خانهاخبار
اپل از visionOS، سیستم عامل مخصوص هدست‌ واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد!

اپل از visionOS، سیستم عامل مخصوص هدست‌ واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد!

شرکت اپل طی مراسم امشب خود از سیستم عامل کاملا جدیدی به نام visionOS رونمایی کرد؛ این سیستم عامل از پایه برای هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده است.
۱۴۰۲/۳/۱۵

شرکت اپل طی رویداد WWDC 2023 امشب، به طور رسمی از هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو و همچنین سیستم عامل visionOS رونمایی کرد. به گفته اپل، این سیستم عامل از پایه برای هدست‌های واقعیت ترکیبی و محاسبات فضایی طراحی شده است.

image

 

کاربرد اصلی این سیستم عامل، نمایش المان‌های دیجیتال و با کیفیت در جهان واقعی است و قابلیت ردگیری چشم کاربران نیز در آن وجود دارد. برای مثال، کاربران باید برای جستجو در اینترنت توسط این هدست، به نوار جستجو نگاه کرده و سپس شروع به صحبت کنند.

اپل ویژن پرو دستگاهی با تمرکز روی خلاقیت و مولتی تسکینگ است و در تیزر‌های آن، شاهد باز بودن پنجره‌های متفاوت مانند سافاری، پیغام‌ها و اپل موزیک هستیم. این هدست همچنین امکان اتصال به کامپیوتر‌های مک و نمایش صفحه آنها را داشته و حتی می‌توان با یک کیبورد معلق، توسط آن تایپ کرد.

image

 

این هدست کاربرد‌های فراوانی در زمینه سرگرمی را نیز به همراه داشته و برای مثال، می‌توان اندازه تصویر را به میزانی باورنکردنی افزایش داد. visionOS به کاربران اجازه می‌دهد تا بک‌گراوند‌های متفاوتی را مانند سالن سینما یا قله کوه هود در ایالت اورگون را برای ویدیو‌های خود انتخاب کنند.

مدیر عامل دیزنی، «باب آیگر» نیز در هنگام معرفی این هدست، به روی صحنه آمده و اعلام کرد که این استودیو در حال توسعه محتوا برای این هدست واقعیت مجازی است. پلتفرم استریمینگ دیزنی پلاس، از روز عرضه این هدست بر روی آن قابل دسترسی خواهد بود.

image

 

سیستم عامل visionOS و هدست اپل ویژن پرو از گیمینگ نیز پشتیبانی کرده و امکان اتصال به کنترلر‌های مخصوص بازی مانند دوال سنس (کنترلر پلی استیشن ۵) را نیز دارد. به گفته اپل، بیش از ۱۰۰ بازی مخصوص سرویس اپل آرکید از روز اول عرضه این هدست برای اپل ویژن پرو منتشر می‌شوند.

این هدست همچنین با ویژگی جدیدی که آی‌سایت نام دارد؛ موقعیت چشمان کاربر را در بیرون هدست نیز به نمایش می‌گذارد. عرضه این سیستم عامل جدید، لحظه مهمی در تاریخ شرکت اپل و توسعه دهندگان محسوب شده و در ماه‌های آتی، شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت اینگونه هدست‌ها و نرم افزار‌های مخصوص آنها خواهیم بود. این شرکت در هنگام معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، آینده گوشی‌های هوشمند را برای همیشه تغییر داد و احتمال این وجود داشته که با عرضه اپل ویژن پرو، این اتفاق برای هدست‌های واقعیت مجازی نیز رخ دهد.

image

 

سیستم عامل visionOS و هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو، از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و احتمال این وجود دارد که با یک iOS دیگر روبرو باشیم. البته، باید گفت که هدست‌های واقعیت مجازی هنوز از محبوبیت چندانی در بین کاربران برخوردار نیستند؛ اما اپل یکی از تنها شرکت‌هایی است که توان افزایش چشمگیر محبوبیت محصولات جدید را دارد.

image

 

درباره سیستم عامل visionOS و هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران این هدست ۳٫۵۰۰ دلاری بوده یا عقیده دارید که دلیل چندانی برای خرید این محصول بسیار گران قیمت وجود ندارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۴۰۲/۳/۱۶
هدست بسیار خوبیه و اپل هم که همیشه بی نقص محصولی رو ارائه میده چه از نظر سخت افزاری چه نرم افزاری، و محیط سیستم عامل visionOS هم که خیلی خوب بود بخصوص برای تماشای فیلم با بک گراندهای زیبایی که دیدیم یا گیم و… اما گرچه اپل محصولی رو بده بیرون با استقبال کاربران مواجه میشه و کمپانی های دیگر هم تحت تاثیر قرار میده اما هدست به نظرم کاربرد آنچنان بالایی نداره یعنی تو اولویت خرید هیچوقت نمیتونه باشه که مثلا یه نفر بجای خرید مک جدید یا آیپد یا آیفون جدید بیاد فکر خرید اپل ویژن پرو باشه. مطمئنا اولویت آخر خرید یک دستگاه دیجیتال هست بخصوص اینکه تقریبا این هدست ها تمام صورت رو میپوشونه و بیرون یا در حالت های مختلف استفاده ازش کمی سخت هست و مورد بعدی اینکه فقط قابل استفاده توسط یک نفر هست یعنی به طور همزمان نمیتونن دو یا چند نفر ازش استفاده کنن و محتوا رو تماشا کنن

شایان

۱۴۰۲/۳/۱۶
با تشکر از پندار مهاجری نویسنده خوبتون