خانهاخبار
سامسونگ در مورد تامین پنل‌های آیفون ۱۵ پرو باید به طور جدی نگران رقیب قدیمی خود باشد

سامسونگ در مورد تامین پنل‌های آیفون ۱۵ پرو باید به طور جدی نگران رقیب قدیمی خود باشد

بر طبق گزارش امروز، ال جی دیسپلی سهم بزرگی از تولید پنل‌های آیفون ۱۵ پرو را در اختیار خواهد گرفت، موضوعی که تا به حال بی‌سابقه بوده است.
۱۴۰۲/۳/۱۱

بر اساس گزارش جدیدی از نشریه کره‌ای The Elec، ال جی دیسپلی سهم تامین پنل اولد از نوع LTPO خود را برای سری آیفون ۱۵ پرو افزایش خواهد داد. طبق این گزارش ال جی ظرفیت تولید پنل LTPO OLED خود را برای پاسخگویی به تقاضای زیاد برای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس امسال افزایش داده است. این پیشرفت می‌تواند خبر بدی برای سامسونگ باشد که گزارش شده تا ۷۰ درصد از تمام پنل‌های اولد را برای سری آیفون ۱۴ پرو سال گذشته عرضه کرده است.

image

 

برای یادآوری باید بگوییم که ال جی سال گذشته از نرخ بازدهی پایین پنل‌های اولد نوع LTPO رنج برد و همین موضوع باعث شد تا عرضه این پنل‌ها را برای اپل محدود کند و به نوبه خود منجر به تاخیر در ارسال آیفون ۱۴ پرو مکس شد؛ این موضوع به سامسونگ اجازه داد تا به جای ال جی سفارش‌های پنل اضافی را هم بپذیرد، اما این قضیه موجب تحمیل هزینه بیشتر به اپل شد. اما ظاهرا ال جی از وضعیت سال گذشته خود درس گرفته و برای امسال تمهیدات خوبی اندیشیده است.

ال جی و سامسونگ اخیرا قراردادی منعقد کرده‌اند که بر اساس آن ال جی متعهد شده تا پنلهای اولد را برای تلویزیون‌های اولد ۷۷ اینچ و ۸۳ اینچی سامسونگ از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ تامین کند، موردی که تعجب همگان را برانگیخته است، زیرا سامسونگ خود سردمدار تامین پنل‌های اولد برای بسیاری از شرکت‌ها و بزرگترین تولید کننده نمایشگر در دنیا است. در هر صورت به نظر می‌رسد که ال جی رقیب دیرینه سامسونگ، تلاش‌هایش نتیجه داده و هیچ زمانی به اندازه امسال به سامسونگ نزدیک نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)