خانهاخبار
هواوی نوا Y91 با باتری بسیار بزرگ و ناچ آیفون مانند رونمایی شد

هواوی نوا Y91 با باتری بسیار بزرگ و ناچ آیفون مانند رونمایی شد

گوشی جدید هواوی در عین اینکه مشخصات یک میان رده را دارد، اما در برخی موارد مانند باتری از یک گوشی بالارده هم بهتر است.
۱۴۰۲/۳/۳

شرکت هواوی امروز یک میان رده دیگر را به سری گوشی‌های نوا خود اضافه کرده است که نوا Y91 نام دارد. شاید بتوان متمایزترین ویژگی این محصول را بریدگی صفحه نمایش آن به شکل آیفون عنوان کرد. البته ماژول بزرگ دایره‌ای شکل دوربین در پشت این گوشی هم از دیگر موارد قابل توجه آن است.

image

 

هواوی نوا Y91 دارای صفحه نمایش بزرگ ۶٫۹۵ اینچی لمسی از نوع ال سی دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶ با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۷۰ هرتز است. وظیفه پردازش اطلاعات در این محصول بر عهده چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ است که ۸ گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند. در مورد فضای ذخیره‌سازی هم شما دو گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ خواهید داشت.

باتری نوا Y91 بسیار بزرگ است، هواوی یک باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای دستگاه در نظر گرفته که می‌تواند توسط شارژر ۲۲٫۵ واتی موجود در جعبه شارژ شود.

در پشت هم دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی را داریم. همچنین برای عکس‌های سلفی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قسمت ناچ این گوشی تعبیه شده است. نوا Y91 دارای رابط کاربری EMUI 13 هواوی است و از نکته قابل توجه اینکه از شبکه 5G و وای فای 6 پشتیبانی نمی‌کند. از طرفی نسخه بلوتوث نسبتا قدیمی 5.0 برای آن در نظر گرفته شده که احتمالا تمامی این موارد به دلیل پایین نگه داشتن قیمت بوده است. پورت گوشی جدید هواوی USB-C است، اما در این محصول خبری از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیست.

حسگر اثر انگشت نوا Y91 در دکمه پاور ادغام شده است و اندازه‌های آن ۱۷۱٫۶ در ۷۹٫۹ در ۸٫۹ میلی‌متر و وزن این گوشی ۲۱۴ گرم است که در رنگ‌های نقره‌ای مهتابی و مشکی عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که قیمت این گوشی جدید چقدر است و به طور دقیق چه زمانی در دسترس خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

زنان آگاه

۱۴۰۲/۳/۱۶
دلم خواست

محمد رحمانی

۱۴۰۲/۳/۱۳
اره میاد چون میان ردست

Meti

۱۴۰۲/۳/۴
سلام
ایران میاد؟