خانهاخبار
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ الترا تغییرات اساسی در بخش دوربین را به همراه خواهد داشت

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ الترا تغییرات اساسی در بخش دوربین را به همراه خواهد داشت

به تازگی شایعاتی منتشر شده که ادعای استفاده از دوربین تله فوتو با زوم ۵ برابری را در گلکسی اس ۲۴ الترا دارند.
۱۴۰۲/۳/۱۱

شرکت سامسونگ معمولا برای سیستم دوربین گوشی‌های الترای خود، از دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ و ۱۰ برابری در کنار دوربین اصلی استفاده می‌کند؛ اما با توجه به شایعات، این روند در پرچمدار بعدی این شرکت تغییر خواهد کرد.

image

 

به گزارش خبرگزاری گلکسی کلاب، سامسونگ قصد داشته تا یک دوربین تله فوتو با زوم ۵ برابری را به گلکسی اس ۲۴ الترا اضافه کند. این خبرگزاری باور داشته که دوربین ذکر شده، جایگزین دوربین تله فوتو با زوم ۳ برابری خواهد شد و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیسلی نیز همچنان در این گوشی به کار می‌رود. با توجه به استفاده شرکت‌هایی چون گوگل، هواوی و سایرین از دوربین‌های با زوم ۳.۵ یا ۵ برابری با رزولوشن بالا، امیدواریم که سامسونگ مقداری رزولوشن این دوربین‌ها را نیز افزایش دهد.

البته، لازم به ذکر بوده که حذف کامل دوربین تله فوتو با زوم ۳ برابری، بهترین راهکار نیست و این دوربین به خصوص در هنگام ثبت عکس‌های پرتره، کاربرد فراوانی دارد. حذف این دوربین همچنین باعث شده که حداقل زوم اپتیکال ممکن، معادل با ۵ برابر باشد که فاصله چشمگیری با زوم ۱ برابری دوربین اصلی دارد.

از جمله مزیت‌های استفاده از دوربین تله فوتو با زوم ۵ برابری، بهبود عملکرد پرچمداران بعدی سامسونگ در زمینه زوم در فاصله متوسط است. سیستم دوربین گوشی‌هایی چون گلکسی اس ۲۳ الترا، در حال حاضر برای زوم در فاصله نزدیک و فاصله دور به خوبی عمل می‌کند؛ اما در فواصل متوسط دچار مشکل شده و از گوشی‌هایی چون پیکسل ۷ پرو شکست می‌خورد.

image

 

با توجه به این امر، استفاده از یک دوربین با زوم ۵ برابری در کنار دوربین پریسکوپی این گوشی، جذاب به نظر رسیده و گلکسی اس ۲۴ الترا خواهد توانست تا با ترکیب عکس‌‌های ثبت شده توسط این دو سنسور، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذارد.

افشاگر دیگری نیز ادعا کرده که سامسونگ قصد حذف دوربین تله فوتو با زوم ۳ برابری و جایگزین کردن آن با یک دوربین تله فوتو به همراه زوم متغیر ۳ تا ۱۰ برابری را دارد. این بهترین گزینه به نظر رسیده و امکان زوم اپتیکال واقعی در فواصل متفاوت را اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما به گفته گلکسی کلاب، این دوربین احتمالا به گلکسی اس ۲۴ الترا راه نیافته و باید در آینده منتظر آن باشیم.

در نهایت، یک افشاگر توییتری دیگر نیز اعلام کرده که بهبود‌های صورت گرفته در دوربین گلکسی اس ۲۴ الترا، نرم افزاری بوده و خبری از تغییرات جدی سخت افزاری نخواهد بود. با توجه به این گفته‌های ضد و نقیض، به نظر رسیده که فعلا باید صبر کرده و منتظر انتشار گزارشات بیشتری درباره پرچمدار بعدی سامسونگ بمانیم.

image

 

درباره احتمال حذف دوربین تله فوتو با زوم ۳ برابری در گلکسی اس ۲۴ الترا چه فکر می‌کنید؟ آیا عقیده دارید که یک دوربین با زوم ۵ برابری کاربردی‌تر بوده یا گزینه فعلی را به آن ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)