خانهاخبار
هدست اپل دارای پیچیده‌ترین طراحی تاریخ این شرکت خواهد بود

هدست اپل دارای پیچیده‌ترین طراحی تاریخ این شرکت خواهد بود

در آستانه معرفی هدست اپل، The Information گزارش کاملی از طراحی این محصول داده و ظاهر آن را جز به جز تشریح کرده است.
۱۴۰۲/۳/۱۱

بر اساس گزارش The Information، هدست واقعیت ترکیبی اپل پیچیده‌ترین محصول سخت افزاری خواهد بود که تا به حال توسط این شرکت ساخته شده است و طراحی غیر معمول این محصول ثابت کرده که ساخت آن چالشی بی‌سابقه بوده است.

ظاهرا این هدست از «طراحی منحنی غیرمتعارف، نازک و وزن بسیار سبک» برخوردار است، چیزی که در چندین رندر منشتر شده توسط The Information دیده‌ایم. یک تکه شیشه منحنی با لبه‌های پیچیده شده در یک قاب آلومینیومی صاف که به نظر می‌رسد کمی ضخیم‌تر از آیفون است. پروفایل نازک این محصول به کاربرانی که عینک طبی می‌زنند، امکان می‌دهد تا لنزهای طبی بخرند که به صورت مغناطیسی به هدست متصل می شود.

image

 

از طرف دیگر اپل مجبور شده «اولین مادربورد خمیده» را در نوع خود بسازد تا در پوسته خارجی خمیده هدست قرار گیرد. فیبر کربن هم در داخل هدست برای تقویت ساختار بدنه بدون افزایش وزن اضافی استفاده شده است.

یک صفحه کوچک در بالای چشم راست قرار دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوییچ کنند و دکمه پاور هم بالای چشم چپ قرار دارد. یک کانکتور گرد که شبیه به شارژر اپل واچ به نظر می‌رسد، به شقیقه سمت چپ متصل می‌شود و از طریق یک کابل به بسته باتری نصب شده روی کمر هدایت می‌شود.

هدبند این دستگاه اصولا از یک ماده نرم ساخته شده است و به دو ناحیه کوتاه و سخت متصل است که شامل اسپیکرهای چپ و راست نیز می‌شود. یک پوشش نرم و قابل جدا شدن هم برای راحتی در برابر صورت کاربر به پشت هدست متصل می‌شود. گفته شده که اپل در مورد اضافه کردن دوربین‌های ردیابی چشم اضافی یا تنظیمات بیشتر در لنزهای هدست برای هماهنگی بیشتر با انواع شکل‌های صورت، در حال ارزیابی است تا بلکه بتواند این قابلیت‌ها را هم اضافه کند.

تیم طراحی صنعتی اپل ظاهرا تلاش کرده‌اند که قسمت جلویی هدست از یک تکه شیشه منحنی نازک شاخته شود که به دلایل زیبایی شناختی نیاز به پنهان کردن بیش از ۱۲ دوربین و سنسور دارد. به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی هم در مورد تاب برداشتن شیشه تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌ها وجود داشته است که اگر این موضوع رفع نشود حتی ممکن است در کاربر ایجاد حالت تهوع کند.

image

 

برآوردها نشان می‌دهد که یکی از عوامل اصلی قیمت ۳۰۰۰ دلاری هدست اپل، همین طراحی پیچیده آن است. ظاهرا کارگران مونتاژ برای مانور دادن ابزارها و نصب قطعات در زوایای نامناسب در داخل دستگاه به دلیل شکل و وسایل الکترونیکی متراکم آن دچار مشکل شده‌اند. آزمایش محفظه شیشه‌ای و دوربین‌ها نیز بسیار بیشتر از فرایندهای مشابه برای سایر دستگاه‌های اپل طول کشیده است.

همچنین گفته می‌شود نمایشگرهای میکرو اولد این هدست به قدری گران هستند که اپل مجبور است به جای دور انداختن واحدهای معیوب، آنها را تعمیر کند. از سوی دیگر سونی تامین کننده این نمایشگرها، به دلیل اندازه کوچک و تراکم پیکسلی، ممکن است در تولید پنل‌های کافی برای بیش از ۲۵۰ هزار هدست در سال جاری دچار مشکل شود.

اپل به دلیل طراحی پیچیده‌اش برای ساخت نمونه اولیه هدست با مشکل مواجه شده بوده است. در مراحل اولیه توسعه، این شرکت روزانه ۱۰۰ عدد هدست تولید می‌کرده، اما تنها ۲۰ دستگاه مطابق با استانداردهای شرکت بوده است. در اواسط آوریل (فروردین ماه) هدست اپل تحت آزمایش اعتبارسنجی طراحی قرار گرفت که طبق گزارش‌ها در مقایسه با محصولات بالغ‌تر اپل مانند آیفون، این دوره به طرز عجیبی طولانی‌تر از حالت عادی شد. سرانجام اپل در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) تصمیم گرفت تا تغییراتی غیرمعمول در طراحی این محصول انجام دهد تا ساخت آن آسان‌تر شود.

در حالی که هنوز تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل آغاز نشده، Luxshare تنها سازنده این دستگاه، ظاهرا به مدیران مربوطه گفته است کارگران کارخانه‌ای که هدست را می‌سازد باید تا ماه جولای (تیر) تکمیل شوند. این دوره زمانی به نظر می‌رسد به عرضه هدست در پاییز یا زمستان امسال اشاره داشته باشد. انتظار می‌رود اپل در اولین سال عرضه هدست، کمتر از نیم میلیون از این دستگاه را روانه بازار کند.

اگر می‌خواهید گزارش کامل The Information را مطالعه کنید، به این لینک مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)