خانهاخبار
مک بوک ۱۲ اینچی اپل هم به زودی در رده محصولات منسوخ شده قرار می‌گیرد

مک بوک ۱۲ اینچی اپل هم به زودی در رده محصولات منسوخ شده قرار می‌گیرد

بر اساس یک سند افشا شده، اپل قصد دارد حدود یک ماه دیگر اولین نسل از مک بوک ۱۲ اینچی خود را منسوخ شده اعلام کند.
۱۴۰۲/۳/۱۲

طبق یک یادداشت داخلی که MacRumors به دست آورده است، اپل قصد دارد مک بوک اصلی ۱۲ اینچی را در روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به لیست محصولات منسوخ شده خود اضافه کند. پس از طبقه‌بندی این محصول به عنوان منسوخ شده، این لپ تاپ دیگر واجد شرایط تعمیر یا سرویس در فروشگاه‌های اپل و ارایه دهندگان خدمات مجاز اپل نیست، زیرا قطعات آن دیگر در دسترس نخواهند بود.

اپل معمولا پس از گذشت بیش ۷ سال از توقف توزیع یک محصول برای فروش، آن را از نظر فناوری در دسته منسوخ شده قرار می‌دهد. مک بوک ۱۲ اینچی اصلی در آوریل ۲۰۱۶ (فروردین ۱۳۹۵) پس از عرضه نسل دوم آن با مشخصات بهبود یافته، توقف تولید شد، بنابراین این دستگاه اخیرا از مرز ۷ سال گذشته است و مشمول قرارگیری در رده محصولات منسوخ است.

image

 

مک بوک ۱۲ اینچی که در مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۳) معرفی شد، دارای طراحی نازک و سبک بود که فقط ۹۰۷ گرم وزن داشت و البته اولین نوت بوک بدون فن اپل نیز محسوب می‌شد. قیمت این محصول در آن زمان از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شد و مشخصات اصلی آن شامل پردازنده ۱٫۱ گیگاهرتزی دو هسته‌ای اینتل Core M، گرافیک یکپارچه اینتل، ۸ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ از نوع SSD بود.

این دستگاه دارای یک پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده، پد لمسی فورس تاچ و طراحی باتری تراس‌دار بود که اجازه می‌داد باتری بزرگتری در داخل شاسی نازک نوت بوک جای گیرد.

متاسفه این مک بوک ۱۲ اینچی دارای طراحی سوییچ بی‌کیفیت پروانه‌ای کیبورد بود که بسیار مستعد شکست بود و در نهایت هم پس از مدت‌ها شکایت از طرف کاربران، از مجموع مک بوک‌های اپل حذف شد. اپل آخرین بار در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) مک بوک ۱۲ اینچی را به روز کرد و سپس در جولای ۲۰۱۹ (تیر ۱۳۹۸) هم تولید آن را متوقف کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)