خانهاخبار
عمر باتری در گلکسی زد فلیپ ۵ افزایش خواهد یافت

عمر باتری در گلکسی زد فلیپ ۵ افزایش خواهد یافت

به نظر آمده که با وجود عرضه نسل جدید گوشی‌های تاشو صدفی سامسونگ با باتری کوچک‌تر، شاهد عمر بیشتر باتری به دلیل بهبود‌های سخت افزاری و همچنین نرم افزاری هستیم.
۱۴۰۲/۳/۴

شرکت سامسونگ قصد داشته تا در ماه‌های آتی، از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود یا همان گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کند. با توجه به شایعات و گزارشات منتشر شده درباره گوشی تاشوی صدفی این شرکت، به نظر رسیده که یکی از تغییرات اصلی صورت گرفته در این محصول، استفاده از نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر است. ظرفیت باتری در گلکسی زد فلیپ ۵، نسبت به نسل پیشین مقداری کاهش یافته است؛ اما گفته می‌شود که چیپست جدید به کار رفته در این گوشی و همچنین بهبود‌های نرم افزاری، موجب آن شده که با عمر باتری بیشتری در این نسل مواجه شویم.

image

 

گوشی‌های تاشوی صدفی که ساختار منحصر به فردی دارند؛ عمدتا از دو باتری متفاوت استفاده می‌کنند. سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴، دارای یک باتری با ظرفیت ۲٫۵۵۵ میلی آمپر و یک باتری اضافی با ظرفیت ۱٫۰۴۰ میلی آمپر بوده که ظرفیت کلی آن را به ۳٫۵۹۵ میلی آمپر می‌رساند. در گلکسی زد فلیپ ۵، قرار است تا شاهد یک باتری ۲٫۶۲۰ میلی آمپری و همچنین یک باتری کمکی ۹۷۱ میلی آمپری باشیم؛ بنابراین، ظرفیت کلی باتری این محصول معادل با ۳٫۵۹۱ میلی آمپر بوده که به میزان اندکی از نسل پیشین کمتر است.

همچنین لازم به ذکر بوده که شرکت‌ها عمدتا اعداد مربوط به ظرفیت باتری محصولات خود را جهت تبلیغات آسان‌تر رند کرده و با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ ۴ با باتری ۳٫۷۰۰ میلی آمپری معرفی شد؛ احتمالا گلکسی زد فلیپ ۵ نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

image

 

همانطور که می‌بینید؛ باتری این دو گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. تفاوت اصلی، توسط چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم رقم زده شده که در مقایسه با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول به کار رفته در گلکسی زد فلیپ ۴، مصرف انرژی کمتری دارد. این امر در پرچمدار امسال سامسونگ یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا نیز دیده می‌شد. این گوشی که ظرفیت باتری آن دقیقا مشابه نسل پیشین است؛ به لطف چیپست اسنپدراگون ۸ نسل دوم برای گلکسی، عمر باتری بسیار بهتری دارد.

اگر شایعات مربوط به این گوشی را دنبال کرده باشید؛ حتما تصاویر مربوط به نمایشگر بیرونی جدید به کار رفته در گلکسی زد فلیپ ۵ را مشاهده کرده‌اید. این نمایشگر ۳.۴ اینچی که ظاهری مانند یک پوشه دارد؛ بسیار بزرگ‌تر از نمونه ۱.۹ اینچی دیده شده در نسل پیشین است و متاسفانه، فضای زیادی را به خود اختصاص داده که افزایش ظرفیت فیزیکی باتری را برای سامسونگ غیر ممکن کرده است.

image

 

این شرکت همچنین می‌توانست تا نسل جدید گوشی‌های تاشوی صدفی خود را مقداری ضخیم‌تر کرده و باتری‌های بزرگ‌تری را در آن جا دهد؛ اما کاربران این گوشی‌ها، عمدتا به دنبال محصولاتی شیک و جمع و جور هستند و یک محصول بسیار ضخیم، جذابیت چندانی برای آنها ندارد.

در بخش‌های دیگری مانند نمایشگر درونی، دوربین سلفی و دوربین‌های اصلی، تغییرات خاصی رخ نداده و همچنان شاهد استفاده از سخت افزار به کار رفته در گلکسی زد فلیپ ۴ خواهیم بود. با توجه به افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، احتمال این وجود داشته که سامسونگ قیمت این نسل را نیز مقداری کاهش دهد.

سامسونگ که معمولا پرچمداران خود را در ماه فوریه روانه بازار می‌کند؛ قصد داشته تا با عرضه زودهنگام گوشی‌های تاشو جدید خود، محصولاتی در بازار برای رقابت با نسل بعدی آیفون‌ها داشته باشد.

image

 

درباره گوشی‌های تاشو صدفی و سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ آیا طرفدار نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر گلکسی زد فلیپ ۵ هستید یا عقیده دارید که تنها موجب مصرف بیشتر باتری خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)