خانهاخبار
سیستم عامل watchOS 10 با تمرکز ویژه بر ویجت‌ها رسما معرفی شد

سیستم عامل watchOS 10 با تمرکز ویژه بر ویجت‌ها رسما معرفی شد

نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با طراحی متحول‌شده و پشتیبانی از ویجت‌های مختلف از راه رسید.
۱۴۰۲/۳/۱۵

همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود، کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل (WWDC) امروز برگزار شد که در طی آن شاهد رونمایی از محصولات جدید غول فناوری آمریکایی بودیم. در این رویداد نسخه جدید سیستم‌‌های عامل اپل رونمایی شد که یکی از مهمترین آن‌ها نسل جدید سیستم عامل اپل واچ یعنی watchOS 10 است که از قابلیت‌های جذابی مانند پشتیبانی از ویجت‌ها بهره می‌برد. بروزرسانی بزرگ‌ ساعت‌های اپل با ویژگی‌های فراوان دیگری همراه شده است که در ادامه مطلب به آن‌ها به خواهیم پرداخت. 

image

سیستم عامل watchOS 10 با تغییرات زیادی در بخش طراحی همراه شده است و حالا تاچ چرخان سری ساعت‌های اپل قابلیت جدیدی را دریافت خواهد کرد که به کمک آن می‌توان بین ویجت‌ها گردش کرد. ویجت‌ها به سادگی و تنها با نگه داشتن به نمایشگر سری اپل واچ اضافه می‌شوند. به علاوه، اپلیکیشن‌های watchOS 10 نیز طراحی جدیدی پیدا کرده‌اند که به طور کامل با تاج چرخان دستگاه سازگار هستند. همچنین اطلاعات بیشتری در برنامه‌های اپل واچ نمایش داده می‌شوند. ویجت‌ها همچنین قابلیت گروه‌بندی دارند که تنها با اسکرول اطلاعات لازم مانند تقویم، یادآوری مصرف دارو و آب‌و‌هوا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

image

ویجت‌ها در watchOS 10

مطابق انتظار، بروزرسانی جدید اپل واچ با واچ فیس‌های جدیدی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت سلامت روان نیز از اهمیت زیادی در watchOS 10 پیدا کرده است که قادر است حس و حال کاربران را به صورت یک تصویر انتزاعی ثبت کند و به صورت یک گزارش دربیاورد. ویژگی Vision Health نیز به برنامه Health اضافه شده است. تمام اطلاعات مربوط به سلامت روان کاربر در صورت قفل شدن دستگاه بر روی ساعت نیز رمزنگاری می‌شوند.

ویژگی Screen Distance نیز فاصله کاربر با یک دستگاه دیگر را می‌سنجد. ویژگی NameDrop نیز یکی از قابلیت‌های جالب watchOS 10 به شمار می‌رود که تنها با نگه داشتن اپل واچ در نزیکی یک گوشی آیفون، اطلاعات تماس کاربر را به گوشی آیفون کاربر دیگر منتقل کند. 

واچ فیس‌های جدید watchOS 10

به لطف این بروزرسانی، کاربران قادر خواهند بود که نقشه‌های سه‌بعدی از مسیر پیموده شده شامل آخرین مکانی که اتصال تلفن همراه وجود داشته باشد را بروی ساعت خود داشته باشند. شایان ذکر است امکان تماشای تماس ویدئویی فیس‌تایم در نمایشگر اپل واچ نیز در بروزرسانی watchOS 10 گنجانده شده است. در نهایت باید اشاره کرد که سیستم عامل watchOS 10 برای اپل واچ سری ۴ به بعد عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)