خانهاخبار
اپل از نسل جدید مک پرو با چیپست M2 الترا و قیمت پایه ۶٫۹۹۹ دلاری رونمایی کرد!

اپل از نسل جدید مک پرو با چیپست M2 الترا و قیمت پایه ۶٫۹۹۹ دلاری رونمایی کرد!

شرکت اپل به تازگی از نسل جدید مک پرو با چیپست قدرتمند M2 الترا و قیمت پایه ۶٫۹۹۹ دلار رونمایی کرد.
۱۴۰۲/۳/۱۵

شرکت اپل سرانجام پس از گذشت چهار سال، از نسل جدید مک پرو با چیپست‌ جدید و انحصاری M2 الترا رونمایی کرد؛ عرضه این محصول به همراه چیپست‌های اختصاصی اپل، روند مهاجرت مدل‌های مک به چیپست‌های مبتنی بر آرم این شرکت را تکمیل کرده و دیگر تمامی مدل‌های مک به همراه اپل سیلیکون روانه بازار می‌شوند.

image

 

طراحی و ظاهر نسل جدید مک پرو، دقیقا مشابه نسل پیشین با پردازنده‌های اینتل بوده و بیشتر تغییرات اساسی اعمال شده در این محصول، از نظر سخت افزاری هستند. این کامپیوتر همچنین شش پورت PCIe نسل چهارم را به همراه داشته و دارای ۸ پورت تاندربولت است. مک پرو جدید با حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای قابل تهیه بوده و به گفته اپل، عملکرد آن حدودا ۳ برابر از نسخه‌های با پردازنده‌های اینتل سریع‌تر است.

image

 

در کنار نسل جدید مک استودیو، این نسخه مک پرو نیز از چیپست M2 الترا استفاده کرده که عملکردی حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از چیپست M1 الترا دارد. این چیپست که با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده است؛ دارای سرعت انتقال دیتای ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه برای حافظه رم بوده و پردازنده آن نیز ۲۰ درصد از نمونه قرار گرفته در M1 الترا سریع‌تر است.

اسلات‌های شش‌گانه PCIe که روی این محصول قرار گرفته‌اند؛ نسل چهارمی بوده و از اکثر کارت‌ها، مانیتور‌ها و سایر اقلام مخصوص کاربران حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا پشتیبانی می‌کنند. مک پرو همچنین ۸ پورت تاندربولت ۴ را به همراه داشته که شش عدد از آنها، در پشت دستگاه و دو عدد نیز در بالای آن قرار دارند.

image

 

همانند نسل جدید مک استودیو، مک پروی جدید نیز از حداکثر شش نمایشگر اپل پرو دیسپلی XDR پشتیبانی کرده و امکان اتصال به وای فای 6E و بلوتوث ۵.۳ را دارد. این کامپیوتر همچنین دارای سه پورت USB-A بوده و دو پورت HDMI با پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را نیز به همراه دارد. خوشبختانه، اپل همچنان جک ۳.۵ میلی متری هدفون را نیز در این محصول حفظ کرده و همانند گوشی‌های آیفون، خبری از حذف آن نیست.

چیپست اپل M1 که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد؛ نخستین چیپست اختصاصی اپل برای کامپیوتر‌های دسکتاپی بوده و درون محصولاتی چون مک‌بوک ایر، مک مینی و مک‌بوک پرو به کار رفته بود. چیپست M2 که جایگزین این محصول به حساب می‌آیند؛ در ماه ژوئن ۲۰۲۲ معرفی شد.

image

 

درباره نسل جدید مک پرو با چیپست قدرتمند M2 الترا و قیمت سرسام آور ۶٫۹۹۹ دلاری آن چه فکر می‌کنید؟ آیا برای کاربران حرفه‌ای و فعال در زمینه تولید محتوا، این محصول ارزش خرید خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)