خانهاخبار
آیفون ۱۵ با شارژر‌های بی‌سیم غیر اپلی هم با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شود

آیفون ۱۵ با شارژر‌های بی‌سیم غیر اپلی هم با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شود

در حال حاضر فقط شارژرهای رسمی مگ سیف اپل و همچنین شارژرهای دیگری که از این شرکت گواهینامه رسمی داشته باشند، می‌توانند سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی ارایه کنند. اما ظاهرا اپل قصد دارد در این موضوع کوتاه بیاید.
۱۴۰۲/۳/۳

طبق یک گزارش جدید از چین، مدل‌های آینده آيفون ۱۵ اپل از شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی حتی در صورت استفاده از شارژرهای غیر اپلی که گواهی مگ سیف را ندارند نیز پشتیبانی خواهند کرد.

لازم به ذکر است که به منظور دستیابی به شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی در آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، به شارژر بی‌سیم رسمی مگ سیف اپل یا شارژرهای برندهایی که با گواهینامه رسمی MFM (ساخته شده برای مگ سیف) همراه هستند، نیاز دارید، اما اگر از شارژرهای دیگر که این گواهینامه را ندارند استفاده کنید، حداکثر توان دریافتی آیفون از آن‌ها ۷٫۵ وات خواهد بود.

image

این شایعه هنوز به عنوان یک منبع قابل اطمینان تایید نشده، اما با توجه به اینکه اپل در حال مشارکت در نسخه جدیدی از استاندارد Qi است که بسیار شبیه به مگ سیف عمل می‌کند، این ادعا چندان هم دور از انتظار نمی‌تواند باشد.

نسل بعدی استاندارد بی‌سیم Qi 2 که در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) توسط کنسرسیوم برق بی‌سیم (WPC) معرفی شد، دارای نمایه قدرت مغناطیسی است، به این معنی که دستگاه‌هایی که در آینده از Qi 2 استفاده می‌کنند، از همان فناوری مغناطیسی مورد استفاده در دستگاه‌های مگ سیف استفاده خواهند کرد که آیفون ۱۲ به بعد از آن پشتیبانی می‌کند.

WPC می‌گوید که نمایه برق مغناطیسی در Qi 2 اطمینان حاصل می‌کند که گوشی‌ها و سایر محصولات موبایلی که با باتری کار می‌کنند، کاملا با شارژرهای بی‌سیم برای بهبود بره‌وری انرژی و شارژ سریع‌تر هماهنگ می‌شوند. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند و شارژرهای Qi 2 از فصل تعطیلات ۲۰۲۳ در دسترس باشند.

تصمیم اپل برای در دسترس قرار دادن فناوری مگ سیف برای همه دستگاه‌هایی که از شارژ بی‌سیم Qi 2 پشتیبانی می‌کنند، در تضاد مستقیم با موقعیت آن در مورد USB-C به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود آیفون ۱۵ به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C استفاده کند که موجب می‌شود با قوانین جدید اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

اما طبق شایعات، مدل‌های آيفون ۱۵ تنها به طور رسمی از لوازم جانبی USB-C دارای گواهینامه MFi (ساخته شده برای آيفون) پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند برای محدود کردن ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع و انتقال اطلاعات با سرعت بالا به لوازم جانبی مورد تایید اپل استفاده شود. ولی اخیرا اتحادیه اروپا در پی این شایعات نامه‌ای به اپل ارسال کرده که هرگونه ایجاد محدودیت در شارژرهای شخص ثالث بدون گواهینامه تایید شده اپل، تبعات شدیدی برای این شرکت خواهد داشت و باید دید در نهایت اپل در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۵ اپل در بازه زمانی معمول هر سال، یعنی سپتامبر (شهریور) معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)