

صفحه کلید KRZR  مشابه RAZR و بطور دقیقتر شبیه مدل V3X می باشد.دکمه ها با فریم پلاستیکی از هم جدا شده اند و بنابر این کار کردن با آنها بسیار راحت است. علاوه بر این صفحه کلید تخت نیست و کمی برآمدگی دارد.نور پس زمینه دکمه ها نیز آبی است.

 

image
     

 

 

 

image
  

 

 

       

یک بخش بزرگ پلاستیکی در زیر صفحه کلید وجود دارد که از تماس صفحه نمایش با صفحه کلید جلوگیری می کند. البته اگر روی صفحه نمایش خیلی گرد و خاک نشسته باشد در صورت بسته شدن گوشی اثار صفحه کلید روی آن مشاهده خواهده خواهد شد. این خصوصیت در تمام مدلهای RAZR هم وجود دارد.

در قسمت پشت گوشی درب باتریLi-Ion 700 mAh  قرار دارد. باتری KRZR قابلیت 6 ساعت صحبت و 300 ساعت حالت آماده بکار با هر بار شارژ رادارد. و تقریبا 2 ساعت طول می کشد تا باتری بطور کامل شارژ شود.

 برای قرار دادن سیم کارت در گوشی باید باتری خارج شود. برای حافظه microSD لازم نیست باتری بیرون آورده شود ولی باید پوشش درب پشت گوشی را بردارید. 

 

 

image

 

 

 

منو                                                                            

نسخه اروپایی K1 یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین نوع آن است بطوریکه حداقل برنامه های لازم را روی گوشی دارد. از لحاظ گرافیکی این گوشی از شتاب دهنده گرافیکی ATI استفاده می کند. CPU این گوشی نیز در بین محصولات دیگر موتورولا کندترین است ولی با همین سرعت کمی که دارد در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه نمی شود.

البته برخی CPU ها با سرعت 224 مگاهرتز کار می کنند ولی در اجرای برخی برنامه ها و نرم افزارها مشکل دارندو از این قضیه می توان نتیجه گرفت که فرکانس یا بسامد cpu رابطه ی چندان مستقیمی با کارایی ندارد!

CPU این گوشی چنین مشکلی ندارد اما برای برخی برنامه ها محدودیت دارد مثلا قادر به اجرای برنامه های 3D Java  نمی باشد.

KRZR دارای پلات فرم JUIX است. JUIX ترکیبی از دو سیستم عامل Linux, Java است. موتورولا ادعا می کند که گوشیهایی از این نوع بزودی بازار موبایل را فرا می گیرند. مطمئنا این نوع گوشیها هوشمند نیستند و همچنان در زمره گوشیهای معمولی قرار    می گیرند. از طرف دیگر گوشیهایی با صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل لینوکس که بطور همزمان تولید می شوند نیز در این نوع گروه قرار نمی گیرند.

از لحاظ تکنولوژی این گوشی یک کپی از مدل V3X موتورولا است و بسیاری از نرم افزارها و برنامه های کاربردی آنها نیز مشابه اند.

این گوشی 21 مگابایت را در اختیار کاربر قرار می دهد که البته با استفاده از کارتهای حافظه می توان این مقدار حافظه را افزایش داد. به طور کلی یک فایل اجرایی جاوا (فایل JAR) حدود 1 مگابایت حافظه اشغال می کند. در واقع در زمان کار کردن با برنامه های گوشی ( مثل فایلهای موزیک، عکس ،برنامه ها، تماسها) خیلی فرق نمی کند که از کدام حافظه استفاده شود اما در زمان کار با حافظه داخلی خود گوشی سرعت اینترفیس کمی کاهش می یابد.

این مساله در پخش فایلهای mp3 کمی محدودیت ایجاد می کند. سرعت پخش برای حافظه گوشی 64 و 128 در ثانیه پیشنهاد می شود. گوشی فایلها را با سرعت 256 کیلوبایت در ثانیه فایلهای ضبط شده را پخش می کند.

در دفترچه تلفن تا 1000 شماره تلفن را می توان ذخیره کرد. در قسمت مدیریت Organizer نیز می توان تا 500 رویداد و تا 400 کار را ذخیره کرد. سایز MMS هم محدود به 300 کیلوبایت است.

با فشردن دکمه Menuیا همان دکمه OK می توان وارد منوی اصلی گوشی شد. این دکمه در زیر صفحه نمایش و در وسط قرار گرفته است. در منوی اصلی 9 آیکون قرار گرفته اند و هرکدام دارای بخشی برای اطلاعات اضافه هستند. شکل ظاهری منو را    می توان بصورت لیست تنظیم کرد. در این حالت منو به حالت لیستی ساده تبدیل می شود.در صورت انتخاب این حالت برخی از منو ها بصورت لیست و برخی بصورت آیکون دیده خواهند شد. برای همه ایکونها و منوها امکان قرار دادن کلید میانبر وجود دارد. در حالت آماده به کار گوشی نیز می توان کارهای خاصی را به کلیدهای جهتی نسبت داد. همچنین می توان طوری تنظیمات صفحه را انجام داد که آیکونهای صفحه تا قبل از فشرده شدن کلیدهای جهتی روی صفحه دیده نشوند. علاوه بر این برای کلید های چند منظوره نیز می توان وظایف مختلفی را تعریف کرد.

 

 

 

image
               
image

                                                                  

 

در این گوشی از قابلیت تایپ متنی پیش بینی  iTap-powered  استفاده می شود. در هنگام تایپ کلمات تایپ شده روی صفحه نمایش دیده می شوند اما کارکتر هایی که به کلیدها نسبت داده شده دیده نمی شوند. کلماتی که بیشتر از آنها استفاده     می شود در حافظه گوشی ذخیره می شوند و در تایپهای بعدی گوشی این کلمات را به شما پیشنهاد می دهد بنابراین لازم نیست هر بار همه کلمات را تایپ کنید.

یک قابلیت جالب این گوشی امکان تایپ همزمان به دو زبان مختلف است. همچنین می توان برای هرکدام از زبانها تعیین کرد از قابلیت پیش بینی استفاده بکند یا نه.

 

 

*دفترچه تلفن

تا 1000 شماره تلفن را می توان در دفترچه تلفن با دو فیلد نام و نام خانوادگی ، نام مستعار، شماره تلفن( با انتخاب نوع شماره : منزل، محل کار، موبایل، فکس و غیره) ذخیره کرد. در زمان ذخیره یک شماره جدید ، گوشی شما را قدم به قدم برای پر کردن فیلد ها راهنمایی می کند. برای هر Contact می توان تا 7 شماره مختلف ذخیره کرد.

 

 

image
        
image

 

 

image
         
image

 

 

                              

image
          
image
 

 

 

علاوه بر شماره تلفنها امکان ذخیره آدرس ایمیل(2 تاعدد) ، آدرس پستی (دو فیلد برای خیابان، شهر، منطقه، کدپستی و کشور) و آدرس اینترنتی (URL)، نیزوجود دارد. به علاوه یک متن به خصوص ، زنگ به خصوص ، شماره گروه خاص ، عکس و تاریخ تولد برای هر کدام از شماره ها می توان در نظر گرفت. متأسفانه در بخش Organizer برای تاریخ تولد ها یاد آوری بصورت اتوماتیک وجود ندارد.

در این گوشی امکان شماره گیری صوتی  توسط صدای شخص گوینده وجود دارد یعنی در هر زمان و با هر صدایی می توان شماره مورد نظر را بصورت صوتی گرفت.

در لیست شماره ها می توان تنظیم کرد که شماره های روی سیم کارت یا گوشی نمایش داده شوند. جستجوی نام فرد مورد نظر با تایپ  تدریجی حروف انجام می شود. سه مدل برای نمایش لیست شماره ها وجود دارد : فقط نام و یک آیکون از شماره پیش فرض ، نام و عکس و شماره پیش فرض و یا نام و شماره تلفن پیش فرض. هر شماره ای را می توان به لیست شماره گیری سریع اضافه کرد و از طریق منوی POP-uP میتوان شماره گیری کرد یا SMS  فرستاد.

برای شماره هایی که در یک گروه خاص قرار می گیرند می توان زنگ بخصوصی را تنظیم کرد. بطور پیش فرض KRZR ، 4 گروه متفاوت را ارائه می دهد. با ایجاد گروههای مختلف می توان مثلاً برای یک گروه SMS فرستاد.

یک قابلیت جالب این گوشی مرتب کردن شماره های دفترچه تلفن بر اساس آخرین تماسهای انجام شده و یا آخرین SMS های زده شده و یا فیلتر کردن شماره ها از روی آدرس ایمیل است. امکان دریافت Contact از گوشی های دیگر نیز وجود دارد. در صورت وجود داشتن یک Contact با همان نام در لیست دفتر چه تلفن یک فیلد جدید برای آن Contact ایجاد خواهد شد و در صورتیکه این Contact جدید دارای نام مستعار باشد با آن نام مستعار در لیست دفترچه تلفن نمایش داده خواهد شد. در کل این گوشی از جمله گوشی هایی است که اطلاعات Contact فرستاده شده را بصورت کامل دریافت می کند.

علیرغم برخی اختلالات کدگذاری نوشتار زبانهای غیر انگلیسی، مطابق سازی با MS Outlook  با مشکلی مواجه نمی شود.

 

 

*Messages

درکل 100SMS را می توان بر روی گوشی ذخیره کرد که این عدد شبیه به نسخه های مختلف گوشی متفاوت است. همچنین می توان از امکان EMS گوشی نیز استفاده کرد. امکان ON/OFF کردن ارسال Report برای SMS های ارسالی هم وجود دارد. یک خصوصیت جالب گوشی پاک کردن کل SMS ها بصورت اتوماتیک است!

 

 

  

image
         
image

 

 

image
         
image

 

 

امکان ارسال MMS نیز در این گوشی وجود دارد. MMS ها می توانند شامل تصاویر یا صداهای روی خود گوشی باشند. 10 مدل Template مختلف و جالب در این بخش وجود دارد.

 

 

                

image
        
image
                      

  

برای دریافت ایمیل ،این گوشی POP3 / IMAP4 را پشتیبانی می کند و اجازه خواندن تیترو دریافت بدنه ی اصلی آنها رامی دهد. فایلهای تصویر، ویدئو و MP3 که از سایز مشخصی تجاوز نکنند قابل ارسال هستند. در صورتیکه قصد ذخیره ایمیلها یا MMS ها را داشته باشید باید از حافظه خارجی استفاده کنید.

 

 

image

 

 

WAP

جستجوگر WAP نسخه 2.0 و با قابلیتهای استاندارد روی گوشی وجود دارد. تکنولوژی ارتباطی EDGE ( کلاس12) نیز فعال بوده و تنظیمات آن بسیار ساده است.

 

 

 

image
         
image

 

 

 

تماسهای اخیر(recent  calls)

روی گوشی لیستی شامل تماسهای چه شماره گیری شده و از دست رفته وجود دارد. هم چنین یک لیست 40 شماره ای از آخرین تماسهای برقرار شده وجود دارد. نام و نوع شماره تلفن شخص در این لیست دیده می شود و برای هر شماره تاریخ و زمان تماس و نیز مدت زمان مکالمه ثبت شده است.

 

 

 

image

                                             

 

همچنین در همین منو آخرین تماسها، مدت زمان مکالمات وتماسهای داده ای((data callsنمایش داده می شوند.

 

 

Tools   ابزار

در این منو برنامه های کاربردی مثل ماشین حساب وجود دارند. در قسمت ماشین حساب روی صفحه نمایش یک کیبورد بزرگ دیده می شود که مطابق صفحه کلید گوشی است . در منوی آن نیز اطلاعات حافظه و نیز برنامه تبدیل واحد وجود دارد.

 

 

image
        
image
         

 

 

ساعت

 امکان تنظیم ساعت برای زمانهای مختلف وجود دارد. برای هر کدام نیز می توان نام یا زنگ بخصوص و تنظیم برای هر روز یا برخی روزها قرار دارد. این ساعت برای استفاده متوالی و چندین بار در روز طراحی شده است. و به همین دلیل وارد کردن نام برای هر کدام الزامی است.

 

 

       

image
         
image

 

 

ضبط صدا

 ضبط صدا، هم در حالت آماده به کار گوشی و هم در حین مکالمه می تواند صورت بگیرد. ماکزیمم مدت زمان ضبط صدا به اندازه میزان حافظه خالی امکان پذیر است.

برای اطلاع از ضبط شدن صدا یک صدا در اول ضبط و بیت های متوالی هر چند ثانیه یکبار شنیده می شوند.

 

 

 

image
         
image

 

 

 
Organizer

 این بخش را می توان بصورت هفتگی یا ماهیانه بررسی کرد. قرارهای ملاقات را برای ساعت خاصی از روز می توان تنظیم کرد و هر کدام از قرارها را با نام، زمان شروع و مدت زمان خاصی ( حداقل 30 دقیقه ) قابل تنظیم است. هر کدام از قرارها را می توان برای حالت تکرار تنظیم کرد.

 

 

image
         
image

 

                            

لیست کارها یا To Do List در KRZR حذف شده است. پشتیبانی تکنولوژی Sync ML نیز برای همگام سازی و مطابق کردن اطلاعات روی گوشی با یک سرور اطلاعاتی مثلاً کامپیوتر شخصی در KRZR وجود دارد.

 

 

Game & Application  برنامه و بازی

KRZR از  Java MIDP پشتیبانی می کند. همه برنامه هایی که در این منو قرار دارند دارای این تکنولوژی جاوا هستند. تعداد بازیهای موجود روی گوشی بستگی  به محل خرید گوشی دارد در بیشتر مناطق فقط بازیsudoku  روی گوشی وجود دارد.

 

 

image
         
image
 

 

 

 

در منوی Applications (برنامه ها) گزینه K1 Help وجود دارد که بعنوان راهنما برای قسمت های مختلف گوشی است. علاوه بر این یک  MP3- Player نیز وجود دارد که امکان پخش موسیقی های MP3 را دارد اما خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد، چون بر خلاف برنامه های دیگر جاوا ، این برنامه قابلیت minimize شدن یعنی در پس زمینه  پخش شدن را ندارد.

 

 

 

image
         
image

 

 

              

image
         
image
                

 

 

  Multimedia(قسمت چند رسانه ای گوشی)

تم های مختلفی برای گوشی وجود دارد.همچنین تعداد زیادی پس زمینه ، نماهای مختلف رنگی برای منو و صدا و آهنگهای مختلف برای زنگ گوشی وجود دارد که تقریباً بدون تأخیر می توانند ظاهر گوشی را تغییر دهند. تم های جدید دیگر نیز از وب سایت موتورولا قابل دانلود هستند. تعدادی skin هم روی گوشی وجود دارد که با تغییر آنها منوها آیکون ها و رنگ آمیزی ها در کل تغییر می کنند. 

 

 

image
 

     

 

  Sounds(فایلهای صوتی)

همه اطلاعات مربوط به فایلهای صوتی ذخیره شده روی حافظه گوشی، در اینجا قرار دارند. می توان این فایل ها را بررسی کرد ( مثلاً از لحاظ سایز و نوع ) ویا به آنها گوش داد. پخش کننده موسیقی در  KRZR مثل بقیه پخش کننده های موسیقی موتورولا است. مهمترین خوبی این پخش کننده قابلیت اجرای فایلهای MP3 در پس زمینه است به این ترتیب که در صورت بسته شدن درب گوشی لیست فایلهای در حال پخش روی صفحه نمایش کوچک خارجی نمایان می شود و با استفاده از دکمه هایی که در کنار گوشی قرار دارد و نیز دکمه هوشمند کنترل و مدیریت این برنامه بسیار ساده خواهد بود. امکان طراحی لیست شخصی وجود دارد. KRZR قابلیت پخش MP3,AAC , AAC+ را دارد.

PICTURES- در این منو لیستی از عکسهای موجود روی گوشی دیده می شود . عکسها را می توان برای راحتی کار دسته بندی کرد. در کنار آن هرکدام از عکسها را می توان به عنوان عکس پس زمینه یا Screen Saver در نظر گرفت.

 

 

image
 

                                                                                      

 

علاوه بر این، یک ویرایشگر عکس نیز روی گوشی وجود دارد که امکان قرار دادن قابهای مختلف روی عکس، تغییر رنگ و اعمال افکت های خاصی را روی عکسها فراهم می کند. پس از اعمال تغییرات روی عکس می توان آن را با نام جدیدی ذخیره کرد،  بنابراین هم عکس اصلی و هم تغییر داده شده در دسترس هستند.

 

 

Setting  (تنظیمات)

در این بخش تمام تنظیمات صفحه نمایش مثل طرح رنگ آمیزی آن قابل تنظیم می باشد. همچنین تنظیم زنگ گوشی و نیز نوع آن در اینجا انجام می شود.

 

 

image
          
image

 

 

در این قسمت می توان حالت پرواز یا Flight را برای گوشی  فعال کرده و یک زنگ خبر بخصوص به آن نسبت داد. قسمت profiles   برای تنظیم کردن پروفایلهای خاص روی گوشی در KRZR وجود ندارد.

تنظیمات امنیتی در K1 بطور چشمگیری پیشرفت کرده بطوریکه می توان روی برنامه های مختلف،  حتی دفترچه تلفن ، پیامها یا هر قسمت دیگر گوشی،  کلمه رمز عبور قرار داد. تنظیمات Bluetooth تغییر بخصوصی نکرده است. گزینه Print  هم در برخی منو ها وجود دارد. مثلاً یک پیام SMS یا نوشته ای در Organizer یا حتی دفترچه تلفن را می توان از طریق گزینه Print،  پرینت گرفت.

بلوتوث دارای استاندارد نسخه 1.2 است. علاوه بر پروفایل Print ، گوشی دارای پروفایل صوتی A2DP نیز می باشد که با استفاده از هدست استریو فعال می شود. سرعت انتقال داده از طریق بلوتوث تقریباً 30 – 25 کیلوبایت در ثانیه می باشد.

 

 

image
          
image

 
 
(دوربین) Camera                                 

دوربین گوشی از نوع CMOS و دارای رزلوشن 2 مگاپیکسلی بوده و قابلیت عکسبرداری با 4 رز,لوشن متفاوت را دارد : بزرگ (2مگاپیکسل) ، متوسط (1.2مگاپیکسل) ، کوچک (480×640) و خیلی کوچک (320×240).  سه نوع فشرده سازی نیز برای عکس ها وجود دارد. از جمله تنظیمات دیگری که می توان انجام داد قطع صدای شاتر دوربین،  تنظیم تایمر اتوماتیک و انتخاب نور پردازی  Auto(اتوماتیک) ، Sunny(آفتابی) ، Cloudy(ابری) ، Indoors(داخل ساختمان) ، Office(محل کار) می باشد.

 

 

image
         
image
 

 

 

     

image

 

 

بهترین کیفیت عکسها در نور طبیعی خورشید بدست می آید. در هنگام عکسبرداری با دوربین عکسها در حالت تمام صفحه نمایش در می آیند. با حرکت عمودی دکمه های جهتی می توان تنظیم نور را تغییر داد. همچنین انتخاب افکت های مختلف Color (رنگی)،

Black & White(سیاه و سفید) ، Blue(آبی) ، Old – Like(طرح قدیمی) ، Red(قرمز) ، Green(سبز) و Negative(نگاتیو) از همین جا صورت می گیرد. امکان زوم و بزرگنمایی تا 8 برابر امکان پذیر است.

کیفیت عکسهای گرفته شده توسط این گوشی بسیار پایین تر از مدل V3x موتورولا است به دلیل اینکه KRZR از Nvidia GeForce 4800 که در دوربینهای عکاسی به عنوان شتاب دهنده ی پردازنده است، استفاده نمی کند. بنابراین KRZR از لحاظ دوربین در سطح پایینی بین گوشی های موتورولا قرار دارد.  

 

 

برای مشاهده اندازه واقعی بر روی این عکس کلیک نمایید
   

 

 

Video

سه نوع کیفیت فیلم برداری ویدئویی Good(خوب) ،  Better(بهتر) و The Best(بهترین) وجود دارد. ماکزیمم مدت زمان هر بار فیلمبرداری 10 دقیقه است. لازم به ذکر است فیلمبرداری و گزینه Video در منوی دیگری و جدا از عکسبرداری قرار دارد. تغییرتنظیمات فیلمبرداری براحتی انجام می شود. ضمناً تصویر فقط بخشی از صفحه نمایش را اشغال می کند که البته بستگی به رزلوشن فیلمبرداری دارد ( بالا 144×176 پیکسل – پایین 96×128 پیکسل ) کیفیت فیلم برداری متوسط است.  می توان ضبط صدا را در زمان فیلم برداری متوقف کرد. فیلم برداری با سرعت 15 فریم در ثانیه انجام می شود.

 

 

PERFORMANCE (کارایی)

به دلیل فرکانس پایین CPU ، کارایی KRZR خیلی پایین است و می توان آن را از لحاظ کارایی جزو پایین ترین گوشی های بازار قرار دارد.

 

 

JBenchmark 1

 

Model name

Moto K1

Firmware version

 

 

 

Jbenchmark 1

1.1.1

 

 

Version

 

 

 

Total Score:

1652

 

 

Details:

 

Text

418

2D Shapes

452

3D Shapes

212

Fill Rate

86

Animation

484

 

 

Screen Width

176

Screen Height

179

Color Screen

true

Number of Colors

65536

Double Buffer

true

Total Memory

841688

Free Memory

531928

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP-2.0

Microedition Platform:

j2me

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

 

 

Jbenchmark 2

 

 

 

Version

2.1.1

 

 

Total Score:

36

 

 

Details:

 

Image Manipulation

39

Text

98

Sprites

76

3D Transform

5

User Interface

39

 

 

Screen (canvas) Width

176

Screen (canvas) Height

179

Color Screen

true

Number of Colors

65536

JPEG Support

true

Transparency (Alpha Level)

4

Double Buffer

true

Total Memory

841136

Free Memory

553952

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

Microedition Platform:

j2me

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

  

 

مطابق سازی با کامپیوتر

در بسته خریداری شده نسخه کاملی از برنامه ابزارهای موبایل یا Mobile Phone Tools 4.x   وجود دارد. توانایی های این برنامه نیاز بسیاری از کاربران را برطرف خواهد کرد. این مطابق سازی ها شامل MS Outlook ، ایجاد کپی رزرو شده روی کامپیوتر ، کپی کردن عکسها ، کپی کردن آهنگها و تنظیم Message ها روی کامپیوتر می شود. با اینکه از ActiveSync نیز در این گوشی پشتیبانی می شود ولی فقط بصورت Remote می توان عملیات مطابق سازی را انجام داد.

 

 در نهایت

کیفیت دریافت صدا مثل همه گوشیهای مدرن امروزی،  خوب است. ولوم زنگها نیز تقریباً بالاتر از سطح میانگین است بطوریکه فایل های midi بصورت 64 کاناله پلی فونیک نواخته می شود که صدای نسبتاً خوبی را تولید می کند. حالت Silent  گوشی نیز نکته خاصی ندارد و کارایی خوبی دارد. اسپیکر های گوشی نیز صدای خوبی تولید کرده و مناسب هر محیطی هستند.

این اولین مدل گوشی موتورولا است که از لحاظ اسپیکر و کیفیت انتقال صدا بهبود پیدا کرده است. نمی توان این مدل موتورولا را یک کار جدید و متفاوت نامید. در واقع KRZR تکمیل شده مدل های قبلی است که بخصوص از لحاظ طراحی ظاهری و مواد مصرف شده در پوشش خارجی آن تغییراتی داده شده است ولی می توان منتظر مدلهای جدیدی از موتورولا بر اساس KRZR بود. از لحاظ کیفیت ساختاری، این گوشی حرف ندارد، ساختار بسیار شیک آن شبیه مدل های ساعت های مچی بسیار گران قیمت است. در واقع می توان گفت KRZR یک گوشی شیک و زیبا است که از لحاظ ظاهری واقعاً دلفریب است. اما خصوصیات و برنامه های داخلی گوشی امروزه کمتر کسی را مجذوب خود می کند. دوربین این گوشی نیز در حد متوسط است. بخصوص که شیشه روی دوربین به راحتی گرد و غبار و لکه را به خود جذب می کند. پخش کننده موسیقی گوشی نیز معمولی است و قابلیت اجرا و باز شدن و مدیریت فرمت های مختلف موسیقی را دارد و ویژگی خاصی مثل برخی گوشی های نوکیا یا گوشی های واکمن سونی اریکسون ندارد. دفترچه تلفن یا Phonebook این گوشی کمی گسترده تر شده و کارایی بیشتری پیدا کرده است. در کل می توان گفت این گوشی برای کاربرانی که کارایی و ویژگی های نرم افزاری گوشی برایشان اهمیت دارد، اصلاً مناسب نیست؛ KRZR در واقع یک گوشی مدرن و مد روز است که هدف اصلی در آن برقراری تماس های تلفنی است.

KRZR K1        از اکتبر و با قیمت 400 یورو وارد بازار شد. مدل های قبلی موتورولا نظیر RAZR نیز با همین قیمت وارد بازار فروش شدند،

       اما به مرور زمان قیمتشان افت کرد. 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)