خانهاخبار
دایمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا از چهار هسته کورتکس X4 بهره خواهد برد!

دایمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا از چهار هسته کورتکس X4 بهره خواهد برد!

گزارشی عجیب ادعا می‌کند که تراشه پرچمدار مدیاتک از چهار هسته قدرتمند کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 برخوردار خواهد بود.
۱۴۰۲/۳/۹

برند مدیاتک دیروز تایید کرد تراشه پرچمدار نسل بعدی این شرکت که احتمالا دایمنسیتی ۹۳۰۰ نام خواهد داشت از هسته‌ کورتکس X4، هسته کورتکس A720 و پردازنده گرافیکی Immortalis G720 استفاده خواهد کرد. با این وجود، مدیاتک اشاره‌ای به هسته‌های کم مصرف کورتکس A520 نکرد و حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد دلیل این موضوع مشخص شده است. 

image

افشاگر برجسته چینی موسوم به Digital Chat Station با به اشتراک‌گذاری پستی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرد که دایمنسیتی ۹۳۰۰ از هسته‌های کم مصرف بهره نخواهد برد. در این راستا، این افشاگر اذعان دارد تراشه پرچمدار مدیاتک به پردازنده هشت هسته‌ای شامل چهار هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 مجهز خواهد بود. به علاوه، در گزارش این افشاگر ذکر شده است که مصرف انرژی دایمنسیتی ۹۳۰۰ در مقایسه با نسل قبلی آن تا ۵۰ درصد کمتر خواهد بود. 

در صورت بهره‌گیری مدیاتک از چهار هسته اصلی کورتکس X4، شاهد تغییری شگرف در پردازنده‌های موبایلی خواهیم بود چرا که تمام تراشه‌های پرچمدار بازار اندرویدی‌ها از هسته‌های کم مصرف به همراه یک و یا دو هسته کورتکس X استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانیم، هسته‌های کم مصرف وظیفه پردازش تسک‌های سبک را برعهده دارند تا بار پردازشی از هسته‌های میانی و اصلی کم شود و در نتیجه، انرژی کمتری توسط تراشه مصرف شود. در این راستا، باید دید مدیاتک چه راه‌حلی برای کاهش مصرف انرژی تراشه دایمنسیتی ۹۳۰ پیاده‌سازی خواهد کرد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ با چهار هسته کورتکس X4 خود از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود که آن را به رقیبی جدی برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه و A17 بایونیک بدل می‌سازد. انتظار می‌رود تراشه پرچمدار مدیاتک اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. اولین گوشی‌های مجهز به این سخت‌افزار نیز اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهند شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)